Gå til innhold

Hvorfor skal homofile vifte med homoflagget sitt overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man risikerer jo ikke dette i Norge, og det å gå i tog er ikke det samme som å "kjempe".

Jeg har ikke noe imot at de gjør det, men det er bare en fest for å enten feire seg selv (dersom man er homofil), eller feire sin egen godhet (for de som er støttespillere).

Å late som det er del av en slags "kamp", som om man er "modig", er tullete. Det er en oppmerksomhetsfest. 

Anonymkode: cd4d4...d2b

Det er en kamp i Norge fortsatt. Det handler ikke så mye om fengsling, drap og tortur men om stigmatisering, diskriminering, ren skjær vold, og utenforskap. Om du ikke har fått med deg dette så må du være ufattelig uvitende, evt mistenker jeg hele tråden for å være ren trolletråd. 

Anonymkode: d2300...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prideflagget hengende ute hele pridemåneden på grunn av sånne som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
1 time siden, canacas skrev:

Vifter flagget for kjærligheten jeg :) 

Det er ikke kjærlighet det er begjær...

Jeg har hatt jentesex selv og det er bare kåthet og seksuell preferanse som ligger til grunn for tiltrekningen.

Dette med kirkelig vigsel og gender teori er kun ideologi og en stygg uting etter min mening.

Endret av BlandaDrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/4/2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på. De gjør liksom alt for å være så spesielle. Holder det ikke å være vanlig? Er det ikke nok for deg? 

Jeg har mye angst. Jeg har intet behov for å vifte med angstflagget i enhver anledning. Ei heller ønsker jeg å sutre fordi Norge ikke ønsker seg statsminister med panikkangst. Buhu, jeg blir diskriminert. 

Har mørkhudede eget flagg? Hvite? Hvorfor skal man være så jævla spesielle hele tiden? Skrike om oppmerksomhet overalt, hele tiden.

Og så skal de på død og liv gifte seg i kirken, og ha med homoflagget sitt, og vifte med det der og. Ja, for all del. Gift deg i en kirke som ikke følger tradisjoner, ikke følger kristendommen. Det står sort på hvitt at: Kvinner kan ikke være prester, og det er kun mann og kvinne som kan gifte seg. Jeg skjønner ikke hvorfor de oppsøker en tro som ikke er enig i deres måte å leve på. For å vifte med et flagg? "Se, vi er flinke, vi tvinger Den Norske Kirke til å bli ateister"? 

Men det flagget.. og seksuelle parader.. Se på meg - HELE TIDEN! Hele tiden, skal vi se på deg. Hvis vi ser på noen andre må du skrike enda høyere så vi ikke glemmer deg. 

Hvorfor holder det ikke å bare være den du er, for deg selv? Det spørsmålet kan man selvfølgelig stille kjendiser og andre og. Selvfølgelig.

Men flagg?? Bare for å være enda mer unormal? 

Anonymkode: 6b05c...c3f

Eh vi har kvinnelige prester mange steder i verden.... Visse ting i bibelen er utdatert og følges ikke lengre, hvorfor skal ikke da homofile få lov å gifte seg i kirka da?

Og homofile er ikke unormale.

Og jeg kan jo stille deg et dumt spmrsmål tilbake. Hvorfir driver vi nordmenn og veiver med det norske flagget så mye?. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er større enn Oslo. 

Anonymkode: 24031...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 04/06/2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Men det flagget.. og seksuelle parader.. Se på meg - HELE TIDEN! Hele tiden, skal vi se på deg. Hvis vi ser på noen andre må du skrike enda høyere så vi ikke glemmer deg. 

Sett deg litt inn i homohistorien så skjønner du kanskje hvorfor det er vitkig å ikke glemme.

Anonymkode: 9cbfb...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært flere artikler i avisene med homofile som har blitt angrepet og banket av gjenger. Så tviler ikke på at historien er sann.

Anonymkode: 9cbfb...700

 

Har jeg til gode å se/ erindre.

Jeg har bodd i Oslo i mange år og disse gjengene du snakker om eksisterer kun i utenlandske miljøer og volden formoder jeg kun retter seg mot andre kriminelle og/ eller svært sjenerende homofile.

Sjekker en mann opp en annen mann på en bar så risikerer jo vedkommende og få en runde juling.

Å eventuelt kalle en slik voldsepisode for hatkrim blir litt for unyansert vil jeg si.

Kontekst har alt og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlandaDrops

Nå er nok toleransen større for oss kvinner enn for skeive menn bare så det er sagt, men rent deskriptivt vil jeg generelt si at homoaksepten har nådd sitt klimaks i samfunnet vårt.

Homofili kommer aldri til å bli ansett som normalt på lik linje med heteroseksuelt samvær, det har med biologi å gjøre.

Endret av BlandaDrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlandaDrops skrev:

 

Har jeg til gode å se/ erindre.

Jeg har bodd i Oslo i mange år og disse gjengene du snakker om eksisterer kun i utenlandske miljøer og volden formoder jeg kun retter seg mot andre kriminelle og/ eller svært sjenerende homofile.

Sjekker en mann opp en annen mann på en bar så risikerer jo vedkommende og få en runde juling.

Å eventuelt kalle en slik voldsepisode for hatkrim blir litt for unyansert vil jeg si.

Kontekst har alt og si.

