Gå til innhold

Nok om Islam og muslimer, la oss heller snakke om den norske urkulturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, jabx skrev:

Mest selvmord i Skandinavia? Nei, skandinaviske land ligger ganske langt ned. Men det er uansett vanskelig å sammenligne ulike land direkte fordi det er usikkerhet rundt kvaliteten på innrapporteringen. At det rapporteres få selvmord i et lutfattig land med udugelige myndigheter betyr ikke at det er få selvmord der. Bare at de ikke rapporteres.

Norge er et ganske gjennomsiktig samfunn med gode rutiner for rapportering. Det er all grunn til å tro at selvmord rapporteres oftere og mer korrekt enn de fleste andre steder. Likevel kommer Norge ganske langt ned på listen.

De fleste har ingen å feire jul sammen med? Hvor har du det fra?

Hvor har du det fra at de flest ei Norge krangler med naboene sine og at ingen land i verden har så mange nabokonflikter?

Nå kan ikke du ta egne opplevelser og late som de gjelder for andre. At mange klager på deg som nabo har nok mindre med naboene dine å gjøre. Jeg har aldri i hele mitt liv kranglet med en nabo, og jeg har bodd en del forskjellige steder.

Hva så? Det er ikke noe mål at barn må fødes innenfor ekteskapet. Ekteskapet kan heller komme når man har fått barn og vet at man vil holde sammen resten av livet.

Hvor har du alt dette fra?

Fedre tar ikke noe mindre ansvar i Norge enn andre steder. Det har ingenting med ekteskap å gjøre.

Å påstå at de fleste nordmenn blir misbrukt er rimelig tåpelig. Men jeg vil tro at i enkelte andre kulturer vi har importert, så skjer det mye misbruk ja. Som din egen kanskje?

Ja, hvor har jeg det fra. Dette har jeg fra statistikken, og virkeligheten som burde blitt tatt opp på dagsorden. Du følger ikke med i samfunnsutviklingen. Seriøst, du må joine frivillige organisasjoner, da ser du hvor elendig det er rundt oss...

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, jabx skrev:

Hva gjør du da? Du sitter foran PCen og kritiserer andre, men ignorerer egne problemer.

Snakk om dobbeltmoral.

Du tør ikke å se sannheten i øynene, og det virker som om du også er et offer for denne ensomheten og elendigheten som finnes i den primitive kulturen vår. Jeg anmoder deg om å joine frivillige organisasjoner, da får du virkelighetsbildet av det som skjer i Norge.

Anonymkode: 7cafb...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, syns du det er greit at dama ligger med flere menn, mens hun er i forhold med en mann, og syns du det er riktig at mannfolk drikker seg dritings og slår sine koner og misbruker sine barn. Syns du ikke det er feil av ungdommer å ha sex og bli gravide i ung alder, altså før de har stått på egne bein. Syns du det er greit at nordmenn begår så mye selvmord? Kunne like godt blande inn andre ting, og finmale det, men du kan ikke skjule sannheten.

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg synes ikke det er greit å ligge med andre enn den man er i et forhold med. Det gjør de færreste.

Det at mannfolk drikker seg fulle og slår og misbruker familien er nok dessverre mer utbredt i andre kulturer. Det viser særlig politiets tall over familievoldssaker.

Ungdommer bør ikke få barn nei. Men her viser det seg jo at raten av gravide ungdommer er lavere i samfunn som Norge enn i andre samfunn. Man kan se det samme i USA: Stater med en liberal seksualpolitikk har lav graviditetsrate blant ungdom, og stater med et mer konservativt grunnlag har høyere forekomst av ungdomsgraviditet.

Skjule sannheten? Du sprer bare løgn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, William Adelin skrev:

Vel dette er jo direkte løgn fra din side.

 

Nei. Gå inn på SSB sine sider. Forventet levealder i Norge i 1900 var ca. 54 år. I andre vestlige land lå den rundt 45-49 år.  

Anonymkode: d706f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor har jeg det fra. Dette har jeg fra statistikken, og virkeligheten som burde blitt tatt opp på dagsorden. Du følger ikke med i samfunnsutviklingen. Seriøst, du må joine frivillige organisasjoner, da ser du hvor elendig det er rundt oss...

Anonymkode: 7cafb...f58

Hvilken statistikk? Du må komme med noen kilder, ikke bare påstander.

Frivillige organisasjoner har jeg massevis av erfaring fra. Det tviler jeg sterkt på at du har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor har jeg det fra. Dette har jeg fra statistikken, og virkeligheten som burde blitt tatt opp på dagsorden. Du følger ikke med i samfunnsutviklingen. Seriøst, du må joine frivillige organisasjoner, da ser du hvor elendig det er rundt oss...

Anonymkode: 7cafb...f58

Linker?

Anonymkode: 9ffe5...4d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke du skal snakke om primitive tilstander når du selv kommer fra et land hvor de ikke kan holde fred og i tillegg dreper små barn og voldtar og ser ned på kvinner. Dere tror dere er så hederlige, men dere er skinnhellige. Alt dere gjør er å fortelle hvor flinke dere er med familien, hvor flinke dere er til å be 5 ganger om dagen, skal lissom bevise hvor ærbare dere er. Vel, stort sett ikke annet enn møkk i kulturen deres, med steining, selvmordsbombere, tvangsgifte, mishandling og ære og atter ære. Det er ingen frihet i islam overhodet. Syns du skal komme med kilder på det du nevner her. Og ja, Norge har sine uting, akkurat som alle andre land, men det er mye bedre å bo her enn hvilken som helst muslimland.  Og en annen ting, muslimske menn er ganske så flinke til å ligge rundt de også. J***a hore bukker er hva mange av dere er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tør ikke å se sannheten i øynene, og det virker som om du også er et offer for denne ensomheten og elendigheten som finnes i den primitive kulturen vår. Jeg anmoder deg om å joine frivillige organisasjoner, da får du virkelighetsbildet av det som skjer i Norge.

