Gå til innhold

Hva mener dere om Richard Dawkins?


Anbefalte innlegg

"religion og vitenskap står egentlig ikke i motsetning til hverandre. Vitenskap er rett og slett for ung til å forstå religion!" 

Anonymkode: ab2d1...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor forstå religion egentlig ?. Det finnes jo stort sett like mange forskjellige smaket av religion  som det finnes religiøse personer.

Dette er rett og slett to setninger som ikke har noe med hveradre å gjøre. 

1. Du mener det ikke finnes motsetninger

Jeg er uenig. 

2. Du mener at alder på vitenskapen er avhengig om man forstår eller ikke.

Jeg er uenig. Om man forstår eller ikke er avhegig av kunnskap ikke hvor gammel disiplinen er. 

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 20.23, AnonymBruker skrev:

"religion og vitenskap står egentlig ikke i motsetning til hverandre. Vitenskap er rett og slett for ung til å forstå religion!" 

Anonymkode: ab2d1...eaa

Det at et utsagn er retorisk fancy gjør det ikke sant.

Anonymkode: 998bd...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun lest hovedinnlegg denne gangen. Jeg synes han virker smart, han kan og vet mye, men han ødelegger veldig mye for oss "normale" ateister. Og jeg synes han er uspiselig i sin fremtreden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dawkins er en bakende En klegg. En midd på et hundeekskrement. Dawkins er så liten og ubetydelig at Norges brunsnegle nr 234 000 000 har større betydning her i verden enn ham. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rikoChett skrev:

Jeg har kun lest hovedinnlegg denne gangen. Jeg synes han virker smart, han kan og vet mye, men han ødelegger veldig mye for oss "normale" ateister. Og jeg synes han er uspiselig i sin fremtreden.

Kan mye, vet mye? Du har tydeligvis ikke lest nok om ham; om hvordan han nekter å debattere folk som er smartere enn ham selv, som trenger ham opp i et hjørne med spørsmål han er for dum til å svare på. Han bygger sitt hus på sand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Simbyxor skrev:

Kan mye, vet mye? Du har tydeligvis ikke lest nok om ham; om hvordan han nekter å debattere folk som er smartere enn ham selv, som trenger ham opp i et hjørne med spørsmål han er for dum til å svare på. Han bygger sitt hus på sand! 

Om DU har lest noe av det han skriver så vet du også at han kan mye. Dette kan ikke benektes. Hvordan du kobler kunnskap sammen personlige egenskaper er for meg et myterium.

Det virker som du ikke vet noe om det selv, din eneste agenda er tydeligvis bare å drive personangrep.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midgard skrev:

Om DU har lest noe av det han skriver så vet du også at han kan mye. Dette kan ikke benektes. Hvordan du kobler kunnskap sammen personlige egenskaper er for meg et myterium.

Det virker som du ikke vet noe om det selv, din eneste agenda er tydeligvis bare å drive personangrep.  

Du forsvarer en mann som mener litt av hver om ondskap, så jævlige ting at jeg ikke ønsker å skrive det ned engang. Helt forferdelig. Det sier mye om deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Simbyxor skrev:

Du forsvarer en mann som mener litt av hver om ondskap, så jævlige ting at jeg ikke ønsker å skrive det ned engang. Helt forferdelig. Det sier mye om deg.

Slutt å lyv.. 

Det at jeg annerkjenner at han besitter kunnskap sier ingenting om hva jeg mener om han som person.

DU derimot driver ren personangrep, nå også på meg. 

Hva sier der egentlig om deg som person.

Du ønsker ikke gjøre rede for hvordan du konkluderer. Vel, tipper at det er for at tankerekken din ikke tåler dagslys.

Endret av Midgard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Midgard skrev:

Slutt å lyv.. 

Det at jeg annerkjenner at han besitter kunnskap sier ingenting om hva jeg mener om han som person.

DU derimot driver ren personangrep, nå også på meg. 

Hva sier der egentlig om deg som person.

Du ønsker ikke gjøre rede hvor hvordan du konkluderer. Vel, tipper at det er for at tankerekken din ikke tåler dagslys.

Lyv? Han besitter ikke kunnskap, han besitter løgner. Han er den største løgneren av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Lyv? Han besitter ikke kunnskap, han besitter løgner. Han er den største løgneren av alle.

Tull

Han har gitt ut en rekke annerkjente vitenskapelige artikler og flere kritikerroste bøker. Så rull inn..

Hadde du forsøkt å lese noe så..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

Kan mye, vet mye? Du har tydeligvis ikke lest nok om ham; om hvordan han nekter å debattere folk som er smartere enn ham selv, som trenger ham opp i et hjørne med spørsmål han er for dum til å svare på. Han bygger sitt hus på sand! 

Dunning-Kruger-effekten slår til igjen.

Anonymkode: 998bd...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎08‎.‎2017 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Dunning-Kruger-effekten slår til igjen.

Anonymkode: 998bd...86f

Absolutt ikke.  Det er lett å gjennomskue Dawkins' kunnskapsløshet om blant annet kristne og bibelen. Synes sågar som om han ikke forstår at det er vesentlig forskjell på forskjellige religioner. Han er tross alt bare en professor i biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...