Gå til innhold

Favorittnavn du ikke får brukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har et barnenavn de liker godt, men ikke kan bruke? Enten fordi det er vanskelig å uttale, noen i vennekrets eller nær familie har akkurat brukt det, barnefar misliker navnet etc. Hadde vært morsomt å lese :)

Anonymkode: ba306...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke bruke Ulrik, da det var eksen og min plan dersom vi fikk en gutt sammen. Føler det blir helt feil dersom jeg eller eksen tar i bruk dette navnet i nye forhold. Ellers så er det Sofie, som jeg ønsker å oppkalle en kommende datter etter en slektning, men som en kompis av samboer nettopp har tatt i bruk på sin yngste. Må nok litt i tenkeboksen der :P 

Anonymkode: fa45c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha flere barn, så Josefine er dessverre et navn jeg aldri får brukt.

Anonymkode: 83817...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil. Den er nummer to på listen min og mest sannsynlig blir det kun ett barn på oss. 

Anonymkode: 4f5ae...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias - nær familie

jonathan - far liker ikke 😫

Line Marie - hvis vi engang får ei jente så ønsker jeg meg det ☺️

Anonymkode: e8870...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willem - samboeren min liker det ikke i det hele tatt, så det blir nok aldri aktuelt desverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil veldig gjerne kalle babyen for Eira, men der har samboeren satt seg helt på bakbeina! Så vil jeg ha sofie som mellomnavn til det navnet vi skal ha, men så fikk svigerinnen baby ett halvt år før og tok navnet før oss :P så da får vi finne på noe annet lurt

Anonymkode: 82e21...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidkun og Adolf. Vakre navn, men sømmer seg ikke i et dannet vestkantmiljø. 

Anonymkode: 406d1...bdb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunniva, fordi jeg bærer på siste barnet som er en gutt. Og Vegard, fordi navnet finnes i min manns nære familie. 

Anonymkode: 8ec85...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lila. Har alltid likt dette navnet, og alltid sett for meg at jenta vår skulle hete det. (Likt det siden swh bøkene var populære når jeg gikk siste året på barneskolen). Kan ikke brukes for vi har 4 gutter, skal ikke ha flere. Og nå er jo navnet blitt "tatt" av bloggere.

 

Henrik, Gabriel og Fredrik er navn jeg gjerne kunne hatt på guttene, men de er allerede i familien eller vennekretsen. Hadde sikkert ikke gjort noe om jeg og tok de, men ville ha noen andre. Tungvindt når to fettere heter det samme..

Mason, Jason og Luke er og navn jeg ville hatt på guttene, men syns ikke de funker så fint her jeg bor med dialekten. (og pappaen syntes ikke noe om de navnene)

Anonymkode: 7441a...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Silfen skrev:

Abelone.  Jeg er fint ferdig med barn. 

Favorittrestauranten min som barn het Abelone og jeg elsket å være der😊 

Fint navn. 

Anonymkode: 4f5ae...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjalg... Mannen steila, og ikke har jeg noen gutter heller. Lyder, samme årsak, så jeg slapp å krangle om det i hvert fall :) Ellers hadde jeg litt lyst på Elise, men det heter datteren til eksen min. Selv om vi ikke har noe kontakt, syns jeg det føltes helt feil "å dele" noe slikt.

Anonymkode: 4e3f1...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min het Henrik. Liker ikke han noe særlig, men liker navnet Henry. Kommer ikke til å foreslå for mannen min en gang. Blir for rart.

 

Anonymkode: f1de9...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bestandig likt navnet William. Både fordi det er fint, men mest fordi det var navnet til bestefaren min som jeg var utrolig glad i. Men siden det er så innmari poppis synes jeg det blir så feil å bruke det. 

Anonymkode: 52d63...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael 

Jonathan

Maksim

Eivind

Øyvind

Ofelia

Irina

Hyun Ah 

Miryang

Sonam - om vi får en jente vil jeg brukte dette, men i samboers land er det brukt som guttenavn

samboer liker ingen av disse navnene fordi han vil bruke navn fra sitt land, spesielt om vi får en til gutt, men om det blir jente tror jeg at jeg kan overtale ham til å like Ofelia hehe har uansett ikke planer om et til barn med det første så har ikke tenkt så veldig seriøst på navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evalea. Mannen liker det ikke. 

Ellers er vi enige om et gutte og et jentenavn til fremtidige barn, men guttenavnet er et beskyttet etternavn så det spørs om vi finner en alternativ stavemåte slik at vi kan bruke det. 

Anonymkode: 4a591...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecca

Nikoline

Sebastian

Charlotte

Jeg skal ikke ha flere barn.

Anonymkode: a67ef...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...