Gå til innhold

Kattepasser stjal katten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Yellowrose

Jeg hadde klikka og funnet ut hvor hun bor. Synes du burde henge henne ut på Facebook og gå til avisa med det, da vet folk også at hun ikke er til å stole på. For en drittkjerring 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

la katten bestemme hvem den vil bo hos. 
Dere må stille dere på hver deres ende i stua, så kan katten gå bort til det mennesket den vil bo hos.

Det er mest rettferdig. 

Anonymkode: 20bec...775

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stjel den tilbake!

Anonymkode: 88338...1e7

Nei, det er stygt å stjele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse hjelp dere. Jeg blir oppriktig lei meg av denne situasjonen fordi jeg har gledet meg så lenge til å endelig få være hjemme med katten min igjen. Han har vært dypt savnet, også blir jeg sittende her frustrert og fortvilet i stede. Jeg har tatt kontakt med dyreklinikken min, så jeg håper de kan hjelpe meg. Spesifiserte dette med ID chipen, og jeg håper de har noe gode råd. Er jeg heldig så håper jeg de endrer det tilbake til mitt navn og min adresse. 

Hvis ting virkelig ikke går min vei, så skal du ikke se bort i fra at det dukker en post opp på facebook! 

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, dette ordner seg! Hun kommer ikke unna med noe sånt vet du. Bare oppdater tråden så får du be om hjelp her hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff TS... Så lenge du har underskrevet eierskiftepapirene så er dessverre katten hennes. Ta kontakt med politiet og hør om noe kan gjøres. Eventuelt advokat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en prat med familie/venner av dette utysket og fortell hvor hakkende gæren hun er. Kanskje noen av dem kan snakke litt vett i henne. Og hvis ikke - hallo advokat og/eller politi! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reist til henne og tatt med meg katten hjem. Min katt skal ikke ha en så gal eier.

Anonymkode: 7569c...b13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tvist skrev:

Hvor lenge har hun hatt katten?

Hun har hatt katten i et halvt år. Da hun tok inn katten presiserte jeg at jeg kunne være lenge vekke, opptil to år faktisk og det sa hun at var helt greit. Hun kunne passe katten så lenge jeg ville som jeg skrev tidligere. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor i Afrika du var, men i den delen jeg var, var det minimalt med dekning. Så om katten skulle ha forsvunnet eller funnet evt, hadde jeg ikke fått vite det før kanskje flere uker etterpå. I tillegg var tilgangen til strøm minimal. Jeg var ikke bare på ferie tur i Zanzibar og slikket sol. 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Jeg var ikke i Zanzibar og slikket sol jeg heller. Uansett så reiste jeg fra hunden min, uten å vite noe ang dekning, men jeg signerte da ikke eierskiftepapirer av den grunn. Nå lar jeg riktignok hunden min være igjen hjemme hos mennesker jeg stoler på, i verste fall hadde jeg satt hun bort på en kennel. Om ingen av disse alternativene gikk hadde jeg latt være å reise til Afrika. Hadde aldri latt hun være igjen hjemme i Norge hos noen vilt fremmede som jeg fant på Finn. 

Igjen, det er ingenting du kan gjøre, bortsett fra å stjele katten tilbake. Du har ikke loven på din side, så da får du ta den ulovlige veien. 

Anonymkode: 1a10a...cff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du kontakt med passeren? Vet du at hun virkelig hat katten? Kanskje hun har mistet den og ikke vil si det....

Ville kontaktet NOAH, de har erfaring med rettsaker som involverer dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre-ID (som har avtale om bruk av deres chip) har eget fullmaktskjema ved overdragelse. Om de godkjenner et annet eierskiftedokument er jeg usikker på.  Men det tyder jo på at de faktisk har gjort det. Ville tatt det opp med dem. Tviler på at dyrlegen kan endre eierforholdet i deres database.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke i Zanzibar og slikket sol jeg heller. Uansett så reiste jeg fra hunden min, uten å vite noe ang dekning, men jeg signerte da ikke eierskiftepapirer av den grunn. Nå lar jeg riktignok hunden min være igjen hjemme hos mennesker jeg stoler på, i verste fall hadde jeg satt hun bort på en kennel. Om ingen av disse alternativene gikk hadde jeg latt være å reise til Afrika. Hadde aldri latt hun være igjen hjemme i Norge hos noen vilt fremmede som jeg fant på Finn. 

