Gå til innhold

Hun legger barnet sitt i vår seng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vurdert å ligge å prompe og å være så i veien for jentungen at hun flytter ut selv? "Nina...Kjenner du det er varmt ubder dyna? Det er fordi jeg feis for å få varmen. Ikke løft på dyna å slipp ut fisen da, for da smelter tapeten av veggene..."

Anonymkode: bf803...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6/19/2017 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke TS sove på eget rom?

Hvorfor er TS sitt behov for å sove sammen med denne kvinnen viktigere enn et 5 år gammelt barns behov for det samme?

Anonymkode: 16114...bb8

Nå er det vanlig at par sover sammen. Altså samsoving er ok når barnet er baby men en 5 åfing bør kunne sove på eget rom. Skal ts og dama ha separate rom så kan jo det påvirke forholdet i negativ retning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte sånn når barnet ikke har en far eller en maskulin beskyttende figur fra begynnelsen. Moren løser seg fast og forblir i den samme modusen som når barnet var et spedbarn. Barnet utviklingen til selvstendig stagnerer. Det er derfor fedre er så viktige. 

Anonymkode: 16984...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/20/2017 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Noe av poenget her er at mor ikke er enig med deg. Du har unektelig gode poenger og det ideelle her er selvfølgelig at barnet sover i egen seng. Men, du leter bare etter muligheter for å få viljen din, du hører ikke etter eller ser mors motvilje mot dette. La det ligge, avgjørelsen når det kommer til hennes barn må hun selv ta. Hun har tydelig vist at hun ikke vil eller ønsker din mening om den saken. Da synes jeg du skal backe ut og slutte å mase. 
 

Anonymkode: 9893e...8b0

Men problemet ligger jo i at mor forventer at de alle tre skal sove i samme senga...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mora høres ingenting annet enn egoistisk ut og tiltaksløs. Hun gidder ikke gjøre noe med problemet fordi det er jo såå synd på barnet stakkar om hun må ligge i egen seng. Hun gidder heller ikke fordi det er mye styr rundt det, og hun tar seg nær hver gang noen nevner det fordi hun innerst inne VET hvor tafatt det er å lære en 5-åring å sove sammen med sin nakne mor. Hun tenker heller ikke på at barnet mest sannsynlig kommer til å bli plaget i hjel på skolen for å sove med sin nakne mamma om natten. Ergo: hun tenker kun på seg selv og å holde seg innenfor sin egen komfortsone. Alt annet kan folk bare drite i. 

Dette er ikke fakta, men mine tanker rundt dette. Jeg hadde IKKE funnet meg i å være en slik kasteball, ei heller kaste bort livet mitt på en dame som ikke evner å la barnet sitt vokse seg stort og bli et selvstendig individ. Hun har tydeligvis ikke gjort noe for å løfte barnet opp. Isteden lar hun barnet være baby resten av livet. Det gagner KUN henne selv, ingen andre. 

Ego ego ego. Det er alt jeg har å si.

Jeg hadde ikke giddet, ts. Men siden du allerede har bestemt deg for å ikke dra så er tipset mitt å sove et annet sted så lenge ungen sover på rommet deres sammen med mamma. Sov på sofa, gjesterom eller lignende. Du må ta et standpunkt og du må vise henne hva du mener. Du skal ikke måtte føye deg 24/7, her er det hun og kun hun, som kan gjøre en endring. Og om hun vil ha deg på rommet sammen med seg om natten så har hun kun en ting å gjøre: kvitte seg med barnet om natten. Hvis hun er nok glad i deg så vil hun nok begynne å etterspørre deg på et visst tidspunkt. Hvis ikke, er hun ikke glad i deg. Og da er vel saken ganske enkel hva du skal gjøre spør du meg.

 

Anonymkode: 4eeb1...1e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns mora høres ingenting annet enn egoistisk ut og tiltaksløs. Hun gidder ikke gjøre noe med problemet fordi det er jo såå synd på barnet stakkar om hun må ligge i egen seng. Hun gidder heller ikke fordi det er mye styr rundt det, og hun tar seg nær hver gang noen nevner det fordi hun innerst inne VET hvor tafatt det er å lære en 5-åring å sove sammen med sin nakne mor. Hun tenker heller ikke på at barnet mest sannsynlig kommer til å bli plaget i hjel på skolen for å sove med sin nakne mamma om natten. Ergo: hun tenker kun på seg selv og å holde seg innenfor sin egen komfortsone. Alt annet kan folk bare drite i. 

