Gå til innhold

Har mulighet til å virkelig ødelegge for den verste mobberen fra skolen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Ut av det blå? Så mobberne har en god grunn for å mobbe da? Det finnes jo aldri en grunn til å mobbe.

Nå tror jeg nok du misforstår. Det er ingen som har påstått at noen, verken voksne eller barn, har en "god grunn" til å mobbe.

Poenget var nok heller at det er veldig lite sannsynlig at de som mobber når de er voksne har begynt med dette i voksen alder. Det er mye mer sannsynlig at alle de voksne mobberne rundt omkring (for det finnes en god del av dem) alltid har vært mobbere. 

Anonymkode: 27d7b...e15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tragisk å se folk her inne ta parti med mobberen. "Folk forandrer seg", "Fortid er fortid" etc. BULLSHIT!

En gang mobber, ALLTID mobber, sier jeg (med noen veldig få hederlige unntak). Hadde ikke nølt et sekund om jeg fikk muligheten til å hevne meg på mine mobbere, og jeg kan garantere at hvis det skulle komme en slik gylden mulighet (som dessverre er utenkelig), hadde gått "all inn" for å ødelegge livet for disse svina. De har ødelagt store deler av mitt liv, og skapt dype sår som ALDRI vil gro.

I dag oppfører de seg som om ingenting har skjedd. Eneste gleden jeg har i dag er at ei av disse udyrene har blitt alvorlig kreftrammet (brystkreft med spredning), og jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har veldig stor sympati med henne....

Til TS; hvis du virkelig sitter på bevis på dette, så ville jeg sterkt vurdert å bruke det mot henne. Men det er mulig det er lurt å gjøre det anonymt.

Anonymkode: a66a9...a0e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

TS: skal du gjøre noe med det må du være smart. Jeg syns du skal konfrontere henne. I mange situasjoner der det er mye følelser involvert kan man agere overilt og kanskje på en lite hensiktsmessig måte. Den beste måten å "arrestere" noen på er å være fattet, konstruktiv og forberedt. Dersom dette var meg ville jeg skrevet ned alt jeg ville si i forkant, stikkord kanskje (passe på å få med alt), lest det godt gjennom, tatt en hard treningstime (få ut gruffen) og så snakket med personen. Ikke hev stemmen, pust rolig. Jeg er vanskelig å diskutere/krangle med IRL, fordi jeg ikke lar meg hisse opp og det kan pushe mange over kanten. Det er da de taper. Forhold deg saklig, og fattet. IKKE la følelsene ta overhånd. Det er da du taper. 

Utover det; jeg har null problem med å forstå hvorfor du tenker på dette, det ville jeg gjort selv. Men du må samtidig tenke langsiktig og se om en konfrontasjon vil løse noe som helst for deg. Å skulle rapportere dette til de hun jobber for/med ser jeg egentlig ingen hensikt i, det vil kunne virke mot sin hensikt og få deg til å se smålig ut. Jeg tror og håper en direkte konfrontasjon med henne vil kunne gi deg svar på om hun faktisk har endret seg. Om hun eksploderer kan du jo bare ta det opp på film/lyd, og så vise det senere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er barn og folk forandrer seg. Jeg ville latt det ligge. 

Jeg ble selv mobbet og utstøtt hele barne- og ungdomsskolen. Har selv tilgitt alle mine mobbere til tross for at ingen har unnskyldt seg. Flere av de vil ikke prate med meg i dag, tenker det er mer deres tap enn mitt. Jeg har ikke bruk for negative mennesker i livet mitt da jeg ikke vil være et selv. Har distansert meg fra hele greia og har nye og gode venner i dag. Jeg er også bestevenninne med en av mine mobbere, hun har sliti mer psykisk enn hva jeg har gjort i ettertid. Hun er helt fantastisk, som sagt folk forandrer seg. Jeg er i tillegg klar over at ingen av de som mobbet meg kjente meg ordentlig (jeg ble jo ikke snakket til) så hvordan kan jeg da ta mobbingen personlig? Jeg lever bedre enn de fleste av mine mobbere i dag, mye av grunnen tror jeg er at jeg selv har gått videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2017 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Den som var "hjernen" bak mitt helvete på barne og ungdomsskolen jobber nå det lokale næringslivet om å få støtte til aktiverer som skal virke samlende og "anti mobbing".

Denne dama stilte også opp i et portrettintervju i lokalavisa og snakket så varm om nestekjærlighet og slikt.

