Gå til innhold

Har mulighet til å virkelig ødelegge for den verste mobberen fra skolen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Eh... :P 
Det jeg uthevet. Er du seriøs? Du må være tvers igjennom ond. Det der er ikke "bare" mobbing.

Hvorfor ikke? Jeg oppfordrer TS til å si sannheten, bare i positive vendinger. Hva er ondskapsfullt med det?

Du må gjerne også dokumentere påstanden din over.

Anonymkode: 2148f...84a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at hun er så opptatt nestekjærlighet og antimobbing fordi hun selv har forstått oppførselen sin og angrer på den fra barndomstider?

De fleste mobbere er vanlige elever som vil hevde seg, men de "verste" mobberne er stort sett de som sliter veldig selv. Barndomsårene er trolig like såre for henne som for deg, og den eneste du ødelegger for er vel egentlig selve kjernen av saken, som er anti-mobbing? 

Tror du har bedre av tilgivelse, enn hevn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera79 skrev:

"Når noen har gjort dette når de var et barn så ville jeg kommet over det og ikke brydd meg lenger."

Hvorpå du slenger ut at du ble mobbet èn dag selv og ikke bærer nag, for så å slenge på at hvis hun fortsatt ikke har kommet over det, så kan hun kjøre på....du er litt vanskelig å tolke..?

Du mener at hun ikke burde reagere, men allikevel reagere. Men om hun skulle reagere, så ville du ha reagert fordi hun reagerer på noe hun ikke burde ha reagert på :vetikke:

 

Ser du seriøst ikke hvorfor jeg reagerer?? 

 

Jo hun har god grunn til å reagere skrev man jo. Les det andre svaret mitt i tråden.
Nei, jeg mener ikke at hun ikke har grunn til å reagere på noe hun ikke har å reagere på, men du kan heller lese svaret mitt til en annen. Jeg har sitert det i uthevet tekst. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Jeg oppfordrer TS til å si sannheten, bare i positive vendinger. Hva er ondskapsfullt med det?

Du må gjerne også dokumentere påstanden din over.

Anonymkode: 2148f...84a

Jeg har sitert det. Det blir jo litt vanskelig å dokumentere drap. Nå er ikke jeg en etterforsker så i den saken her så har heldigvis ingen blitt drept, men vedkommende truer jo nesten med å drepe sin gamle mobber. Og jeg regner med at det er flåse-prat for skulle alle som har blitt mobbet drepe mobberne så hadde det blitt mange mord her i verden.

Det heter å psyke personer antar jeg du vil frem til og det er slemt nok i seg selv, men å psyke folk med drap det er jo enda verre. Men som sagt: jeg regner med at ordet drap blir brukt slik at man ikke skal ta det bokstavelig? Jeg gjør det i allefall ikke.

Jeg ville aldri brukt ordet å drepe.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg så godt, ts. Min verste mobber gjennom 9 år er ordførerkandidat for et parti i byen jeg kommer fra. Jeg har dokumentasjon på mye av det som skjedde (referater fra møter med bl.a rektor, der vedkommende innrømmer en del av episodene), og det frister veldig å overlevere det til lokalavisa... Vedkommende mobber vet at jeg har denne dokumentasjonen, men føler seg vel trygg siden jeg ikke bor i byen lenger. 

Anonymkode: 589fd...93d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg har sitert det. Det blir jo litt vanskelig å dokumentere drap. Nå er ikke jeg en etterforsker så i den saken her så har heldigvis ingen blitt drept, men vedkommende truer jo nesten med å drepe sin gamle mobber. Og jeg regner med at det er flåse-prat for skulle alle som har blitt mobbet drepe mobberne så hadde det blitt mange mord her i verden.

Det heter å psyke personer antar jeg du vil frem til og det er slemt nok i seg selv, men å psyke folk med drap det er jo enda verre. Men som sagt: jeg regner med at ordet drap blir brukt slik at man ikke skal ta det bokstavelig? Jeg gjør det i allefall ikke.

Jeg ville aldri brukt ordet å drepe.

Ja jeg burde vel ha skrevet "drepe" i gåseøyne så ingen skulle tro at jeg snakket om faktisk dreping... :roll:

Anonymkode: 2148f...84a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hevn blir tåpelig, hev deg over dette TS! Dessuten kan det hende hun har blitt engasjert i dette fordi hun angrer på at hun var en mobber?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Er dette lenge siden?
Når noen har gjort dette når de var et barn så ville jeg kommet over det og ikke brydd meg lenger.
Jeg ble mobbet i 1 dag som barn, men jeg bærer da ikke nag til vedkommende flere år senere. :P 

Men du mener hun fortsatt er sånn? Ja, da ville jeg vel aksjonert slik du mener er riktig for deg.

Å kjære vene..... Du ble ikke mobbet i èn dag.
Utdanningsdirektoratet definerer mobbing sik :
Mobbing er "gjentatt negativ eller ”ondsinnet” atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vansker for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er også mobbing". Atferden må finne sted 2 eller 3 ganger i måneden eller oftere for å defineres som mobbing.

