Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På vei hjem igår snødde det maser. Liker ikke ta forbikjøring om det ikke er nødvendig. Var ikke glatt på veien, men litt sporete. Havnet bak en bilist som lå i 40 i 80 sone på helt fint føre. Han kjørte forbi x antall busstopp fortsatt like jævla sakte. I 60 sonen bremser han ned til 30. Faen så irriterende!  Hva med å blinke deg inn om du ikke tør holde fartsgrensa??? Jeg kjørte forbi han tilslutt så klart,  for etterhvert skapte han eller hun kø.. steam!😖

Anonymkode: 41c0e...5d6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som ligger i feil fil i rundkjøringer, kjører sakte rundt for å lete etter parkering, for så å plutselig stoppe og rygger. 

Anonymkode: a41ae...d28

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg nå er de som ikke kan parkere!

I banehagen vår er det lite plasser.. Man må parkere smart for å gjøre plass til alle. Det er en firkantet parkeringsplass uten oppmerkede plasser, men du kan fint få plass til 3-4 biler i bredden.. Er sjeldent det er 4-5inne å leverer samtidig, men det er visse tider det er litt mer folk.  Uansett, du har alltid de samme som parkerer slik at det ikke er plass til noen.. Er spesielt ei som bare kjører rett inn, uten å tenke, uten å se.. Hun kan fint parkere slik at hun tar 1-3plasser,siden hun parkerer skjeivt.. ARGH..

Eller de som står skjevt inni parkeringshus, og da rar to pakeringsplasser.. Veldig kjekt når det er julehandel og det er få ledige plasser.. Veldig fint at en idiot som ikke evner å rette opp bilen tar to...

Anonymkode: 3a58e...58e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorveier: 100/110 sonen: folk som svinger ut i venstrefeltet rett foran deg slik at du må panikkbremse.

Tipper mange ulykker skjer på norske veier pga. slik kjøring..

Anonymkode: 13d20...d48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke greier å bruke parkeringslys når de stopper i veikanten og tåkelysidiotene.

Anonymkode: 74b45...b26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater folk som ikke gidder å bruke blinklys! :kjempesinna: Enkelte synes å tro at blinklys er kjempedyrt ekstrautstyr som bare dyre luksusbiler til mange millioner har! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Salka skrev:

Jeg hater folk som ikke gidder å bruke blinklys! :kjempesinna: Enkelte synes å tro at blinklys er kjempedyrt ekstrautstyr som bare dyre luksusbiler til mange millioner har! 

Eller de som glemmer å ta det av igjen... :legrine: 

Anonymkode: 3a58e...58e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller de som glemmer å ta det av igjen... :legrine: 

Anonymkode: 3a58e...58e

Haha, ja de er også irriterende. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Eller de som glemmer å ta det av igjen... :legrine: 

Anonymkode: 3a58e...58e

 
 

Syntes det bare tipper over til "Merker du ikke at du har det på.. enda?" 500 meter etter avkjørselen eller ut av en rundkjøring :fnise:

-

Jeg absolutt hater, og det frister så å både tute og blinke på disse billistene som gasser på, legger seg heeeeeelt opp i ræva, for å så kjøre forbi. Får meg til å undre, ser de ikke langt nok fremover? Planlegger de ikke forbikjøringen? (Hovedsakelig fire-feltsveier) 

Endret av dillyduzit
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tydeligvis ikke vet hva blinklys er til, er så irriterende og spesielt i rundkjøringer :dry:

En annen ting er vikeplikt, og her jeg bor har jeg lagt merke til at spesielt voksne folk konsekvent ikke stopper. Høyreregelen er ganske grunnleggende for å si det sånn ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg satt i bilen på parkeringsplassen da en bilist parkerer ved siden av en bil som var veldig skjeivparkert. Bilisten åpner døren sin slik at den går inn i siden på den andre bilen, bare for av ren irritasjon. Måtte le da han gikk fremfor den skjeivparkerte bilen og tok flere bilder av regnummeret sånn i tilfelle, eller for å late som det var den skjeivparkerte bilen som hadde bulket han. Kanskje litt vel overdramatisk, men synes jo at man skal ta disse slaurene. 

Dagen etter i samme parkeringshus så jeg en gammel mann på over 70år som skulle parkere, og han så ikke engang hvor disse hvite linjene var. Han bare kjørte midt over den hvite linjen og gikk fra bilen (tok opp 2 plasser).. Da burde man ikke ha lappen altså :)

Anonymkode: c76da...8ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, calmara skrev:

Folk som tydeligvis ikke vet hva blinklys er til, er så irriterende og spesielt i rundkjøringer :dry:

En annen ting er vikeplikt, og her jeg bor har jeg lagt merke til at spesielt voksne folk konsekvent ikke stopper. Høyreregelen er ganske grunnleggende for å si det sånn ..

Høyreregelen burde vært fjernet. Det skaper mange farlige situasjoner. Synes alle sideveier skal ha vikeplikt inn mot hovedveien, da selvsagt med påbud om fletting når det er mye trafikk.

Anonymkode: c76da...8ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyreregelen burde vært fjernet. Det skaper mange farlige situasjoner. Synes alle sideveier skal ha vikeplikt inn mot hovedveien, da selvsagt med påbud om fletting når det er mye trafikk.

