Gå til innhold

Hun legger barnet sitt i vår seng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Forundret.. skrev:

Har hun tenkt å legge seg i sprinkelsenga for å amme baby da? Eller skal hun amme barnet i dobbeltsenga slik at det blir utsatt for slag og spark fra en sovende storesøster? 

Her må du kreve en endring og det raskt.

Hun sier vi skal kjøpe en slik sprinkelseng som man setter helt intill dobeltsenga og som er åpen på den ene langsiden. På den måten mener hun at det nye barnet ikke kommer til å ta noe ekstra plass og hun kan amme barnet mens det ligger i sprinkelsengen. Høres fint ut i teorien, men har mine tvil om det vil fungere i praksis.

-ts

Anonymkode: 0aca2...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den moren kommer til å få et helvetes mas og slit, og på ett tidspunkt så kommer det til å sprekke. Mest sannsynlig over ts.Ts vil jo da ha hatt rett, og beklageligvis vil ingen mor gå med på det, så da blir det mannens feil. Hvis man ikke retter opp i det her NÅ, vil det bli et problem som kommer til å slite forholdet i stykker. 

Anonymkode: 20018...9e0

Dette er vel egentlig hva jeg tenker selv også..

-ts

Anonymkode: 0aca2...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Forundret.. skrev:

Har hun tenkt å legge seg i sprinkelsenga for å amme baby da? Eller skal hun amme barnet i dobbeltsenga slik at det blir utsatt for slag og spark fra en sovende storesøster? 

Her må du kreve en endring og det raskt.

Hverken baby eller storesøster har noe å gjøre i foreldresengen spør du meg! Barn har det best på eget rom fra dag 1!

Anonymkode: 38ac8...4ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du har hatt egne barn tidligere og vært gjennom- men slik jeg leser dine innlegg TS så skal du "belære mor- pga din erfaring". Hva med å la henne få sine egne erfaringer- som du har fått`?

Det kan umulig være så ille at 5 åringen sover i sengen til mor- du har tross alt holdt ut i 2 år og klart å lage en unge i mellomtiden.. 

Personlig hadde jeg kastet deg ut for lenge siden...

Mine barn gikk foran alt- og det får jeg igjen får i dag når de er voksen. Og den dagen jeg blir gammel og skrøpelig- har jeg 3 stk som vil gjøre alt for meg, slik jeg gjorde med de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt, men er selv stor fan av samsoving. Samsover med vesla på 16 mnd og ingen planer om å slutte med det før hun evt selv vil sove i egen seng. Hvilket nok kommer en eller annen dag. Men ingen hast. Vi jobber med nr to og da blir det samsoving med begge :) Og som du da opplagt ser har vi ikke noe problem med samlivet selv om vesla sover i senga vår. Vil heller si det er litt varsko for forholdet generelt om ikke dere klarer å ta den delen utenfor dobbeltsenga. Når det er så mange andre steder å ha det moro :P Og dere har da tydeligvis klart å lage barn underveis også, så så galt kan det da ikke være!
Det å selv ha hatt barn kan ikke brukes som argument for hvordan kjæresten din vil ha det med sitt barn. Alle gjør ting ulikt. Og samsoving og nærhet til mor er bare positivt, forskning viser at det gir de tryggeste barna når de blir større. Alle barn vil uansett ha klengete og uselvstendige perioder, og noen har mer behov for trygghet og nærhet enn andre. Hvis dette barnet kanskje er av den typen er det jo helt ypperlig at dere sover sammen, virker til at din kjæreste vet hva barnet trenger og følger opp selv om det er slitsom for henne selv. Hun er en god mor, du skal være glad for å ha en god mor til ditt kommende barn, heller enn å kritisere ordningen. Og hun blir ikke utrbrent så lenge du stiller opp og avlaster ellers! Der har du en oppgave også vet du, det handler ikke om å kaste ungene ut av senga... 

