AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #61 Skrevet 20. mai 2018 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: ff7cd...051
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #62 Skrevet 20. mai 2018 På 21.4.2017 den 23.25, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke signert noe spesiell kontrakt som angår spesielt dyreidentitet? Derfor ble jeg litt overrasket over at chippen på katten ikke sto registrert på meg lengre. Men kan det være at forskjellige dyre klinikker opererer med forskjellige måter å gjøre på? Med tanke på det AB under skriver? Anonymkode: 8fdb4...53d Hva slags eierskifteskjema er det du har signert da? Anonymkode: 4ba17...97e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #63 Skrevet 20. mai 2018 På 21.4.2017 den 17.21, AnonymBruker skrev: Med fare for å være irriterende etterpåklok så var det nok ingen god ide å reise fra katta så lenge og la den bo hos en fremmed person. Å signere eierskifte toppet virkelig kransekaka, for det finnes da flere andre måter å sørge for at katten blir ivaretatt dersom den blir syk eller skadet. Du må nok snoke litt rundt huset hennes og stjele katten tilbake. Er dette noe som har skjedd i løpet av de siste fem årene? Da jeg kjøpte min rasekatt glemte jeg å spørre om den var chippet og trodde kanskje den ikke hadde chip, så jeg ba veterinær om å sjekke for chip da jeg var for å vaksinere. Katten hadde chip og det var ikke noe problem å endre navn og adresse i registeret slik at katten ble stående i mitt navn. Det ble gjort hos veterinæren mens jeg var der. Det eneste "beviset" var at jeg sa jeg var ny eier (hadde ikke med noen papirer, kun vaksinekort). Dette kunne selvsagt sjekkes opp men veterinæren gjorde ikke det. Anonymkode: ba856...4c9 For å endre navn på eier hos Dyreidentitet må man ha et eierskifteskjema signert av tidligere eier. Dette er IKKE noe veterinær kan fikse, jobber på dyreklinikk selv. Det eneste vi kan gjøre er å endre eier i vårt eget journalsystem. Anonymkode: 4ba17...97e 1
Brimi Skrevet 20. mai 2018 #64 Skrevet 20. mai 2018 Det er noe jeg ikke skjønner. Du skriver at du skrev under et skjema for eierskifte for at dyrepasser skulle bli kontaktet om noe skjedde, men dette skulle ikke endres hos dyreidentitet. Hvordan skulle dyrepasseren kunne bli kontaktet når de som leser av chip'en? Trodde det var dyreidentitet veterinærene brukte for å finne eier. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #65 Skrevet 21. mai 2018 Når man er så dum å overlate katten sin til en fremmed..... Anonymkode: c6f7f...0c1 1
Nera Skrevet 29. mai 2018 #66 Skrevet 29. mai 2018 På 21.4.2017 den 11.49, AnonymBruker skrev: Jeg skulle på reise og la ut en annonse på finn om noen kunne passe katten min under oppholde, da jeg skulle være vekke i ganske lang tid. Ingen av mine bekjente kunne passe den, og familien min er allergisk så da så jeg det som den eneste utveien. Nå angrer jeg bittert for denne dama nekter å gi katten tilbake og påstår at jeg har gitt henne katten! Jeg har skriftlig hvor det står at hun kan passe den så lenge jeg ønsket, men dum som jeg var skrev jeg under på et eierskifte skjema. Grunnen til det var at vi ble enig om at hvis noe skjedde med katten, eller den ble borte og funnet så hadde de kontaktet henne og ikke meg. Jeg har vært i Afrika uten norsk nummer, og det hadde ikke vært mulig å få tak i meg. Nå nekter hun for avtalen om at hun skulle bare passe han, og påstår at jeg har sagt at hun bare kan få den. Jeg er fortvilet og utrolig lei meg for at jeg ikke skal få katten min tilbake. Jeg har tross alt hatt den i en del år før hun fikk passet katten, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 8fdb4...53d Hva med å nekte for at du ikke har skrevt under noe firma? Mens politiet er involvert. Dette blir 50/50 siden hun også har løyet om at du har gitt katten til henne.
Nera Skrevet 29. mai 2018 #67 Skrevet 29. mai 2018 På 21.4.2017 den 12.05, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg så dum nå som skrev under på eierskiftet. Var sikker på at jeg gjorde det riktig å ga henne ansvaret mens jeg var borte... Skulle virkelig bare satt det over på min mor eller noe. Dessverre ikke noe jeg kan gjøre med det nå, men jeg priser meg selv for at jeg har tatt vare på alt hvor det står at hun bare skal passe katten! Katten er chippet, men når jeg var inne og sjekket id på katten tidigere i dag, har det blitt endret til hennes navn og adresse det og. Jeg har utskrift og kvittering på at det er jeg som har fått den chippet og kastrert, og håper at det kan hjelpe i min favør. Jeg må nok anmelde henne, men jeg er så redd for å tape saken. Anonymkode: 8fdb4...53d Hvorfor er du redd for å tape saken, har du ikke lyst til å få katten tilbake? Glem hva hun tenker om deg’a. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #68 Skrevet 29. mai 2018 Afrika er ikke et land. Det er det nest største og nest mest folkerike kontinentet i verden, med 54 nasjoner og 1,25 milliarder innbyggere. Det er STORE forskjeller på mobilnett, strømnett etc. avhenging av hvor i Afrika man er. Noen land er mer utviklet og "vestlige" en andre. Til info. Anonymkode: 57fbb...dbb 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #69 Skrevet 26. juni 2018 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: e29a0...a38 1
RoseFox Skrevet 2. oktober 2018 #71 Skrevet 2. oktober 2018 Håper virkelig du får katten din tilbake. Veldig korttenkt av deg å skrive under på de papirene, men det var ikke din hensikt at noe sånt skulle skje.. Utrolig trist. Kommer du ingen vei med dette, så hadde jeg nok lusket rundt der hun bor og prøvd å funnet på noe lurt for å få stjålet den tilbake. Hun er ondskapsfull og fortjener ikke bedre, hun kunne skaffet seg en annen katt istedenfor å stjele en katt noen er glad i og har et forhold til. Jeg hadde vært knust.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #72 Skrevet 3. oktober 2018 Var det deg som vant rettsaken som sto i tb.no Anonymkode: 3ac53...8b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå