Gå til innhold

Far nekter å betale bidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Uffda skrev:

Ikke vær så sikker på det. Flere og flere menn begynner å våkne opp for det kvinneorienterte maktovergrepet som begås mot menn i hele den vestlige verden, og vi har et stort demografiskifte der det blir flere og flere alenemødre og flere og flere barnløse menn som gjør at det vil bli et betydelig antall menn som faktisk ikke finner seg i å være henvist som cash cows for kvinner som tror at forsørgeransvaret er noe annet ansvar enn deres eget, om de tvinger gjennom graviditeter mot menns vilje.

Mine barns far fikk valget ved førstemann, enten så blir du og tar ansvaret, eller så stikker du nå! Jeg skal ha barnet uansett, om du ikke vil ha det kan du gå og slippe barnebidrag og alt som ellers følger med. Han valgte å bli, valgte å få nummer to. Deretter forsømte han sitt forsørgeransvar, jeg kastet han ut og nå betaler han ikke bidrag heller. Han ser heller ikke ungene sine. Drittsekk og ikke verdig å bli kalt far engang.

Burde mannen i denne situasjonen også fritas for bidrag mener du?

Anonymkode: b12bb...fac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎23‎.‎05‎.‎2017 den 12.46, hocane skrev:

Er dette en uplanlagt, uønsket unge har faren selvsagt ikke ansvar for å betale barnabidrag.

Rigget deg spent til nå og håper at noen skal reagere på innlegget ditt slik at kvelden blir litt mindre kjedelig? Uffda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barns far fikk valget ved førstemann, enten så blir du og tar ansvaret, eller så stikker du nå! Jeg skal ha barnet uansett, om du ikke vil ha det kan du gå og slippe barnebidrag og alt som ellers følger med. Han valgte å bli, valgte å få nummer to. Deretter forsømte han sitt forsørgeransvar, jeg kastet han ut og nå betaler han ikke bidrag heller. Han ser heller ikke ungene sine. Drittsekk og ikke verdig å bli kalt far engang.

Burde mannen i denne situasjonen også fritas for bidrag mener du?

Anonymkode: b12bb...fac

Spørsmålet er vel heller om barnet skal fritas å være med deg. Skjønner godt at han stakk i stedet for å kaste bort livet sitt på å forholde seg til dine ultimatum. Noen av dere kvinner er fullstendig blottet for selvinnsikt og skjønner ikke at dere faktisk må jobbe for å få en god relasjon til barnefar, og ikke bare stille dere på bakbeine å kreve å forvente. Det er sånn menn for avsmak på dere og vil vekk fra dere, og jeg skjønner at dere driter i det, så narsissistiske som dere er, men dere driver de da også fra ungene sine. De dere liksom skal bry dere om. Men dere driter i det og, for dere sitter med en følelse av at dere som mødre er i en sjefsstol og gjør det rette når dere gjør dere uspiselige gjennom mangel på kommunikasjon og en kravliste som dere selv aldri hadde godtatt. HAdde du ville hatt noe med en person som deg selv å gjøre, helt ærlig? Du ba han stille opp eller stikke? Hvem faen tror du at du er?

Endret av Uffda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/22/2017 den 8.17, AnonymBruker skrev:

Haha enig med deg. Jeg er kvinne selv, men hadde aldri valgt å melde i fra og ødelegge forholdet til far for 1500 kr ekstra i månenden. Det må da vel finnes andre løsninger for TS. 

PS; ikke legg alle kvinner under samme kam. Finnes noen få oppegående kvinner også ;)

Anonymkode: 3d5b4...bd5

 ....for dette oser jo av "oppegående".

krype for vedkommende som gjentagende viser et kvinnehat uten like? Sjarmerende.

Anonymkode: eab08...f10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Uffda skrev:

Spørsmålet er vel heller om barnet skal fritas å være med deg. Skjønner gått han stakk i stedet for å kaste bort livet sitt på å forholde seg til dine ultimatum. Noen av dere kvinner er fullstendig blottet for selvinnsikt og skjønner ikke at dere faktisk må jobbe for å få en god relasjon til barnefar, og ikke bare stille dere på bakbeine å kreve å forvente. Det er sånn menn for avsmak på dere og vil vekk fra dere, og jeg skjønner at dere driter i det, så narsissistiske som dere er, men dere driver de da også fra ungene sine. De dere liksom skal bry dere om. Men dere driter i det og, for dere sitter med en følelse av at dere som mødre er i en sjefsstol og gjør det rette når dere gjør dere uspiselige gjennom mangel på kommunikasjon og en kravliste som dere selv aldri hadde godtatt. HAdde du ville hatt noe med en person som deg selv å gjøre, helt ærlig? Du ba han stille opp eller stikke? Hvem faen tror du at du er?

