Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎09‎.‎12‎.‎2016 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Hva med å blinke deg inn om du ikke tør holde fartsgrensa??? Jeg kjørte forbi han tilslutt så klart,  for etterhvert skapte han eller hun kø.. steam!😖

Anonymkode: 41c0e...5d6

Enig i at om du ikke kan følge trafikken bør du la andre få kjøre forbi ved å stanse inn til siden osv, MEN det er ALLTID bil nr to som egentlig lager kø ved å ikke kjøre forbi hvis de kan :fnise:

Anonymkode: 33125...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som kjører på rødt lys! Er de fargeblinde??  Det er stadig flere som gjør dette, iallfall her i byen (Trondheim). Det skaper mange farlige situasjoner, særlig for fotgjengere som har fått grønn mann og går over gata og må bråstoppe eller hoppe unna idiotbilisten. 

Etter nyttår øker bøtene, og det vil koste 6650 kr å kjøre på rødt lys, men tviler på at det vil stoppe idiotene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Akay skrev:

Det som irriterer meg noe grønnjævlig er på parkeringsplasser på kjøpesentre. 

Du skal gjerne rygge ut eller inn på en parleringsplass så driter folk i det og bare går rett bak bilen eller bare vimser rett ut foran deg på parkeringsplassen. Dette er jo normalt folk som er på vei til sine egne biler og viser null hensyn 😡

Selv prøver jeg å ta hensyn når jeg går og ser biler som skal ut av parkeringsplass eller inn på en så jeg stopper opp å venter til dem er ferdig eller passer på å ikke plutselig atår i veien. Er det så satans vanskelig å gjøre det samme da?

Rygge ut fra parkeringsplass? Hvaslags blasfemi er det?! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tdm900 skrev:

Er helt enig med deg, mange av de nye lysene er utrolig irriterende i enkelte tilfeller. Men slik har det nå blitt med ny teknologi, som fungere helt fint på flatmark. De er neppe utprøvd over bakketopper og nordiske telehiv😜 De blå lysene du nevner, har jeg og lagt merke til, hva det egentlig er vet jeg ikke. Men det kan se ut som det er satt inn Xenon lamper i stedet for glødelamper, og det er ikke lov! De lyser for det første opp hele reflektoren, og de har heller ikke automatisk høyderegulering, som er påbudt med Xenon. Det kan også være LED pærer som er satt inn, de er heller ikke lovlig erstatning for glødepæra.

 
 

Hadde likt å få satt inn slike lys selv, for å deretter kjøre bak en bil som har det. Kanskje da ville de innsett hvor idiotisk irriterende det er for de som ligger forran. Det får bare være, heldigvis kan vi se oss lykkelige med at når Statens vegvesen er ute på kontroll ang lys, så stopper de dem og ber dem komme på kontroll etter de har fjernet lysene. 

Det er bare så "Hva faen!" når du treffer på en slik bil etter en bakketopp i motsatt kjørefelt, i mørket. Men det er vel greit for disse som har det, må jo være kul, vet du vel. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så mye at jeg ikke riktig helt vet hvor jeg skal begynne. Tviler også på at jeg får med meg alt ....

