Gå til innhold

Hvor mye er du villig å betale i utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Kanskje 500, om jeg var forberedt på det. Droppa nettopp et da vi plutselig fikk beskjed et par dager før at vi ''forresten måtte betale 500 hver''. Det er mye for en student med matbudsjett på 2000 i mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er en uting. Utdrikkingslag....er lite aktuelt. Før i tiden gjorde gutta det.. da var det slutt på alt når de gikk inn i ekteskapet

Jeg takker konsekvent nei. Har vært invitert til dyre greier. Så skal du etterpå i bryllup med de kostnader det er.

Jeg er ikke intr i å betale en krone

Anonymkode: 000f6...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Du leser hva jeg skriver ja, jeg blir ikke med på utdritingslag, men jeg blir gjerne med på utdrikkingslag.

Om det er utdritningslag som du så fint kaller det har jo ingen betydning. Persons det gjelder har jo fortsatt lyst til å ha sine nærmeste der. Da blir det feil å ta et standpunkt på den type "lag". Selv om jeg heller ikke er fan av det.

Anonymkode: e16df...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2017 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Skal arrangere utdrikningslag, men jeg vet enda ikke hvor lenge det skal vare (en dag hjemme, hyttetur) , type aktiviteter osv. Men det jeg vet er at det sannsynligvis kommer til å innebære dette:

Frokost/lunsj

Middag

Kvelds/nattmat

Aktiviteter som kan lages selv (kjøpe inn litt utstyr)

Evt. aktiviteter som må betales

Vet enda ikke om måltidene skal lages hjemme eller om noen/alle skal foregå på restaurant. 

 

Hvor mye er du selv villig til å betale? Og hvor mye brukte du selv da du arrangerte utdrikkingslag? Vil gjøre det billigst mulig, men det skal være gøy og ikke virke "billig". Aktivitetene må også inkludere alle, ikke bare brud og forlover. Kom gjerne med tips til aktiviteter også. 

 

Anonymkode: 44a1a...57d

Ingenting. Dette skal forlover betale.

Anonymkode: 29978...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger veldig av inntekt, tenker jeg. Hva med å spørre dem som skal delta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt betale min egen mat og drikke, og evt inngangsbillett til show/konsert/en aktivitet jeg deltar på, pluss en liten sum for å spleise på regninga for bruden. Men noe særlig mer, nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er utdritningslag som du så fint kaller det har jo ingen betydning. Persons det gjelder har jo fortsatt lyst til å ha sine nærmeste der. Da blir det feil å ta et standpunkt på den type "lag". Selv om jeg heller ikke er fan av det.

Anonymkode: e16df...dc0

Har det for meg siden jeg ikke har interesse av å ha navnet mitt i tilknytning et utdritingslag. Det kan andre venner ta seg av, jeg vil gjøre stas på venninna mi/kameraten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo litt med 3-4 måltider + drikke, uansett om man kaller det "lørdag" eller "utdrikningslag".. Å betale for mat + drikke + kanskje buss/taxi/båt bør vel de fleste klare den ene gangen. Man pleier jo tross alt å planlegge dette noen uker i forveien. Er som sagt villig til å betale mer, dersom jeg føler at det er verdt det, at det er noe jeg faktisk har lysst til å være med på :) Og jeg er forresten HELT uenig i at forlover skal betale noe mer enn de andre i utdrikkingslaget. Hvorfor skall forlover betale for din bussbillet/drink/inngangsbillett?! 

Anonymkode: b5d44...1a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i utdrikningslag, så vet ikke hva som er vanlig. Dersom det kan oppstå "uforutsette" utgifter underveis så ville jeg gjerne betalt maks 500. Og opp mot 1000kr dersom absolutt alt er inkludert. "Uforutsette" utgifter kan være å dele på taxi (dersom man må ta det pga dårlig kollektiv tilbud og det ikke er avtalt/med i prisen), mat/drikke ute på restaurant/utested ikke er regnet med i summen, inngangspenger til utested, måtte kjøpe med egen alkohol (dersom man må ha med medbrakt), betale for annen transport som f.eks ferge/tog hvis man behøver det til f.eks. hyttetur.