Du konstruerer en simpel, og generaliserende, kontekst. Du refererer til TS men også på generell basis.
De fleste kvinner vil virkelig sine barn vel - og det innebærer å ha en god relasjon til barnefar. Ser vi bort fra de tilfellene hvor far er en døgenikt så vil ikke mor ha behov for å "tvinge" far til å være med på å dekke barnets basale behov. Ei heller samvær. De fleste mødre ønsker at barnets emosjonelle og praktiske behov blir dekket  - å kreve at far bidrar, når barnet var ønsket fra begge parter, er det virkelig for mye å forlange? Eller mener du at man skal la far være i fred mens han jobber ulovlig og ikke bidrar til hverken samfunn eller barn?

Endret av Tash
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tash skrev:

Du konstruerer en simpel, og generaliserende, kontekst. Du refererer til TS men også på generell basis.
De fleste kvinner vil virkelig sine barn vel - og det innebærer å ha en god relasjon til barnefar. Ser vi bort fra de tilfellene hvor far er en døgenikt så vil ikke mor ha behov for å "tvinge" far til å være med på å dekke barnets basale behov. Ei heller samvær. De fleste mødre ønsker at barnets emosjonelle og praktiske behov blir dekket  - å kreve at far bidrar, når barnet var ønsket fra begge parter, er det virkelig for mye å forlange? Eller mener du at man skal la far være i fred mens han jobber ulovlig og ikke bidrar til hverken samfunn eller barn?

Ingen sier han ikke bidrar til barnet. Han bidrar bare ikke økonomisk, sånn som moren ser det. De gangene han har samvær med ungen som er det vel han som bidrar, og mulig han legger noe til side til ungen han ikek vil at hun skal vite av. At du i heletatt nevner samfunn i det her, som om det har noen relevans. Man skaffer ikke barnefar problemer med loven fordi man ikke liker arbeidsmoralen hans. Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uffda skrev:

Ingen sier han ikke bidrar til barnet. Han bidrar bare ikke økonomisk, sånn som moren ser det. De gangene han har samvær med ungen som er det vel han som bidrar, og mulig han legger noe til side til ungen han ikek vil at hun skal vite av. At du i heletatt nevner samfunn i det her, som om det har noen relevans. Man skaffer ikke barnefar problemer med loven fordi man ikke liker arbeidsmoralen hans. Jeez.

Altså; det holder ikke at en far kjøper mat til ungen sin når ungen er på samvær også skal det være bra nok.

En unge koster litt (mye) mere enn noen brødskiver og middag annenhver helg. 

Å anta (som du gjør) at han sparer på en hemmelig konto til ungen er bare spekulasjoner fra din side. 

Et barn har en mor og en far, begge skal bidra til barnet. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 14bce...405

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uffda skrev:

Ingen sier han ikke bidrar til barnet. Han bidrar bare ikke økonomisk, sånn som moren ser det. De gangene han har samvær med ungen som er det vel han som bidrar, og mulig han legger noe til side til ungen han ikek vil at hun skal vite av. At du i heletatt nevner samfunn i det her, som om det har noen relevans. Man skaffer ikke barnefar problemer med loven fordi man ikke liker arbeidsmoralen hans. Jeez.

"Slik moren ser det"? NAV har fastsatt bidrag som han ikke har overholdt og dermed skylder oppunder 40 000.
Basert på informasjon fra denne tråden, hvor mye samvær har far med barnet? Svar: "Samvær har han hatt to ganger i år,en overnatting hver gang." Så da har han vel bidratt nok, da? Og det å nevne samfunn har selvfølgelig relevans. På generelt grunnlag så bidrar vi alle til samfunnet i form av skatt osv. Eller er det ok at vi alle surrer rundt med svart arbeid og gir faen i ungene våres?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tash skrev:

"Slik moren ser det"? NAV har fastsatt bidrag som han ikke har overholdt og dermed skylder oppunder 40 000.
Basert på informasjon fra denne tråden, hvor mye samvær har far med barnet? Svar: "Samvær har han hatt to ganger i år,en overnatting hver gang." Så da har han vel bidratt nok, da? Og det å nevne samfunn har selvfølgelig relevans. På generelt grunnlag så bidrar vi alle til samfunnet i form av skatt osv. Eller er det ok at vi alle surrer rundt med svart arbeid og gir faen i ungene våres?

