Gå til innhold

Frekke folk i annonser på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som skal ha ting tilnærmet gratis?

Har lagt ut noe som koster nærmere 3000 nytt,og er brukt et halvt år. Ligger ute for 1500.

Har fått bud på 1000 og 800 kroner,noe som hadde vært Ok om de stoppet da jeg takket nei.. men de fortsetter å mase,om at de må få rabatter og at handelen vil bli så rask og hyggelig. Flere mail,pågående og nesten agressive.

Argh. Angrer allerede på at jeg la det ut. 

Hvorfor så frekke? 

Anonymkode: 240b5...f8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne vært skrevet av meg! :rasende: 

Anonymkode: 290c6...07f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! La ut en kjole som er brukt 1 gang og så renset. Kostet 7000 ny, la den ut for 5000. Fikk bud på 2000, og dama ble sur og træsjet meg fordi jeg ikke ville selge den til henne for den prisen.

Anonymkode: 555fc...7fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know! La ut en kjole som er brukt 1 gang og så renset. Kostet 7000 ny, la den ut for 5000. Fikk bud på 2000, og dama ble sur og træsjet meg fordi jeg ikke ville selge den til henne for den prisen.

Anonymkode: 555fc...7fd

Brukte klær som skal selges for over halv pris syntes jeg er litt useriøst da.

Klær som folk har hatt tett på kroppen er noe annet enn for eksempel en kommode. Hadde aldri kjøpt brukte klær til over 50% av nypris.

Anonymkode: da727...d5c

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know! La ut en kjole som er brukt 1 gang og så renset. Kostet 7000 ny, la den ut for 5000. Fikk bud på 2000, og dama ble sur og træsjet meg fordi jeg ikke ville selge den til henne for den prisen.

Anonymkode: 555fc...7fd

Hvorfor skulle hun betale 5000,- for en brukt og renset kjole som kostet 7000,- ny? Da kunne hun jo liksågodt kjøpt en ny, har man råd til kjoler i den prisklassen har man råd til et par tusen ekstra. Jeg ville aldri gitt 5000 for noe DU sier er brukt en gang, for alt jeg vet kan du ha brukt den både 5 og 6 ganger, hva vet jeg. I et slikt tilfelle vil jeg ikke ha annet enn ditt (en fremmeds) ord for hvor ofte den er brukt. Ikke vet jeg HVORDAN du har behandlet den heller, sømmer kan være strukket/slitt slik at det rakner lettere, og jeg kan få problemer med eventuell reklamasjon.  Da velger jeg å kjøpe den ny i butikk med full reklamasjonsrett. Selv om jeg da må ut med 7K og ikke 5. Er jeg riktig heldig kan jeg finne den til redusert pris etter en stund, fortsatt ny og ubrukt.

Er enig i at 2000 er skambud, men brukt er brukt, jeg ville ikke betalt mer enn max halv pris.

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_1975

Jeg kjøper aldri noe på finn.no med mindre det er halv pris. Det er tross alt brukte ting. Selger alltid til minst 50% også. Og jeg merker at hvis jeg skal selge noe der selv, så må jeg ha energien til å takle alle sinnataggene som ikke får varen til prisen de vil betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know! La ut en kjole som er brukt 1 gang og så renset. Kostet 7000 ny, la den ut for 5000. Fikk bud på 2000, og dama ble sur og træsjet meg fordi jeg ikke ville selge den til henne for den prisen.

Anonymkode: 555fc...7fd

Ikke for å være slem, men tror ikke du får solgt den for 5000,-

Har sett folk legge ut feks brudekjoler, som også er renset og brukt 1 gang, med Nypris 15 000,- til 5000,- liksom. Du får ikke solgt en brukt kjole som kostet 7000,- ny, selv om du slår av et par tusen. Da er du i såfall heldig... 2000 var egentlig ikke et skambud, men du kunne nok fått 3000 for den.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Jeg solgte et kull valper i fjor, og fy faen, så frekke folk er! Fikk alt fra "Jag hente hunden nå" til folk som klikket hvis jeg brukte mer enn førti minutter på å svare til sytemeldinger hvor folk la ut om livshistorien sin og om hvordan en hund ville hjulpet dem så utrolig mye. De sistnevnte fikk også gjerne frem gjennom fortellingene sine hvor lite egnet de egentlig er til å ha hund, med dårlig helse, isolasjon og elendig økonomi. Herregud... 