Anonymkode: c76da...8ca

På hovedveier gjelder sjelden høyreregelen da! Snakker om sideveier som går inn på sideveier, finnes mange nok av dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Salka skrev:

Jeg hater folk som ikke gidder å bruke blinklys! :kjempesinna: Enkelte synes å tro at blinklys er kjempedyrt ekstrautstyr som bare dyre luksusbiler til mange millioner har! 

 

7 timer siden, calmara skrev:

Folk som tydeligvis ikke vet hva blinklys er til, er så irriterende og spesielt i rundkjøringer :dry:

En annen ting er vikeplikt, og her jeg bor har jeg lagt merke til at spesielt voksne folk konsekvent ikke stopper. Høyreregelen er ganske grunnleggende for å si det sånn ..

Nå er det en gang slik at en del bilmodeller ikke kommer med blinklys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mørkt. Det pøsregner. Det er mye hjort langs veien. Tror virkelig idioten i bilen bak meg at jeg kommer til å kjøre fortere hvis han setter på fjernlys som treffer alle speilene og blender meg totalt??? Jeg hadde tenkt å slippe ham forbi, men han blendet meg slik at jeg ikke kunne se avkjørselen (det er ikke plass til to biler i bredden her). Og han nådde ferga med minst 10 minutters margin, så jeg skjønte ikke helt poenget...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Folk som konsekvent unnlater å bruke blinklys
  • De som tuter på personer under opplæring
  • Personer som kjører treigt når forholdene er optimale/unødvendig sakte under andre forhold
  • De som kjører i rykk og napp i letingen etter riktig vei/parkering (brems, kjør, brems, full stopp, snu, kjør, helomvending hele tiden)
  • Bussjåfører som bare måker seg uti vegen uten å bruke speilet (Vi har vikeplikt inntil 60 km/t, men likevel skal man forvisse seg om at det er klart, og varsle at man har tenkt seg ut av holdeplassen.)
  • De som ikke gidder å spare andre for litt tid ved å praktisere flette-regelen i rushtrafikken og andre travle perioder
  • Folk som ligger dønn oppi ræva på deg, og bare MÅ kjøre forbi, uten noen åpenbar grunn

 

Anonymkode: b195b...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veiene er fulle av gamle tanter som slå på tåkelys i 1994 og som siden ikke har klart å finne den bryteren igjen. Så har du håpløse rånere som er inspirert av tantene og synes det er süperkült serr med tåkelys, eller diverse rare lyskombinasjoner. Uansett ender de opp med å se mindre og blende mer. Tragisk, spesielt på mørke, svingete tofeltsveier.

Anonymkode: e7cc5...49d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på å tenke på en ting her i dag, som irriterer meg hver.eneste.jævla.fuckings gang; 

- Folk som kjører med fjernlys, fordi det er kult : merk; Det er gatelys, opplyst og du har møtende trafikk. 

- Disse som har led, xeon eller hva faen det er, for det første, blir jo fullstendig blendet og dersom du har dem bak deg, og treffer på en ujevnhet i veien - "ble jeg blinket på nå eller hva?" 

- Og disse som har "ekstra" blått lys, istedet for hvitt eller gult. 

Jeg vet ikke om jeg får noe sosial angst, og ikke ønsker å være til bry i trafikken, men av de simple grunnene der, ønsker jeg som regel å ligge bakerst i en kolonne/gruppe. Jeg syntes det rett og slett er svært ubehagelig å ha lysene dems deiset rett inn i hele bilen/speilene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, dillyduzit skrev:

Kom på å tenke på en ting her i dag, som irriterer meg hver.eneste.jævla.fuckings gang; 

- Folk som kjører med fjernlys, fordi det er kult : merk; Det er gatelys, opplyst og du har møtende trafikk. 

- Disse som har led, xeon eller hva faen det er, for det første, blir jo fullstendig blendet og dersom du har dem bak deg, og treffer på en ujevnhet i veien - "ble jeg blinket på nå eller hva?" 

- Og disse som har "ekstra" blått lys, istedet for hvitt eller gult. 

Jeg vet ikke om jeg får noe sosial angst, og ikke ønsker å være til bry i trafikken, men av de simple grunnene der, ønsker jeg som regel å ligge bakerst i en kolonne/gruppe. Jeg syntes det rett og slett er svært ubehagelig å ha lysene dems deiset rett inn i hele bilen/speilene. 

Er helt enig med deg, mange av de nye lysene er utrolig irriterende i enkelte tilfeller. Men slik har det nå blitt med ny teknologi, som fungere helt fint på flatmark. De er neppe utprøvd over bakketopper og nordiske telehiv😜 De blå lysene du nevner, har jeg og lagt merke til, hva det egentlig er vet jeg ikke. Men det kan se ut som det er satt inn Xenon lamper i stedet for glødelamper, og det er ikke lov! De lyser for det første opp hele reflektoren, og de har heller ikke automatisk høyderegulering, som er påbudt med Xenon. Det kan også være LED pærer som er satt inn, de er heller ikke lovlig erstatning for glødepæra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg noe grønnjævlig er på parkeringsplasser på kjøpesentre. 

Du skal gjerne rygge ut eller inn på en parleringsplass så driter folk i det og bare går rett bak bilen eller bare vimser rett ut foran deg på parkeringsplassen. Dette er jo normalt folk som er på vei til sine egne biler og viser null hensyn 😡

Selv prøver jeg å ta hensyn når jeg går og ser biler som skal ut av parkeringsplass eller inn på en så jeg stopper opp å venter til dem er ferdig eller passer på å ikke plutselig atår i veien. Er det så satans vanskelig å gjøre det samme da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...