  • Manglende bruk av blinklyst - åpenbart. Dette er allerede godt dekket i tråde tidligere.
  • Folk som ligger under fartsgrensen uten særlig grunn, eller generelt kjører saktere enn nødvendig.
  • De over som ikke slipper folk forbi! Hva tror de egentlig at de er, som kan herske over andre bilister?
  • Bilister som ikke følger på køen foran dem - de lager heller mengder med ekstra kø!
  • Sjåfører som stopper på rødt lys, men f.eks. har en tom billengde foran seg. Og etter hvert, mens man fremdeles står og venter på grønt, finner ut at de skal tette dette tomrommet. Da får løken bilisten bak til å se løk ut, dersom han ikke følger på. Noe som er helt unødvendig å gjøre før det blir grønt.
  • Feil bruk av lys, særlig harrytasser som bruker tåkelys i kombinasjon med nærlys! Og ikke minst at de ikke klarer å forstå hvorfor dette kan blende andre bilister!
  • Folk som f.eks. kjører som svin på rette strekninger/flerfeltsveier, men som havner under fartsgrensen straks det er litt svinger. Har flere ganger opplevd at disse stilige typene kommer fresende forbi meg på flerfeltsvei, og kaster seg foran i det veien skrenkes inn. Deretter faller farten betydelig og de kjører under fartsgrensen.
  • Folk som snakker i/bruker mobiltelefonen når de kjører bil! Idioter! De er vel for fjern til å innse det selv, men kjøringen deres blir betraktelig hemmet, det samme med konsentrasjonen.
  • Gamle bilister generelt.
  • Unge rånere som tror de er verdensmestre.
  • Fartsfantomer og bøller.
  • Mennesker som ikke overholder vikeplikten.
  • Folk som ikke kan følge/lese skilting.
  • Folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer.
  • Bilister som ligger for tett oppi bilen foran.

Ja, det er sikkert ting jeg har glemt her også. Folk må generelt bare skjerpe seg når de ferdes i trafikken, eller holde seg hjemme.

Anonymkode: 67ea7...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

  • Feil bruk av lys, særlig harrytasser som bruker tåkelys i kombinasjon med nærlys! Og ikke minst at de ikke klarer å forstå hvorfor dette kan blende andre bilister!

Anonymkode: 67ea7...473

Dette sånn ca en million ganger. Det ser ut som om de gjør det på faen, rett og slett. Spesielt når det er mørkt og regner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye som irriterer meg om dagene merker jeg.  Her jeg bor er det småveier, altså ikke brei nok vei (mindre enn 6m, ikke gul linje og striplet hvit) men likevel tror folk at joda, selvfølgelig kan jeg ligge midt i veien, selv om det kommer en bil i mot (og selvfølgelig har jo disse slike lys jeg nevner ovenfor her, om ikke kan du banne på at fjernlyset er på, selv om det er godt opplyst). 

Har begynt å bare stoppe, rett og slett. Jeg tør ikke å la meg bli presset ut av veien av slike idioter, og selv om det skaper farlige situasjoner for de bak, så får det bare være. Neste gang kommer lydhornet frem. 

Det er plass til to biler i bredden om man bare senker farten litt, og ser flere bremser ned og svinger litt ut i veien dersom det kommer en møtende bil, men det hjelper jo ikke stort med de som ikke ser langt nok fram og avpasser hvordan de ligger i veibanen. Hjertet i halsen hver gang man skal ut på "hoved -hoved vei" eller en tur på nærbutikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dobbelpost, men det får gå. 

Julerushet nådde nye høyder hos folket. Som hun som absolutt skulle inn på parkeringsplassen innerst, ikke bare holdte du på å kjøre på meg, men du var en kvart cm unna støtfangeren på bilen min. Tror noen skal være veldig takknemlig for at jeg ikke banket på vinduet, for den dagen der var jeg sint. 

Også deg til som vinglet på motoveien, hvorfor tror du det skjer ulykker? At folk ikke kan kjøre? Neida, 90% av tiden din var nesa ned i fuckings mobilen. 

Også du som hadde så jææææævlig dårlig tid midt i byggefelt, hvor fett tror du det er at jeg kan se DEG i speilet, og ikke fronten av bilen din? 

Også din harrytass av en mammabil, tror du virkelig jeg kjørte ut forran deg på motorveien fordi jeg hadde lyst? Jeg bremser ikke på påkjøringsfelt med biler bak meg, vet du vel, når du har et fri venstrefelt. Du kan blinke så mye du vil med lysene, men når jeg har større hastighet enn deg på påkjøringsrampen, i en 110 sone.. burde ikke det si deg noe? 

Også må jeg bare få sagt det, ikke at det har noe med trafikken å gjøre, men når man må så jævlig på do, uten noen muligheter for å stoppe, eller å svinge av. 

Jo, også alle disse fine vikepliktsbruddene i Bærum da gitt. 

