Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

Diskusjonen ang røykeforbud på Kvinneforum gjorde meg bare så irritert at jeg måtte legge fra meg mobilen en stund :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Lerke987 skrev:

Diskusjonen ang røykeforbud på Kvinneforum gjorde meg bare så irritert at jeg måtte legge fra meg mobilen en stund :fnise:

Å herregud. Det er noen som sier at hvis røyking skal være forbudt på uterestaurant, så må det være forbudt med parfyme også. Eier ikke disse kvinnfolkene noen realitetssans? Hvordan i helvete skal man kunne bevise at noen bruker parfyme for å kunne kaste dem ut? Skal servitørene gå rundt og lukte på folk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne igjen innlegget, men tror kanskje det er slettet. Var noen dager siden.

Var et innlegg som handlet om organdonasjon, hvor de diskuterte om dette var bra eller dårlig. Kommer ei og skriver (på hard dialekt) at det kom hun aldri til å gjøre fordi hun opplevde at bestemora (som var død) hadde donert bort hjertet og hjemsøkte huset ondsinnet - altså siden hun var hjerteløs nå :bond:Dette ville hun ikke anbefale NOEN ANDRE Å RISIKERE!!!!!!

Dette var ikke skrevet med humor, og er det desidert verste jeg har lest.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dævver. Prøver å forklare ei på kvinneforum(?) at ekstra utbetaling fra nav ikke heter feriepenger. Det er bare aap liksom, men det når ikke inn og hun mener at det hun sier ikke når inn til oss andre som diskuterer mot henne🤣

Anonymkode: b9355...3fa

Er tråden slettet? 

 

Morsomt at folk ikke vet hva feriepenger er. Og det er sååååå urettferdig at man ikke får det på trygder. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 4c1bf...8ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er sjokkert eller imponert over at noen tør å flytte til et sted uten å gjøre noe research om nærområdet :P 

Sitat

Om dette ikke passer inn i gruppa så kan admin bare slette1f607.png😇

Hei, jeg har nettop flyttet og vet ikke om noen ting annet enn en kiwi å huset vi bor i, så lurer på om noen kanskje vet om noen trenings senter, tur løyper, hundeparker, eller shopping senter1f638.png😸1f638.png😸

Bor 20 min fra Hamar i Åsvang1f638.png😸

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mjauritz skrev:

Prøvde å finne igjen innlegget, men tror kanskje det er slettet. Var noen dager siden.

Var et innlegg som handlet om organdonasjon, hvor de diskuterte om dette var bra eller dårlig. Kommer ei og skriver (på hard dialekt) at det kom hun aldri til å gjøre fordi hun opplevde at bestemora (som var død) hadde donert bort hjertet og hjemsøkte huset ondsinnet - altså siden hun var hjerteløs nå :bond:Dette ville hun ikke anbefale NOEN ANDRE Å RISIKERE!!!!!!

Dette var ikke skrevet med humor, og er det desidert verste jeg har lest.

Å hjelpes. Gir snart opp menneskeheten nå :sjokkert::daane:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom jeg over et innlegg hvor ei postet bilde av slangen sin og skrev litt om den. Flere klikka helt og mente hun burde poste bildet i kommentarfeltet fordi slanger var ekle,fæle og noen hadde slangeskrekk. Det samme gjalt selvsagt ikke andre dyr fordi de er såååååååå søøøøøøøte. Kommentarfeltet ble heldigvis ryddet for en del av de verste komentarene som var rettet mot trådstarteren. 

Jeg har full forståelse for frykt, men er den så ille at du ikke kan komme over bilde av det på nett før du kaster fra deg telefonen i panikk(etter du har gått til personangrep på mennesket selvsagt) så er det på tide å gjøre noe med frykten. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er tråden slettet? 

 

Morsomt at folk ikke vet hva feriepenger er. Og det er sååååå urettferdig at man ikke får det på trygder. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 4c1bf...8ce

Neida, men diskusjonen er i kommentarfeltet på spørsmål om det er lov å reise til utlandet på AAP. Hun vet nok hva feriepenger er, men hun mente at det hun fikk ekstra utbetalt på AAP var feriepenger fordi de på NAV hadde sagt at hun fikk mer fordi hun hadde ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende mange unge mødre som mener at 14-åringene bør få overnatte sammen 😂🙈

Er det forresten vanlig at 14-åringer har seg? Da jeg var ung (begynnelsen av 2000-tallet) var det jo noen på den alderen som gjorde det, men på langt nær de fleste. 

Ut ifra en del kommentarer virker det nesten som om det er unntaket om man ikke gjør det som 14-åring.. 😱

993AFEB9-48C3-4658-93DA-679C79075E7D.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere innlegget til hun ene som var så irritert over barn på cafeer? Skjønner jo at man blir irritert om foreldrene ikke bryr seg, men det var ei som kommenterte "ta kaffen hjemme", eller noe. Hun ts klikka og sa hun skulle slutte å få unger fordi hun ikke kunne oppdra dem. Haha Makan! Jeg får ikke til å screenshotte, men det var spesielt! 

