Gå til innhold

Blir nødt til å melde min venninne inn til NAV kontroll.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere sagt noe til henne? Jeg er så lei av at hun snylter på NAV og at hun lyver om at hun er alenemor, når hun ikke er det. Dette er en veldig god venninne av meg, så hun kommer aldri til å tro at det er jeg som har meldt henne inn, men er det noe sjanse for at hun kan finne det ut? 

Anonymkode: cba8a...b84

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det faktisk er en veldig god venninne av deg synes jeg hun fortjener en advarsel av type: Du vet at hvem som helst kan rapportere deg for trygdesvindel, sant? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er brutalt men jeg tror at jeg ikke ville sagt noe til henne og spurt NAV om du kan tipse anonymt... Vennskapet skal være veldig sterkt hvis du anmelder henne og så forteller hva du har gjort...

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne gjøre det hun gjør. Du er en drittsekk om du melder henne inn.

Anonymkode: 2deb5...1ad

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld anonymt. Og ikke si at det var du som meldte!  

Anonymkode: 46026...644

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nevnt det tidligere til henne, men virker ikke som hun bryr seg. Kanskje jeg er en drittsekk, men det provoserer meg grenseløst. Selvsagt ønsker jeg også å få penger rett i hendene, men jeg hadde aldri satt meg opp som alenemor eller gjort noe for å gjøre meg selv kriminell. 

Anonymkode: cba8a...b84

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har nevnt det tidligere til henne, men virker ikke som hun bryr seg. Kanskje jeg er en drittsekk, men det provoserer meg grenseløst. Selvsagt ønsker jeg også å få penger rett i hendene, men jeg hadde aldri satt meg opp som alenemor eller gjort noe for å gjøre meg selv kriminell. 

Anonymkode: cba8a...b84

Blir kanskje litt feil å si at hun ikke bryr seg, for hun gjør vel det, men hun har så mange unnskyldninger for at nettopp hun fortjener disse pengene. Og det irriterer vettet av meg! Kanskje jeg er litt sjalu? Jeg har selv barn og har jobbet hardt for å være der jeg er i dag med tanke på økonomien. Og ja, jeg blir sur når folk tar penger de ikke har krav på. 

Anonymkode: cba8a...b84

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kalle deg en venninne jenta mi. Om du er en venninne så sier du ifra før du melder, dere er nok ikke venner igjen etter det. Men da må hun slutte med det hun gjør, eller ta straffen. 

 

Så sladrer du, uten å si ifra, så får hun gå gjennom dritten. Vil du da sitte der å godte deg over denne venninnen eller tenke oops?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at hun skal anmeldes. Det er forkastelig at noen skal drive å lure systemet på den måten. Men gi henne en sjanse til å melde seg selv først. 

Anonymkode: 103a1...7b5

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss fare for at hun vil gjette at det er deg, eller i det minste vil spørre deg. Hva sier du da? Klarer du å lyve henne rett opp i ansiktet og sverge på at "ånei, det var ikke meg!"....?

Ellers må jeg dessverre si meg enig i at jeg ville vurdert sterkt å melde en sånn snylter og bedrager selv. Det er sånne som henne som gir resten av oss dårlig rykte. Alle går jo rundt og tror at alle som går på NAV er snyltere og bedragere, fordi de har hørt om "noen" som er det.

Jeg har uføretrygd, og det har vel sikkert skjedd (uten at jeg vet om noen) at noen har "mistenkt" meg for å fare med svindel, siden sykdommene mine ikke synes utenpå.

Endret av Million
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest farfalla
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nevnt det tidligere til henne, men virker ikke som hun bryr seg. Kanskje jeg er en drittsekk, men det provoserer meg grenseløst. Selvsagt ønsker jeg også å få penger rett i hendene, men jeg hadde aldri satt meg opp som alenemor eller gjort noe for å gjøre meg selv kriminell. 

Anonymkode: cba8a...b84

Irriterer deg noe grenseløst? Det er da vel for svarte ikke noe du har noe med eller ditt problem. Skulle alle gått og blandet seg opp i hverandre hele tiden hadde det blitt både 3 og 4 verdenskrig på under ei uke...

Skaff deg en annen hobby mens du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nevnt det tidligere til henne, men virker ikke som hun bryr seg. Kanskje jeg er en drittsekk, men det provoserer meg grenseløst. Selvsagt ønsker jeg også å få penger rett i hendene, men jeg hadde aldri satt meg opp som alenemor eller gjort noe for å gjøre meg selv kriminell. 

Anonymkode: cba8a...b84

Stig ned fra den høye hesten din, du frøken "jeg hadde aldri gjort noe kriminelt". Nei vel du moralens vokter, er det noe bedre å gå bak ryggen til folk? Hvis du virkelig mener du har noe med andre folks økonomi, så får du vel jaggu stå for det. Da får du melde henne, men ikke anonymt. Og si det til henne, i forkant og etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort noe slikt mot venner uansett relasjonen til vennen

Anonymkode: f8086...010

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man selvsagt melder om svindel når man vet om det?

Anonymkode: e515e...82c

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man selvsagt melder om svindel når man vet om det?

Anonymkode: e515e...82c

Helt enig!!!

Anonymkode: b770c...996

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun i det hele tatt barn? Eller er problemet at hun er sammen med barnefar? Hvordan vet du alle detaljer rundt det evt forholdet demmes? Kanskje de krangler mye, og far nekter å delta økonomisk på den måten han er pålagt, og bør? Jeg har selv stått i en situasjon hvor jeg ikke hadde rett på noe hjelp fra nav, fordi jeg teknisk sett var med partneren min fremdeles, men han nektet å bidra økonomisk. Jeg løste dette med mer jobb, men kanskje hun ikke har den muligheten?

Jeg sier ikke at det hun gjør er rett, men de økonomiske konsekvensene det får for henne å betale tilbake urettmessige penger.. Jeg hadde heller snakket med henne, var jeg deg, å gitt henne sjansen til å forklare, eller evt avslutte trygdesvindelen på egenhånd, fremfor å sette henne i en slik situasjon, uten å være 110 % sikker på at jeg hadde absolutt alle fakta på bordet, i så fall.. 

Anonymkode: 58011...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...