Kanskje jeg bare burde søke meg til politihøgskolen, bli UP og få til ro i sjela. Statskassa hadde sikkert blitt lykkelige. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lys; det må ha kommet en ny type glass etc på noen blinklys nå, for jeg syns det ser ut som om blinklyset står på men det gjør det visstnok ikke. Dette er jo livsfarlig! Var ute og kjørte i gårkveld og holdt på å kjøre ut i en rundkjøring der en bil så ut som den skulle til høyre, men den skulle rett fram. Opplevd det flere gg. Hva er dette for noe tøys? Og; jeg har godt syn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

Apropos lys; det må ha kommet en ny type glass etc på noen blinklys nå, for jeg syns det ser ut som om blinklyset står på men det gjør det visstnok ikke. Dette er jo livsfarlig! Var ute og kjørte i gårkveld og holdt på å kjøre ut i en rundkjøring der en bil så ut som den skulle til høyre, men den skulle rett fram. Opplevd det flere gg. Hva er dette for noe tøys? Og; jeg har godt syn!

Det du har sett da tipper jeg, er en luring som har koblet slik at blinslyset "lyser" bare når h*n ikke setter på blinklys. Det tror jeg ikke er lov hverken i Norge eller resten av Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Det du har sett da tipper jeg, er en luring som har koblet slik at blinslyset "lyser" bare når h*n ikke setter på blinklys. Det tror jeg ikke er lov hverken i Norge eller resten av Europa.

Takk for info! Det var iallefall en relativt ny bil, så jeg i farten. Skjønner ikke vitsen med det. Holdt på å kjøre på den, men heldigvis er jeg ikke av dem som "må fram". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som kjører alt for sakte, og er veldig "påpasselig" sånn at de nærmest står permanent parkert midt i gata for de må jo se seg for ved kryssende veier også, må vite..livsfarlig.

-joggere som løper på "turveier" som også har ferdsel til eiendommer, løper frem og tilbake foran bilen og prøver å gjøre en til lystmorder og så slår i taket på bilen når man til slutt fløyter i frustrasjon etter å ha hatt dem joggende i midtbanen 1km..

 

Anonymkode: b5ec0...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2016 den 20.22, dillyduzit skrev:

 

Også må jeg bare få sagt det, ikke at det har noe med trafikken å gjøre, men når man må så jævlig på do, uten noen muligheter for å stoppe, eller å svinge av. 

 

 

Been there, done that. Festlig når man har bilsjuke barn med seg. Ei venninne av meg fikk en splitter ny bil full av barnespy fordi det var umulig å svinge inn til siden. Lurer ofte på hvilke barnløse dustemikler som planlegger disse veiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Been there, done that. Festlig når man har bilsjuke barn med seg. Ei venninne av meg fikk en splitter ny bil full av barnespy fordi det var umulig å svinge inn til siden. Lurer ofte på hvilke barnløse dustemikler som planlegger disse veiene.

 

Man har jo selvfølgelig disse SOS plassene på siden, men de kommer jo så fort at det fort blir en fullstendig bråbrems, som ikke er særlig digg for både fører eller passasjer.. og med bilsjuke barn kan man vel risikere at spyet havner steder hvor man forventet det minst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dillyduzit skrev:

Man har jo selvfølgelig disse SOS plassene på siden, men de kommer jo så fort at det fort blir en fullstendig bråbrems, som ikke er særlig digg for både fører eller passasjer.. og med bilsjuke barn kan man vel risikere at spyet havner steder hvor man forventet det minst. 

Nemlig. Den stakkars jenta som satt i passasjersetet rullet ned vinduet og gjorde et tappert forsøk på å spy ut vinduet. Det førte til at spyet havnet alle andre steder i bilen. Og hvertfall ikke ut på veien som var hensikten. At mora som kjørte var en ustabil sjåfør mens dette stod på, er mildt sagt. Hun hadde også mange småirriterte sjåfører bak seg.

Dette var en digresjon, men like fullt ting som skjer i trafikken og som er irriterende. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg aller mest er alle idiotene som ikke kjører riktig i rundkjøringer (både feil plassering og feil/manglende blinklysbruk). Dette er helt grunnleggende og viktige ting! 

