Gå til innhold

Samboer klager over at jeg prater om våre problemer med venninnene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har hatt MASSE problemer de siste årene. Hovedspørsmålet bør vel være hvorfor jeg har holdt ut og godtatt så mye dritt fra han. (Jeg er på vei ut av forholdet nå) 

Kommunikasjonen har altid vært elendig da han ALDRI VIL PRATE. hver gang jeg vil sette meg ned å prate ut om problemer og utfordringer i forholdet får jeg altid "vil ikke prate nå" slengt opp i trynet. Jeg har fått nok og som sagt er på vei ut av forholdet. 

Men, hva i huleste er det som får han til å bli sur fordi jeg prater med mine venninner om problemene våre, hvordan jeg har det i forholdet og prøver å få noen gode råd av dem. Og det når han aldri vil prate med meg. Det er nok fordi han mener at han aldri prater med sine kompiser om våres problemer. Men det er jo igjen fordi han ikke har noe behov for det når han har kjørt sitt eget løp i forholdet og ting har vært sånn som han vil uten å ta hensyn til meg.

 

Anonymkode: 7e9a3...02d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for all del ikke vis hensyn til din mann at han ikke vil at folk skal vite private ting om han.

Anonymkode: ce38f...392

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg om det når du er på vei ut av forholdet?

 

 

Ja, mange mener man kun skal snakke om problemene i ett forhold med sin partner, men å snakke om det med andre for innspill er faktisk lurt fra tid til annen... Men om du forteller ting om din partner kun for å sette han i dårlig lys er jo saken noe annet, men mange tror at det er eneste grunnen til å si noe om problemer er dette....

Anonymkode: 4a077...e21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Det er vanlig å snakke om kjæresten til venner når man er yngre, men det kommer til et tidspunkt da det ikke lenger passer seg å dele det som er privat mellom deg og kjæresten. Husk at du utleverer hans privatliv til folk, det er ikke en snill oppførsel. Derfor synes ejg det er helt greit av han å reagere på dette å sette sine egne grenser. Når det er sagt har jeg forståelse for at du har behov å snakke med andre, som du sier, for å få noen råd. Du kan snakke mer i generelle termer uten å utlevere han dersom du må snakke med venninnene dine om det. Hvis ikke kan du, som du nå gjør, ta de mest private temaene på nett som anonym, eventuelt snakke med en psykolog eller lignende hvis det er alvorlig. 

Det må være vanskelig å ha en kjæreste som ikke vil snakke om forholdet når det er problemer. Bra for deg at du har bestemt deg for å avslutte om det ikke funker for deg lenger. 

Anonymkode: eab23...7e9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor detaljert går du da TS? Jeg skjønner godt at samboeren din ikke liker dette. En ting er å klage over at han er sløv til å ta oppvasken, noe annet er å utlevere alle hans "feil og mangler" i detalj. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet han at du prater med de om slike ting? For hvis det kommer tilbake til han, så skjønner jeg at han blir sur. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fullt forståelig at han ikke liker at du diskuterer ham med andre. Ville du satt pris på det om han diskuterte deg med kompisene? Utover det så er det vel til en viss grad forståelig at du diskuterer ham dersom du er full av frustrasjon, men som Sirah er inne på - det er også snakk om grad av detaljert utlevering. En ting er å uttrykke frustrasjon over enkeltting som at han ikke legger klærne sine til vask, eller for den del setter på vasken selv. Noe helt annet blir det hvis du utleverer ham og samlivet deres i detalj, eller legger ut om svært personlige ting som f.eks. sexlivet deres. Da er man over på det uakseptable. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Hvor detaljert går du da TS? Jeg skjønner godt at samboeren din ikke liker dette. En ting er å klage over at han er sløv til å ta oppvasken, noe annet er å utlevere alle hans "feil og mangler" i detalj. 

Altså han tror at jeg snakker om han og ikke om hvordan jeg er. Det stemmer overhodet ikke.

La oss si at jeg forteller min veninne at han lyver mye og har løyet om det og det. Og det har resultert i at jeg ikke stoler på han og har blitt ekstremt kontrollerende i forholdet.

Jeg forteller dette til mine venninner MEN han tror at Jeg forteller dem bare det negative han gjør mot meg  ikke det negative som jeg gjør  ( som da i dette tilfellet er at jeg har blitt kontrollerende og ikke har tillitt pga hans oppgørsel) 

Det jeg hele tiden har prøvd å få han til å forstå er  at jeg ikke snakker med mine venniner fordi jeg er ute etter å svarte han.  Men fordi at han aldri vil prate om problemene våres. Og at jeg forteller ting sånn som det er uten å sette meg selv i ett bedre lys....