Jeg sitter på rikelig med dokumentasjon om hennes framferd og forsøk på dialog med hennes hjem når vi gikk på skolen.

Planen var å gå til sak mot kommunen men jeg har ikke mot eller overskudd lengre. 

Hun har aldri beklaget mobbingen og de få gangene vi har vært på samme sted er hun fortsatt nedlantende og ond.

Jeg har lyst å skrive en mail til de som sitter på pengene og la få vite hvordan denne "engelen" dems virkelig er.

Anonymkode: e8806...048

Forstår det kan være fristende, men det er vell noen år siden nå, mennesker forandrer seg. Ikke sikkert hun mener å være nedlatende, men kan likevel bli tolket som det. Hun var ikke noe snill når hun mobbet deg og lagde skoleårene dine vanskelig, men det er du som kan gå rakrygget her. Det at hun aldri ba om unnskyldning sier ganske mye om henne, jeg vil tro hun skammer seg og er fullt klar over hva hun har gjort. La det være straff. Gå med rak rygg, hevet hode og tenk at du er så mye bedre enn hun. Vær en person selv, som andre liker og setter pris på, i mine øyne er du vinneren til syvende og sist.

Anonymkode: 1d34b...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk å se folk her inne ta parti med mobberen. "Folk forandrer seg", "Fortid er fortid" etc. BULLSHIT!

En gang mobber, ALLTID mobber, sier jeg (med noen veldig få hederlige unntak). Hadde ikke nølt et sekund om jeg fikk muligheten til å hevne meg på mine mobbere, og jeg kan garantere at hvis det skulle komme en slik gylden mulighet (som dessverre er utenkelig), hadde gått "all inn" for å ødelegge livet for disse svina. De har ødelagt store deler av mitt liv, og skapt dype sår som ALDRI vil gro.

I dag oppfører de seg som om ingenting har skjedd. Eneste gleden jeg har i dag er at ei av disse udyrene har blitt alvorlig kreftrammet (brystkreft med spredning), og jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har veldig stor sympati med henne....

Til TS; hvis du virkelig sitter på bevis på dette, så ville jeg sterkt vurdert å bruke det mot henne. Men det er mulig det er lurt å gjøre det anonymt.

Anonymkode: a66a9...a0e

Det der var ganske sjokkerende å lese! Syntes ikke du er det grann bedre enn de som mobbet deg. Ble selv mobbet og utfryst gjennom hele barneskolen. Utviklet spiseforstyrrelse, sosial angst og har slitt enormt med selvfølelsen store deler av livet. Jeg bestemte meg for at sånn som mobberne mine skulle aldri jeg bli. Idag er jeg 26 år, og kan vell si at jeg at livet aldri har vært bedre. Jeg har mange venner, fått høre på jobben at jeg er den som er best likt av alle. Jeg har aldri vært bitter, men snudd det til noe positivt. Behandl andre mennesker med respekt og verdighet, uansett hvordan de behandler deg. Jeg har det godt med meg selv nå, jeg vet jeg er en bra person. 

Anonymkode: 1d34b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Calypso skrev:

Fint for deg, selv sliter jeg med PTSD og tung depresjon.

Jeg også, mobberen får ingen sympati fra meg.

Anonymkode: 7d3d1...527

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

mennesker forandrer seg

Anonymkode: 1d34b...987

Etter det TS skrev høres det ikke ut som dette mennesket har forandret seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en melding på Facebook, jeg var ikke sint eller bitter, bare skrev at jeg hadde lest om prosjektet i avisen og lurte på hvordan vår felles fortid kunne vært forhindret om vi hadde gått på skole i dag.

Hun leste og blokka meg rett etterpå.

TS

Anonymkode: e8806...048

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sendte en melding på Facebook, jeg var ikke sint eller bitter, bare skrev at jeg hadde lest om prosjektet i avisen og lurte på hvordan vår felles fortid kunne vært forhindret om vi hadde gått på skole i dag.

Hun leste og blokka meg rett etterpå.

TS

Anonymkode: e8806...048

Haha, hadde ikke nølt med å gå til avisen!

Anonymkode: 76d0a...c4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, høres ut som hun er en angrende synder. Hun skulle vært tatt opp på skjult kamera sammen med deg, så kunne alle sett hvor "god" hun egentlig er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2017 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Ikke annmeld henne. Loven driter i slikt. Jeg ville skrevet et anonymt brev til avisen. Mulig de skriver et innlegg om det og da er glansbildet utfordret.