Én ting er "vanlige" rundkjøringer med 4 avkjørsler, der klarer folk sånn nogenlunde å plassere seg riktig (blinklysene er fortsatt et problemområde). Men fjern en avkjørsel og folk skjønner plutselig ingenting.. 

Det er en rundkjøring som jeg ofte har måtte bråbremse i for å unngå kollisjon. Jeg kjørte i den under opplæringen min også og kjørelæreren min sa at det er helt utrolig hvor mange ganger han også hadde sett feil kjøring der. 

Når du kommer inn mot den så har den en vei til høyre og en rett frem. Ingen avkjørsel til venstre. Så når du kommer inn mot den (det er bred innkjøring med plass til to biler ved siden av hverandre) så skal du ligge til høyre om du skal ta av ved første avkjørsel, altså til høyre. Skal du rett frem, altså ta andre avkjørsel, så skal du ligge til venstre!!

Men her tenker mange slik de ville gjort i en rundkjøring med 4 avkjørsler og legger seg til høyre selv om de skal rett frem. Og jeg som da ligger til venstre må omtrent ALLTID passe på de andre bilistene for å unngå kollisjon. En gang klarte jeg bare akkurat å komme ut av rundkjøringen før en slik bilist og han ble så sint og tuta og blinka. Da hadde jeg lyst til å stoppe bilen og gå bak og gi han en overhaling altså... 

*dagens utblåsning*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste jeg vet i trafikken er biler med L. Ikke kjøreskolebiler, men privat øvelseskjøring! De nøler i veikryss, rundkjøringer, lyskryss, og stopper 10-15 sekunder FØR en fotgjenger nærmer seg gangfeltet. I tillegg ligger de gjerne 20-30 km under fartsgrensen mens de skaper kø, uten å slippe trafikken forbi. Ja, jeg tuter på slike! Hvis poden ikke er moden for å kjøre på trafikert vei får du vente med å slippe poden ut på veien tenker jeg vi sier!

Anonymkode: eac1c...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet i trafikken er biler med L. Ikke kjøreskolebiler, men privat øvelseskjøring! De nøler i veikryss, rundkjøringer, lyskryss, og stopper 10-15 sekunder FØR en fotgjenger nærmer seg gangfeltet. I tillegg ligger de gjerne 20-30 km under fartsgrensen mens de skaper kø, uten å slippe trafikken forbi. Ja, jeg tuter på slike! Hvis poden ikke er moden for å kjøre på trafikert vei får du vente med å slippe poden ut på veien tenker jeg vi sier!

Anonymkode: eac1c...4bf

Da har du glemt en vesentlig ting: Du har selv en gang vært nølende inn i kryss, lyskryss, rundkjøringer og på veien generelt! Synes du burde tenke deg bittelitt om før du sier noe om de som øver seg altså!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tdm900 skrev:

Da har du glemt en vesentlig ting: Du har selv en gang vært nølende inn i kryss, lyskryss, rundkjøringer og på veien generelt! Synes du burde tenke deg bittelitt om før du sier noe om de som øver seg altså!

Helt enig! Alle vi som har lappen og kjører tilsynelatende flott, har vært DER en gang! Empati er en fin bil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mer enn noe annet.

Det er DU som ikke skal kjøre alene på veien eller du skal kjøre så tett opptil bak fordi

Jeg skal ligge foran som en veiviser for deg eller

jeg skal kjøre ut og stoppe så du får kjøre videre.

DU skal på død og liv ligge bak litt for nær meg som vil si at hvis jeg bremser så går det forferdelig galt.

Selv om det er fin strekning der du kan kjøre forbi så gjør du det ikke, og hvorfor i helvete gjør du ikke det. Det betyr at du som nr 2 i køen lager kø, når det kommer flere biler i samme retning. Farten på min bil er etter fartsgrense. Å nei, jeg kjører faen meg ikke ut slik at du som du tror du er konge skal ha fri ferdsel på veien,

DU som oppfører deg slik i trafikken  har en lang vei igjen for å bli en god billist!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...