Gå til innhold

Jeg mistenker at samboers sønn ikke er hans..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kan være en like god, om ikke bedre, far selv om en ikke er barnets biologiske far

Anonymkode: 18588...9e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min stesønn ligner ikke på sin far eller noen i familien heller. Om han er fars sønn eller ikke er meg helt likegyldig, han er en del av familien åkkesom.

Anonymkode: 1f0a6...7b8

Det er stor forskjell på å være en del av en familie når en er klar over sitt opphav. Noe annet når man blir løyet til. 

Barn har rett på å få vite om sine biologiske foreldre. 

Anonymkode: f9d8a...203

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min stesønn ligner ikke på sin far eller noen i familien heller. Om han er fars sønn eller ikke er meg helt likegyldig, han er en del av familien åkkesom.

Anonymkode: 1f0a6...7b8

Jeg har vell ikke sagt noe om at han ikke er en del av familien heller.  Det er jo ikke slik at jeg vil bli kvitt sønnen hans... Jeg syns bare det er trist at han ikke skal få vite hvem den biologiske faren er..

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan være en like god, om ikke bedre, far selv om en ikke er barnets biologiske far

Anonymkode: 18588...9e3

Det har vell ingenting med saken å gjøre heller.. Gutten har det godt der han er.. Men alikevell så har han rett i å vite det dersom hans far ikke er hans biologiske..

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor jo sammen med gutten og faren. Jeg VET jo at han tror at han har KUN en far.. :P Jeg er temmelig sikker på at jeg har rett i denne saken. Men her skal fare få gjøre som han vil :) jeg holder meg unna.

Anonymkode: 3f3be...384

Hvordan vet du dette? Så vidt jeg kan skjønne er det kun mor som evt VET dette, og far kanskje..

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dere er så bastante på at ts ikke har noe med det. Hun må få lov å lure. 

Og hva med barna som kanskje har blitt holdt for narr, hvis det viser seg at personen han har kalt far ikke er faren likevel. Hva med den biologiske faren? 

Jeg har selv fått vite dette i voksen alder, og det var smertefullt. Jeg kunne hatt ett forhold til min biologiske far da jeg hadde sjansen. 

Hadde jeg vært ts, ville jeg tatt DNA-test bak ryggen på faren. 

Anonymkode: f9d8a...203

Ikke rart så mange forhold ryker når man tillater seg å trampe inn på andres private områder på en slik måte.

At du fikk vite det som voksen er sårt, jeg ser den - men det er likevel slik at det er de dette som må avgjøre hva som er rett for dem, ikke du - eller andre med en eller annen form for erfaring eller ønske.. Desverre - det faller innunder "å akseptere ting"

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å være en del av en familie når en er klar over sitt opphav. Noe annet når man blir løyet til. 

Barn har rett på å få vite om sine biologiske foreldre. 

Anonymkode: f9d8a...203

Jo, tildels - men mor / far har alstå retten til å bestemme dette til barnet selv evt kan gjøre noe slik det er i dag.Og her sier far "Ligg unna!" da bør det respekteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dere er så bastante på at ts ikke har noe med det. Hun må få lov å lure. 

Og hva med barna som kanskje har blitt holdt for narr, hvis det viser seg at personen han har kalt far ikke er faren likevel. Hva med den biologiske faren? 

Jeg har selv fått vite dette i voksen alder, og det var smertefullt. Jeg kunne hatt ett forhold til min biologiske far da jeg hadde sjansen. 

Hadde jeg vært ts, ville jeg tatt DNA-test bak ryggen på faren. 

Anonymkode: f9d8a...203

Jo men det er jo far og sønn som må ønske å gjøre noe med det hvis de er usikker på farskapet, ikke en stemor som ikke har noe med det å gjøre.

Det kan hende det ødelegger mer enn det gjør godt her, det vet ingen. Og hvis far og sønn er sikker på at de er far og sønn, så synes jeg andre skal ligge unna.

