Gå til innhold

Kan man takke seg selv for at partneren er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Vera skrev:

Du er ikke så flink på å lese tekster du..? 

Utroskap skjer NÅR man er i et forhold, ofte etter litt tid..man blir eldre, og utseendet forandrer seg, og det er DET som diskuteres her - at det ikke er greit å være utro på tross av at partneren har forandret utseendet. Ikke hvordan du så ut i dine glansdager når du traff partneren din. Hvis du tror du kommer til å se ut som du gjorde da du var 25 for resten av ditt liv, så er det kanskje du som ikke fulgte veldig nøye med i timen..? Man kan umulig elske sin partner veldig om man ikke takler at utseende forandrer seg gjennom årene som går.

Det er ikke utelukkende snakk om 50-åringer her. Det omhandler også de som er utro etter 2-3 år og fortsatt er i "sin beste alder" (la oss si 20-30-åra). Det er ikke naturlig å legge på seg 20-30 kg på et år eller to, og rett og slett la seg forfalle. Det handler heller ikke kun om vekt. Det kan være så enkelt at den ene i et forhold gir en lang f i utseendet i form av hygiene og måten man kler seg på. Det at en partner slutte å barbere seg, vaske seg, går kun i slampklær etc er jo faktisk å forsømme et forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste du never: Ikke pynte seg blabla, er ikke like utbredt som du får det til å virke! 

Du kan være både spennende, pen, vakker, sexy og hele pakka og samtidig oppleve utroskap! Og det er i veldig mange tilfeller.

 

Anonymkode: 8d752...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det meste du never: Ikke pynte seg blabla, er ikke like utbredt som du får det til å virke! 

Du kan være både spennende, pen, vakker, sexy og hele pakka og samtidig oppleve utroskap! Og det er i veldig mange tilfeller.

 

Anonymkode: 8d752...f3d

Jo, det er faktisk nokså utbredt. Man ser flere tråder om dette på KG enn man ser om utroskap. Det sier en del!

Og ja, man kan være spennende og pen og oppleve utroskap, men kan ikke det like gjerne være den andre grøften; at man blir så fokusert på å være spennende og pen og få oppmerksomhet, slik at partneren føler seg ensom og lite elsket av den grunn?

Jeg har hørt om utroskap i flere forhold. Men jeg har faktisk aldri hørt om utroskap i et forhold hvor begge føler seg elsket, sett og ivaretatt. De fleste vet innerst inne at de risikerer forholdet og familien om de er utro, likevel er de det. Hva sier det det om kvaliteten på det de setter på spill?

Anonymkode: c0b04...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap er noe drit. Men hvorfor ER man utro? Jeg snakker da ikke om players som puler alt de ser, men om menn og kvinner som lever sammen med partnere som ikke tar vare på sin egen kropp, utseende og helse, som sutrer og klager og nekter å ha sex, og som heller bruker tid på å stirre i en skjerm fremfor å samhandle med den de bor sammen med.

Bare bortforklaringer, ja man må pleie forholdet sitt og det går begge veier, det er ikke slik at det bare er den som er utro som pleier forholdet sitt, men den som blir sveket ikke gjør det. Utroskap er et svik, et så stort svik at om jeg er en leder noen sted, ville jeg aldri ansatt en som er utro, det er en sviker man aldri kan stole på. Kan man svike sin kone sin familie og barn, kan man svike alt.

Vi er alle bare mennesker, men de som lever slik og driver et langvarig svik bak ryggen på sin livspartner er ynkelig. Okei, så fungerer det ikke da, men ta konsekvensene og si fra, forlat forholdet og gå videre. I stedet for å ødelegge din kone/ mann for alltid med det ultimate svik. Utroskap er noe av det mest traumatiske et menneske kan bli utsatt for, det river ned livet til mange, og ut av det kommer drap som ytterste konsekvens når den som føler seg sveket klikker helt.

Så hele innlegget ditt er et elendig forsvar for dette sviket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om utroskap i flere forhold. Men jeg har faktisk aldri hørt om utroskap i et forhold hvor begge føler seg elsket, sett og ivaretatt. De fleste vet innerst inne at de risikerer forholdet og familien om de er utro, likevel er de det. Hva sier det det om kvaliteten på det de setter på spill?