Dette er ikke fakta, men mine tanker rundt dette. Jeg hadde IKKE funnet meg i å være en slik kasteball, ei heller kaste bort livet mitt på en dame som ikke evner å la barnet sitt vokse seg stort og bli et selvstendig individ. Hun har tydeligvis ikke gjort noe for å løfte barnet opp. Isteden lar hun barnet være baby resten av livet. Det gagner KUN henne selv, ingen andre. 

Ego ego ego. Det er alt jeg har å si.

Jeg hadde ikke giddet, ts. Men siden du allerede har bestemt deg for å ikke dra så er tipset mitt å sove et annet sted så lenge ungen sover på rommet deres sammen med mamma. Sov på sofa, gjesterom eller lignende. Du må ta et standpunkt og du må vise henne hva du mener. Du skal ikke måtte føye deg 24/7, her er det hun og kun hun, som kan gjøre en endring. Og om hun vil ha deg på rommet sammen med seg om natten så har hun kun en ting å gjøre: kvitte seg med barnet om natten. Hvis hun er nok glad i deg så vil hun nok begynne å etterspørre deg på et visst tidspunkt. Hvis ikke, er hun ikke glad i deg. Og da er vel saken ganske enkel hva du skal gjøre spør du meg.

 

Anonymkode: 4eeb1...1e6

Er ikke sikkert mora sover naken da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/19/2017 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Ikke bland deg

Anonymkode: 4a7ba...4a8

Ikke bland deg? Men dette er jo deres forhold som påvirker ham i stor graf. At kvinner gir en faen i mannen og forholdet med en gang baby er kommt er ikke noe nytt. Moren må legge hennes helt unødvendige behov til side. Jeg hadde gått for lenge siden om ung på 5 år ikke greide å sove i egen seng.

Og når skal de få tid til å bli intime og ha tid til sex? Nei her må man tenke på alle sine behov og ikke kunn hennes.

Ts du har god grunn til å ta en alvorsprat med henne. Om ikke så flyttet dere ikke sammen enkelt og greit. Egoistiske kjerring

Anonymkode: 2d632...d9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er ikke sikkert mora sover naken da...

:danse::fnise:

Anonymkode: e91f0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er ikke sikkert mora sover naken da...

Jo, Ts skriver det i HI.

Ungen får ikke sove om hun ikke får ligge inntil den nakne kroppen til mora.  

Anonymkode: 4eeb1...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, Ts skriver det i HI.

Ungen får ikke sove om hun ikke får ligge inntil den nakne kroppen til mora.  

Anonymkode: 4eeb1...1e6

JA

Anonymkode: e91f0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ofte sånn når barnet ikke har en far eller en maskulin beskyttende figur fra begynnelsen. Moren løser seg fast og forblir i den samme modusen som når barnet var et spedbarn. Barnet utviklingen til selvstendig stagnerer. Det er derfor fedre er så viktige. 

Anonymkode: 16984...591

Lett å skylde på at ungen ikke har noen farsfigur i livet. Barnet mitt har ikke det, og jeg kjenner flere i samme situasjon og vi har alle 3 mødre greid å oppdra barna våre til å bli selvstendige (ene)barn som greier fint å leke alene en god stund og ikke er avhengige av å leke med eller henge rundt de voksnes hals hele døgnet. Det er faktisk fullt mulig. Det handler bare om å gidde å ta de nødvendige kampene og å orke vie litt tid til det. Vinn-vinn!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns mora høres ingenting annet enn egoistisk ut og tiltaksløs. Hun gidder ikke gjøre noe med problemet fordi det er jo såå synd på barnet stakkar om hun må ligge i egen seng. Hun gidder heller ikke fordi det er mye styr rundt det, og hun tar seg nær hver gang noen nevner det fordi hun innerst inne VET hvor tafatt det er å lære en 5-åring å sove sammen med sin nakne mor. Hun tenker heller ikke på at barnet mest sannsynlig kommer til å bli plaget i hjel på skolen for å sove med sin nakne mamma om natten. Ergo: hun tenker kun på seg selv og å holde seg innenfor sin egen komfortsone. Alt annet kan folk bare drite i. 

Dette er ikke fakta, men mine tanker rundt dette. Jeg hadde IKKE funnet meg i å være en slik kasteball, ei heller kaste bort livet mitt på en dame som ikke evner å la barnet sitt vokse seg stort og bli et selvstendig individ. Hun har tydeligvis ikke gjort noe for å løfte barnet opp. Isteden lar hun barnet være baby resten av livet. Det gagner KUN henne selv, ingen andre. 

