Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen morsomme kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Hvordan man som komiker reagerer på at andre finner spøkene ens usmakelige? Jeg har allerede nevnt Daniel Tosh som truet med voldtekt. Det er vel heller ikke så lett å glemme den rasistiske tiraden Michael Richards lirte av seg mot kritiske publikummere. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du mener dette sier noe om hvorvidt kvinner kan være morsomme.

For moro skyld tar jeg med videoen av den japanske politikeren som reagerte svært rasjonelt da han ble anklaget for å ha brukt offentlige midler på seg selv. Både fordi det er ren komedie, og fordi jeg lurer på om du mener reaksjonen hans sier noe om mannlige politikere generelt.

 

Ingen av komikerne du nevner reagerer ved å dra offerkortet. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du drar inn han asiatiske politikeren. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes menn som gråter. Jeg har sagt at man må være kvinnelig komiker  komiker for å dra offerkortet. 

 

Anonymkode: 44721...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell
På 3.6.2017 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Tirsdag denne uka la den amerikanske komikeren Kathy Griffin (56) ut en video på Twitter der hun løfter opp det som ser ut til å være president Donald Trumps avkuttede hode. Saken vakte enorm oppmerksomhet internasjonalt, og etter kort tid valgte 56-åringen å slette videoen og beklage for det kontroversielle stuntet. Videoen gikk imidlertid ikke upåaktet hen i Det hvite hus, der både Donald Trump og hans kone Melania kom med hver sin offentlige uttalelse i etterkant.

Fredag valgte Griffin å kalle inn til pressekonferanse, der målet var å oppklare bakgrunnen for stuntet, i tillegg til å svare på det hun mener er «mobbing» fra Trump-familiens side.

Ifølge New York Daily News ble pressekonferansen svært emosjonell for Griffin, som brøt ut i tårer underveis.

- USAs sittende president, hans voksne barn og førstedamen prøver personlig, føler jeg, å ødelegge livet mitt for alltid. For alltid, sa Griffin.

http://www.dagbladet.no/kjendis/komikeren-brot-ut-i-tarer-under-pressekonferanse---tror-ikke-jeg-kommer-til-a-ha-en-karriere-etter-dette/67653760

Det er vel kun kvinnelige komikere som gråter offentlig fordi andre finner spøkene hennes usmakelige.  Det å "spøke" at man skal drepe en person og spesielt en som daglig får drapstrusler er jo sykt nok, men så skal personen som kommer med slike kommentarer være offeret fordi hun får kjeft pga "spøken"?

 

Anonymkode: fc890...bbf

Griffin har ikke virket helt i vater de siste årene. 

Hvis det var Joan Rivers ville hun ikke beklaget noe som helst, det er jeg sikker på. Hun ville trukket på skuldrene, bannet litt og fortsatt med sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av komikerne du nevner reagerer ved å dra offerkortet. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du drar inn han asiatiske politikeren. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes menn som gråter. Jeg har sagt at man må være kvinnelig komiker  komiker for å dra offerkortet. 

 

Anonymkode: 44721...889

Hvorfor dro du inn Kathy Griffin? Poenget mitt er at du ikke kan kan trekke slutninger om en hel gruppe komikere (eller politikere) ut fra en enkeltpersons irrasjonelle handlinger og emosjonelle utbrudd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Hvorfor dro du inn Kathy Griffin? Poenget mitt er at du ikke kan kan trekke slutninger om en hel gruppe komikere (eller politikere) ut fra en enkeltpersons irrasjonelle handlinger og emosjonelle utbrudd.

Jeg dro inn Kathy Griffin som eksempel på en kvinnelig komiker som drar offerkortet.  Jeg har kun sagt at kun en kvinnelig komiker kunne dratt offerkortet. Den påstanden står så lenge det ikke kommer eksempel på en mannlig komiker som spiller offerkortet. 

Anonymkode: 44721...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Hvorfor dro du inn Kathy Griffin? Poenget mitt er at du ikke kan kan trekke slutninger om en hel gruppe komikere (eller politikere) ut fra en enkeltpersons irrasjonelle handlinger og emosjonelle utbrudd.