Det trenger ikke si mye om kvaliteten på forholdet, mange forhold som er dårlige foregår det nok utroskap. Men  de som er notorisk utro tar ikke hensyn til slikt, de skal nyte øyeblikket og tenker bare på seg selv, de gir blaffen i konsekvensene, det tar de når de kommer dit, og lyger,manipulerer som psykopater, og mange av de er  nok akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kjenner en som har vært utro mot to personer og trofast mot to personer, og som ikke kommer til å være utro igjen

 

Det vet ikke du noe som helt om, selv om du er vedkommende. Lett å si noe, noe helt annet er å gjennomføre. Et svik som utroskap er, er en brist i karakteren, noen kan bare la seg friste en gang, og aldri igjen. Mens andre som gjør det flere ganger har flyttet moralske grensestener og da har man aldri noen garanti lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Vera skrev:

Jeg savner konstruktive debatter om utroskap - ikke debatter som tar for seg utseende til partner som en grunn til å være utro.

Amen, det er helt forskrudde mennesker som henger seg opp i dette, vi forfaller alle over tid, og kommer dit om vi trener til vi blir grønn i trynet. Elsker jeg min kone går jeg gjennom ild og vann for henne, og utseendet er totalt irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Du er ikke så flink på å lese tekster du..? 

Utroskap skjer NÅR man er i et forhold, ofte etter litt tid..man blir eldre, og utseendet forandrer seg, og det er DET som diskuteres her - at det ikke er greit å være utro på tross av at partneren har forandret utseendet. Ikke hvordan du så ut i dine glansdager når du traff partneren din. Hvis du tror du kommer til å se ut som du gjorde da du var 25 for resten av ditt liv, så er det kanskje du som ikke fulgte veldig nøye med i timen..? Man kan umulig elske sin partner veldig om man ikke takler at utseende forandrer seg gjennom årene som går.

Hvorfor fortsetter du å gnage på at dette gjelder utseende? At det var kvinneforakt var vel og en greie du beskyldte meg for en periode her? Det er ikke det jeg har skrevet i mitt HI, jeg har utdypet det til deg flere ganger og jeg synes det er mildt sagt merkelig at du fremdeles insisterer på å diskutere på siden av tråden selv om alle andre nå drøfter både for og i mot oppfatnigen om forhold som en gjensidig kontrakt, noe som en utvikler sammen, og som ødelegges når man ikke lenger oppfører seg på en slik måte at man viser at den andre er verd noe, og at man ikke vil jobbe for at en skal ha det bra sammen. Du var i nærheten av å diskutere tema et innlegg langt oppi her en plass, men er nå tilbake i hylesporet. Men siden mitt innlegg tydeligvis ble så aldeles fryktelig for deg, og du er så interessert i tråden, så kan jeg kan vel heller spørre deg litt direkte?- har man ikke ansvar i det daglige for å pleie et forhold?

Anonymkode: 38b93...b2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det meste du never: Ikke pynte seg blabla, er ikke like utbredt som du får det til å virke! 

Du kan være både spennende, pen, vakker, sexy og hele pakka og samtidig oppleve utroskap! Og det er i veldig mange tilfeller.

 

Anonymkode: 8d752...f3d

Derfor uthevet jeg at det handler ikke om players som ville bedradd en hver kvinne/mann, men vanlige mennesker i relasjoner der partneren utvikler total likegyldighet og legger sexlivet på is.

Anonymkode: 38b93...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, squidboy skrev:

Player er så sinnsykt barnslig begrep😂😂

Det kan godt hende:-) Hva mener du er bedre?

Anonymkode: 38b93...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes selvsagt mange måter å være dårlig kjæreste på, men utroskap kan ikke sidestilles med sexløst forhold, sur kjæreste, kjæresten legger på seg, osv. Utroskap foregår bak ryggen på kjæresten. Er man i et forhold dårlig forhold så har man akseptert det. Utroskap har man per definisjon ikke akseptert. 

Man kan ikke gjøre underslag på jobben bare fordi man mener sjefen er en dust.  

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

, men vanlige mennesker i relasjoner der partneren utvikler total likegyldighet og legger sexlivet på is.

Kan være litt enig i den, legge sexlivet på is er et alvorlig faresignal. Sexdriften er den sterkeste driften etter det å spise. Kutter man dette oven for sin ektefelle ber man om bråk. Men det er ikke noe grunn til utroskap over tid, det kan ende med at noen lar seg friste en gang, men da må de faktisk ta konsekvensen, gå ut av forholdet og si til sin kone/mann at de ikke orker mer, og at de avslutter dette nå. Forsette sviket bak ryggen til vedkommende er ynkelig og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Kan være litt enig i den, legge sexlivet på is er et alvorlig faresignal. Sexdriften er den sterkeste driften etter det å spise. Kutter man dette oven for sin ektefelle ber man om bråk. Men det er ikke noe grunn til utroskap over tid, det kan ende med at noen lar seg friste en gang, men da må de faktisk ta konsekvensen, gå ut av forholdet og si til sin kone/mann at de ikke orker mer, og at de avslutter dette nå. Forsette sviket bak ryggen til vedkommende er ynkelig og ikke noe annet.

