Gå til innhold

Hva skjer med sexlysten når overgangsalderen slår inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med kåtskap og sexlyst når overgangsalderen slår inn damer? Fungerer sexlivet også etter dette?

Anonymkode: 27c2a...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lyst til å ha lyst, men er liksom ikke kåt. Skal til en lege for å få en hormoncoctail og håper det bringer gamle glansdager tilbake. Overgangsalderen er no dritt.

Anonymkode: 8f7f1...00f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, February 24, 2017 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med kåtskap og sexlyst når overgangsalderen slår inn damer? Fungerer sexlivet også etter dette?

Anonymkode: 27c2a...0df

Nå er jeg mann, men dama er etterhvert kommet i overgangsalderen. Hennes kåtskap/ sexlyst er vel redusert til en tiendedel, om ikke enda mere...Hun har det vel som ABen over, har lyst til å ha lyst, men det funker bare ikke. Dette er jo ikke særlig stas for noen av oss, kan man si.  Tross alt er jo sex en av hovedattraksjonene med damer og relasjoner. 

 

 

 

Anonymkode: e49d4...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg overgangsalderen. Er 47. Har aldri fått orgasme så lett som nå. Bruker et naturprodukt som heter MACCA. Ikke cannabies. 

Anonymkode: bb523...c69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinnen ikke lenger kan befruktes så er det ikke lenger noe bruk for hennes seksualitet. Dermed forsvinner den. Use it or lose it. 

Anonymkode: c2970...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kvinnen ikke lenger kan befruktes så er det ikke lenger noe bruk for hennes seksualitet. Dermed forsvinner den. Use it or lose it. 

Anonymkode: c2970...0c1

Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg overgangsalderen. Er 47. Har aldri fått orgasme så lett som nå. Bruker et naturprodukt som heter MACCA. Ikke cannabies. 

Anonymkode: bb523...c69

For å utsette overgangsalderen/ overgangsproblemene eller for å lettere oppnå orgasme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Resignert skrev:

For å utsette overgangsalderen/ overgangsproblemene eller for å lettere oppnå orgasme?

 

Mer energi, også seksuell energi. Les om MACCA på nettet. Bra for mye😊

Anonymkode: bb523...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kvinnen ikke lenger kan befruktes så er det ikke lenger noe bruk for hennes seksualitet. Dermed forsvinner den. Use it or lose it. 

Anonymkode: c2970...0c1

Tror du er samme absolutt som hevder kvinner ikke ønsker orgasme i en annen tråd her inne. Er du et lite mandags morgen troll?

Anonymkode: bb523...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mer energi, også seksuell energi. Les om MACCA på nettet. Bra for mye😊

Anonymkode: bb523...c69

Link? Googlet uten å finne noe relevant...

(Navnet gir forresten litt tvilsomme assosiasjoner, "makka" var vel 80 talls slang for amfetamin.........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Resignert skrev:

Link? Googlet uten å finne noe relevant...

(Navnet gir forresten litt tvilsomme assosiasjoner, "makka" var vel 80 talls slang for amfetamin.........)

Jeg vet..... sjekk Bigvits.com 

Anonymkode: bb523...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24. februar 2017 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Har lyst til å ha lyst, men er liksom ikke kåt. Skal til en lege for å få en hormoncoctail og håper det bringer gamle glansdager tilbake. Overgangsalderen er no dritt.

Anonymkode: 8f7f1...00f

Sånn er det her også, dessverre. Har veldig lyst til å ha lyst, men blir ikke kåt. Veldig kjedelig for mannen min som har like mye lyst som før. Kjedelig for meg også, savner sexlivet vårt. Men samtidig så avviser jeg ham ofte, for å tvinge seg til å ha sex når lysten ikke er der, er drepen. 

 

Men jeg har ingen planer om å begynne å ta hormoner. Skjønner ikke at du våger! Skrekken for økt kreftfare holder meg tilbake. Jeg får vel legge til at jeg alt har hatt to former for kreft, og har fått beskjed om at jeg dermed er mer disponert for å få kreft igjen. Så du trenger ikke å ha like stor fare for økt kreftfare. Men bare tanken på å utsette meg for noe sånt får meg til å grøsse.

Anonymkode: ef300...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46, litt tidlig, og min sexlyst er blitt helt fraværende. Litt synd.

Nå er jeg single da, så det plager forsåvidt ingen andre, men jeg grubler litt over det der... hva om jeg skulle komme til å treffe en ny mann og ønsker et forhold med han? Å ikke ha lyst på sex selv da, vil jo være drepen for forholdet. Eller vil sexlysten blusse opp igjen bare man er nyforelska nok?

 

Anonymkode: 3ccee...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. februar 2017 den 8.17, AnonymBruker skrev:

Det er da man kjøper inn glidemiddel.

Anonymkode: 5a110...03a

Som om glidemiddel hjelper for å få sexlyst ... Det er ikke friksjonen som er problemet, det er mangelen på lyst. Forøvrig er det ikke noe galt med å bruke glidemiddel, det har jeg alltid hatt tilgjengelig, helt fra jeg begynte med sex.

Anonymkode: ef300...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje litt på sidelinjen av topic, men tenker det er relevant nok.

Hvordan løser man slikt?
Hun har ikke lyst lenger, han er overhodet ikke klar for å legge sexlivet på hylla.
Det er jo ikke slik at det er damen som gjør seg kostbar eller noe, hun har faktisk en god og legitim grunn for å ikke ha lyst. Som det påpekes, hun har lyst til å ha lyst, men det funker bare ikke.


Ser for meg at slikt kan tære voldsomt på et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få resept på Østrogenpiller. Viktig både for lyst og for å opprettholde safter i skjeden, Nå er jo jeg mann, men har jo opplevd helt fantastisk sex med voksen dame som tok østrogentabletter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hillbill skrev:

Kanskje litt på sidelinjen av topic, men tenker det er relevant nok.

Hvordan løser man slikt?
Hun har ikke lyst lenger, han er overhodet ikke klar for å legge sexlivet på hylla.
Det er jo ikke slik at det er damen som gjør seg kostbar eller noe, hun har faktisk en god og legitim grunn for å ikke ha lyst. Som det påpekes, hun har lyst til å ha lyst, men det funker bare ikke.


Ser for meg at slikt kan tære voldsomt på et forhold.

Det finnes vel egentlig ingen løsning, annet enn samlivsbrudd. Problemet er jo bare det at en ny kvinnelig partner som er f.eks. 40, om kort tid er i samme tilstand som den nåværende partneren. Og det er vel heller vanskelig for en mann på 50 pluss å finne en 30- 35 åring som er interessert i et seksuelt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. februar 2017 den 14.04, Hillbill skrev:

Kanskje litt på sidelinjen av topic, men tenker det er relevant nok.

Hvordan løser man slikt?
Hun har ikke lyst lenger, han er overhodet ikke klar for å legge sexlivet på hylla.
Det er jo ikke slik at det er damen som gjør seg kostbar eller noe, hun har faktisk en god og legitim grunn for å ikke ha lyst. Som det påpekes, hun har lyst til å ha lyst, men det funker bare ikke.


Ser for meg at slikt kan tære voldsomt på et forhold.

Ja, hvordan løser man det? Det hjelper litt at mannen skjønner at det ikke er følelsene det er noe galt med. Så han ikke mistenker utroskap eller den slags. Jeg er også glad for at min mann ikke krever at jeg skal ta østrogentilskudd. Han vet om den økte faren for kreft det gir. Men selv om han er forståelsesfull, så har han jo sine behov. Så på lang sikt blir det jo et problem :(

Anonymkode: ef300...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...