Ts

Anonymkode: 7e9a3...02d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Meadow skrev:

Hvordan vet han at du prater med de om slike ting? For hvis det kommer tilbake til han, så skjønner jeg at han blir sur. 

Fordi han spurte meg om jeg prater med veninnen mine om problemene våres. Og jeg svarte ja. Ikke alle problemene selvfølgelig men når det er skikkelig ille og han ignorerer meg som vanlig.

Ts 

Anonymkode: 7e9a3...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cata skrev:

Jeg synes det er fullt forståelig at han ikke liker at du diskuterer ham med andre. Ville du satt pris på det om han diskuterte deg med kompisene? Utover det så er det vel til en viss grad forståelig at du diskuterer ham dersom du er full av frustrasjon, men som Sirah er inne på - det er også snakk om grad av detaljert utlevering. En ting er å uttrykke frustrasjon over enkeltting som at han ikke legger klærne sine til vask, eller for den del setter på vasken selv. Noe helt annet blir det hvis du utleverer ham og samlivet deres i detalj, eller legger ut om svært personlige ting som f.eks. sexlivet deres. Da er man over på det uakseptable. 

Nei sexlivet prater jeg ikke med noen om. Så intime ting deler jeg ikke med andre. Det er mer problemer som tillitsbrudd, at han ikke holder avtaler osv 

Ts 

Anonymkode: 7e9a3...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han spurte meg om jeg prater med veninnen mine om problemene våres. Og jeg svarte ja. Ikke alle problemene selvfølgelig men når det er skikkelig ille og han ignorerer meg som vanlig.

Ts 

Anonymkode: 7e9a3...02d

Aha! Da forstår jeg. Blås i det, snakk med venninnene dine du, du er heldig som har noen å prate med i denne prosessen- noen som kan støtte deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså han tror at jeg snakker om han og ikke om hvordan jeg er. Det stemmer overhodet ikke.

La oss si at jeg forteller min veninne at han lyver mye og har løyet om det og det. Og det har resultert i at jeg ikke stoler på han og har blitt ekstremt kontrollerende i forholdet.

Jeg forteller dette til mine venninner MEN han tror at Jeg forteller dem bare det negative han gjør mot meg  ikke det negative som jeg gjør  ( som da i dette tilfellet er at jeg har blitt kontrollerende og ikke har tillitt pga hans oppgørsel) 

Det jeg hele tiden har prøvd å få han til å forstå er  at jeg ikke snakker med mine venniner fordi jeg er ute etter å svarte han.  Men fordi at han aldri vil prate om problemene våres. Og at jeg forteller ting sånn som det er uten å sette meg selv i ett bedre lys....

Ts

Anonymkode: 7e9a3...02d

Tuller du? Du ser ærlig talt ikke at du fremstillet mannen som urimelig og slem, og at det gjør at du blir urimelig og slem. Du legger all skyld på mannen når du sier disse tingene. 

Om forhold og kommunikasjon er dårlig, slår du opp, du sladrer ikke og snakker ikke drit om mannen bak hans rygg. Det er jævla stygt å gjøre mot noen man liksom skal elske

Anonymkode: 45bae...de7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horfor vil han ikke snakke med deg?

Når er det du vil snakke med ham? Krever du at nå skal dere prate uansett hva han holder på med i det øyeblikket? 

Hvordan snakker du med ham?  

Anonymkode: 808ae...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Du ser ærlig talt ikke at du fremstillet mannen som urimelig og slem, og at det gjør at du blir urimelig og slem. Du legger all skyld på mannen når du sier disse tingene. 

Om forhold og kommunikasjon er dårlig, slår du opp, du sladrer ikke og snakker ikke drit om mannen bak hans rygg. Det er jævla stygt å gjøre mot noen man liksom skal elske

Anonymkode: 45bae...de7

Dette!

Jeg synes det er utrolig stygt gjort å baksnakke kjæresten på den måten.

Anonymkode: 8d6a2...810

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har hatt MASSE problemer de siste årene. Hovedspørsmålet bør vel være hvorfor jeg har holdt ut og godtatt så mye dritt fra han. (Jeg er på vei ut av forholdet nå) 

Kommunikasjonen har altid vært elendig da han ALDRI VIL PRATE. hver gang jeg vil sette meg ned å prate ut om problemer og utfordringer i forholdet får jeg altid "vil ikke prate nå" slengt opp i trynet. Jeg har fått nok og som sagt er på vei ut av forholdet. 