Anonymkode: 6ee38...bf4

Jobber i avis, og vi trykker ikke anonyme innlegg. Alle må stå for det de sier i spaltene våre. Ellers tror jeg det hadde blitt mye skittkasting, rykter og usannheter som hadde kommet på trykk...

At en anonym person skriver et brev om at en person  - som nå står på for å gjøre noe med mobbing - var en dritt for mange år siden har dessverre hverken særlig stor troverdighet ELLER er spesielt enkelt å gå løs på for en avis.  Det skal heldigvis mer til enn et anonymt brev til for at avisen skal komme med påstander om folk på trykk.

Det er klart anonyme tips kan være til stor nytte for oss, men da må det "være noe å grave i" (dokumenter, folk som vil stå fram etc). I mobbesaker er det ofte ord mot ord, og hvis TS ikke ønsker å stå fram med sin historie er det lite sannsynlig at avisen vil hoppe på det. Og selv om hun ønsket å stå fram, det det fortsatt en stor sjanse for at avisen ikke ville ønske å ta i saken. Det er vel på generell basis ikke regnet som særlig realt å drive å dra fram gamle synder fra en drøss med år siden for offentlig skittentøyvask, særlig ikke hvis personen var et barn da feilene ble begått.

Ellers skjønner jeg veldig godt at du synes dette er sårt og vanskelig. Jeg skjønner også godt at du har lyst på hevn, men jeg tror det er best å la det være. Ikke fordi det ikke er fortjent, men fordi jeg også tror dette kan slå tilbake på deg. Jeg er usikker på om du "virkelig har muligheten til å ødelegge" for henne, fordi det er langt fra sikkert at pengehaverne ombestemmer seg selv om det kommer slike påstander om henne. Hun kan muligens sno seg ut av det, også sitter du ingen som den bitre, sinte som prøver å ødelegge for et godt tiltak.

For din egen del er det sikkert lurt å bare la det ligge, selv om det er vondt :klem:Eventuelt konfrontere henne direkte. 

Anonymkode: e33cd...ca6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i avis, og vi trykker ikke anonyme innlegg. Alle må stå for det de sier i spaltene våre. Ellers tror jeg det hadde blitt mye skittkasting, rykter og usannheter som hadde kommet på trykk...

At en anonym person skriver et brev om at en person  - som nå står på for å gjøre noe med mobbing - var en dritt for mange år siden har dessverre hverken særlig stor troverdighet ELLER er spesielt enkelt å gå løs på for en avis.  Det skal heldigvis mer til enn et anonymt brev til for at avisen skal komme med påstander om folk på trykk.

Det er klart anonyme tips kan være til stor nytte for oss, men da må det "være noe å grave i" (dokumenter, folk som vil stå fram etc). I mobbesaker er det ofte ord mot ord, og hvis TS ikke ønsker å stå fram med sin historie er det lite sannsynlig at avisen vil hoppe på det. Og selv om hun ønsket å stå fram, det det fortsatt en stor sjanse for at avisen ikke ville ønske å ta i saken. Det er vel på generell basis ikke regnet som særlig realt å drive å dra fram gamle synder fra en drøss med år siden for offentlig skittentøyvask, særlig ikke hvis personen var et barn da feilene ble begått.

Ellers skjønner jeg veldig godt at du synes dette er sårt og vanskelig. Jeg skjønner også godt at du har lyst på hevn, men jeg tror det er best å la det være. Ikke fordi det ikke er fortjent, men fordi jeg også tror dette kan slå tilbake på deg. Jeg er usikker på om du "virkelig har muligheten til å ødelegge" for henne, fordi det er langt fra sikkert at pengehaverne ombestemmer seg selv om det kommer slike påstander om henne. Hun kan muligens sno seg ut av det, også sitter du ingen som den bitre, sinte som prøver å ødelegge for et godt tiltak.

For din egen del er det sikkert lurt å bare la det ligge, selv om det er vondt :klem:Eventuelt konfrontere henne direkte. 

Anonymkode: e33cd...ca6

Må bare legge til at jeg ikke hadde lest godt nok, ser nå at TS har masse dokumentasjon. Jeg er dog likevel i sterk tvil om media vil ta i det - det var det med å dra fram gamle synder fra mange år siden. Vanskelig å vurdere sånn fra utsiden, men mobbesaker er alltid veldig krevende å forholde seg til etisk... 