Kathy Griffin er da vitterlig en kvinne.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dro inn Kathy Griffin som eksempel på en kvinnelig komiker som drar offerkortet.  Jeg har kun sagt at kun en kvinnelig komiker kunne dratt offerkortet. Den påstanden står så lenge det ikke kommer eksempel på en mannlig komiker som spiller offerkortet. 

Anonymkode: 44721...889

http://www.revelist.com/celebrity/bill-cosby-sexual-assault-racism/7806/i-just-truly-believe-that-some-of-it-may-very-well-be-that/1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Du vil jevnføre en vellykket komiker, som har hatt både tv-program og blitt internasjonal kjent (ingen pun her) for sin jobb som komiker - med kvinnelige komikere? Sorry, men det finnes ingen kvinnelige komikere som når opp i knehøyde på han en gang.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jevnføre en vellykket komiker, som har hatt både tv-program og blitt internasjonal kjent (ingen pun her) for sin jobb som komiker - med kvinnelige komikere? Sorry, men det finnes ingen kvinnelige komikere som når opp i knehøyde på han en gang.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Nå er du så langt ute på jordet at det er overraskende om du kommer deg hjem før midnatt.

AB ba meg komme med et eksempel på en mannlig komiker som spiller offerkortet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Nå er du så langt ute på jordet at det er overraskende om du kommer deg hjem før midnatt.

AB ba meg komme med et eksempel på en mannlig komiker som spiller offerkortet.

Han spiller ikke offerkortet som komiker. Igjen, vellykket, internasjonalt anerkjent. Det er noe helt annet han spiller offerkortet for...

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Første treff på et søk etter touchy mannlige komikere:

http://perezhilton.com/2017-04-20-comedian-lavell-crawford-apologizes-for-saying-it-is-still-fucking-weird-to-be-gay#.WTPykOvyipo

Lavell Crawford. Her har han altså slengt med leppa om LGBT-mennesker. Når han blir stilt til ansvar for ordene sine beklager han, men med masse buhuu om at the gay mafia er så slemme og skumle at han vanligvis aldri tør å spøke om dem, og nå når han har gjort det denne ene gangen(til tross for at han egentlig er en skikkelig og kristen mann med gode verdier, asså) blir han straffet for det, stakkars. 

Han kommer med en ordentlig beklagelse til slutt, men mest fordi han blir presset ser det ut som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss ett eneste eksempel på en internasjonalt anerkjent kvinnelig komiker. Ett eneste eksempel holder i massevis.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det er jo ikke i rollen som komiker. Det er forskjell på å bli angrepet for noe man gjør som del av ens forestilling og å svare på det med å spille offferkortet og å spille offerkortet når man blir tatt for noe man gjør på privaten. Kathy står med et blodig hode av Trump og spiller offerkortet når Trump og familien svarer tilbake på twitter.  Det fremkommer tydelig også av konteksten i innleggene mine at det er det at Kathy først angriper for så å spille offer jeg reagerer på. 

Jeg kan godt presisere påstanden min til at kun en kvinnelig komiker kunne spilt offerkortet når andre reagerer på at vitsene hun kommer med er støtende.  Det var det jeg mente hele veien og om det ikke kom frem så har det i hvert fall kommet frem nå. 

 

6 minutter siden, C.Tramell skrev:

Første treff på et søk etter touchy mannlige komikere:

http://perezhilton.com/2017-04-20-comedian-lavell-crawford-apologizes-for-saying-it-is-still-fucking-weird-to-be-gay#.WTPykOvyipo

Lavell Crawford. Her har han altså slengt med leppa om LGBT-mennesker. Når han blir stilt til ansvar for ordene sine beklager han, men med masse buhuu om at the gay mafia er så slemme og skumle at han vanligvis aldri tør å spøke om dem, og nå når han har gjort det denne ene gangen(til tross for at han egentlig er en skikkelig og kristen mann med gode verdier, asså) blir han straffet for det, stakkars. 

Han kommer med en ordentlig beklagelse til slutt, men mest fordi han blir presset ser det ut som. 

