Gå til innhold

Far nekter å betale bidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 1500 han skylder for hver måned i to år. Nesten 40 000kr.

Skal ikke melde ham,men synes det er spesielt at du mener kvinner er patetiske etter dette innlegget..

hilsen ts

Anonymkode: e2a87...b3c

Når du ikke "tør" er du patetisk ja....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 1500 han skylder for hver måned i to år. Nesten 40 000kr.

Skal ikke melde ham,men synes det er spesielt at du mener kvinner er patetiske etter dette innlegget..

hilsen ts

Anonymkode: e2a87...b3c

Hadde han lyst på barnet, eller var det du som overkjørte han på dette?

Anonymkode: 07193...2db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg redd helvete bryter løs

Anonymkode: e2a87...b3c

Du spør om råd men vil ikke ha det rådet som kan hjelpe deg. Spør heller på et tryllekunstnerforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han lyst på barnet, eller var det du som overkjørte han på dette?

Anonymkode: 07193...2db

I alle dager,hva er dette for et spørsmål?

Det var et ønsket barn!

Anonymkode: e2a87...b3c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

Når du ikke "tør" er du patetisk ja....

Ok 👍

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

Du spør om råd men vil ikke ha det rådet som kan hjelpe deg. Spør heller på et tryllekunstnerforum.

Om jeg melder ham for å jobbe svart,så vil jo ikke de 40 000 renne inn av seg selv,tror jeg..

Anonymkode: e2a87...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg melder ham for å jobbe svart,så vil jo ikke de 40 000 renne inn av seg selv,tror jeg..

Anonymkode: e2a87...b3c

Du melder både han, og hans arbeidsgiver. Du får hvertfall ikke en krone så lenge han jobber svart...

Anonymkode: ca5bc...4ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg redd helvete bryter løs

Anonymkode: e2a87...b3c

Så ikke klag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du melder både han, og hans arbeidsgiver. Du får hvertfall ikke en krone så lenge han jobber svart...

Anonymkode: ca5bc...4ec

Det er sant. Takk for innspill.

Anonymkode: e2a87...b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Den eneste som er patetisk her er far som ikke vil bidra til at hans eget barn vokser opp med alt h*n trenger. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du melder både han, og hans arbeidsgiver. Du får hvertfall ikke en krone så lenge han jobber svart...

Anonymkode: ca5bc...4ec

Det får ingen av oss andre heller ( skattesnyltere snylter på alle oss som bidrar til fellesskapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha enig med deg. Jeg er kvinne selv, men hadde aldri valgt å melde i fra og ødelegge forholdet til far for 1500 kr ekstra i månenden. Det må da vel finnes andre løsninger for TS. 

PS; ikke legg alle kvinner under samme kam. Finnes noen få oppegående kvinner også ;)

Anonymkode: 3d5b4...bd5

 

3 timer siden, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Nå er det vel far som velger å gjøre livet sitt her. Tenk å være så ynkelig at man ikke unner sitt eget barn noen kroner. Det er jammen ikke mye til mann.

Anonymkode: fb10d...279

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bidraget er fastsatt av nav.

Far jobbet tidligere hvitt,men jobber nå svart. Han sier selv at han jobber i alle fall,men nav sier han ikke er registrert med inntekt hverken fra lønn eller fra dagpenger.

Bidraget kan altså ikke tvangsinnkreves da han står med 0 i inntekt. 

Selv mener han at han ikke skal betale/han har ikke fått regning/han betaler mat når han har samvær og det får holde.

 

Samvær har han hatt to ganger i år,en overnatting hver gang.

Bidrag ikke betalt på 2 år. Det er på 1500kr i mnd,så er ikke all verden.

 

Men hva gjør jeg da? Det er så råttent å bare forvente at jeg skal ta alt av utgifter. 

Håpe at han en gang vil få seg en vanlig jobb? Nav kan ikke hjelpe stort,de sier de sjekker stadig vekk for å se om han har inntekt. 

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hocane skrev:

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

Hvor i alle dager har du det fra? Såklart skal han betale likevel.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hocane skrev:

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

Jeg er jente, mine foreldre ønsket seg gutt. Skulle de latt være å forsørge meg i oppveksten, begge to? De planla gutt, og fikk derfor intet ansvar for meg?

Og selv, jeg har uønskede utgifter i massevis, noen relatert til barna, noen til huset, noen til jobb, det er ikke planlagt eller ønsket at jeg skulle begynne å betale eiendomsskatt i fjor for eksempel.
 

 

Anonymkode: 2e8be...4ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente, mine foreldre ønsket seg gutt. Skulle de latt være å forsørge meg i oppveksten, begge to? De planla gutt, og fikk derfor intet ansvar for meg?

Og selv, jeg har uønskede utgifter i massevis, noen relatert til barna, noen til huset, noen til jobb, det er ikke planlagt eller ønsket at jeg skulle begynne å betale eiendomsskatt i fjor for eksempel.

Det er ikke poenget mitt. Hvis du i utgangspunktet ikke ville ha barn og ikke har gått på pillen og i tillegg gitt f i om mannen brukte kondom eller ikke så har du drete deg ut bigtime.

Så ja her ser jeg på det som din feil. Du kunne ha unngått en graviditet, men gjorde det ikke på grunn av idioti. Så nei, jeg mener ikke at en mann burde betale barnebidrag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Har man kommentarer til dette bes det om at det tas på Ris og Ros eller i PM til moderatoren.

Ann Christin, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Det er ikke poenget mitt. Hvis du i utgangspunktet ikke ville ha barn og ikke har gått på pillen og i tillegg gitt f i om mannen brukte kondom eller ikke så har du drete deg ut bigtime.

Så ja her ser jeg på det som din feil. Du kunne ha unngått en graviditet, men gjorde det ikke på grunn av idioti. Så nei, jeg mener ikke at en mann burde betale barnebidrag her.

Hvis du/han ikke vil ha barn og ikke har brukt kondom og ikke har sterilisert seg, har ikke han driti seg like mye ut?

Og på hvilken måte gjør det barnet mindre økonomisk avhengig av at foreldrene forsørger det? Planlagte, ønskede barn får gå i barnehage, har mat og klær og bolig, mens de uønskede, skal vi sende dem på fattighuset? Betale for dem over skatteseddelen, så blir det din utgift uansett?

Anonymkode: 2e8be...4ce

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...