Tror du skal øve deg på å sette litt pris på foreldrejobben kjæresten din legger ned... Ingen LIKER å bli sparket hele natta, men er det da barnet har det trygt og godt, ja da tåler man det. Jeg tviler på at hun gjør det for moro skyld, men av morsinstinkt. Høres ut som at det er et barn som trenger nettopp det.

Anonymkode: d496b...dc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn på 5 som jeg har samsovet med siden fødselen, barnet er utrolig selvstendig og får mye skryt fordi det er så trygt.  Kan fint sove alene men sover da ikke like bra som i senga mi, så da samsover vi. Hadde det vært slik at vi holdt hverandre våkne eller barnet ikke klarte å sove borte uten meg så hadde vi jo ikke fortsatt med samsoving.:) 

Problemet ditt er jo at dere nå er gravide og venter et nytt barn og da jeg er redd at både mor og barn kommer til å føle at det andre barnet kommer i veien for det første. At barnet er så utrygt uten mor at det ikke takler at hun går på do da kjenner jeg at jeg blir litt bekymret for de begge to, høres jo utrolig stressende ut for dere alle. Hvordan skal det gå når barnet begynner på skolen?

Tror dere trenger hjelp alle sammen for å takle dette her. Utrolig lite gjennomtenkt av dere voksne å sette et nytt barn til verden når ting er som de er.

Anonymkode: dcaf1...2e4

Enig med deg, det er ikke samsovingen i seg selv som er problemet men helheten i situasjonen. Kjæresten og jeg har begge samsovet med egne barn. Alle barna er sosialt trygge og selvstendige, sover borte uten problemer. Er senga stor nok kan både voksen og barn få bedre søvnkvalitet ved samsoving.

Anonymkode: e7c56...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utifra innleggene her vet jeg hvorfor dere norske kvinner blir skilt/separert fra barnefaren ganske ofte.  Barn går foran alt, skal samsove med begge barna når den ny blir født osv osv.   Elsker jo barna mine mer en alt på jordet, men elsker også mannen min lol.  Sette han på side ofte nok så kommer dere også å bli alenemødre når han finner en yngre, mer oppegående kvinne som setter pris på han.   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/19/2017 den 12.41, AnonymBruker skrev:

og ikke misforstå jeg skjønner at dette er irriterende, men det kommer ikke til forandre seg, så enten godta det eller slo opp-

Anonymkode: e91f0...60f

Slå opp? Fikk du med deg at de venter barn sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier vi skal kjøpe en slik sprinkelseng som man setter helt intill dobeltsenga og som er åpen på den ene langsiden. På den måten mener hun at det nye barnet ikke kommer til å ta noe ekstra plass og hun kan amme barnet mens det ligger i sprinkelsengen. Høres fint ut i teorien, men har mine tvil om det vil fungere i praksis.

-ts

Anonymkode: 0aca2...748

Det prøvde jeg på for noen måneder siden og jeg kan si med en gang at det går ikke...Det at 5 åringen er i sengen hver natt vil desverre gå på bekostning av spedbarnet og nærheten det ferske mennesket trenger.

Kunne det feks i en overgangsfase gå at 5 åringen sov på en madrass på gulvet før hun flytter på eget rom? Som ett kompromiss 

Anonymkode: bf803...bb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille en (gratis) time ved deres lokale Familievernkontor og ta dette opp.

 

Krev en løsning.

 

Dette er ille..en barnehage i sengen??!! Røm!!😳🤠😎😩😩😱😳😵😯😡

Anonymkode: ef38c...921

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/19/2017 den 13.14, AnonymBruker skrev:

hi

Jeg har prøvd utallige ganger å diskutere dette temaet med mor, men hun kommer ut med piggene hver gang og er overhodet ikke interessert i å forandre på dagens ordning.