Ego ego ego. Det er alt jeg har å si.

Jeg hadde ikke giddet, ts. Men siden du allerede har bestemt deg for å ikke dra så er tipset mitt å sove et annet sted så lenge ungen sover på rommet deres sammen med mamma. Sov på sofa, gjesterom eller lignende. Du må ta et standpunkt og du må vise henne hva du mener. Du skal ikke måtte føye deg 24/7, her er det hun og kun hun, som kan gjøre en endring. Og om hun vil ha deg på rommet sammen med seg om natten så har hun kun en ting å gjøre: kvitte seg med barnet om natten. Hvis hun er nok glad i deg så vil hun nok begynne å etterspørre deg på et visst tidspunkt. Hvis ikke, er hun ikke glad i deg. Og da er vel saken ganske enkel hva du skal gjøre spør du meg.

 

Anonymkode: 4eeb1...1e6

Uff du kan ikke ha det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i at det er barnet som bestemmer over mor, i stedet for omvendt. Hvis hun ikke lærer seg å sette grenser nå, kan ungen komme til å bli en skikkelig drittunge, få masse problemer, og bli et skikkelig tenåringstroll. Håper det tas grep, så dere kan unngå dette. Barnet høres uselvstendig ut for alderen ja.

 

Anonymkode: a7ebd...5f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Maleficenta skrev:

Men problemet ligger jo i at mor forventer at de alle tre skal sove i samme senga...

Det er en skikkelig uting. Hun er ikke baby lenger. Bare ekkelt når de begynner å bli så store.

Anonymkode: a7ebd...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er interessert i å være i et forhold med deg og bo sammen med deg, så bør hun respektere dine meninger. Høres ut som mor og barn er fastlåst i et mønster som er vanskelig å bryte. Ta det opp med henne på nytt. Prøv å finne de rette ordene, og husk at det kan være veldig sårt for henne hvis hun føler at du kritiserer henne som mor eller forholdet mellom henne og barnet. 

Anonymkode: 97f9a...8f9

Enig. Og ikke gå med på å flytte sammen, med mindre ungen sover i egen seng.

Anonymkode: a7ebd...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke TS sove på eget rom?

Hvorfor er TS sitt behov for å sove sammen med denne kvinnen viktigere enn et 5 år gammelt barns behov for det samme?

Anonymkode: 16114...bb8

Fordi det ikke er normalt

Anonymkode: a7ebd...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.6.2017 den 20.47, xinnia skrev:

Uff du kan ikke ha det bra...

Hva er problemet?

Anonymkode: 4eeb1...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.6.2017 den 15.01, Vera Vinge skrev:

Og så vil jeg legge til at jeg ikke mener samsoving med en 5-åring er barnemishandling, som en nevner. Jeg syns det kan være greit i en familie hvor alle trives med det, og barnet ellers er litt selvstendig på noen områder, men er jo ingen av disse gjeldende og da syns jeg ts bør prøve å nå gjennom til mor nok en gang.

Nå kan det være mor innser dette selv når ny baby kommer, at det blir for slitsomt. Men, for barnets del må det da være bedre å bli vant til egen seng nå, enn å skulle bli storesøsken og bli kastet ut av voksensenga samtidig.

Enig. Dere må begynne å venne henne til å sove alene nå og ikke når baby kommer. Det blir raskt sjalusi hvis dere utsetter. Har ikke lest hele tråden, men synes det er mor som må venne jenta til å sove alene. Jeg gjorde det på den måten at jeg lå på en madrass på barnerommet selv om jeg ikke hadde samboer. Jeg ville ikke at barnet skulle bli sjalu på en evt. ny kjæreste i fremtiden. Det ville blitt for mange omveltninger på en gang.

At barnet hyler og roper etter mor er jeg ikke vant med, men noe sier meg at barnet enten er utrygg eller bortskjemt, og heller mest til det siste. Men med to voksenpersoner vil det sikkert bedre seg. Gi barnet oppmuntring, overse roping når man selv er på do. Foreksempel. Jeg jobber ikke med barn, men på helsestasjonen kan de sikkert gi gode råd.

Det er normalt at barna våkner i blant og kommer inn på foreldrenes rom. Dere kan velge å ha en madrass til henne på gulvet eller gjøre som min mor og far som ofte måtte gå og legge seg et annet sted. Det er gjerne i forbindelse med mareritt.

Finn en løsning før babyen blir født og helst før du flytter inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...