Anonymkode: 7cafb...f58

Men er det noe bedre andre steder? 

Anonymkode: 6cc7a...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Har vi noen norsk urkultur, egentlig? Da folk begynte å interessere seg for kultur hadde Norge vært en uselvstendig nasjon/provins i ca. 500 år. Norge er nok bare lillebroren søsteren til Danmark og Sverige.

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo ting som blodhevn fra veldig gammelt av da, men som vi ikke lenger utøver. Men jeg vil tro at TS er tilhenger av slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innlegg. Ser at mange nordmenn er hårsåre. Fair alt du tok opp. Mange punkter vi sliter med og som vi vil dekke over slik at vi kan kritisere andre. Dette landet mangler religion. Uten religion faller alt sammen og menneske blir som et dyr. Sant og sant TS. 

Anonymkode: 4e1e5...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt innlegg. Ser at mange nordmenn er hårsåre. Fair alt du tok opp. Mange punkter vi sliter med og som vi vil dekke over slik at vi kan kritisere andre. Dette landet mangler religion. Uten religion faller alt sammen og menneske blir som et dyr. Sant og sant TS. 

Anonymkode: 4e1e5...070

Ja, det er derfor de mest religiøse landene i verden er så fantastiske land å leve i og folk strømmer til disse landene....hehe.

Anonymkode: d706f...922

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Så Norge er et fælt land. Enig i at det er endel problemer her, og endel er sant. Men mye av dette er rent tullball og vitner om særs dårlige historiekunnskaper også.

Må si jeg ble veldig nyskjerrig på hva som er et bra land da? Ønsker med tiden å flytte ut av Norge, iallefall om vinteren, så trenger tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som hørtes fornuftig ut er det med alkohol, resten representerer ikke nordmenn.

Anonymkode: c8c11...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det norske samfunnet oser av problemer, som blant annet psykologiske problemer og selvmord. Ifølge statistikken er det mest selvmord i Skandinavia, og det er her de fleste folk føler seg mest ensomme. Nordmenn lever et isolert liv, og de fleste har ingen å feire jul sammen med, og det er i Norge de fleste krangler med sine naboer. Ingen andre land i verden har så mange konflikter med sine naboer, som i Norge.

Andre deler av verden skal man ta hensyn til sine naboer, mens i Norge så slutter folk aldri å sende klager og heksejakt på sine nærmeste naboer. Dette er ikke annet enn et primitivt kultur.

Nordmenn og deres seksuelle holdninger kan sammenliknes med arter i dyreverden. Ifølge en internasjonalt rapport er 85 % av barn i Norge født utenfor ekteskap (med andre ord løsunger). Selv i England er det uakseptabelt i deres kultur å føde løsunger. Det er ikke noe som skjer i dag, men går man tilbake i norsk historie, så er dette fenomenet fra langt før vikingtiden som har fortsatt å skje selv i den moderne siviliserte tiden. Det at folk ikke gifter seg og føder unger utenfor ekteskap fører til at fedrene ikke tar ansvar, og stikker. Mødrene blir aleneforsørgere, og dette påvirker barnets oppvekst, og etter hvert som moren skaffer seg nye partnere, så blir ungen ofte utsatt for seksuell misbruk av sine nye "fedrer", som igjen påvirker barnets psyke. Nordmenn er herpet, fordi de lever i et turbulent oppvekst, med utallige fedrer og mødrer som misbruker dem..

 

Anonymkode: 7cafb...f58

Linker til denne såkalte rapporten.

Forøvrig må du og komme med bevis på England utsagnet ditt siden det strider imot normal viten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Når det sto urkulturen, trodde jeg dette skulle være et lærerikt innlegg om oss nordmenn som var vikinger, men neida. *skuffende lesing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er derfor de mest religiøse landene i verden er så fantastiske land å leve i og folk strømmer til disse landene....hehe.

Anonymkode: d706f...922

Enig, og ikke nok med det men de mest redde menneskene er de som tyr til konseptet "religion". De fleste vet ikke hva Gud er, og har bare laget en ide om hva det er. De er ofte også de mest dømmende menneskene man treffer på. Mye bra som står i Bibelen, men man kan ikke ta alt bokstavelig. Det gjelder nok alle hellige tekster.

Anonymkode: c8c11...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor har jeg det fra. Dette har jeg fra statistikken, og virkeligheten som burde blitt tatt opp på dagsorden. Du følger ikke med i samfunnsutviklingen. Seriøst, du må joine frivillige organisasjoner, da ser du hvor elendig det er rundt oss...

Anonymkode: 7cafb...f58

Så kom med kilder, for så langt er det bare synsing

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt innlegg. Ser at mange nordmenn er hårsåre. Fair alt du tok opp. Mange punkter vi sliter med og som vi vil dekke over slik at vi kan kritisere andre. Dette landet mangler religion. Uten religion faller alt sammen og menneske blir som et dyr. Sant og sant TS. 

Anonymkode: 4e1e5...070

Nå har jo alle punktene hans blitt knust, så hva er det du mener han har rett om egentlig?

Mangler religion? Norge er et av de beste landene i verden å bo, så vi klarer oss åpenbart veldig bra uten. Jo mer et religiøst et land er, desto råtnere er det for innbyggerne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Jeg er 100% enig med TS i at vi har problemer i det norske samfunnet, særlig når det kommer til skilsmisser og barn utenfor ekteskap. Jeg synes og at det burde bli mer normalt at foreldre flytter til familien når de blir gamle. Resten anser jeg som ikke reelle problemstillinger eller direkte feil.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...