Gå til innhold

Hvorfor valgte du å bli alenemor?


Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

Inspirert av en reportasje fra BT, undrer jeg meg over hva som får noen til å velge å bli alenemor. Alternativt, for de av dere som ikke er i denne situasjonen: Hva er hovedgrunnen til at du ALDRI ville valgt å bli alenemor? For menn: Fortell meg din kjipeste alenemorhistorie. Det skal være noen du kjenner eller har truffet. Historier må være fra virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, beklager at jeg ikke oppsøkte han som voldtok meg slik at jeg kunne fri. 

 

 

Anonymkode: da8a2...333

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sssssae skrev:

De ble alenemodre fordi mannrn gikk fra dem.

Eller fordi de gikk fra mannen... 

Jeg ble alenemor fordi jeg gjennom graviditeten skjønte at jeg og eksen bodde på helt forskjellige planeter mentalt, han hadde alt for mange politiske synspunkter som krasjet fullstendig med mine egne og han var et menneske jeg ikke engang kunne hatt i min omgangskrets pga alt det dumme som kom ut av kjeften på han. For eksempel at jenter som kler seg i skjørt ber om å bli voldatt og at det da er hennes feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GulSol skrev:

Eller fordi de gikk fra mannen... 

Jeg ble alenemor fordi jeg gjennom graviditeten skjønte at jeg og eksen bodde på helt forskjellige planeter mentalt, han hadde alt for mange politiske synspunkter som krasjet fullstendig med mine egne og han var et menneske jeg ikke engang kunne hatt i min omgangskrets pga alt det dumme som kom ut av kjeften på han. For eksempel at jenter som kler seg i skjørt ber om å bli voldatt og at det da er hennes feil.. 

Det at du ble gravid av en mann som du ikke vil ha i din omgangskrets sier mer om deg enn han ;D 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venninne valgte å bli alenemor fordi hun ville ha et barn, og ville ikke vente til hun hadde et fast forhold. Hun hadde aldri gjort det om hun visste hvor mye arbeid det ble, og hvor isolert hun kom tli å bli. Hun hadde rett og slett en litt romantisk forestilling om hvordan det var å ha barn, og har ofte sagt at hun savner det livet hun hadde før.

Anonymkode: 0374a...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vet jeg akkurat hvor mye arbeid det er å ha barn, og ville ALDRI vært alenemor. Tror ikke jeg hadde taklet det rett og slett, å alen måtte være tilgjengelig for noen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken - angst! :bond:

Anonymkode: 0374a...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra bf når barnet vårt var 3 år gammelt. Da hadde jeg jobbet og prøvd å få forholdet vårt til å fungere i 2 år. Men han søkte etter noe mer spennende, såret meg gang på gang. Han elsket meg alltid såå høyt når jeg satte kroken på døren atter en gang.. Men tilslutt fikk jeg helt nok. Jeg gikk fra han, han ble kjempe sint/såret/lei seg og skulle gjøre alt han kunne for at vi skulle bli sammen igjen. Etter ett halv år med masse dritt fra han, ble vi plutselig på talefot igjen, og nå er vi to gode venner som har ett barn sammen. Jeg angrer ikke på at jeg faktisk tok steget å ble alenemamma. Jeg hadde det ikke bra, og da hadde heller ikke sønnen min det bra. Nå har han to lykkelige foreldre :) 

Anonymkode: bcafc...92f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sssssae skrev:

Det at du ble gravid av en mann som du ikke vil ha i din omgangskrets sier mer om deg enn han ;D 

En sjelden gang er man håpløst forelska i et vesen som kan mye om et enne som interesserer deg mye. Livet går i prat om det daglige, jobb og en hel masse sex. Venner glemmes litt, så man får aldri den realitetssjekken man trenger fra dem heller. Så blir man gravid og sexlysten forsvunnet, man sykemeldes for graviditetsplager og hormonene snurrer rundt i kroppen som ildfluer.. Da begynner man plutselig å prate. Om politikk og nyheter og man begynnere å grave etter informasjon om dette mennesket. Så blir man sinna for personen du trodde du kjente, er plutselig en helt annen. En person som gjør deg kvalm og som bare prater vas. Hvorfor visste jeg ikke alt dette før? Hvorfor ble vi ikke bedre kjent? Hvorfor gikk alt så fort? 

Det er overhode ikke noe kjekt å være alenemor. Det er slitsomt og krevende, men samtidig utrolig herlig og befriende. 

Anonymkode: 81b52...ff1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke slik at alle kan velge om de vil bli alene eller ei. Da jeg var aleneforsørger i min tid skyldtes det mange årsaker. Vi var meget unge og passet nok ikke sammen  , partneren hadde et forhold med en venninne av meg på si ++ noe som gjorde det noe som gjorde det umulig for meg å fortsette et samliv selv om han ville. 