Anonymkode: e91f0...60f

Har du forsøkt å spørre henne hvorfor hun mener barnet skal sove i deres seng hver natt? (Det har du sikkert, men jeg lurer likevel). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/19/2017 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Dette grenser til barnemishandling spør du meg. Sønnen min blir 4 år til helgen, og jeg klarer ikke å se for meg at han skal sove i min seng hver eneste natt. Det er kun hvis han er syk og tungpustet. Dette er jo dømt til å gå galt. Hva med det nye familiemedlemmet som kommer da? Skal de barnet også ligge i mors seng til han/hun er 5-6-7- år? Må investere i stor seng til slutt da i alle fall ;) Nei dette hadde jeg tatt opp igjen, og forklart så godt jeg kunne at det tar knekken på forholdet deres i det lange løp, for dette er virkelig ikke normalt.

Anonymkode: 918b5...b5e

Barnemishandling?

Nå må du kutte ut

Tolererr at folk er forskjellige da, om noen vil ha barna i senga er dethelt greit.

 

Anonymkode: f7c1c...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hverken baby eller storesøster har noe å gjøre i foreldresengen spør du meg! Barn har det best på eget rom fra dag 1!

Anonymkode: 38ac8...4ab

Nei det har de ikke!

Anonymkode: f7c1c...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hverken baby eller storesøster har noe å gjøre i foreldresengen spør du meg! Barn har det best på eget rom fra dag 1!

Anonymkode: 38ac8...4ab

Det er tull! Forskning viser at samsoving gir trygge barn.

anbefalingene er at babyer sover i egen seng inntil ( slik som ts's dame planlegger)eller oppi( babynest) senga til foreldrene.

bare tenk deg fra naturens side: man la ikke babyen i egen hule..

 

Anonymkode: 09046...c11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ville du bli det.

Enhver mor hadde valgt barnet sitt først.

 

Hun er en fantatisk mor? La meg dra ut ett par ting fra hi..

Anonymkode: e91f0...60f

Lol

Anonymkode: 291db...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Maleficenta skrev:

Slå opp? Fikk du med deg at de venter barn sammen? 

Og?

Anonymkode: e91f0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.6.2017 den 12.04, xinnia skrev:

Forstår at du har hatt egne barn tidligere og vært gjennom- men slik jeg leser dine innlegg TS så skal du "belære mor- pga din erfaring". Hva med å la henne få sine egne erfaringer- som du har fått`?

Det kan umulig være så ille at 5 åringen sover i sengen til mor- du har tross alt holdt ut i 2 år og klart å lage en unge i mellomtiden.. 

Personlig hadde jeg kastet deg ut for lenge siden...

Mine barn gikk foran alt- og det får jeg igjen får i dag når de er voksen. Og den dagen jeg blir gammel og skrøpelig- har jeg 3 stk som vil gjøre alt for meg, slik jeg gjorde med de.

denne.

Anonymkode: e91f0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/20/2017 den 12.04, xinnia skrev:

Forstår at du har hatt egne barn tidligere og vært gjennom- men slik jeg leser dine innlegg TS så skal du "belære mor- pga din erfaring". Hva med å la henne få sine egne erfaringer- som du har fått`?

Det kan umulig være så ille at 5 åringen sover i sengen til mor- du har tross alt holdt ut i 2 år og klart å lage en unge i mellomtiden.. 

Personlig hadde jeg kastet deg ut for lenge siden...

Mine barn gikk foran alt- og det får jeg igjen får i dag når de er voksen. Og den dagen jeg blir gammel og skrøpelig- har jeg 3 stk som vil gjøre alt for meg, slik jeg gjorde med de.

Holdt ut 2-2,5 år hvor vi har bodd litt sammen nå og da ja. Nå skal flytte sammen.. å jo, så ille er det. Pule kan man vel gjøre andre plasser enn i senga? Vi hadde et meget aktivt sexliv før graviditeten, men jeg kan ærlig talt ikke huske sist det skjedde i senga.. andre ønsker kanskje å flytte sexlivet litt ut fra senga for spenningens del, mine ønsker er motsatt. Jeg vil bare ha litt kjedelig normal sex i senga for en stund, helst misjonær, under dyna, med lyset av!!!