Og så pruting, da. Jeg tok noen lapper for hver valp da dette var hunder med god stamtavle, men fremdeles under det som er vanlig for rasen, og likevel fikk jeg kjeft for å "presse prisene opp" og å verdsette penger over at hundene fikk et godt hjem. Beklager ass, men når du skjeller ut noen med Caps Lock og hele pakka fordi de ikke godtok 200 kr for en valp har jeg mine tvil om evnene dine som hundeeier også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
10 minutter siden, frøken_1975 skrev:

Jeg kjøper aldri noe på finn.no med mindre det er halv pris. Det er tross alt brukte ting. Selger alltid til minst 50% også. Og jeg merker at hvis jeg skal selge noe der selv, så må jeg ha energien til å takle alle sinnataggene som ikke får varen til prisen de vil betale. 

Jeg bruker også halv pris som en tommelfingerregel ved kjøp, men ingen regel helt uten unntak. Hvis en ting faktisk ER ny og ubrukt, selger har kvittering, og eventuell garantitid ikke har gått ut, så kan jeg gjerne gå høyere. Jeg vil jo likevel spare på kjøpet sammenliknet med om jeg skulle handlet til ordinær pris. Det kommer også mye an på HVA det er. Noen ting holder seg bedre i pris enn andre ting. 

Når det gjelder hovedinnlegget, så har jeg opplevd en del av det samme. Ikke på alle ting, men på noen. Det er tydeligvis nesten ingen grense for hvor mye enkelte vil prute, selv på ting som er priset lavt i utgangspunktet. Eksempel: Jeg la for en stund siden ut en ekstremt pent brukt ting med nypris 5000, for 1500 kroner pluss porto (Norgespakke til 140 kroner) bare for å få solgt den noenlunde kjapt. Tre minutter etter utlegging av annonsen fikk jeg bud på 900, men da ville sjarmøren av en budgiver at jeg skulle dekke portoen også. Da jeg avviste budet, gikk han opp 50 kroner «for da hadde vi jo gitt litt begge to» :murvegg: Ja ja, optimistene lenge leve! Jeg fikk solgt tingen for prisforlangende like etterpå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_1975

"Morsomste" jeg opplevde var en 2-roms vi tømte og solgte alle møbler billig til en pakkepris. Seng, stuemøbler, spisebord, spisestue etc. Alt var uten synlig bruksmerker, streite ting som fortsatt selges. Makan til folk som tok kontakt! Greit at noen ikke har bil og trenger hjelp, men å kreve levering OG halv pris var litt i det meste laget:fnise: Ga det heller bort til en som trengte det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know! La ut en kjole som er brukt 1 gang og så renset. Kostet 7000 ny, la den ut for 5000. Fikk bud på 2000, og dama ble sur og træsjet meg fordi jeg ikke ville selge den til henne for den prisen.

Anonymkode: 555fc...7fd

Klær uansett om de er brukt eller ikke går ned 70% i verdi allerede når de bare er kjøpt 😉 så 2000 var nok den mest realistiske prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, VR42 skrev:

Hvorfor ikke bare ignorere dem?

Ja, du har erfaring med denne typen frekkusser, forstår jeg? 

Jeg har en nå som skulle ha mål på tingen i går. Det fikk han. Så spurte han om han kunne få tingen i dag. Du kan få kjøpe og hente i dag, svarte jeg. Da kom det noen lange tirader tilbake, en gang, to ganger, mange ganger. Nå svarer jeg han ikke. 

Jeg tok kontakt med finn.no på chat. Spurte om det var mulig å blokkere den potensielle kjøperen fra å sende meg flere mail på den aktuelle annonsen. Og fikk til svar at finn blokkerer ikke uten videre. De skulle ha hele korrespondanse mellom oss, og så saksbehandle saken. Jeg ønsker bare å blokkere denne personen fra å komme med mer oppgulp her og nå. Ikke at finn stenger hen ute om to uker. 

Anonymkode: 290c6...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, førstedamen skrev:

Klær uansett om de er brukt eller ikke går ned 70% i verdi allerede når de bare er kjøpt 😉 så 2000 var nok den mest realistiske prisen!