Anonymkode: 854ac...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En sjelden gang er man håpløst forelska i et vesen som kan mye om et enne som interesserer deg mye. Livet går i prat om det daglige, jobb og en hel masse sex. Venner glemmes litt, så man får aldri den realitetssjekken man trenger fra dem heller. Så blir man gravid og sexlysten forsvunnet, man sykemeldes for graviditetsplager og hormonene snurrer rundt i kroppen som ildfluer.. Da begynner man plutselig å prate. Om politikk og nyheter og man begynnere å grave etter informasjon om dette mennesket. Så blir man sinna for personen du trodde du kjente, er plutselig en helt annen. En person som gjør deg kvalm og som bare prater vas. Hvorfor visste jeg ikke alt dette før? Hvorfor ble vi ikke bedre kjent? Hvorfor gikk alt så fort? 

Det er overhode ikke noe kjekt å være alenemor. Det er slitsomt og krevende, men samtidig utrolig herlig og befriende. 

Anonymkode: 81b52...ff1

Det å bli forelsket er en ting men det å bli gravid med en person du ikke vil ha noe med er noe annet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurer på om mange her hadde gått fra exen om vi ikke hadde hatt vårt gode velferdssystem....nei vet du, da hadde det ikke vært så mange som hadde blitt alenemødre i det hele tatt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra barnefaren fordi jeg merket at det var bedre å være alenemor for en unge framfor to...

Det hadde jeg gjort uansett hvordan velferdssystemet var utformet. Får hele en hel barnetrygd enn dem som er to voksne i husholdningen (som da kan dele på alle utgiftene)

Anonymkode: 42c06...f1c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli alenemor var ikke noe jeg valgte.

Min eksmann var utro og flyttet fra oss og inn til elskerinna si.

Men det er rart hvor sterk man blir og hvor mye man kan klare når man står fullstendig på egne bein.

Anonymkode: 44fcd...1f7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, brownbrown skrev:

lurer på om mange her hadde gått fra exen om vi ikke hadde hatt vårt gode velferdssystem....nei vet du, da hadde det ikke vært så mange som hadde blitt alenemødre i det hele tatt

Jeg hadde gått fra han uansett. Hadde jeg ikke gjort det hadde vi havna på gata. Selv uten Overgangsstønaden hadde jeg fortsatt hatt bedre økonomi som alenemor enn jeg hadde i forholdet. Ungene trenger forutsigbarhet og minst en fornuftig omsorgsperson. Nå vet jeg hva vi har til enhver tid, jeg vet hva som skjer til enhver tid og vi har en forutsigbar hverdag.

Det er selvfølgelig tøft å være alenemor, men jeg angrer ikke ett sekund. Eneste jeg angrer på er valget av far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Jeg hadde gått fra han uansett. Hadde jeg ikke gjort det hadde vi havna på gata. Selv uten Overgangsstønaden hadde jeg fortsatt hatt bedre økonomi som alenemor enn jeg hadde i forholdet. Ungene trenger forutsigbarhet og minst en fornuftig omsorgsperson. Nå vet jeg hva vi har til enhver tid, jeg vet hva som skjer til enhver tid og vi har en forutsigbar hverdag.

Det er selvfølgelig tøft å være alenemor, men jeg angrer ikke ett sekund. Eneste jeg angrer på er valget av far...

sier ingenting gale om deg. men jeg vet det er plenty av alenemødre som utnytter systemet til det fulle...og noen som lager barn kun for å utvide OS lengre og slippe å jobbe. slike mennesker er boss og ingen nytte for samfunnet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, brownbrown skrev:

lurer på om mange her hadde gått fra exen om vi ikke hadde hatt vårt gode velferdssystem....nei vet du, da hadde det ikke vært så mange som hadde blitt alenemødre i det hele tatt

Må du slutte med den alenemødre fetishen du tydeligvis har 😂 favoritt tema tydeligvis 

Anonymkode: 854ac...c31

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Mannen anså barnet som en trussel om plassen i mitt hjerte.
2) Menn føler ikke det samme for barnet som kvinner.
3) I  min generasjon er det bare ubrukelige menn. Dette vil jeg forsøke å snu med min egen.
4) Jeg har nok med mine bilogiske barn, om jeg ønsker flere adoperer jeg i stedet for å adoptere fra en ubrukelig mor.

 

Jeg vet godt at mennn KAN føle det samme, men i min generasjon er man mest opptatt av seg selv det være seg kvinne eller mann.

Anonymkode: a291c...488

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...