Gå til innhold

Sønner med kvinner som ikke vil ha barn - Tvinge dem til å avbryte forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde gjort det uten skrupler!

Så godt som jeg kjenner min sønn så vet jeg at han da hadde truffet damen fra helvete og du kan ta deg faen på at hun skulle ut av livet vårt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, lykke til med det. Barnebarn er ingen menneskerett, og prøver du å tvinge din sønn til å forlate kvinnen han elsker - kommer det motsatte til å skje. De kommer tettere sammen og du blir skjøvet ut. Da får du fortsatt ikke barnebarn, og mister din sønn i tillegg ;) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at dette ikke er en trolletråd. Har du bare ett barn? Hvorfor har du ikke fått flere? Jo flere barn du får, jo større er sjansen for at i alle fall noen av dem gir deg barnebarn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel generelt flere menn enn kvinner som ikke ønsker seg barn, så faren er større for at din sønn ikke gidder å få barn enn at svigerdatteren din gjør det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Jeg glemte å ta med et annet viktig poeng. Hva hvis svigerdatteren din inderlig ønsker seg barn, men ikke kan få? Vil du da også tvinge din sønn til å gå fra henne?

Endret av Hulderen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hulderen skrev:

Det er vel generelt flere menn enn kvinner som ikke ønsker seg barn, så faren er større for at din sønn ikke gidder å få barn enn at svigerdatteren din gjør det.

Jeg tror ikke det er større sjanse for at menn vil ha barn, men større sjanse for at de ikke får barn, ja det stemmer. Min sinn har i alle fall sagt at han ønsker det.

Anonymkode: 833d3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg glemte å ta med et annet viktig poeng. Hva hvis svigerdatteren din inderlig ønsker seg barn, men ikke kan få? Vil du da også tvinge din mann til å gå fra henne?

Der er jeg litt mer tvilende, da skulle han fått bestemt selv.

Anonymkode: 833d3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnebarn var så viktig for deg så måtte du fått flere barn selv, du kan ikke etterlate alt "ansvar" til et barn. 

Anonymkode: c95ab...d03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Dette er noe av det dummeste jeg har lest her på lenge.  Grattis, dagens!   :alice:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde få seg en hobby... Gå ut og lek i snøen eller skaff dere venner? 

Om jeg hadde vært sammen med en mann eller dame som gjorde som mora si sa i voksen alder, så måtte de gjerne avbrutt forholdet. Hadde blitt glad for å bli kvitt svigerdritten og den patetiske underkua kjæresten. Slike barn har jeg ingen interesse av å bruke tiden min på. 

Anonymkode: 27f8d...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Det er deres liv, du har slettes ingen rett på å bestemme om de vil ha barn eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, mener du det samme om det er motsatt. At døtre med mannfolk som ikke ønsket barn burde tvinges til å kvitte seg med fyren? 

Anonymkode: f4753...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Eh, hvordan? Skal du møte opp med hagle på døren, eller noe i den duren? 

Og ikke minst; hvorfor? Det er ikke ditt liv. Og er det noe vi virkelig ikke trenger mer av på denne planeten så er det flere mennesker. 

Du får ikke barnebarn? Tough shit. 
Om ønsket ditt er stort nok får du prøve å få et barn til, som kan øke sjansene dine for barnebarn senere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg litt mer tvilende, da skulle han fått bestemt selv.

Anonymkode: 833d3...085

Du sier at du er litt mer tvilende, hvis svigerdatteren din inderlig ønsket seg barn, men ikke kunne få. Det er jo positivt st du ikke automatisk vil bli kvitt henne. Men hvordan skal du kunne vite forskjellen? Når vi drev og prøvde, og etter en slitsom utredning fikk vite at vi ikke kunne få barn, så var det så vondt at vi ikke orket å dele det med noen, allerminst med svigermor. Vi påstod også at vi ikke ønsket barn (enda), fordi det var for grusomt å si høyt at vi ikke kunne få. Ikke ønsket vi medlidenheten heller, det var bedre å få all dritten fra en stadig mer masete svigermor. Til frekkere hun ble, til mindre fristende var det å dele noe så privat med henne. Så hva skjedde? Jo, hun dyttet oss fra seg. Om det tilslutt likevel ville ha dukket opp et barn, så vet jeg neimen ikke om vi hadde orket å få svigermor tilbake i våre liv. Vi har litt kontakt med svigers, men ikke mer enn absolutt nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet også med å unnfange. Min svigermor hadde allerede flere barnebarn, men ville ha minst ett fra hvert av barna sine, og maste noe veldig på oss fra vi var i midten av tjueårene. At vi faktisk forsøkte på daværende tidspunkt var privat. At vi gikk til utredning var privat. Etter nesten fem år så ble jeg lei av maset midt i familieselskapet og upassende situasjoner og hormonell av behandlinger så jeg eksploderte ut med at vi ikke kan få barn og ba henne holde kjeft. Hun holdt ikke kjeft, men fortsatte å mase om behandlinger og hva vi forsøkte og kanskje sønnens sperm kunne brukes med eggdonor fra Estland og gudene vite. Mannen var like lei som meg, og vi kuttet etterhvert nesten all kontakt bortsett fra julegaver og bursdagshilsen og vi traff henne i andre sammenkomster som konfirmasjoner og runde dager. 

