Gå til innhold

Prate i telefon mens man trener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg MÅ være tilgjengelig 24/7 og hvis jeg får telefon når jeg trener, tenker jeg at ingen skal legge seg opp i det. Ja, det er sikkert sunt å ha fritid og pause fra telefonen, men jeg kan altså ikke gå inn på det.
Men nå "bråker" jeg ikke mer når jeg snakker i telefonen enn når jeg trener sammen med en venninne. Men det er sikkert irriterende for "dere andre" det også. Hvorvidt jeg sakker tempoet mens jeg snakker skal dere egentlig bare drite i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg MÅ være tilgjengelig 24/7 og hvis jeg får telefon når jeg trener, tenker jeg at ingen skal legge seg opp i det. Ja, det er sikkert sunt å ha fritid og pause fra telefonen, men jeg kan altså ikke gå inn på det.
Men nå "bråker" jeg ikke mer når jeg snakker i telefonen enn når jeg trener sammen med en venninne. Men det er sikkert irriterende for "dere andre" det også. Hvorvidt jeg sakker tempoet mens jeg snakker skal dere egentlig bare drite i.

Selvfølgelig svarer du hvis du MÅ, men du går ikke å prater høylytt i 20 minutter om hvor fint vær det er ute? Og hvis du skjønner at dette er en samtale som tar lengre tid, så tror jeg at det er normal folkeskikk og gå ut/garderobe for å fullføre samtalen, og ikke oppta apparater slik at andre ikke får bruke dem, (hvis du evt holder på med styrke og sitter kun på ræva og prater i telefonen) - nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, men hypotetisk sett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Jeg opprettet en tråd her for ikke så lenge siden om at jeg hadde sagt fra til en som snakket høyt i telefonen inne på treningssenteret, og da var det visst jeg som var bitchen. Her i tråden virker det som det ikke er greit å snakke i telefonen på trening...

Anonymkode: 3f216...902

Det er fordi folk på kg liker å kjefte :P 

Men det er jo faktisk normal høflighet å ikke stå i veien for andre, eller snakke høyt i telefonen. 

Og så er det ekstra teit med de som høylytt skryter av seg selv i telefonen. Skulle ikke forundre meg om noen av de bare faker en telefonsamtale :) 

Og uansett om de snakker i telefon eller klør seg på ballene - man tar hensyn til at andre også får trene. 

Anonymkode: df864...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dark Angelina skrev:

En ting jeg har opplevd på mitt treningssenter, (som ikke er så alt for stort, så det er ikke så god plass), er at guttegjenger på 5-6 stk opptar all plassen rundt manualene og står og prater, mens det er kun EN av dem som faktisk trener der. Jeg har ikke lyst til å være den "sure bitchen" som kommer bort til gjeng med 16-åringer og spør om de som faktisk ikke gjør noe annet enn å prate om de kan flytte seg sånn at andre faktisk kan komme til. Jeg er av den oppfatning av at når man er på treningssenteret så skal man trene, ikke prate.. det kan man gjøre en annen plass.

Jeg ser at du har stavet "jentegjeng" feil. Å stå og pladdre er noe damer gjør, ikke menn.

Anonymkode: fe824...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du har stavet "jentegjeng" feil. Å stå og pladdre er noe damer gjør, ikke menn.

Anonymkode: fe824...c3d

Å jo. Begge kjønn er like ille her. Og det er stort sett de yngre brukerene som henger i veien. 

Anonymkode: df864...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du har stavet "jentegjeng" feil. Å stå og pladdre er noe damer gjør, ikke menn.

Anonymkode: fe824...c3d

:fnise: morsom du... kjeften til disse guttene går i ett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du har stavet "jentegjeng" feil. Å stå og pladdre er noe damer gjør, ikke menn.

Anonymkode: fe824...c3d

Du trener kanskje ikke så mye på studio du? Virker ikke sånn i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg MÅ være tilgjengelig 24/7 og hvis jeg får telefon når jeg trener, tenker jeg at ingen skal legge seg opp i det. Ja, det er sikkert sunt å ha fritid og pause fra telefonen, men jeg kan altså ikke gå inn på det.
Men nå "bråker" jeg ikke mer når jeg snakker i telefonen enn når jeg trener sammen med en venninne. Men det er sikkert irriterende for "dere andre" det også. Hvorvidt jeg sakker tempoet mens jeg snakker skal dere egentlig bare drite i.

Forskning har vist at vi finner mobiltelefonsnakking adskillig mer irriterende og forstyrrende enn om vi blir tvunget til å overhøre begge sider av en samtale. Hjernen prøver automatisk å fylle inn mellomrommene i samtalen om man bare blir tvunget til å høre ene siden av samtalen, noe som gjør at det blir ekstra vanskelig å filtrere bort samtalen. 

Om du får en telefon, så går du unna folk, og snakker. Jeg har en jobb hvor jeg til tider må være tilgjengelig 24/7 (det betaler de meg selvsagt for), og om jeg da får en oppringing, så står jeg da ikke og tyter på tredemøllen av den grunn. 

Anonymkode: 9f1e1...ecb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forskning har vist at vi finner mobiltelefonsnakking adskillig mer irriterende og forstyrrende enn om vi blir tvunget til å overhøre begge sider av en samtale. Hjernen prøver automatisk å fylle inn mellomrommene i samtalen om man bare blir tvunget til å høre ene siden av samtalen, noe som gjør at det blir ekstra vanskelig å filtrere bort samtalen. 