Men, hva i huleste er det som får han til å bli sur fordi jeg prater med mine venninner om problemene våre, hvordan jeg har det i forholdet og prøver å få noen gode råd av dem. Og det når han aldri vil prate med meg. Det er nok fordi han mener at han aldri prater med sine kompiser om våres problemer. Men det er jo igjen fordi han ikke har noe behov for det når han har kjørt sitt eget løp i forholdet og ting har vært sånn som han vil uten å ta hensyn til meg.

 

Anonymkode: 7e9a3...02d

På en måte skjønner jeg at han ikke ønsker å prate. Det som skjer mellom dere, er det bare dere som har noe med. Ikke venninner osv. Jeg mener ting som skjer i forholdet er privat. Trenger dere hjelp burde dere heller kontakte psykolog eller andre som kan hjelpe. Ikke venninner..

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker ikke nedsettende om min mann til hverken familie eller venner. om msåting kanskje, som i bunn og grunn heller mer mot det humoristiske fordi det er så lite viktig at det egentlig blir teit å klage over det, men aldri om faktiske problemer i vårt forhold. ting som vi må finne ut av selv.
de problemene vi har snakker jeg med han om.

jeg skjønner godt han reagerer om du gjør det. selv ville jeg blitt både såret og sint om mannen min skulle lufte alt av problemer vi har for sine kompiser/ familie.

det har jo også noe med hvordan venner/familie vil se på partneren. er det mye klaging og sutring blir jo de også mindre motagelige for å være hyggelige mot partneren din. fremsnakker du og drar frem det som er positivt så er det kanskje lettere å huske på selv også hvorfor duer glad i din partner, og dine venner og familie vil oppfatte partneren som noe positivt i livet ditt, fremfor noe som bare klages om.

dersom det er noe jeg trenger å få luftet/ sortert tanker om når det gjelder han, så synes jeg det er fint å kunne gjøre det anonymt på diverse fora. det skader ingen.

Anonymkode: ddae8...7b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Du ser ærlig talt ikke at du fremstillet mannen som urimelig og slem, og at det gjør at du blir urimelig og slem. Du legger all skyld på mannen når du sier disse tingene. 

Om forhold og kommunikasjon er dårlig, slår du opp, du sladrer ikke og snakker ikke drit om mannen bak hans rygg. Det er jævla stygt å gjøre mot noen man liksom skal elske

Anonymkode: 45bae...de7

Jeg har selv vært sammen med slike menn som ts har, og det er nok ikke slik som du ser det. Mannen ER urimelig og slem.

Da jeg først leste overskriften tenkte jeg at jeg forstod mannen, men når jeg leser om grunnen til det holdet jeg med ts. Jeg er glad, ts, for at du er på vei ut av det giftige forholdet :)

Anonymkode: 40c04...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Horfor vil han ikke snakke med deg?

Når er det du vil snakke med ham? Krever du at nå skal dere prate uansett hva han holder på med i det øyeblikket? 

Hvordan snakker du med ham?  

Anonymkode: 808ae...897

Jeg krever ingenting. Uansett hvilken dag eller når på døgnet det er så vil han aldri snakke. Han sier jeg vil ikke prate nå. Og da spør jeg han når kan vi prate om dette? Senere, får jeg som svar.  Men det skjer aldri. Og da mener jeg virkelig ALDRI. 

TS 

Anonymkode: 7e9a3...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krever ingenting. Uansett hvilken dag eller når på døgnet det er så vil han aldri snakke. Han sier jeg vil ikke prate nå. Og da spør jeg han når kan vi prate om dette? Senere, får jeg som svar.  Men det skjer aldri. Og da mener jeg virkelig ALDRI. 

TS 

Anonymkode: 7e9a3...02d

Han har ikke blitt bedre etter at du har baksnakket han til vennene dine heller?  Så pussig

Anonymkode: 45bae...de7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krever ingenting. Uansett hvilken dag eller når på døgnet det er så vil han aldri snakke. Han sier jeg vil ikke prate nå. Og da spør jeg han når kan vi prate om dette? Senere, får jeg som svar.  Men det skjer aldri. Og da mener jeg virkelig ALDRI. 

TS 

Anonymkode: 7e9a3...02d

Hva om du sier til ham at på torsdag etter middag skal vi sette av to timer til å snakke sammen? Og på torsdag lar du ham få begynne med å snakke fritt om hans tanker om forholdet deres. Forsøk å snakke med han, fremfor å snakke til ham. 

Anonymkode: 808ae...897

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...