Anonymkode: 3c518...0d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere innlegget til hun ene som var så irritert over barn på cafeer? Skjønner jo at man blir irritert om foreldrene ikke bryr seg, men det var ei som kommenterte "ta kaffen hjemme", eller noe. Hun ts klikka og sa hun skulle slutte å få unger fordi hun ikke kunne oppdra dem. Haha Makan! Jeg får ikke til å screenshotte, men det var spesielt! 

Anonymkode: 3c518...0d7

Etter at jeg ble medlem av disse gruppene så skjønner jeg hvorfor det er krig i verdenen. 

Herregud, så mange som føler seg truffet i den tråden :alice:

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama i slangetråden på Kvinneforum.

Mange som ser seg lei av at hun som har slanger poster bilder av dem hele tiden, og ber henne roe litt ned. TS selv sier hun får mye dritt fra folk som ikke liker slanger, så da poster hun enda flere bilder av slangene.

Og sånn går nu dagan.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegg:

Sitat

Hei alle sammen!! Jeg har en liten lek, eller øvelse til alle her inne så vi kan få en utblåsning, men samtidig øve oss på og ikke alltid må skape diskusjon. Det foregår slik. Skriv en mening, en påstand eller et spørsmål. Gjør det så iriterende og kverulerende som mulig. Eneste regelen er: ingen kan svare eller diskutere med deg, kun svare med reaksjon(tommel opp, sint, glad, lei seg osv) på kommentaren. Du må skrive noe som virkelig gjelder deg du kan skrive flere enn en. Jeg kan begynne.

<<Jeg mener det er egoistisk og bare få en unge om man har mulighet og ha flere, mtp at alle burde ha rett på søsken>>

Et svar:

Sitat

Irriterer meg over trapper som ikke blir måkt eller strødd i barnehagen, falt rett på ryggen ista..

Nå ble jeg ordentlig provosert! Så provosert at jeg ikke klarer å la være å svare.

Endret av penny_
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.1.2018 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Det er påfallende mange unge mødre som mener at 14-åringene bør få overnatte sammen 😂🙈

Er det forresten vanlig at 14-åringer har seg? Da jeg var ung (begynnelsen av 2000-tallet) var det jo noen på den alderen som gjorde det, men på langt nær de fleste. 

Ut ifra en del kommentarer virker det nesten som om det er unntaket om man ikke gjør det som 14-åring.. 😱

993AFEB9-48C3-4658-93DA-679C79075E7D.jpeg

Anonymkode: b75da...430

Da jeg fikk kjæreste som 15- åring, ville jeg gjerne sove over hos ham. Det var ikke sex som var greia med akkurat der, men nærheten. Sex hadde vi jo før foreldrene våre kom hjem fra jobb... uansett, vi fikk ikke sove samme før vi ble 16. Det opplevdes selvsagt som blodig urettferdig da. 

14 år syns jeg er tidlig. De er barn, og under seksuell lavalder. 

Anonymkode: 288c1...2dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg gjerne nevne kattegruppene også, helt utrolig hva som kan bli av drama der inne. Noen legger ut bilde av katt som får klippet klør, eller katt som leker med valp, og det eskalerer i en debatt hvor man blir fremstilt som dyremishandler dersom man klipper klørne på katten sin eller lar den leke med hunden, og den som startet tråden blir (forståelig nok) lei seg og sletter posten sin og melder seg ut. Ukentlig er det kanskje 4-5 stykker som spør om det samme billige klatrestativet man får kjøpt online. Spørmål rundt foring og sykdommer er veldig betent, og diskusjonene går fort galt. Jeg trodde kjæledyrforumet på KG var eksplosivt, men blir stadig sjokkert over at folk tillater seg å være så mye slemmere under fullt navn. 

Anonymkode: 89452...36f

Prøv Kaningrupper..... Det er noe av det værste jeg har sett 😱

På 29.1.2018 den 11.15, Ryuk skrev:

I går kom jeg over et innlegg hvor ei postet bilde av slangen sin og skrev litt om den. Flere klikka helt og mente hun burde poste bildet i kommentarfeltet fordi slanger var ekle,fæle og noen hadde slangeskrekk. Det samme gjalt selvsagt ikke andre dyr fordi de er såååååååå søøøøøøøte. Kommentarfeltet ble heldigvis ryddet for en del av de verste komentarene som var rettet mot trådstarteren. 

Jeg har full forståelse for frykt, men er den så ille at du ikke kan komme over bilde av det på nett før du kaster fra deg telefonen i panikk(etter du har gått til personangrep på mennesket selvsagt) så er det på tide å gjøre noe med frykten. 