Igjen, det er ingenting du kan gjøre, bortsett fra å stjele katten tilbake. Du har ikke loven på din side, så da får du ta den ulovlige veien. 

Anonymkode: 1a10a...cff

Jeg har viktige ting å gjøre i Afrika, så det var ikke noe alternativ å ikke reise. Jeg fikk hjelpt utrolig mange mennesker der, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å reise. Har ikke tenkt til å stjele katten tilbake, da er jeg like kriminell som henne. Det jeg heller har gjort er å ta kontakt med en venninne som er advokat da noen av brukerne her tipset meg å ta kontakt med en advokat. Hun mente jeg hadde loven på min side, selv om det var vanskelig rundt dette med eierskifte. Det var nemlig ikke gjort noe betaling som ofte ville skjedd i en kjøps sak, så da føler jeg meg mye bedre angående å anmelde henne. 

I følge henne har jeg en god sak, og mest sannsynlig kommer jeg til å vinne! Hurra! 

Anonymkode: 8fdb4...53d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, palamina skrev:

Nei, det stemmer ikke. Eier som er registrert på chip er den eneste som kan endre info på den, har nettop vært gjennom det der selv og hadde syntes det var ok om ny eier kunne gjøre det. Men det der er strengt. Men om det endrer noe at chipen er reg. på ts vet jeg ikke.

Dette stemmer. Meldingen om eierskifte signeres av selger/tidligere eier. Dette er noe man gjør sammen med at man skriver kontrakt på overføringen/salget.

Altså er det noe i historien som ikke stemmer.

Anonymkode: 85c57...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke gå an at denne damen har fått endret chippen. Dyreidentitet er superstreng på slikt og det MÅ fylles ut et skjema fra dem hvor tidligere eier/selger må signere for at en eventuell ny eier skal overta katten. Så lenge chippen står i ditt navn har hun ingenting hun skulle sagt, katten er din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du katten går ute? Da kan du jo stjele den tilbake

Anonymkode: 32f6d...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer. Meldingen om eierskifte signeres av selger/tidligere eier. Dette er noe man gjør sammen med at man skriver kontrakt på overføringen/salget.

Altså er det noe i historien som ikke stemmer.

Anonymkode: 85c57...22f

Hun har jo skrevet under på eierskifteskjema, så hvem eier katten nå? 

Anonymkode: 32f6d...5dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo skrevet under på eierskifte, så du har jo faktisk gitt katten bort.... 

Anonymkode: c4e02...dd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle på reise og la ut en annonse på finn om noen kunne passe katten min under oppholde, da jeg skulle være vekke i ganske lang tid. Ingen av mine bekjente kunne passe den, og familien min er allergisk så da så jeg det som den eneste utveien. Nå angrer jeg bittert for denne dama nekter å gi katten tilbake og påstår at jeg har gitt henne katten! 

Jeg har skriftlig hvor det står at hun kan passe den så lenge jeg ønsket, men dum som jeg var skrev jeg under på et eierskifte skjema. Grunnen til det var at vi ble enig om at hvis noe skjedde med katten, eller den ble borte og funnet så hadde de kontaktet henne og ikke meg. Jeg har vært i Afrika uten norsk nummer, og det hadde ikke vært mulig å få tak i meg. 

Nå nekter hun for avtalen om at hun skulle bare passe han, og påstår at jeg har sagt at hun bare kan få den. Jeg er fortvilet og utrolig lei meg for at jeg ikke skal få katten min tilbake. Jeg har tross alt hatt den i en del år før hun fikk passet katten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! 

Anonymkode: 8fdb4...53d

Men om du har det skriftlig at du bare ville hun skulle passe den så kan du jo slenge kopi av det i trynet hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...