Gå til innhold

Har du opplevd upassende flørtig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du selv flørtet eller blitt flørtet med i upassende situasjoner? Feks i begravelse. Av bestekameraten til bestefar. Av en lærer. Politi osv?

Anonymkode: 3e34c...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel ca alle kvinner i Norge og svært mange menn opplevd. 

Anonymkode: 1bb3c...72d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. På et jobbinvervju. Det var passe ukomfortabelt :P 

Anonymkode: 2079e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tellinga på hvor mange ganger menn/gutter har ropt, plystret, gnidd seg mot meg på dansegulvet, har blitt kløpet i rumpa en rekke ganger osv. Tror omtrent alle kvinner har opplevd noe liknende. Men slike situasjoner hvor det kanskje ville vært "sosialt upassende" å flørte, nei, med mindre man inkluderer menn som kommer og snakker til deg og ikke tar et nei for et nei. Har hatt menn som har snakket til meg f.eks. på busstoppet, jeg sier at jeg ikke vil snakke også sier de "jeg vil bare være hyggelig da", "smil litt a" osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

 Var en sykepleierstudent som flørter veldig med meg. Først tenkte jeg ikke mye over det, men så ble det rent ubehagelig, siden jeg var hennes faste pasient og det gjentok seg nesten daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daryl Dixon skrev:

 Var en sykepleierstudent som flørter veldig med meg. Først tenkte jeg ikke mye over det, men så ble det rent ubehagelig, siden jeg var hennes faste pasient og det gjentok seg nesten daglig.

Sa hun upassende ting? Så uprofesjonelt. 

Anonymkode: c28fe...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sa hun upassende ting? Så uprofesjonelt. 

Anonymkode: c28fe...098

Ja, ikke grov språk bruk men upassende. Litt blunking og berøring( utenom det som var nødvendig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All flørting på jobb synes jeg er totalt unødvendig. Enda verre med de som prøver å klå, eller kommer med direkte tilbud. Sjansen for at jeg gidder å risikere jobben min for andres fantasier er lik null.

Anonymkode: 9c775...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla jeg må være urstygg og utsondere  en grusom kroppslukt. Jeg opplever aldri det som folk skriver her de har opplevd mange ganger og som det påstås at alle kvinner opplever.

Ja jeg har opplevd flørting men det skjer særdeles sjeldent og aldri under hverdagslige omstendigheter som på butikken, på bussen osv.

Anonymkode: e74a8...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa

Kursleder som flørtet med nyansatte, forsiktige meg mens han kurset hele avdelingen. Fortsatte i pausa, litt mer i neste økt, og så i lunchen. Var helt i villrede om hva jeg skulle gjøre, han holdt på slik at alle mine nye kolleger hørte og fikk med seg min respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel ca alle kvinner i Norge og svært mange menn opplevd. 

Anonymkode: 1bb3c...72d

Dette.

Har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd.

Det som har gjentatt seg mest - for meg og sikkert mange flere kvinner - er veldig gamle menn da jeg var barn/tenåring (mest upassende er vel foreldre til vennene mine eller venner av foreldrene mine), gifte menn så klart, samt sjefer, samarbeidspartnere og andre som burde forholdt seg profesjonelle. Har blitt tilbudt penger for det av en som hadde lederstilling over meg da jeg var nyansatt, som jo er hinsides upassende. Han er gift i tillegg, i tilfelle det var noe å lure på. 

Jeg har også flørtet i upassende situasjoner selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt vanskelig problemstilling. Mye er upassende og ugreit, men samtidig oppfatter jeg det også som litt trist at sjekking for mange blir forbeholdt arenaer som dating/sex-apper, nettsteder eller fuktige byturer, gjerne i frykt for å gjøre noe som oppfattes upassende eller uønsket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Ja, ikke grov språk bruk men upassende. Litt blunking og berøring( utenom det som var nødvendig).

Meldte du fra til veilederen hennes?

Anonymkode: 3e34c...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det er alltid en utfordring i arenaer der jeg er ung kvinne i et miljø dominert av middelaldrende menn. Det har vært mest påtagelig i politiske settinger, men også av og til på jobb. Å bli presentert med en litt rå flørt for eksempel, når man skal presentere noe og fremstå som en autoritet på et område er ikke kjempemorsomt.

Det var også en del flørting fra godt voksne menn, mens jeg enda var altfor ung til å flørtes med. Det kjentes også veldig ugreit ut.

Ellers vil jeg si at det har vært mer uønsket oppmerksomhet, med eller uten seksuelt tilsnitt, heller enn direkte flørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har skjedd noen ganger. Litt kleint da kona til en god og gammel kunde av meg prøvde å sjekke meg opp. Hadde avtalt et møte med henne(drev selvstendig firma) en tirsdag kl 13.00 og ble møtt med levende lys, ost og vin.....og persiennene ble lukket og døra låst etter jeg kom inn. Ble litt kleint møte som jeg gjorde meg fort ferdig med og dro. Tror hun ble veldig skuffa....hørte ikke noe mer fra henne😂😂

 

vet at de idag ikke er gift lengre😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var utplassert på "aldersenter". Sjefen der foreslo litt av hvert mot at jeg da fikk lærlingplass. Avslo og fikk ikke lærlingplass. Heldigvis hadde skolen opplegg med undervisning og utplassering så fikk fagbrev 2 år før lærlingene alikevel. 

Anonymkode: 9d215...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde upassende tilnærmelser da jeg var barn/ ung. Nå i voksen alder tar jeg på "resting bitch "face mitt og det er ingen som våger seg. 

Anonymkode: f467d...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden gikk jeg til psykolog etter at min bror tok livet sitt. Psykologen, en mann på rundt 50, stilte stadig mer personlige/private spørsmål som ikke relaterte seg direkte til problemet jeg var der for å snakke om, men jeg reagerte ikke så mye med en gang. Tenkte at det var en terapi-teknikk, eller noe. Men skjønte fort tegninga da han begynte å ringe meg på mobilen på kvelden, med diverse unnskyldninger om at han "tenkte på meg og lurte på om jeg hadde det bra" osv.. Sendte meg også mms fra hytta si, "se så vakkert det er her.. tenkte på deg som også liker naturen". Jada.. Endte med at jeg avsluttet terapien da han spurte om jeg ville komme hjem til ham på et glass vin når kona var bortreist. Jeg var visst en usedvanlig interessant og reflektert ung kvinne. :roll: 

Angrer på at jeg ikke meldte fra, men var ung og i en sårbar sorgperiode og var redd for trøbbel.

Anonymkode: 3d044...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever Overraskende mange eldre mannlige pasienter flørter/klemmer/inviterer meg hjem (!). Veldig upassende, lurer på hvordan de i det hele tatt kan tenke at en 40 år yngre behandler er interessert i det. 

Der jeg jobbet før hadde jeg en mannlig kollega som overtok slike pasienter, litt synd vi er to damer der jeg jobber nå, så da må man bare holde ut. 

Anonymkode: 721fd...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...