Anonymkode: cfcce...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en digg dag med spa og middag kunne jeg betalt en tusenlapp. Men dersom det er lite inkludert for min egen del, er 500 mer enn nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Ja, men da bør heller arrangementet gå ned noen hakk og gjøres enklere, ikke at forloveren skal dekke for resten av gjestene. 

Det er jo forskjell på hva man er vandt med. Her er vi vandt til Max 500 og forloveren bestemmer jo hva som blir gjort og betaler det som ikke dekkes av gjestene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Byjenta! skrev:

Det er jo forskjell på hva man er vandt med. Her er vi vandt til Max 500 og forloveren bestemmer jo hva som blir gjort og betaler det som ikke dekkes av gjestene. 

Ok, best å ikke ta på seg å være forlover da, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på type utdrikkningslag, og litt an på relasjon til bruden.

Hadde jeg vist om det i god tid, kunne jeg fint betale 5000 dersom det var tale om en storbyweekend i utlandet. Men da hadde det blitt årets storbyferie, som jeg kunne funnet på å ta med en jentegjeng uansett.

Hyttetur kunne jeg sikkert betalt 1500 kr. for. Dersom det inkluderer mat hele helgen, og eventuelle aktiviteter. Skal også sies at dette er et annet type utdrikkningslag jeg gjerne ville blitt med på - spesielt om det er snakk om en hytte i hyggelige omgivelser, der det er fint å gå på tur eller bade feks. Ville lagt opp til å lage mat selv - minst like hyggelig å lage en god middag sammen som å reise på restaurant.

For en dag i byen ville mellom 500 til 1000 vært grensa. Men det skal sies at jeg synes slike dager, hvis utgaver jeg har blitt invitert i, ikke har vært så stas. Det er noe med et heseblesende aktivitetsnivå, med alt fra paintball til spa, og gjerne litt for mange per dag, som jeg har veldig lite sansen for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst mulig. Syns utdrikningslag blir bare mer og mer pes, flere aktiviteter enn tidligere og det siste må alltid være større enn det forrige.

Anonymkode: 0014c...f33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Kul du da...Du er klar over at det handler om å være der for noen man er glad i? Det er ikke noe man dropper bare fordi det ikke faller i din personlige smak. Egostisk iså fall.

Forøvrig var jeg i utdrikknigslag for noen uker siden og vi betalte 2000kr per pers, med overnatting på hytte, alkohol, paintball, mat og vilmarkscamp. Kom også en ekstra regning på 250kr per pers da vi drakk for fryktelig mye mer enn planlagt på campen. :O   Ble en kjempe dag, og brudgommen var veldig fornøyd. :)

Anonymkode: e16df...dc0

Er det bare meg som har blitt invitert i flere utdrikningslag til folk jeg ikke står spesielt nær ? Type litt perifer venninne/samboer til en kamerat av mannen osv? Og i tillegg ikke kjenner en eneste en av brudens venner og deres ide for et bra utdrikningslag er pole dancing, musikkvideoinnspilling i minimale antrekk og annet surrball jeg har null interesse av å delta på, ei heller betale for? (Jeg kunne kanskje betalt en større sum for å slippe, helt ærlig...) 

Anonymkode: 311f1...8b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å betale for ting som ikke alle er med på. Kan betale hvis det er spabehandlig for bruden, men ikke hvis det er bruden og forlover. Og vi andre må vente.....

På mitt utdrikkingslag var det klatrevegg hvor alle fikk prøve seg. Så fikk jeg spa, imellomtiden laget vennene mine middag. Ble hentet og tatt med til en av jentenes leilighet. Der spiste vi og hadde det gøy. Så karokebar, hvor alle som ville kunne synge. Jeg måtte... 

Anonymkode: 05053...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.7.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som har blitt invitert i flere utdrikningslag til folk jeg ikke står spesielt nær ? Type litt perifer venninne/samboer til en kamerat av mannen osv?

