Gå til innhold

Hvorfor blir man irritert på "dumme mennesker"?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg mener, de kan jo ikke noe for at de er dumme? Hvorfor skal vi være irriterte på dem da? Jeg syns at alle snakker så nedsettende om dumme folk, og det hjelper vel ikke?

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, personlig så blir jeg ikke irritert på dumme folk, men jeg blir irritert av dumme hanslinger- og utsagn.

Man trenger ikke være dum for å si eller gjøre dumme ting vet du.. Kjenner da mange intelligente som gjør utrolig mye dumt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Tja... Kanskje fordi man føler at man vet bedre enn dem, og at de derfor har "gått glipp" av noe man regner som rimelig opplagt? Er jammen ikke sikker, selv om jeg er ganske kjapt ute med å slenge om leppa om dumme folk. Men for all del, jeg kjenner en hel rekke oppvakte mennesker som gjør ufattelig mye dumt (meg selv inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det i grunnen dumme mennesker vi irriterer oss over da? eller er det mennesker som gjør dumme ting og som ærlig talt burde visst bedre?

jeg blir irritert på mennesker som er helt normale men som ikke tenker, og som gjør handlinger som er dumme og som kunne vært unngått bare ved å tenke bittelitt!

men jeg blir jo egentlig mest irritert fordi jeg mener de burde skjønne at handlingen er dum selv, og dermed la den være.

og folk som "gjør seg dumme", det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
er det i grunnen dumme mennesker vi irriterer oss over da? eller er det mennesker som gjør dumme ting og som ærlig talt burde visst bedre?

jeg blir irritert på mennesker som er helt normale men som ikke tenker, og som gjør handlinger som er dumme og som kunne vært unngått bare ved å tenke bittelitt!

men jeg blir jo egentlig mest irritert fordi jeg mener de burde skjønne at handlingen er dum selv, og dermed la den være.

og folk som "gjør seg dumme", det er irriterende.

:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg irriterer meg lite over folk som ikke kan noe for at de er dumme, men over folk som mener ting på et grunnlag jeg mener er på bærtur. Eller normalt intelligente folk som ikke bruker hodet sitt for det det er verdt, men sitter og fjaser over uviktige ting til stadighet. Og over folk som gjør seg dummere enn de er for å oppnå noe og slippe unna ansvar osv, som dere er inne på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg irriterer meg fordi det er så plagsomt at ikke alle kan måle seg med meg sånn intellektuelt sett.

Det blir så mye å forklare liksom... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg er veldig nysgjerrig, på hva du legger i "dumme" mennesker? For hvem skal i såfall bestemme hva som er et "dumt" menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nysgjerrig' date=' på hva du legger i "dumme" mennesker? For hvem skal i såfall bestemme hva som er et "dumt" menneske?[/quote']

Ett dumt menneske er ett menneske som du anser som mindre smart enn degselv, så mao er det mange grader av det å være "dum".

Generelt sett iriterer jeg meg ikke over dumme folk. Eneste som kan være litt iriterenes er når jeg jobber med folk der jeg må forklare ting maaange ganger. Må selv bli sagt ting flere ganger alt ettersom, men ett sted går jo grensen. Så sier jeg : "SPØØØR hvis du lurer på noe okey?".. så svarer han ja... så gjør han feilen gang på gang.. uten å spørre om hjelp... da blir man jo frustrert pga hans dummhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du legger i begrepet "dumme mennesker". Enkelte mener at andre er dumme bare de mener motsatt av en selv. For ens egne meninger er selvfølgelig alltid riktige?!

Kanskje den du karakteriserer som dum mener at du er den dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke irritert på dumme folk generelt.

Jeg er irritert på dumme folk som tror de vet masse, og så kommer man med de rette opplysningene, og så fortsetter de å leve i sin fantasiverden og nekter å høre på de som sitter inne med kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumme folk er omtrent det mest irriterende som finnes. samma f hva som ligger bak. jeg blir bare så utålmodig. det verste er de som bare insisterer på sitt og mangler fullstendig selvinnsikt. de som er for dumme til å fatte hvor dumme de er. men sikkert fett for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste er folk som prøver å fremstille seg selv som smart og allvitende ' date=' men aldri viser det i praksis.[/quote']

Eller som til tross for sine egne høye tanker om seg selv, kommer med det ene teite utsagnet etter det andre....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumme mennesker er søte for de de er så dumme at de ikke skjønner det selv :)

men dumme mennesker kan være irriterende hvis de tror de er smarte og svarer påstålig ;)

ellers er vel intelligente mennesker som svarer dumt og provoserende ganske irriternde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...