Gå til innhold

Du som ikke spiser brød - hva spiser du da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser 2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 brødskiver til kveldsmat og gjerne 2 brødskiver til om jeg blir sulten sent på kvelden også, så det blir mye brød hehe 😛  tenkte å kutte litt ned på brødbruken fordi leste at mye karbohydrater kunne forårsake kviser, og det er vel ganske mye karbohydrater i brød?

Hva skulle jeg ha bytta ut alt brødet med? Hva spiser du istedenfor brød?☺

Anonymkode: 1f7a1...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser hjemmelagde knekkebrød istedet for brød. Og så kan jeg også finne på å spise hjemmelagd kornblanding med naturell youghurt med kanel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen sammenheng mellom kviser og karbohydrat? :sjokkbla:

Det høres litt ensformig ut med brød så ofte, men du sier ikke hva mer du spiser. Bytt ut brød med noe du har lyst på hvis du er lei av brød. Hvis det derimot fungerer, så ikke prøv å "fiks" det.

Endret av Pringle
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett er kjapt og godt. Jeg har ofte en del grønnsaker i min omelett og det metter lengre enn brød. 

Til lunsj blir det salat med kyllingkjøtt. 

Og så spiser jeg en skive, eller et par knekkebrød, før trening etter jobb. 

Middag spises såpass sent at det er dagens siste måltid. Da unngår jeg gjerne karbohydrater her også. Blir mye grønnsaker og fisk. 

Anonymkode: 89967...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye grønnsaker, frukt/bær, div. pålegg, egg, litt knekkebrød (laget av havregryn og div frø), havregrøt, masse nøtter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser så sjeldent brød, bortsett fra når jeg får lyst på toast en gang i blant, og hender jeg kjøper en baguett eller en pose med rundstykker en gang eller to i måneden.

Ellers spiser jeg varm mat, frukt, grønnsaker (salater med kjøtt) egg i forskjellige varianter, supper, osv. til alle måltider. Jeg liker å variere maten og prøve ut forskjellige oppskrifter. 

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke kutte ut brød hvis du trives med det. Bare tull. 

Anonymkode: d9355...495

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat, middagsrester, grøt, cottage cheese, frukt, yoghurt med musli, omelett

Anonymkode: 45414...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i knekkebrød siden jeg føler meg oppblåst av vanlig brød. Hender seg jeg lager rundstykker fra bunnen av å de tåler jeg bedre og i tilleg smaker de mange ganger bedre en brød fra butikken. 

Ellers er jeg veldig glad i varm mat. Så jeg spiser gjerne middagsrester til kvelds. Frukt og grønt er super mat når man er fysen på noe. Salater eller wraps er jeg også veldig glad i. Når jeg lager meg kyllingfilet så steker jeg gjerne flere på en gang i sånn juicy chicken sak å bruker det både på knekkebrød, i salater, wraps osv :) veldig glad i kylling! 

Anonymkode: d6623...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her går det i knekkebrød siden jeg føler meg oppblåst av vanlig brød. Hender seg jeg lager rundstykker fra bunnen av å de tåler jeg bedre og i tilleg smaker de mange ganger bedre en brød fra butikken. 

Ellers er jeg veldig glad i varm mat. Så jeg spiser gjerne middagsrester til kvelds. Frukt og grønt er super mat når man er fysen på noe. Salater eller wraps er jeg også veldig glad i. Når jeg lager meg kyllingfilet så steker jeg gjerne flere på en gang i sånn juicy chicken sak å bruker det både på knekkebrød, i salater, wraps osv :) veldig glad i kylling! 

Anonymkode: d6623...09f

Om jeg spiser knekkebrød, sitter jeg å fiser lange fiser hvert 10. sekund hele dagen. :fart2:

Anonymkode: 55053...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Forundret.. skrev:

Lavkarbo knekkebrød forresten. 

Hvilken oppskrift bruker du? ☺

Anonymkode: 1f7a1...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser aldri brød. Blir oppblåst og sulten med en gang. 

Spiser havregrøt og koker to egg som jeg tar med meg på jobb og trening. Før trening spiser jeg alltid karbohydrater. Lompe med skinke er digg og enkelt, pluss litt rosiner ved siden av. Ellers går det i ris(elsker ris), kylling, tunfisk, brokkoli og gulrøtter. Bananer, kiwi og mango går det også litt av. 

Jeg elsker thai retter osv, så det blir noen sånne type retter jeg spiser om jeg er hjemme før sent på kvelden. Elsker også fisk generelt, så blir noe av det også. Lager alltid ekstra så jeg får nok til lunsj/middag dagen etterpå om jeg lager middag dagen før. 

Men prøv heller å spis havregrøt/havregryn til frokost! Om du tar havregryn og melk, bør du ta lettkokte havregryn og la den ligge litt i melken(5-10 min ish) for at du ikke skal få oppblåst mage av havregrynen. Den metter lenge og er sunt for deg! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omelett, knekkebrød, cottage cheese med biter sv selleri avocado tomat og aromat, spinatsalat med linser, fetaost og grønnsaker, havregrøt, skyr med bær. Proteinlapper kan kanskje være noe også.

Endret av moroklompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser brød hvis jeg har lyst på, men det er sjeldent.

Spiser knekkebrød (rugsprø <3), salat, fruktsalat, grøt, yoghurt med frukt/bær/granola/nøtter/frø.. Ja. Det meste funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wok tar 10 min på litt høy varme å steke. Krydrer.

Linsesuppe tar sånn 15minutt å koke. Varm opp vann og la stå. Har på krydder

Middag eller rester

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke kutte ut brød hvis du trives med det. Bare tull. 

Anonymkode: d9355...495

Dersom man spiser veldig mye av det er det nok lurt å kutte ned. Jeg har alltid likt brød og spiste veldig mye (6-8 skiver hver dag) til jeg ble rundt 22, da begynte jeg plutselig å få mye luft i magen og prompet hele dagen om jeg spiste brød til frokost/ lunsj. Det ble ubehagelig så jeg måtte kutte ned selv om jeg aldri hadde hatt problem før. Nå får jeg alltid luft i magen om jeg spiser brød, så gjør det sjelden

Anonymkode: 0857b...e14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser brød, men går fort lei. Da erstatter jeg med en boks Cottage Cheese med litt blåbær. Lager meg en god salat med tomater, avocado, agurk, kylling osv. 

Anonymkode: 1f4d1...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt eller grønnsaker til frokost, knekkebrød til lunsj, salat med fetaost, løk og krutonger, tortilla med skinke, ost og mye grønt, eller en rett i koppen til kvelds om jeg blir sulten etter middag.

De siste par ukene har jeg spist brød til lunsj, og jeg merker godt at jeg har vært veldig... luftig, på flere måter. Men har blitt så lei knekkebrød så følger med her for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...