Anonymkode: 73f57...b13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg burde vel ha skrevet "drepe" i gåseøyne så ingen skulle tro at jeg snakket om faktisk dreping... :roll:

Anonymkode: 2148f...84a

Å ja :roll: Det burde jo folk ha skjønt... :roll::roll::roll: 

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier ifra kan du ikke gjøre det anonymt, da vil det bli ignorert. Du må også være klar over at det vil gi deg mye oppmerksomhet, og hvis det kommer i media så kommer det med stor sannsynlighet til å bli en seanse der hun ber deg om unnskyldning. Jeg har liten tro på at media kommer til å ta parti med mobberen, slik mange andre har skrevet tidligere i tråden. Det ville være svært utypisk.

Anonymkode: 5f58e...2df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir lykkelige kun når de innser at fortiden ikke kan gjøres noe med. Gå videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

haha den største mobberen i min klasse - som trodde hun var sjefen og fikk alle mot oss svake...

Hun ble fersket mens hun sugde to gutter i russetida.
Nå er hun en topp-politiker... tenk om dette kom ut i Se og Hør :)

Anonymkode: ade82...308

Noen fra frp?

Anonymkode: 171a1...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Å ja :roll: Det burde jo folk ha skjønt... :roll::roll::roll: 

Er du seriøs? Trodde du virkelig at personen foreslo at ts skulle drepe mobberen?? :fnise:

Anonymkode: 10f1c...225

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter, jeg skjønner at du føler det som du gjør. Langvarig mobbing setter dype spor og er ikke noe man bare "kommer over". Dessuten er det det fryktelig når noen som har behandlet deg dårlig plutselig blir rost opp i skyene i offentligheten. Man får lyst til å rope ut til hele verden at "dette er ikke slik h*n egentlig er!"

Men for å gjenta hva mange andre har sagt; jeg tror ikke det er en løsning å kontakte lokalt næringsliv etc via brev.

For det første må du da forberede deg på tilsvar, oppfølging, osv. Kanskje kontakt med media også. Selv om du sitter på dokumentasjon tror jeg neppe noen bare vil lese gjennom et brev, og så kutte kontakt/støtte med mobberen din. Kanskje de tenker at "det er jo så lenge siden - og hun gjør jo en så bra innsats ". Som andre har påpekt; kanskje mobberen klarer å vri det hele til sin egen fordel ved å fremstå som en angrende synder. I verste fall risikerer du å bli mistrodd og baksnakket.

Dersom du sitter på dokumentasjon om alvorlig mobbing som ikke ble tatt tak i, ville jeg heller fulgt din opprinnelige plan og gått til sak mot kommunen. Isåfall kan du også få en dom å "slå i bordet med" i fremtiden, dersom du trenger overbevise noen om hva slags menneske denne dama faktisk er.

Edit; tegnsetting

Endret av Uglen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk kan endre seg siden skoletid og de fleste vokser opp.

Anonymkode: dc473...f70

Sitat: "de få gangene vi har vært på samme sted er hun fortsatt nedlantende og ond"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg også. Er skorpion selv, lurer på om det har en sammenheng nå :P 

Anonymkode: 8b9f2...73b

Jeg også, men jeg er vannmann:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, jabx skrev:

Sitat: "de få gangene vi har vært på samme sted er hun fortsatt nedlantende og ond"

Ja, det har jeg lurt litt på, hvorfor flere her skriver at hun sikkert har forandret seg og er oppriktig engasjert i mobbing og nestekjærlighet, når Ts skriver at hun fortsatt er nedlatende og ond når de er på samme sted. Høres ikke mye oppriktig ut den dama der.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, det har jeg lurt litt på, hvorfor flere her skriver at hun sikkert har forandret seg og er oppriktig engasjert i mobbing og nestekjærlighet, når Ts skriver at hun fortsatt er nedlatende og ond når de er på samme sted. Høres ikke mye oppriktig ut den dama der.

Jeg synes det hørtes useriøst ut (og noe barnselig) når ts som en voksen person kan kalle denne tidligere mobberen som fremdeles ond. Ond er et sterkt ord, og mistenker mer at det er trådstarter som bærer nag. 

I tillegg synes jeg det er rart at ts ikke ser at det å ta hevn nå vil gjøre ts til en mobber selv. Trodde folk som hadde vært igjennom mobbing visste bedre og ikke bruker tidligere vonde tider til å legitimere og spre mobbing og hat. 

Anonymkode: ccfd3...920

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det hørtes useriøst ut (og noe barnselig) når ts som en voksen person kan kalle denne tidligere mobberen som fremdeles ond. Ond er et sterkt ord, og mistenker mer at det er trådstarter som bærer nag. 

I tillegg synes jeg det er rart at ts ikke ser at det å ta hevn nå vil gjøre ts til en mobber selv. Trodde folk som hadde vært igjennom mobbing visste bedre og ikke bruker tidligere vonde tider til å legitimere og spre mobbing og hat. 

Anonymkode: ccfd3...920

En som ikke har blitt mobbet forteller oss hva ts føler, jaha...

Anonymkode: 7d3d1...527

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det hørtes useriøst ut (og noe barnselig) når ts som en voksen person kan kalle denne tidligere mobberen som fremdeles ond. Ond er et sterkt ord, og mistenker mer at det er trådstarter som bærer nag. 

I tillegg synes jeg det er rart at ts ikke ser at det å ta hevn nå vil gjøre ts til en mobber selv. Trodde folk som hadde vært igjennom mobbing visste bedre og ikke bruker tidligere vonde tider til å legitimere og spre mobbing og hat. 

Anonymkode: ccfd3...920

Javel. For voksne mobber ikke. Naiv?

Endret av wintergirl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...