Hva som er sjenerende homofile er relativt. Noen tåler ikke en gang å se dem på gata. Det er jo heller ikke slik at selv om man er homo så sjekker man opp et hvert mannebein. Tror mange egentlig er ganske forsiktige. Det er ikke helt uproblemtatisk å være homo selv om det er 2017.

http://www.aftenposten.no/osloby/Mann-funnet-slatt-ned-i-Oslo-621540b.html

https://www.nrk.no/norge/homofile-kameratar-slatt-ned-pa-gata-i-oslo-1.12469436

https://www.nrk.no/finnmark/slatt-ned-pa-byen-fordi-han-er-homofil-1.13492216

 

Anonymkode: 9cbfb...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Oslo i hele mitt liv og har homofile venner her - det er på østkanten, i innvandrermiljøer de opplever hets.

Men morsomt at du prøver. 

Anonymkode: cd4d4...d2b

Morsomt at du dømmer oss på østkanten sånn. Jeg er muslim og troende og kjenner ikke til venner som mobber sånn. Det fins nå skrullinger i alle leir. 

Anonymkode: 27d04...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

De vifter med det så lenge det fins homofobe mennesker som deg.

Anonymkode: f7e81...cc4

Det må være lov å være homofob. 

Anonymkode: be542...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BlandaDrops skrev:

 

Har jeg til gode å se/ erindre.

Jeg har bodd i Oslo i mange år og disse gjengene du snakker om eksisterer kun i utenlandske miljøer og volden formoder jeg kun retter seg mot andre kriminelle og/ eller svært sjenerende homofile.

Sjekker en mann opp en annen mann på en bar så risikerer jo vedkommende og få en runde juling.

Å eventuelt kalle en slik voldsepisode for hatkrim blir litt for unyansert vil jeg si.

Kontekst har alt og si.

Hva annet enn hatkriminalitet er det? Forventer du å bli slått ned av kvinner når du legger an på dem,og mener det er greit, da liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er verken hetero eller homofil. Ganske travelt å se romantikk, dating, bryllup og forelskelse overalt. Dere som er hetero gjør mye mer ut av dere enn homolie. De markerer bare legningen sin noen ganger i året.

 

 

Anonymkode: 4bacf...ee9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/13/2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Jeg er verken hetero eller homofil. Ganske travelt å se romantikk, dating, bryllup og forelskelse overalt. Dere som er hetero gjør mye mer ut av dere enn homolie. De markerer bare legningen sin noen ganger i året.

 

 

Anonymkode: 4bacf...ee9

Og så ble det stille i fjøset..?

Anonymkode: 4bacf...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.6.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

De vifter med det så lenge det fins homofobe mennesker som deg.

Anonymkode: f7e81...cc4

Dette. Diskusjon over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 14.22, herzeleid skrev:

Tror det i mange tilfeller handler om et behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Noen skal på død og liv gjøre et voldsomt nummer ut av egen seksualitet, og skyve det på andre ved enhver anledning. Det går nok mest utover "vanlige" homofile som ikke definerer seg utifra hvem de forelsker seg i eller ligger med. 

Spørsmålet er hvorfor de har dette behoved for oppmerksomhet og bekreftelse. Jo, det er på grunn av slike som deg. For de har blitt forfulgt og undertrykket i alle år, og fortsatt møter de mye hat og fornedrelse. Det er ikke rart mange av dem får et behov for å uttrykke seg da.

Men som priviligert hvit heterofil mann skjønner du ikke slikt. Du har aldri hatt problemene mange homofile må stri med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig med TS i noe. 

Hvorfor skal homofile absolutt gifte seg i kirka. En religion som tydelig ikke vil ha dem. Snart utryddes hele dumme religionen fordi de ikke vil ha folk inn dit og det gjør ikke noe. Hvorfor krangle med noen som ikke vil, la idiotiske fordomsfulle religioner dø ut. 

Jeg syns også at mange homofile gjør så utrolig mye ut av seg og sin legning. Tenker at man kanskje har behov for det. Endelig turt å komme ut av skapet, jeg vil vise meg frem, nå er jeg meg av hele mitt hjerte og en demonstrasjon mot alle fordommer mot homofili. Det er fremdeles en del fordommer og flere steder er det jo straffbart enda. Derfor trenger vi de som går parade i og gjør litt ut av seg. Samtidig, skjønner ikke alltid at folk orker, noen ser veldig tilgjorte ut. Det er kanskje bare på tvn da. 

Min homofile venn er feminin av natur og gjør seg sjeldent til så mye. Men når han skal gå gjennom Osloparadetingen da..  er han virkelig feminin homofil som gjør mye ut av seg. Og det syns jeg det skal være lov til. 

Anonymkode: e3782...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Spørsmålet er hvorfor de har dette behoved for oppmerksomhet og bekreftelse. Jo, det er på grunn av slike som deg. For de har blitt forfulgt og undertrykket i alle år, og fortsatt møter de mye hat og fornedrelse. Det er ikke rart mange av dem får et behov for å uttrykke seg da.

Men som priviligert hvit heterofil mann skjønner du ikke slikt. Du har aldri hatt problemene mange homofile må stri med.

Det er trist om du har opplevd mye kjipt som homofil, men hvordan du legger det på 'sånne som meg' må du nesten utdype. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...