Om du får en telefon, så går du unna folk, og snakker. Jeg har en jobb hvor jeg til tider må være tilgjengelig 24/7 (det betaler de meg selvsagt for), og om jeg da får en oppringing, så står jeg da ikke og tyter på tredemøllen av den grunn. 

Anonymkode: 9f1e1...ecb

Det er derfor folk bli irriterte - de hører ikke den andre ;-)

For min del har det ikke noe med jobb å gjøre. Jeg tar telefonen når jeg må og det passer meg. Hvis det plager andre, er det ikke med vilje - eller mitt problem - for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er derfor folk bli irriterte - de hører ikke den andre ;-)

For min del har det ikke noe med jobb å gjøre. Jeg tar telefonen når jeg må og det passer meg. Hvis det plager andre, er det ikke med vilje - eller mitt problem - for å si det slik.

Elsker folk med en slik holdning :P 

megmegmegmegmeg...

Anonymkode: df864...e1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi folk på kg liker å kjefte :P 

Men det er jo faktisk normal høflighet å ikke stå i veien for andre, eller snakke høyt i telefonen. 

Og så er det ekstra teit med de som høylytt skryter av seg selv i telefonen. Skulle ikke forundre meg om noen av de bare faker en telefonsamtale :) 

Og uansett om de snakker i telefon eller klør seg på ballene - man tar hensyn til at andre også får trene. 

Anonymkode: df864...e1f

Her er tråden min, og da var visst jeg frekk, enda det står i reglementet til treningssenteret at det ikke er lov å snakke i telefonen inne på senteret.

 

 

Anonymkode: 3f216...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er derfor folk bli irriterte - de hører ikke den andre ;-)

For min del har det ikke noe med jobb å gjøre. Jeg tar telefonen når jeg må og det passer meg. Hvis det plager andre, er det ikke med vilje - eller mitt problem - for å si det slik.

Folk har ikke lyst til å høre noen deler av samtalen...

Du er særdeles lite sympatisk om du driter i alle rundt deg. Det kan fort bli ditt problem, når folk misliker deg og begynner å ta igjen. Om du hadde oppført deg som en usympatisk dritt på gymet, hadde ikke jeg kommet løpende for å hjelpe deg om du trynte og trengte hjelp for å si det sånn. 

Anonymkode: 9f1e1...ecb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har ikke lyst til å høre noen deler av samtalen...

Du er særdeles lite sympatisk om du driter i alle rundt deg. Det kan fort bli ditt problem, når folk misliker deg og begynner å ta igjen. Om du hadde oppført deg som en usympatisk dritt på gymet, hadde ikke jeg kommet løpende for å hjelpe deg om du trynte og trengte hjelp for å si det sånn. 

Anonymkode: 9f1e1...ecb

Good to know ;-)
Jeg driter ikke i alle rundt meg. Hvorvidt du synes at jeg er lite sympatisk, vedkommer meg ikke. Og jeg klarer fint å holde meg på beina.
Som jeg også skrev, dersom jeg forstyrrer andre, er det ikke med vilje. Jeg forstår heller ikke hvorfor det er verre å prate i telefonen enn å trene med en venninne og la skravla gå. Poenget må vel være at man faktisk bruker det apparatet, den plassen man okkuperer mens man gjør det. Jeg er ikke mann, jeg klarer å gå og snakke samtidig, så bekymre deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er tråden min, og da var visst jeg frekk, enda det står i reglementet til treningssenteret at det ikke er lov å snakke i telefonen inne på senteret.

Wow.. her ser man forskjellen ja. Jeg må jo bare si at jeg syns ikke du var urimelig når du ga beskjed. Mange rare svar i det emnet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er tråden min, og da var visst jeg frekk, enda det står i reglementet til treningssenteret at det ikke er lov å snakke i telefonen inne på senteret.

 

 

Anonymkode: 3f216...902

Tror ofte folk henger seg på den første som svarer. Og her var fleste svar et spark til deg. Ergo endte tråden opp  slik. Folk tenker ikke alltid selv men liker å henge seg på massen. 

Anonymkode: df864...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ofte folk henger seg på den første som svarer. Og her var første svar et spark til deg. Ergo endte tråden opp  slik. Folk tenker ikke alltid selv men liker å henge seg på massen. 

Anonymkode: df864...e1f

 

Anonymkode: df864...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er selvsagt helt greit. Det er bare idioter som befinner seg på slike steder uansett, og idioter går det helt greit å forstyrre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Citpensacola skrev:

Ja, det er selvsagt helt greit. Det er bare idioter som befinner seg på slike steder uansett, og idioter går det helt greit å forstyrre.

Uff.. idioter de som ønsker å holde seg i form altså :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Uff.. idioter de som ønsker å holde seg i form altså :fnise:

Selvsagt ikke. De som ikke er idioter klarer derimot å finne mange andre måter å holde seg i form på. Bare idiotene er avhengige av disse latterlige treningssentrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Citpensacola skrev:

Selvsagt ikke. De som ikke er idioter klarer derimot å finne mange andre måter å holde seg i form på. Bare idiotene er avhengige av disse latterlige treningssentrene.

Da regner jeg med at du selv ikke vil være en idiot og derfor aldri frekventerer treningssenterene. Det vil vel også si at du ikke har noen preferanser når det gjelder mobilbruk på treningssenteret. Og allikevel måtte du uttale deg i denne tråden. Smart ;)  

Anonymkode: df864...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...