Tror uansett det er stor fare for at det er TS som står igjen som svarteper om hun går ut med dette på den ene eller andre måten. 

Anonymkode: e33cd...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18. mars 2017 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Karma er jo menneskeoppfunnet, dessverre. Jeg vet om flere mobbere som gjør det stort den dag i dag, og som har oppnådd det de ønsker i livet. 

Anonymkode: 149b2...a18

Min mobber på ungdomskolen sto fram i avisen med ME. Nå fryder jeg meg over at hun må sove bort livet. Høres kanskje slemt ut, men når noen ødelegger så mange år av livet mitt......... 

Anonymkode: 7e2b4...42b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt avisen pronto!! Hadde møkka kjærringen angret hadde hun tatt kontakt for maaaaaaaange år siden! Appåtil så blokkere svinet av en mobber Ts idag! Kjør på Ts denne dama er ÅPENBART en jækel!  Lov meg at du saksøker og kontakter medier. Ok? ??

Anonymkode: 04b6e...00c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte en melding på Facebook, jeg var ikke sint eller bitter, bare skrev at jeg hadde lest om prosjektet i avisen og lurte på hvordan vår felles fortid kunne vært forhindret om vi hadde gått på skole i dag.

Hun leste og blokka meg rett etterpå.

TS

Anonymkode: e8806...048

Tenker at hun skjelver i buksene og at neste gang hun snakker varmt om bekjempelse av mobbing så er det med en sur bismak. 

Anonymkode: 8d5f1...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott at hun blokkerte deg, nå har du enda mer å ta henne på når du konfronterer henne i offentlighet :)

Anonymkode: 9f161...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte en melding på Facebook, jeg var ikke sint eller bitter, bare skrev at jeg hadde lest om prosjektet i avisen og lurte på hvordan vår felles fortid kunne vært forhindret om vi hadde gått på skole i dag.

Hun leste og blokka meg rett etterpå.

TS

Anonymkode: e8806...048

Wow.... For det første syns jeg det var sterkt gjort av deg å tørre å skrive den meldinga, det kan ikke ha vært så enkelt. Og jeg syns det var en bra måte å gjøre det på, å spørre saklig hvordan deres felles fortid kunne vært unngått. Her ga du henne en ypperlig anledning til å unnskylde seg og prate med deg om dette. Men - hun svarte ikke engang. Hun blokkerte deg. Dette er ikke et bra menneske. Skjønner at du kaller henne ond.

 

Det du må være klar over nå, er at hun er forberedt på hva som måtte komme av utspill fra din side. Du er hennes spøkelse fra fortiden, som kan rive ned fasaden hennes og avsløre henne, og det er den største frykten for en person som er narsissist. Vær forberedt på at hun vil prøve å knuse deg, før du får avslørt henne.

 

Min sterkeste anbefalig er å gå til sak så fort som mulig, det er også en måte for deg å forsvare deg mot videre utspill fra henne. Les her: http://frilanser.tjenester.org/narsissisters-storste-frykt-eksponering-ogsa-etter-doden/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utdrag fra linken jeg referer til over:

 

Narsissister er livredde for at du skal avsløre dem slik at de mister muligheten til å lyve, bedra, triangluere, true, kjøpe og mishandle folk til taushet eller verve flere flygende aper som deres velvillige tjenere. Husk vi er alle ansett som objekter som skal være deres underdanige slaver uansett hvordan de behandler oss. Om vi eksponerer dem for det de faktisk er, ynkelige, feige mishandlere, ville jo folk mistenke dem, mistro dem og ikke la seg lure mer. Nettopp gjennom samvittighetsløs, kalkulert smiger, sjarm og manipulering vinner de folk over på sin side. Avslører du dem vil de ikke sky noen midler for å fremstille seg selv som et uskyldig offer mens de lyver, sverter og splitter andre til å tro du er psykopaten eller narsissisten. Du, er bare sykelig sjalu, misunnelig på dem og alvorlig sinnslidende vil de påstå. De projisere sine egne feil og mangler over på deg, og ved å få andre til å tro du er mentalt syk, øker deres troverdighet.

Samtidig vil de gjøre hva de kan for å skremme deg til taushet med flere løgner, hetsing, forfølgelse på nett, sms, stalking i ditt virkelige liv, sammen med et vell av grusomme og kalkulerende hevnaksjoner de koker sammen for å destruere deg. Kan de ikke kontrollere deg mer eller du truer deres fasade, er deres mål å knekke og knuse deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...