Jeg har da ingenting i mot at en komiker beklager. Hadde Kathy bare sagt unnskyld så hadde det vært helt greit for meg. Det jeg reagerer på er at hun klager over å bli mobbet av personen hun forsøkte å hetse og at hun sier hun kun blir angrepet fordi hun er en kvinne. 

Anonymkode: 44721...889

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gi oss ett eneste eksempel på en internasjonalt anerkjent kvinnelig komiker. Ett eneste eksempel holder i massevis.

Anonymkode: a0b9c...0e9

Tina Fey. Ellen DeGeneres. Flere eksempler er allerede nevnt i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solomon Grundy
4 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Tina Fey. Ellen DeGeneres. Flere eksempler er allerede nevnt i tråden.

Enig med Tina Fey, uenig med at Ellen DeGeneres er morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Solomon Grundy skrev:

Enig med Tina Fey, uenig med at Ellen DeGeneres er morsom.

Hun er en internasjonalt anerkjent komiker, og det var det AB ba om et eksempel på. Kathy Griffin og Dane Cook regnes vel som det samme, selv om jeg personlig ikke kan fordra dem.

Kristen Wiig og Amy Pohler er morsomme, men jeg tror ikke at de er like kjente internasjonalt som Ellen DeGeneres.

Endret av Cathrine88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke i rollen som komiker. Det er forskjell på å bli angrepet for noe man gjør som del av ens forestilling og å svare på det med å spille offferkortet og å spille offerkortet når man blir tatt for noe man gjør på privaten. Kathy står med et blodig hode av Trump og spiller offerkortet når Trump og familien svarer tilbake på twitter.  Det fremkommer tydelig også av konteksten i innleggene mine at det er det at Kathy først angriper for så å spille offer jeg reagerer på. 

Jeg kan godt presisere påstanden min til at kun en kvinnelig komiker kunne spilt offerkortet når andre reagerer på at vitsene hun kommer med er støtende.  Det var det jeg mente hele veien og om det ikke kom frem så har det i hvert fall kommet frem nå. 

 

Jeg har da ingenting i mot at en komiker beklager. Hadde Kathy bare sagt unnskyld så hadde det vært helt greit for meg. Det jeg reagerer på er at hun klager over å bli mobbet av personen hun forsøkte å hetse og at hun sier hun kun blir angrepet fordi hun er en kvinne. 

Anonymkode: 44721...889

Dette blir bare flisespikkeri etter min mening. Du kommer ikke til å være fornøyd før noen kommer med et eksempel på en mannlig komiker som holder opp det avkappede hodet til Trump og gråter i media etterpå. Å reagere på kritikk ved å true publikummere med voldtekt eller klikke fullstendig og la de rasistiske skjellordene regne over dem, er ikke mindre emosjonelt. Du har også fått eksempler på mannlige komikere som spiller offerkortet, selv om det naturlig nok ikke er nøyaktig samme scenario.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Dette blir bare flisespikkeri etter min mening. Du kommer ikke til å være fornøyd før noen kommer med et eksempel på en mannlig komiker som holder opp det avkappede hodet til Trump og gråter i media etterpå. Å reagere på kritikk ved å true publikummere med voldtekt eller klikke fullstendig og la de rasistiske skjellordene regne over dem, er ikke mindre emosjonelt. Du har også fått eksempler på mannlige komikere som spiller offerkortet, selv om det naturlig nok ikke er nøyaktig samme scenario.

Så fint du forteller meg hva jeg vil blir fornøyd med.  Å fortelle at man håper at en av publikum blir voldtatt er usmakelig, men det er ikke å spille offerkortet. Å komme med rasistiske kommentarer, er usmakelig, men det er ikke å spille offerkortet. 

Ditt eksempel på mannlig komiker som spilte offerkoret var en som spilte offerkortet når han ble anmeldt for voldtekt. Det kan ikke sammenlignes med å spille offerkortet etter at en hun forsøkte å hetse som komiker svarer tilbake. Hva man gjør på privaten og hva man gjør i rollen som komiker kan ikke sammenlignes. I rollen som komiker forventes det visse ting, det forventes at man må tåle steken om man er med på leken. Derimot blir det søkt å trekke frem en som har blitt anmeldt for voldtekt og si "se, også mannlige komikere kan spille offerkortet". 