Altså, jeg er virkelig ikke fan av slanger heller, men jeg får ikke fullstendig panikk av å se et slangebilde på facebook altså. Folk må ta seg en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.1.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med hun dama til «Storm» fra Hotell Cæsar? Hun legger ut ting på Kvinneforum hele tiden, alt er linket til kjæresten. Snakk om å tro man har skutt gullfuglen og skulle skryte av det 🤦‍♀️

Anonymkode: b75da...430

Heisann kjære du. Dette er hu "Dama til Storm"

La meg først og fremt få snakke for meg selv her og egentlig burde du kommet til meg personlig fremfor å forsøke å henge meg ut på det offentlige nett. Jeg stiller meg helt uforståelig til det at jeg legger ut ting på nett om meg og hans forhold på nett hele tiden. For å være nøyaktig så har jeg vel kun lagt ut 3 innlegg som kan kobles til han. Så venligst link meg til disse innleggene du hinter etter for jeg vet utmerket godt hva jeg selv legger ut.

Selvfølgelig føler jeg at jeg har skutt gullfugl, gjør ikke du det ? (Om du har en mann du er stolt over). Jeg behandler ikke han noe andreledes enn andre folk. Og jeg hadde personlig aldri sett en eneste episode av Hotel Cæsar når jeg kom isammen med han.

Ja, jeg er kjempe stolt av kjæresten min, uavhengig av hvilken karriere han har hatt eller har. For meg spiller det ingen rolle. Det jeg reagerer på er at ingen snakker om de andre som legger ut tilsvarende innlegg som jeg har lagt ut? (Skjønner ikke helt hvilken innlegg du referer til) At så snart jeg nevner han så blir det galt? Jeg har da skrytt av de andre jeg har vært sammen med og? ingen som har sagt noe på det. Jeg syntes det er trist og leit at folk ser på det som om jeg prøver å gni inn at jeg er sammen med en som DU kanskje vet hvem er, det er jo overhode ikke tilfelle.

Jeg elsker han for den han er, ikke for hva han jobber som eller noe slike verdiløse ting.  Jeg tenker ikke på hans karriere, for meg var han som mannen i gata så jeg hadde ingen kjennskap til hans tildligere karriere da vi ble sammen. Jeg syntes det er dårlig gjort og nedlatende å skulle ta slike raske konklusjoner uten å i det hele tatt snakka med mennesket det faktisk gjelder.

Jeg er overhode ikke vandt med den oppmerksomheten dette fører med seg men jeg er heller ikke den typen som blir sittende å se på. Vi er i 2018 å vi damer burde kommet lenger enn å henge hverandre ut. Hvis det var nå slik at jeg ville få all den oppmerksomheten, hvorfor er det da ikke blitt publisert artikler om oss på nett? Nettopp fordi jeg er ikke interessert i det,. Jeg liker ikke den type oppmerksomhet. Vi er en helt vansklig familie som gjør akkurat det samme som dere. Jobber og prøver å få hverdagen til å gå rundt.

Har aldri du skrytt av kjæresten din på nett? Jeg syntes nå uansett at det manneskinnet mitt fortjener å få skryt fordi jeg syntes han gjør utrolig mye bra.. Han er perfekt for meg å jeg digger han. Liker du det ikke, vel da er det faktisk ikke verre enn å skjule innleggene fra meg? Jeg prøver ikke å bevise noe for noen å jeg beklager hvis du fikk et ubehag over mitt innlegg. Å når det gjelder innleggene om maten han hadde laget så er nå vel strengt tatt jeg en av MANGE som legger ut innlegg om mat, uavhengig om det var du selv som lagde den eller gubben, så fortell meg hvorfor det ble feil? Er det virkelig så støtende at noen er sammen med et menneske som du vet hvem er? Å må det alltid ligge en baktanke med ting som blir lagt ut??? For meg er han bare K-D og ikke Storm, jeg har aldri vært sammen med Storm, jeg har kun vært sammen med K-D og det er han jeg elsker og det er han jeg ble kjent med.

Endret av HunLilleVille92
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, "dama til Storm", men dette lange innlegget her underbygger jo bare poenget til anonym. Folk oversharer og tror livene og forholdene deres er mye mer interressante for fremmede enn det faktisk er. 

Anonymkode: 9e965...542

Da må jeg nok dessverre skuffe å si at det er nok ikke noe mer spennende enn hva deres liv er. Jeg er bare veldig lite fan av at folk tyr til å henge folk ut på nett fremfor å ta direkte kontakt med vedkommende det gjelder. Dette er tydelig blitt en ting å snakke om vårt forhold. Jeg bryr meg så å si aldri om hva folk sier men folk må nå i det minste la folk få snakke for seg før man blir hengt ut på nett.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...