Anonymkode: 311f1...8b9

Jeg ble invitert i utdrikningslaget til en venninne av kjæresten min, på det tidspunktet hadde vel bare møtt brudeparet et par ganger. Da fant jeg bare på en unnskyldning og takket nei. Like greit, viste seg at det var ganske kleine greier.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke å betale for ting som ikke alle er med på. Kan betale hvis det er spabehandlig for bruden, men ikke hvis det er bruden og forlover. Og vi andre må vente.....

På mitt utdrikkingslag var det klatrevegg hvor alle fikk prøve seg. Så fikk jeg spa, imellomtiden laget vennene mine middag. Ble hentet og tatt med til en av jentenes leilighet. Der spiste vi og hadde det gøy. Så karokebar, hvor alle som ville kunne synge. Jeg måtte... 

Anonymkode: 05053...816

Jeg har vært i flere utdrikningslag, men aldri opplevd at det er lagt opp til aktiviteter som kun gjelder bruden. Skjønner ikke hvem disse forloverne er som mener at alle andre skal betale for spa for de og bruden og så skal resten av følge bare sitte der og vente. I min gjeng har det alltid vært morsomme aktiviteter som alle er med på sammen, men litt ekstra fokus på bruden selvfølgelig :)

Anonymkode: 67575...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som har blitt invitert i flere utdrikningslag til folk jeg ikke står spesielt nær ? Type litt perifer venninne/samboer til en kamerat av mannen osv? Og i tillegg ikke kjenner en eneste en av brudens venner og deres ide for et bra utdrikningslag er pole dancing, musikkvideoinnspilling i minimale antrekk og annet surrball jeg har null interesse av å delta på, ei heller betale for? (Jeg kunne kanskje betalt en større sum for å slippe, helt ærlig...) 

Anonymkode: 311f1...8b9

Jada. Og jeg takker konsekvent nei til utdrikningslag hvor jeg ikke kjenner bruden ganske godt, samt en del av de andre gjestene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel dag fra frokost til nattmat hadde vært for lenge å delta på, med mindre det er hyttetur el. Noen hundrelapper til spleis for sktiviteter/transport/snacks/div (500,-), er ok, og i tillegg betale for egen mat/drikke på restsurant/utested. Hvis noe av den 500,--lappen går til en champagneflaske som brud og forlover deler til frokost, ok. Hvis det skal sponses drikke og mat og aktiviteter for 15. mennesker fra frokost til sene nattetimer, og jeg selv bare vil være med på kvelden blir det fort dyrt og lite morro. Alternativt er jeg villig til å bidra med mat til piknikk i parken, eller mat hvis det skal spises hjemme noe sted, betsle for meg selv hvis det er inngangsbilletter/konsert eller noe, og da sponse mindre til fellespotten.

Når det er sagt, har jeg betalt dyrt og kost meg glugg i hjel på utdrikkningslag på Farris spa feks, med overnatting, behandling og middag, og vi spleiset alle på bruden. Men hun står meg nær, og det er ikke mange jeg ville ofret så mye tid og penger på med glede (men da hadde jeg jo bare sagt nei). 

Anonymkode: c50a5...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen kommer an på hvem som er bruden og hva som er opplegget. Kan godt betale 1000-1500 for et bra utdrikningslag.

Betalte 1000 for min kusines utdrikingslag. Vi er ikke spesielt nære, men vi omgås i familieselskaper og bursdager. Fryktelig kjedelig utdrikningslag. Spiste lunsj hos forlover, bruden skulle selge boller til inntekt for undertøy til bryllupsnatta, dro til byen for å spise middag og deretter dro noen folk ut på byen, noen dro hjem og andre dro på en annen fest i hjembygda. Dagen etterpå fikk vi en tilleggsregning fra forlover på 500 pr pers. Den tusenlappen inkluderte ikke det bruden drakk og spiste for🙄 1500 for et utdrikningslag der det ikke skjer noe, et 1500 for mye. 

Ønsker deg lykke til med arrangering av utdrikningslag, det er nok ikke bare bare å please alle😛

Anonymkode: 822d8...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...