Hadde noen tatt en dna prøve av meg eller mine barn bak min rygg, hadde jeg anmeldt dem og i samme åndedrag hadde jeg kalt den personen for en ex. Slikt gjør man ikke.

Anonymkode: f56e8...8b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det er jo far og sønn som må ønske å gjøre noe med det hvis de er usikker på farskapet, ikke en stemor som ikke har noe med det å gjøre.

Det kan hende det ødelegger mer enn det gjør godt her, det vet ingen. Og hvis far og sønn er sikker på at de er far og sønn, så synes jeg andre skal ligge unna.

Hadde noen tatt en dna prøve av meg eller mine barn bak min rygg, hadde jeg anmeldt dem og i samme åndedrag hadde jeg kalt den personen for en ex. Slikt gjør man ikke.

Anonymkode: f56e8...8b0

Jeg skjønner at far og sønn må ønske det, ikke stemor. Men hvis stemor har rett og far i denne situasjon ikke evner å gjøre noe med det, er det barnet som er det store offeret her. 

Det beste for alle parter er om de tar tak i det så tidlig som mulig, så kan de klaske DNA-testen i bordet til andre som tviler. Før eller senere vil barnet selv begynne å stille spørsmål og da blir de nødt til å gjøre noe med det. Det er ikke sikkert hvordan forholdet mellom far og sønn vil være da. 

Anonymkode: f9d8a...203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor i bygden din haha. Jeg er mørkhudet og har barn med en hvit, norsk mann. Forventet at barnet skulle få brune øyne i det minste, men barnet har blondt hår, blå øyne og er helt hvit i huden. Gener slår ut på de utroligste måter og ja, jeg vet barnet er mitt fordi jeg så barnet komme ut av meg. 

Jeg syntes det er småekkelt av deg å gå rundt å spekulere på den måten og jeg er overrasket over at samboeren din fortsatt er i et forhold med deg.

Anonymkode: a7225...3b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glad jeg ikke bor i bygden din haha. Jeg er mørkhudet og har barn med en hvit, norsk mann. Forventet at barnet skulle få brune øyne i det minste, men barnet har blondt hår, blå øyne og er helt hvit i huden. Gener slår ut på de utroligste måter og ja, jeg vet barnet er mitt fordi jeg så barnet komme ut av meg. 

Jeg syntes det er småekkelt av deg å gå rundt å spekulere på den måten og jeg er overrasket over at samboeren din fortsatt er i et forhold med deg.

Anonymkode: a7225...3b9

I denne bygden har jeg hørt at samboers eks drev med flere menn den tiden hun ble gravid.. og at hun sto fast ved at samboer var faren, og nektet på de andre mennene.. og når den store ulikheten er der da, så begynner man å lure.. og når far blir sint når jeg spør, så må det jo ligge noe i det, tenker jeg.. 

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I denne bygden har jeg hørt at samboers eks drev med flere menn den tiden hun ble gravid.. og at hun sto fast ved at samboer var faren, og nektet på de andre mennene.. og når den store ulikheten er der da, så begynner man å lure.. og når far blir sint når jeg spør, så må det jo ligge noe i det, tenker jeg.. 

Anonymkode: 3f3be...384

Nei - far blir sint når du spør fordi du graver i et tema han er ferdig med og det viser manglende respekt for han og hans barn å ta det opp flere ganger etter at han har sagt sin mening - og jeg tenker det er ganske stygt gjort mot en man skal dele livet sitt med.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, March 27, 2017 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Herregud. Du tråkker over en grense,når du sa til samboer at du ikke tror det er hans sønn. Hva var det som var viktig for deg,med å si dette?

Ser på min fam. Jeg er helt ulik mine foreldre. Det er ingen som er som meg. Jeg og min bror er helt ulik.

Flere har reagert på dette siden jeg var ung. Det har vært sårt,og skapt usikkerhet. En stor fornemmelse ovenfor min mor. 

Voksne kan være frekke. Det var sånn:skulle ikke tro dere var søsken. 

Pga gentest pga sykdom, så slapp jeg å lure eller betvile.

