Gå til innhold

De "ukule" kommer ikke på reuinion...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var en av de upopulære. Har ikke kontakt med noen fra barneskolen. De gode vennene jeg har hatt og har er fra ungdomsskolen og oppover. Kunne gjerne tenkt meg reuinon for u-skolen eller vgs, fordi jeg da har noen å snakke og mimre med, og noen å dra sammen med.

De fra barneskolen har jeg ikke hatt kontant med på mange, mange år. Det er som om jeg ikke kjenner de i det hele tatt. Er noen som har lagt meg til i en gruppe på face og luftet ideen om en barneskolereunion. Men kjenner jeg ikke har så lyst. Kommer bare til å bli sånne overfladiske, kjedelige, formelle diskusjoner. Mens de som har hatt kontakt etter barneskolen vil samle seg og prate om sitt.

Også kommer jeg fortsatt ikke til å ha kontakt med noen av de etterpå. Ser ikke poenget når jeg heller kan gjøre noe annet som gir litt mer mening.

Anonymkode: 03a40...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til ts:

Hvorfor bruker du ordet reunion? Det er ikke mye "kult" å strø om seg med engelske ord.

Det heter klassefest på norsk

Anonymkode: 6ec3c...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller aldri giddet å gå på en sånn reunion. Ikke fordi jeg bryr meg det dugg eller er bitter, men rett og slett fordi jeg ikke ser poenget med å oppsøke en haug med folk jeg hatet da jeg gikk på skolen. Hva skulle jeg oppnådd med det? Jeg har ingenting å bevise. Jeg er bare blitt så gammel at jeg bare gidder å forholde meg til folk som gir en positiv innvirkning i livet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
På 11.5.2017 den 16.22, toothfairy skrev:

Hahaha. Så pinlig å være 26-29 år og fortsatt bruke uttrykk som "kul" og "ukul"

Og "serr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til ts:

Hvorfor bruker du ordet reunion? Det er ikke mye "kult" å strø om seg med engelske ord.

Det heter klassefest på norsk

Anonymkode: 6ec3c...98e

Det gjør ikke det.

Det heter gjenforening, eller eventuelt skolegjenforening/klassegjenforening, på norsk.

 

Anonymkode: b22ba...3cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 11.5.2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha 10års reunion til høsten, og jeg og noen av jentene har laget facebook arrangement.

Merket meg i går kveld at de som ikke var så populære har trykket "kan ikke komme". Dette synes jeg er litt tragisk. Skulle tro de ikke var forbanna bitre at de ikke gidder å komme? Hadde jeg vært en av de "ukule", så hadde jeg kommet for å bevise at livet mitt ikke er så ukult lengre. Nå virker de bare ekstra tragiske, og jeg merker jeg blir litt irritert faktisk. Som om de sitter og liksom - neei, jeg ble "mobba" litt for 10 år siden, jeg gidder ikke komme på reunionfesten, fordi jeg fremdeles er sur pga det. Altså, serr? Jeg og de jentene jeg laget arrangementet med sitter å både ler og rister oppgitt på hodet...

Anonymkode: 94e74...dff

Nå har vell alt som er mulig vært kommentert. Men jeg husker da vi hadde reunion for min ungdommskoleklasse, så sa venninnen min at det var så skuffende at ei upopulær jente ikke ville komme på reunion og ikke ville være venn med de andre i klassen på facebook. Jeg svarte henne, '' vet du? det forstår jeg faktisk veldig godt at hun ikke ville. Husker du ikke hvordan de andre i klassen og på skolen behandlet henne? Hva er grunnen til at hun skulle ha lyst til å komme? Flere ville ikke være venn med henne, guttene kalte henne navn og var direkte slemme mot henne, hvorfor skal hun tilbringe en hel kveld sammen med de?''. og dette hadde selvfølgelig hun glemt, for det var jo ikke hun som opplevde det.

Nå vet jeg ikke om deres skole hadde en mild form for ''mobbing'' som du kaller det. Men når du skriver at disse personene er tragiske og at du sitter å ler sammen med dine venninner fordi de ikke har lyst å sitte å prate med dere, så sier det ganske mye om deres klasse. Og reunion er forresten hvor man skal mimre om det som skjedde. Skal dere mimre om alle de dårlige opplevelsene de ''ukule'' hadde sammen med dere? og om de ikke har noen gode minner sammen med dere, hva er egentlig poenget med å komme?  

Jeg tenker du skal se filmen Återtraffen sammen med dine venninner. For dere kunne tydeligvis være en av de ''kule'' i denne filmen. Legger med en link, så kan dere kose dere med den til helgen: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2017 den 22.01, Jolene skrev:

Godt å se at du har vokst opp, absolutt.

Til det uthevede: En sånn som deg aldri blitt tilgitt av meg, nettopp fordi du ikke gjorde noen ting. Du lot ting skje, og du sa aldri noe. Sånne svake mennesker har jeg ingenting til overs for.Alder er bare en unnskyldning, for man vet hva som er rett og galt, spesielt når det blir foreldremøter ut av det. Jeg er ikke sint på noen lengre, men de som var jævlige mot meg, fortjener ingen tilgivelse for det de har gjort. Ikke har de sagt unnskyld heller, så hvorfor skal jeg tilgi? Livet mitt har gått videre, og jeg skylder ingen en tilgivelse.

Jeg vet ikke om det dumt av meg å kommentere dette. Men jeg selv opplevde å være utenfor og hadde det utrolig vanskelig på skolen, noe som tok veldig lang tid å bygge opp igjen. Derimot, så sa jeg aldri ifra til læreren om hvem som ble mobbet, jeg var stille om det. Jeg var veldig usikker på meg selv og baksnakket andre og noen turte jeg ikke å være sammen med, fordi de var så upopulære. Idag har jeg fått mer selvtillit, og jeg vet at jeg ikke blir fryst ut av sammfunnet om jeg sier nei til mobbing og utestenging. Selv om vi visste hva som var riktig og galt som tenåringer, var det ingen jeg vet om som sa nei til mobbing i min klasse. Det var noen få som stod frem, som hadde mye selvtillit og ett veldig sterkt nettverk hvor de ikke ble fryst totalt ut av den lille verden vi levde i. De som var forferdelige mobbere, ja de er jo ikke noe å tilgi, da de ikke var gode mennesker. Men de som var svake som tenåringer og levde i dette lille samfunnet, måtte gjøre ett stort offer eller eventuelt bli ''frisk'' nok til å tenke på andre enn sitt eget store problem. Kan vi virkelig ikke tilgi dem? Jeg er idag veldig opptatt av inkludering, og det henger nok igjen fra ungdomskolen. Jeg vet hvordan det kjennes i sjelen, og det har bidratt til noe veldig positivt i mitt liv. idag får jeg ofte tilbakemeldinger fra venners venner om hvor inkluderende jeg er, og det skyldes nok at jeg har endel å ta igjen for den tiden som var. Hvorfor kunne jeg ikke jobbet for å styrke selvtilliten til de som hadde det vanskligst, hvorfor sa jeg ikke ifra? alt handlet nok om at vi dessverre var ganske så svake i det samfunnet vi levde i den tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha 10års reunion til høsten, og jeg og noen av jentene har laget facebook arrangement.

Merket meg i går kveld at de som ikke var så populære har trykket "kan ikke komme". Dette synes jeg er litt tragisk. Skulle tro de ikke var forbanna bitre at de ikke gidder å komme? Hadde jeg vært en av de "ukule", så hadde jeg kommet for å bevise at livet mitt ikke er så ukult lengre. Nå virker de bare ekstra tragiske, og jeg merker jeg blir litt irritert faktisk. Som om de sitter og liksom - neei, jeg ble "mobba" litt for 10 år siden, jeg gidder ikke komme på reunionfesten, fordi jeg fremdeles er sur pga det. Altså, serr? Jeg og de jentene jeg laget arrangementet med sitter å både ler og rister oppgitt på hodet...

Anonymkode: 94e74...dff

Når jeg leser dette skjønner jeg godt hvorfor de ikke gidder å komme. Hvorfor skal de kaste bort tiden sin på slike som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri om på det; De "kule" elsker reunion for da kan de gjenoppleve storhetstiden sin. De "ukule" gidder ikke reunion, for de har storhetstiden sin nå. 

Anonymkode: 42000...78f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg ser mye yngre og freshere ut enn de jeg fikk på skole med i ungdommen, ser minst 10 år yngre ut enn dem, flitt kropp har jeg også og like søt. Er vellykket på de fleste plan i livet. Kommer alikevel ikke til å gå på reunion neste år da jeg ikke orker å snakke med de disse feite og bittrw damene.:fnise: Kjedelige et dem også.  Nei uff

Anonymkode: 3f8bb...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2017 den 22.01, Jolene skrev:

Godt å se at du har vokst opp, absolutt.

Til det uthevede: En sånn som deg aldri blitt tilgitt av meg, nettopp fordi du ikke gjorde noen ting. Du lot ting skje, og du sa aldri noe. Sånne svake mennesker har jeg ingenting til overs for.Alder er bare en unnskyldning, for man vet hva som er rett og galt, spesielt når det blir foreldremøter ut av det. Jeg er ikke sint på noen lengre, men de som var jævlige mot meg, fortjener ingen tilgivelse for det de har gjort. Ikke har de sagt unnskyld heller, så hvorfor skal jeg tilgi? Livet mitt har gått videre, og jeg skylder ingen en tilgivelse.

Enig i dette. 

De fleste som aktivt mobbet meg og frøs meg ut, har faktisk i etterkant beklaget oppførselen sin til meg. Og det at de faktisk har skjønt at det de gjorde mot meg var galt og fryktelig ødeleggende for meg, innbyr til gjensidig respekt. 

Men den store mengden, som bare sto og så på og bare fløt med strømmen, vil jeg aldri tilgi. For som mobber ser du ikke nødvendigvis der og da at det du gjør er fryktelig feil med mindre noen sier i fra. Men som passiv tilskuer visste du at det som skjedde ikke var OK, og du godtok mobbernes handlinger ved å ikke ta affære.

Jeg har jobbet meg gjennom det. Men jeg har vært mye bitter på den store, stilltiende mengden, for det at de tillot mobbingen, og ikke minst at de later som om ingenting skjedde i etterkant, var feigt og uakseptabelt. Disse personene er meg i dag revnende likegyldig, og jeg er rett og slett virkelig ikke interessert i hvordan de har det i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde fått en invitasjon fra en sånn som du oppfører deg, hadde jeg virkelig fått bevis for at det er bedre å holde seg hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...