Gå til innhold

Du som ikke spiser brød - hva spiser du da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dersverre cabojunkie, og elsker brødmat. Spiser heller godt brød med ferskt pålegg, enn hvilken som helst middag. Men tåler cabs dårlig, og prøver å sjerpe meg. 

Omelett synes jeg er et godt alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går spiste jeg cottage cheese, yoghurt, kiwi og bacon til kvelds. Det hender også at jeg spiser vafler, popcorn, grønnsaker og sunne sjokolademuffins. 

Spiser ofte middagsmat til lunsj i kantina på jobb, Fjordland havregrøt eller rundstykker av CC, egg og havregryn. Det siste er jo litt brødmat, da.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt/omelett/cottage cheese med syltetøy eller biola/nøtter/noe frukt/smoothie/knekkebrød

Lønsj: alt fra omelett til havregrøt til middagsrester til salat

Kveldsmat: samme som frokost eller noe frukt, smoothie bowl

Snacks: frukt, nøtter, eggehviter, rosiner, yoghurt, knekkebrød, skinke..

 

Spiser sjelden brød. Er oppvokst på det, så har fått nok av det i oppveksten. Hender jeg spiser, men sjelden

Anonymkode: 373a3...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 9.45, Pringle skrev:

Aha. "Testosteron" har jeg også kommet fram til er hovedskurken. Men ikke i ledtog med "karbohydrat/insulin" (som virkelig har fått skylda for alt som er galt i det siste) - rett og slett med "kalorioverskudd/anabol fase". Jeg har selv lagt merke til at kvisene forsvinner når jeg spiser mindre, uansett hva jeg spiser/kutter ut, og at de kommer når jeg spiser mer, uansett hvordan jeg spiser. (Og jeg fant ikke ut dette på egen hånd, jeg snublet over det i en diskusjon på nett, bare så det er sagt. Det er ikke lett å finne ut av.) Derfor prøver jeg nå å holde et mest mulig jevnt kaloriinntak, og det fungerer bra.

Jeg var ganske sikker på at testosteron var synderen, men den sammenhengen du snakker om her hadde ikke helt slått meg, men når jeg tenker over det gir det virkelig mening for min del også. Og jeg har lurt på hvorfor jeg fikk sånne "horrmonelle kviser" uten å ha spist slikt som ofte har gitt meg sånne (kalorioverskudd med sukker, brødmat, pizza, pasta). Oppriktig takk!  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 brødskiver til kveldsmat og gjerne 2 brødskiver til om jeg blir sulten sent på kvelden også, så det blir mye brød hehe 😛  tenkte å kutte litt ned på brødbruken fordi leste at mye karbohydrater kunne forårsake kviser, og det er vel ganske mye karbohydrater i brød?

Hva skulle jeg ha bytta ut alt brødet med? Hva spiser du istedenfor brød?☺

Anonymkode: 1f7a1...7e1

Knekkebrød, grøt, salat, yoghurt, frukt, middagsretter, etc. 

Anonymkode: b66e4...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til lunsj på jobb spiser jeg riskaker med cottage cheese og syltetøy. Hjemme varierer jeg veldig. Det går ofte i byggrynsgrøt med oppskåret frukt, cottage cheese med oppskåret frukt eller søtpotetpannekaker med cottage cheese og oppskåret frukt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød, salater, smoothie til frokost, havregrøt, wok, middagsrester til lunsj og yoghurt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/28/2017 den 1.11, AnonymBruker skrev:

Fordi folk gidder ikke å lese hovedinnlegget. De leser overskriften og så svarer de. Så de har ikke fått med seg at TS er ute etter alternativer med mindre karbohydrater, de tror bare at TS vil spise noe annet enn brød.

Anonymkode: 18569...f3a

Denne gjelder fortsatt. Folkens... Fint at dere svarer på tråden, men det kan være greit å lese hovedinnlegget før dere svarer i alle fall:

På 2/24/2017 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 brødskiver til kveldsmat og gjerne 2 brødskiver til om jeg blir sulten sent på kvelden også, så det blir mye brød hehe 😛  tenkte å kutte litt ned på brødbruken fordi leste at mye karbohydrater kunne forårsake kviser, og det er vel ganske mye karbohydrater i brød?

Hva skulle jeg ha bytta ut alt brødet med? Hva spiser du istedenfor brød?☺

Anonymkode: 1f7a1...7e1

 

Anonymkode: 18569...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Denne gjelder fortsatt. Folkens... Fint at dere svarer på tråden, men det kan være greit å lese hovedinnlegget før dere svarer i alle fall:

 

Anonymkode: 18569...f3a

Hva med å la TS kommentere dette selv, så kan vi andre få tips til annet enn brødskiver - selv vi som tåler karbohydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

spiser et brød uten mel, veldig mettenede og godt, bare masse frø, egg og creme fresh.

Setter igang magen gjør det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimonster skrev:

Hei

spiser et brød uten mel, veldig mettenede og godt, bare masse frø, egg og creme fresh.

Setter igang magen gjør det også!

Vil du dele oppskriften? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 2 brødskiver til kveldsmat og gjerne 2 brødskiver til om jeg blir sulten sent på kvelden også, så det blir mye brød hehe 😛  tenkte å kutte litt ned på brødbruken fordi leste at mye karbohydrater kunne forårsake kviser, og det er vel ganske mye karbohydrater i brød?

Hva skulle jeg ha bytta ut alt brødet med? Hva spiser du istedenfor brød?☺

Anonymkode: 1f7a1...7e1

Kanskje du tenker på at gluten/meieri kan gi kviser? Skuespiller woody harrelson kuttet alle slike produkter da han slet med uren hud.

Men lag hjemmelaget knekkebrød. Jeg spiser sjeldent brød, spiser middag og middagsretter,av og til knekkebrød. Ellers omelett med CC ost og spinat. 

Anonymkode: 32792...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare bruker litt fantasi så er det masse godt og enkelt å spise utenom brød (og karbohydrater generelt), men det kan ta litt mer tid å tilberede. :) Jeg liker å spise blant annet:

-Speilegg og bacon
-Omelett med div. grønnsaker og kjøtt
-Eggerøre og røkt laks/spekemat
-Salater
-Avokado med reker og cottage cheese
-Nøtter og frukt
-Hjemmelaget frokostblanding av div knuste nøtter, frø og kjerner + melk/gresk yoghurt/kesam/cottage cheese
-Yoghurt  
-Frøknekkebrød

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎2017‎-‎03‎-‎08 den 18.11, applestories skrev:

Hva med å la TS kommentere dette selv, så kan vi andre få tips til annet enn brødskiver - selv vi som tåler karbohydrater?

Men du kan jo lage egen tråd om det.

Nå hadde ts et spesifikt ønske, nemlig mat med mindre karbohydrater. Og søker du, finnes det nok flere tråder her om inspirasjon til annet enn brød til frokost.

 

-----

- tyrkisk/gresk yoghurt med bær, nøtter, frø.

- bake eget knekkebrød med frø og nøtter.

- gjøre osterulle: store osteskiver, rulle inn annet pålegg og agurk/papruka etc. klart!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...