Min sønn ble helt lik min far

Anonymkode: 4f124...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til et sånt tilfelle. Det var også stemor som sådde tvilen. Gutten var da 16 år. Stemor ble da en x. Målet hennes var å få ungen ut. Krevende alder,penger osv

Hun fikk rett. Dette gjorde forholdet til gutten sterkere til "far"

Han er i dag bestefar til guttens barn.De er mer til han,enn til mor. Han har ikke noe med biofar å gjøre. Han krevde heller ikke barnebidrag betalt tilbake. 

Anonymkode: 4f124...a81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som mener at TS har gjort sitt så vil jeg bare si at hensynet til gutten burde veie en del.

For to fager siden fant jeg ut at min mor og min far har løyet for meg i 39år. Den mannen som jeg har kalt pappa i alle disse årene er ikke min biologiske far, og jeg fant det ut ved en tilfeldighet. Basert på min erfaring fra det følelsesmessig kaoset som dette har medført og den selvpiskingen som min pappa har holdt på med for å ha vært så dum at han trodde det var en god ide å holde det skjult så vil jeg anbefale deg å ikke å la saken ligge. 

Anonymkode: 3a135...953

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som mener at TS har gjort sitt så vil jeg bare si at hensynet til gutten burde veie en del.

For to fager siden fant jeg ut at min mor og min far har løyet for meg i 39år. Den mannen som jeg har kalt pappa i alle disse årene er ikke min biologiske far, og jeg fant det ut ved en tilfeldighet. Basert på min erfaring fra det følelsesmessig kaoset som dette har medført og den selvpiskingen som min pappa har holdt på med for å ha vært så dum at han trodde det var en god ide å holde det skjult så vil jeg anbefale deg å ikke å la saken ligge. 

Anonymkode: 3a135...953

Amen!

Jeg har selv opplevd det samme og følte jeg ble fratatt min identitet. Det valget ble tatt over hodet på meg pga foreldre som ikke torte å se sannheten i øynene.

Anonymkode: f9d8a...203

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplevde min eks også. Mor lå rundt på den tiden hun ble gravid. Barnet hadde ingen far det første året. På samme tid som jeg ble sammen med eksen, fant hun ut at hun var forelsket i ham, ville slå kloa i ham selv, og fortalte  at sønnen var hans. Han stilte opp som far, men var ikke interessert i et forhold med henne. Mor gjorde alt hun kunne for å splitte meg og eksen. Etter 2 år ga hun opp, da var det plutselig eksens kompis som var far til gutten. OM det er kompisen som er biologisk far kan diskuteres, men han stiller opp for gutten i det minste. 

Anonymkode: f1c93...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Og premien for den største idioten går til TS! Snakk om mangel på sosial intelligens og NORMAL folkeskikk.

Anonymkode: 718c0...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan aldri være sikker. En i familien min har nettopp funnet ut at han IKKE er far til det han trudde var sønnen sin. Sønnen er nå snart 30 år. 

Litt lik "historie" som du forteller. Han ligner ikke noen av foreldrene sine eller andre søsken🙈

Anonymkode: 45eca...ab0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så opptatt av dette ts?

Ønsker du at gutten ikke er din kjærestes sønn? I så fall hvorfor?

Anonymkode: abe97...3c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av dette ts?

Ønsker du at gutten ikke er din kjærestes sønn? I så fall hvorfor?

Anonymkode: abe97...3c5

Hvorfor skulle jeg ikke være det?? Har det seg slik at samboeren min ikke er sønnens far, så har de jo begge to! rett til å få vite det.. Jeg vet at denne moren er slu, og det beste fars alternativet den gangen var definitivt min samboer.. Og når ulikhetene i tillegg er så store, så blir man jo mistenksom..

Men selvfølgelig.. Ikke noe hadde vert bedre dersom jeg tok fullstendig feil. Jeg har INGEN ønsker om å skyve gutten vekk fra OSS...

Men hadde det vert meg, så hadde jeg villet  å vite.

 

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at alle tenker på faren og alle driter i hva som er det beste for barnet

Anonymkode: ae384...1bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...