Haha ja faktisk. Det er helt greit at noen av oss gir faen i ungene deres. At du kan tro noe annet. Din unge, ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uffda skrev:

Haha ja faktisk. Det er helt greit at noen av oss gir faen i ungene deres. At du kan tro noe annet. Din unge, ditt ansvar.

Enten kødder du eller så er det på sin plass å ønske deg god bedring.
Vi snakker om TS sitt barn og barnets far. Og på generelt grunnlag; foreldre.

Anonymkode: bd2ed...e30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enten kødder du eller så er det på sin plass å ønske deg god bedring.
Vi snakker om TS sitt barn og barnets far. Og på generelt grunnlag; foreldre.

Anonymkode: bd2ed...e30

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uffda skrev:

Spørsmålet er vel heller om barnet skal fritas å være med deg. Skjønner godt at han stakk i stedet for å kaste bort livet sitt på å forholde seg til dine ultimatum. Noen av dere kvinner er fullstendig blottet for selvinnsikt og skjønner ikke at dere faktisk må jobbe for å få en god relasjon til barnefar, og ikke bare stille dere på bakbeine å kreve å forvente. Det er sånn menn for avsmak på dere og vil vekk fra dere, og jeg skjønner at dere driter i det, så narsissistiske som dere er, men dere driver de da også fra ungene sine. De dere liksom skal bry dere om. Men dere driter i det og, for dere sitter med en følelse av at dere som mødre er i en sjefsstol og gjør det rette når dere gjør dere uspiselige gjennom mangel på kommunikasjon og en kravliste som dere selv aldri hadde godtatt. HAdde du ville hatt noe med en person som deg selv å gjøre, helt ærlig? Du ba han stille opp eller stikke? Hvem faen tror du at du er?

Hvem jeg tror jeg er? Jeg er mor OG far for to barn. Nummer en var ikke planlagt, vi var unge, og derfor fikk han valget. Jeg syns det var fair å gi han valget utifra omstendighetene. Her er det han som har stukket av fra alt ansvar etter at han ikke ble forsørget lenger, og jeg innså hvilken døgenikt han egentlig var/er.

Og selv om han ikke skulle ønske å leve med meg lenger så har han faktisk to barn han har satt til verden. Selv om han og jeg ikke har et forhold lenger burde han klare å holde kontakt med ungene sine.

Anonymkode: b12bb...fac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/22/2017 den 17.11, Uffda skrev:

Kjempeide å gjøre livet til faren til hennes barn surt bare for å få 1500 ekstra. Faen, jeg har virkelig ikke ord for hvor lite gjenomtenkte og patetiske dere kvinner er.

Og jeg har ikke ord for hvor patetisk denne mannen er, som ikke kan ta ansvar for barna sine. Det er hans barn, hans ansvar og han skal ikke slippe unna det ansvaret bare fordi han jobber svart. Han er ikke mye til verken far eller mann når han ikke vil forsørge sine egne barn og heller vil beholde hvert eneste øre selv. Så ja, jeg hadde sagt ifra til nav om hans inntekt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Uffda skrev:

Spørsmålet er vel heller om barnet skal fritas å være med deg. Skjønner godt at han stakk i stedet for å kaste bort livet sitt på å forholde seg til dine ultimatum. Noen av dere kvinner er fullstendig blottet for selvinnsikt og skjønner ikke at dere faktisk må jobbe for å få en god relasjon til barnefar, og ikke bare stille dere på bakbeine å kreve å forvente. Det er sånn menn for avsmak på dere og vil vekk fra dere, og jeg skjønner at dere driter i det, så narsissistiske som dere er, men dere driver de da også fra ungene sine. De dere liksom skal bry dere om. Men dere driter i det og, for dere sitter med en følelse av at dere som mødre er i en sjefsstol og gjør det rette når dere gjør dere uspiselige gjennom mangel på kommunikasjon og en kravliste som dere selv aldri hadde godtatt. HAdde du ville hatt noe med en person som deg selv å gjøre, helt ærlig? Du ba han stille opp eller stikke? Hvem faen tror du at du er?

Stakkars menn som har blitt undertrykket og sett ned på i alle år. De er ikke nevnt i historien og har heller ikke fått æren for noe som helst. De blir rakket ned på, sett på som utelukkende seksuelle objekter uten noen annen reell verdi. De må gå med spesielle klær så ikke vi kvinner skal overfalle dem. De har enormt mye ansvar, men får ingen anerkjennelse for det. Eller hvordan var det egentlig...

Anonymkode: fb10d...279

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...