Dette er jeg veldig enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går man egentlig ikke ut av forholdet før man hopper til sengs med noen andre om forholdet man er i er så innmari dårlig? 

Anonymkode: b6366...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor går man egentlig ikke ut av forholdet før man hopper til sengs med noen andre om forholdet man er i er så innmari dårlig? 

 

Feighet? Utroskap er akkurat det, ynkelig og feigt. Når man er der, så  burde man bare reflektere over det, og så gjøre en av to ting, ta seg sammen og forsette forholdet og holde godt kjeft, arbeide seg videre for å reparere forholdet sitt og ta vare på sin familie, eller gå ut av forholdet straks og legge kortene på  bordet. Sviket kan ødelegge din partner for livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke forfall på grunn av eldring som er tema heller, det er forfall på grunn av latskap. Og om du forsøker å forstå trådstarter så ser du nokså fort at han eller hun var bevisst på det tabloide her. Og om man leser dine innlegg så ser man også hvor agendaen din er rotfestet. Så du kaster stein i glasshus når du sier at andre er dårlige lesere.

Man kan umulig elske sin partner så veldig høyt hvis man parkerer i sofaen på daglig basis.

Anonymkode: c0b04...309

Du vet at feks vektøkning er ganske normalt for en kvinne etter barnefødsler og et par år på baken? Selv om sulter seg halvt ihjel og trener. Det er heller ikke alle som har tid og overskudd til annet enn familie noen år av livet sitt, da blir det også gjerne forfall utseendemessig. Skal man straffes for at man har prioritert barn og ikke seg selv 24/7 med utroskap?

Anonymkode: b6366...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at feks vektøkning er ganske normalt for en kvinne etter barnefødsler og et par år på baken? Selv om sulter seg halvt ihjel og trener. Det er heller ikke alle som har tid og overskudd til annet enn familie noen år av livet sitt, da blir det også gjerne forfall utseendemessig. Skal man straffes for at man har prioritert barn og ikke seg selv 24/7 med utroskap?

Overhodet ikke ! Utroskap er feighet satt i system. Der vedkommende som utfører det bare tenker på seg selv. Ikke lett å være i en familiesituasjon, det er som en liten bedrift som skal holdes gående,iallefall med små barn og ungdom i hus. Det tar det meste av tiden din i mange år. Belønne partneren sin med svik? Utrolig nedrig, er man i den situasjonen at man ikke klarer dette, da får man også ta konsekvensen og legge kortene på bordet, avslutte på en redelig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av grunnene for å være utro tenker jeg at det uansett aldri er en god unnskyldning for å være utro. Utroskap er ikke riktig uansett. Er man ikke fornøyd i forholdet bør man gå før man velger å såre noen ved å være utro.

Når det er sagt er det du beskriver ts gode forklaringer på hvorfor noen er utro, men det betyr ikke at det er greit. Ja, det er stort sett to i et forhold, men uavhengig av den ene har gjort eller ikke gjort er det ikke greit for den andre part å være utro.

Og ja, jeg har følt på dette selv. Men da har jeg tatt et skritt tilbake, tenkt som så: er utroskap verdt det? Nei. Vil jeg gå fra mannen min? Nei. Da er jeg heller ikke utro. Men klart det kan føles vanskelig, spesielt hvis man er forelska, noe som i seg selv kan føles vanskelig og tabu. Da prøver man å jobbe med seg selv og finner ut hva man kan gjøre bedre i det forholdet man er i. Og er det ikke verdt å redde så går man. Enklere og vanskeligere er det ikke.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Man kan ikke gjøre underslag på jobben bare fordi man mener sjefen er en dust.  

Meget bra sammenligning, gjøre underslag fordi man ikke trives eller  har dårlig økonomi. Det er et svik, og da får man ta konsekvensen da om man ikke trives, slutte i jobben og finne seg noe annet. Eller om man har dårlig økonomi, faktisk redusere forbruket sitt og jobbe seg gjennom det. Sviker man arbeidsgiver kommer konsekvensene med en brutal konsekvens når det blir oppdaget, akkurat som utroskap i samlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...