Men jeg har ikke tenkt til å kverulere så jeg kan godt si meg enig i at kun en kvinnelig komiker kan spille offerkortet om noen hun hetser svarer tilbake, mens mannlige komikere kan spille offerkortet om de blir anmeldt for voldtekt og forsøker å slippe unna fengsel og voldtektsmannstempelet(Ikke at han lykkes). Selv synes jeg ikke det kan sammenlignes, men om du mener det er det samme så skal du få mene det.  

Anonymkode: 44721...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangelen på morsomme kvinner har samme årsak som mangelen på kvinnelige kunstnere, musikere, gründere, oppfinnere, forskere, osv. I alt som involverer kreativitet er menn i massivt flertall. Stort sett alt vi vet om naturen er det menn som står bak. Alle teknologiske fremskritt står menn bak. Noen få lysende unntak er kvinner. Kvinner ser ut til å trives best i yrker som forvalter kunnskap som menn har frembrakt. Kvinner synger viser laget av menn. Kvinner leser og analyserer bøker skrevet av menn. Kvinner skriver om kunst laget av menn.

Og kvinner ler av vitser funnet på av menn.

Årsaken ligger i en grunnlegende forskjell i hvordan hjernen fungerer hos menn og kvinner. Den er biologisk, ikke miljøbetinget. Ønsket fra samfunnet om en jevnere fordeling mellom menn og kvinner i yrker menn har denne fordelen, vil føre til mindre teknologi, mindre problemløsning, mindre god kunst og musikk og annen kultur.

Anonymkode: bcb75...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangelen på morsomme kvinner har samme årsak som mangelen på kvinnelige kunstnere, musikere, gründere, oppfinnere, forskere, osv. I alt som involverer kreativitet er menn i massivt flertall. Stort sett alt vi vet om naturen er det menn som står bak. Alle teknologiske fremskritt står menn bak. Noen få lysende unntak er kvinner. Kvinner ser ut til å trives best i yrker som forvalter kunnskap som menn har frembrakt. Kvinner synger viser laget av menn. Kvinner leser og analyserer bøker skrevet av menn. Kvinner skriver om kunst laget av menn.

Og kvinner ler av vitser funnet på av menn.

Årsaken ligger i en grunnlegende forskjell i hvordan hjernen fungerer hos menn og kvinner. Den er biologisk, ikke miljøbetinget. Ønsket fra samfunnet om en jevnere fordeling mellom menn og kvinner i yrker menn har denne fordelen, vil føre til mindre teknologi, mindre problemløsning, mindre god kunst og musikk og annen kultur.

Anonymkode: bcb75...7e0

Bitch, please! Det er ikke flere kreative menn enn kvinner.

Anonymkode: 1c8bc...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Er alle kvinnlige komikere som Kathy? Nei, sikkert ikke. Men man må være kvinnelig komiker for å kunne dra offerkortet. 

 

Anonymkode: 44721...889

Nei man må være Kathy Griffith eller en annen komiker med dårlig selvironi og psykiske problemer, kvinne eller mann for å dra offerkortet.

Kanskje vi burde begynne å bruke Donald Trump som målestokk for hvor godt egnet menn er som president eller politiker generelt? Trump er omtrent like god president som Griffith er komiker, så hvorfor ikke. Etter din logikk kan man si at man må være mannlig president for å være en elendig president som stadig drar offerkortet, bare fordi Trump er sånn.

Forøvrig synes jeg Melissa McCarthy, Kate McKinnon og Kristen Wiig er eksempler på morsomme kvinner. I Norge har vi f.eks. Kjersti Holmen, Pernille Sørensen, Lene Kongsvik Johansen og Cecilie Steinmann Neess. Disse er forøvrig også dyktige skuespillere.

 

Anonymkode: 4a3e9...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...