Så hvis du kjøper en bunad brukt, så betaler du 70% mindre? ;)

Anonymkode: 555fc...7fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en sofa nylig, la den ut for 2000kr. Fikk bud på 1000kr fra en, takket nei da jeg allerede hadde noen som ville kjøpe for 2000kr og at de skulle hente dagen etter. Fikk da ett laaaangt svar hvorfor jeg burde velge han og ta de 1000kr istedenfor og at jeg kunne tenke på det litt. Svarte ikke på den. Gikk noen dager så får jeg ny Mail der han spør om han kan komme å se på den innen en time! Jeg svarte at den allerede var hentet, da ble han sur. Hva er det med folk?

Anonymkode: 34635...003

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest førstedamen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis du kjøper en bunad brukt, så betaler du 70% mindre? ;)

Anonymkode: 555fc...7fd

Brukt bunad går under helt andre "regler". De stiger i verdi jo eldre de er nesten. Ikke som en hettegenser eller brudekjole! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har erfaring med denne typen frekkusser, forstår jeg? 

Jeg har en nå som skulle ha mål på tingen i går. Det fikk han. Så spurte han om han kunne få tingen i dag. Du kan få kjøpe og hente i dag, svarte jeg. Da kom det noen lange tirader tilbake, en gang, to ganger, mange ganger. Nå svarer jeg han ikke. 

Jeg tok kontakt med finn.no på chat. Spurte om det var mulig å blokkere den potensielle kjøperen fra å sende meg flere mail på den aktuelle annonsen. Og fikk til svar at finn blokkerer ikke uten videre. De skulle ha hele korrespondanse mellom oss, og så saksbehandle saken. Jeg ønsker bare å blokkere denne personen fra å komme med mer oppgulp her og nå. Ikke at finn stenger hen ute om to uker. 

Anonymkode: 290c6...07f

Ved å la saken gå sin gang, om det så tar 2-3 uker så kan det jo hende andre brukere blir spart for vedkommede til slutt. Kanskje er du ikke den første han trakasserer? Det kan jo hende han har flere advarsler allerede og at din bare er spikern i kista som får han ut av finn for en stund 😉

Anonymkode: 0c1df...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brukte klær som skal selges for over halv pris syntes jeg er litt useriøst da.

Klær som folk har hatt tett på kroppen er noe annet enn for eksempel en kommode. Hadde aldri kjøpt brukte klær til over 50% av nypris.

Anonymkode: da727...d5c

 

1 time siden, Timsy skrev:

Hvorfor skulle hun betale 5000,- for en brukt og renset kjole som kostet 7000,- ny? Da kunne hun jo liksågodt kjøpt en ny, har man råd til kjoler i den prisklassen har man råd til et par tusen ekstra. Jeg ville aldri gitt 5000 for noe DU sier er brukt en gang, for alt jeg vet kan du ha brukt den både 5 og 6 ganger, hva vet jeg. I et slikt tilfelle vil jeg ikke ha annet enn ditt (en fremmeds) ord for hvor ofte den er brukt. Ikke vet jeg HVORDAN du har behandlet den heller, sømmer kan være strukket/slitt slik at det rakner lettere, og jeg kan få problemer med eventuell reklamasjon.  Da velger jeg å kjøpe den ny i butikk med full reklamasjonsrett. Selv om jeg da må ut med 7K og ikke 5. Er jeg riktig heldig kan jeg finne den til redusert pris etter en stund, fortsatt ny og ubrukt.

Er enig i at 2000 er skambud, men brukt er brukt, jeg ville ikke betalt mer enn max halv pris.

 

Helt greit om dere ikke ønsker det, men da er det jo bare å skrelle videre og ikke komme med latterlige bud som vedkommende hadde mottatt. Og ikke bli sur og træsje selger. Ønsker man ikke å betale det for kjolen så er det jo så enkelt at man ikke bryr seg mer Om annonsen. Selger bestemmer selv hva han/hun vil selge for, og kjøper kan komme med bud men ikke bli sure om man sier takk men nei takk til budet. 

Anonymkode: a0c1a...9d4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Helt greit om dere ikke ønsker det, men da er det jo bare å skrelle videre og ikke komme med latterlige bud som vedkommende hadde mottatt. Og ikke bli sur og træsje selger. Ønsker man ikke å betale det for kjolen så er det jo så enkelt at man ikke bryr seg mer Om annonsen. Selger bestemmer selv hva han/hun vil selge for, og kjøper kan komme med bud men ikke bli sure om man sier takk men nei takk til budet. 

Anonymkode: a0c1a...9d4

Les litt på nett om hva som er vanlig å selge forskjellige ting for så kanskje du ser hvem som er urimelig!

Anonymkode: 57479...066

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...