Dama er superhormonell for tia så gidder ikke ta diskusjonen med henne ennå. Men etter 4 dager med elendig søvn, hvor 2 av netterne har endt på sofaen, har jeg bestemt meg for at det får bli meg eller ungen som skal ut av senga. Å blir det meg som må ut er det ikke et samliv jeg gidder å være en del av. Men jeg skal gi det litt tid og har laget en "ond" plan jeg skal prøve ut først :lur:

1. prøve å ta samtalen med mor nok en gang. Men må vente til hormonene roer seg. tviler på at fører noen vei..

2. Satse på at 5 åringen selv vil ut av senga når babyen kommer. Tviler fortsatt..

3. Kreve at 5 åringen forlater senga samtidig som vårt felles barn skal ut. For det skal det, så fort som mulig!

Dette høres sikkert hardt og brutalt ut for dere som er for samsoving. Jeg elsker barna mine over alt, men for min del har de ikke noe å gjøre i de voksnes seng med mindre de er syke, har hatt mareritt etc. Senga er min plass, mitt fristed!!

Takk til alle som deltok i tråden for gode råd og synspunkter. Kommer ikke til å svare her mer. Eller, mulig jeg kommer med en update på hvordan det gikk om jeg husker det.

Hilsen den onde og trøtte stefaren

Anonymkode: 0aca2...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 12.04, xinnia skrev:

Forstår at du har hatt egne barn tidligere og vært gjennom- men slik jeg leser dine innlegg TS så skal du "belære mor- pga din erfaring". Hva med å la henne få sine egne erfaringer- som du har fått`?

Det kan umulig være så ille at 5 åringen sover i sengen til mor- du har tross alt holdt ut i 2 år og klart å lage en unge i mellomtiden.. 

Personlig hadde jeg kastet deg ut for lenge siden...

Mine barn gikk foran alt- og det får jeg igjen får i dag når de er voksen. Og den dagen jeg blir gammel og skrøpelig- har jeg 3 stk som vil gjøre alt for meg, slik jeg gjorde med de.

denne

Anonymkode: e91f0...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holdt ut 2-2,5 år hvor vi har bodd litt sammen nå og da ja. Nå skal flytte sammen.. å jo, så ille er det. Pule kan man vel gjøre andre plasser enn i senga? Vi hadde et meget aktivt sexliv før graviditeten, men jeg kan ærlig talt ikke huske sist det skjedde i senga.. andre ønsker kanskje å flytte sexlivet litt ut fra senga for spenningens del, mine ønsker er motsatt. Jeg vil bare ha litt kjedelig normal sex i senga for en stund, helst misjonær, under dyna, med lyset av!!!

Dama er superhormonell for tia så gidder ikke ta diskusjonen med henne ennå. Men etter 4 dager med elendig søvn, hvor 2 av netterne har endt på sofaen, har jeg bestemt meg for at det får bli meg eller ungen som skal ut av senga. Å blir det meg som må ut er det ikke et samliv jeg gidder å være en del av. Men jeg skal gi det litt tid og har laget en "ond" plan jeg skal prøve ut først :lur:

1. prøve å ta samtalen med mor nok en gang. Men må vente til hormonene roer seg. tviler på at fører noen vei..

2. Satse på at 5 åringen selv vil ut av senga når babyen kommer. Tviler fortsatt..

3. Kreve at 5 åringen forlater senga samtidig som vårt felles barn skal ut. For det skal det, så fort som mulig!

Dette høres sikkert hardt og brutalt ut for dere som er for samsoving. Jeg elsker barna mine over alt, men for min del har de ikke noe å gjøre i de voksnes seng med mindre de er syke, har hatt mareritt etc. Senga er min plass, mitt fristed!!

Takk til alle som deltok i tråden for gode råd og synspunkter. Kommer ikke til å svare her mer. Eller, mulig jeg kommer med en update på hvordan det gikk om jeg husker det.

Hilsen den onde og trøtte stefaren

Anonymkode: 0aca2...748

Å så sympatisk du virker :ironi: 

Hormonene vil nok ikke landet før en god stund etter at barnet er født, men det vet du vel ;-) 

Lykke til !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...