Så klaffet det endelig. Og vi fikk vårt første barn. Etter noe kamp er nå nummer to på vei. Og svigermor? Hun minner meg på at jeg løy henne rett i fjeset og snakker lattermildt om "Ja, også du som sa at du ikke kunne få barn.".

 

Hun er ikke en stor del av vårt liv. Vi orker henne ikke. Hun ser barnebarna sjelden men en gang i blant og stort sett når vi må. Hun er ubehagelig nok til at eldste barnet plukker opp sarkasme og spør hvorfor hun er slem mot meg og pappaen. Ikke et menneske jeg eller min mann ønsker å ha rundt familien vår.

Så for all del, TS. Mas i vei. 

Jeg håper karma biter deg i ræva. 

Anonymkode: f0b85...7c1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi slet også med å unnfange. Min svigermor hadde allerede flere barnebarn, men ville ha minst ett fra hvert av barna sine, og maste noe veldig på oss fra vi var i midten av tjueårene. At vi faktisk forsøkte på daværende tidspunkt var privat. At vi gikk til utredning var privat. Etter nesten fem år så ble jeg lei av maset midt i familieselskapet og upassende situasjoner og hormonell av behandlinger så jeg eksploderte ut med at vi ikke kan få barn og ba henne holde kjeft. Hun holdt ikke kjeft, men fortsatte å mase om behandlinger og hva vi forsøkte og kanskje sønnens sperm kunne brukes med eggdonor fra Estland og gudene vite. Mannen var like lei som meg, og vi kuttet etterhvert nesten all kontakt bortsett fra julegaver og bursdagshilsen og vi traff henne i andre sammenkomster som konfirmasjoner og runde dager. 

Så klaffet det endelig. Og vi fikk vårt første barn. Etter noe kamp er nå nummer to på vei. Og svigermor? Hun minner meg på at jeg løy henne rett i fjeset og snakker lattermildt om "Ja, også du som sa at du ikke kunne få barn.".

Hun er ikke en stor del av vårt liv. Vi orker henne ikke. Hun ser barnebarna sjelden men en gang i blant og stort sett når vi må. Hun er ubehagelig nok til at eldste barnet plukker opp sarkasme og spør hvorfor hun er slem mot meg og pappaen. Ikke et menneske jeg eller min mann ønsker å ha rundt familien vår.

Så for all del, TS. Mas i vei. 

Jeg håper karma biter deg i ræva. 

Anonymkode: f0b85...7c1

Mitt problem var om hun ikke vil eller gidder, altså hadde dette vert mitt problem, ikke at hun ikke greide å få barn. Om du hadde sagt til meg at dere forsøkte eller ønsket, så hadde ikke jeg blandet meg mer.

Anonymkode: 833d3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mødre som ville prøvd bryte forholdet dersom partner ikke vil ha barn: Hvorfor oppdro ikke dere barnet deres til å være sterk nok til å ta egne valg? 
Om barnet deres er så pinglete at det trenger mor til å ta avgjørelser selv i voksen alder, så er det vel heller barnet deres det er noe feil med, og som trenger å bli voksen og tørre stå for sine egne meninger? Mener dere virkelig at ett barn som enda trenger mor til å passe på hvem dem skal leke er klar for å oppdra egne barn? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Eh say what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis min sønn ville ha barn og ikke svigerdatter, hadde jeg fæn meg avbrutte dette forhold. Da bør hun heller finne seg en som også ikke gidder å ha barn. 

Men hvis MIN sånn også ikke vil ha barn, da er noe annet. Da hadde ikke jeg blandet meg inn. Men hadde kanskje snakket rolig, hvorfor han ikke vil. 

Altså moren har lov å si sin mening til sønnen sin! Det er MOR som har født deg og passet på deg! Hva slags drittunger må være å si at moren ikke må blande seg inn.! 

Anonymkode: 8233d...4c4

Men han klarer da å avslutte et forhold på egenhånd om han vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...