Gå til innhold

unge mennesker som får hjelp av hjemmesykepleien.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du som er under 40 år fått hjemmesykepleien? Hva fikk du hjelp med og hvor ofte var dr hos deg? Jeg må ha hjelp av hj tj pga jeg har brudd og klarer ikke alt selv. Er det noe de gjorde som du reagerte på? Feks løpet inn med sko og etterlater sølete som du ikke får bort selv? 

Anonymkode: b6d6f...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har erfaring med hjemmesykepleien gjennom familie, har til tider bodd sammen med en som har hatt mye besøk av hjemmesykepleien. Bare positiv erfaring, de er renslige og hygieniske som få. Det har det vært snakk om hjelp til stell, medisiner, hjelp til løft/forflytting og sånne ting. De ordner også alt mulig, bestiller hjelpemidler osv. Synes de gjør en fantastisk jobb. Hyggelige er de også.

Anonymkode: 0afa8...f0d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du som er under 40 år fått hjemmesykepleien? Hva fikk du hjelp med og hvor ofte var dr hos deg? Jeg må ha hjelp av hj tj pga jeg har brudd og klarer ikke alt selv. Er det noe de gjorde som du reagerte på? Feks løpet inn med sko og etterlater sølete som du ikke får bort selv? 

Anonymkode: b6d6f...eb3

Jeg tror du forveksler her. Du har behov for hjemmehjelp, ikke hjemmesykepleie. Du skriver ikke noe om hva slags brudd du har pådratt deg, men trolig har du vel gips og bruker krykker hvis det er benbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hjemmehjelp. Ikke fornøyd i det hele tatt, så jeg lever heller med mer skitt enn å få de i hus. Hadde ikke fast tidspunkt, så jeg måtte sitte hjemme fra 08-15 i tilfelle de kom, kunne ikke dra på butikken engang. Og de vasket parkett med altfor mye vann, så det var skjolder på alle gulv etterpå. Jeg måtte vaske over igjen selv.. Prøvde å sette meg på et annet rom for å la de vaske i fred, men de kom inn til meg for å skravle. Ikke kult når du er i 20-årene og skammer deg over i det hele tatt å ikke kunne vaske selv. 

Aldri mer. 

Anonymkode: 6e267...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjemmehjelp for mange år siden mens barna var små. Det var etter et brudd. Litt klarte jeg å gjøre selv på krykker, og hadde en lettstelt leilighet. Det endte med at jeg foretrakk å ta en kaffe og en prat med henne og var fornøyd bare hun gjorde det mest nødvendige, blant annet gulvvask og handle. Kunne både tørke støv, vaske servant, ta oppvask, lage middag selv. Man finner på løsninger, hvilte beinet på en stol under oppvasken f.eks.

Anonymkode: 7599d...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesykepleie og hjemmehjelp er to vidt forskjellige ting! 

Anonymkode: 03740...310

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hjemmesykepleie hver dag i flere mnd. De leverte medisin til meg, som jeg ikke kunne administrere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller alderen din noen rolle for om hjemmetjenesten vandrer inn med sølete sko? 

Ellers tror jeg hjemmetjenesten har med skotrekk som de tar utenpå skoene før de går inn. Ikke bare for å unngå å grise hos deg, men også for å unngå å dra bakteriene fra deg til nestemann. 

Anonymkode: b26e5...ddb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvertfall kjennskap til at hjemmesykepleien der hvor jeg bor bruker slike blå plastovertrekk til skoene. Selvfølgelig kan være små hull som gjør at det kan lekke ut skitt...Men vet at mange ikke tar av seg skoene fordi en del brukere ikke har optimalt renhold hjemme og de ikke vil trakke rundt fra bruker til bruker i sokkene sine. Men det at det ikke er optimalt rent hos brukere kan jo også vise til at de ikke får innvilget like mye renhold av hjemmetjenesten som de behøver...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hjelp fra både hjemmehjelp og hjemmesykepleie (tilsyn og administrering av medisiner). Hjemmehjelp fungerte veldig dårlig for meg, de kunne aldri fortelle når de kom og jeg måtte sitte hele dagen og vente på dem, i tillegg til at de ikke fulgte mine instruksjoner på hvordan de skulle gjøre ting, så jeg måtte gjøre mye opp igjen. Fant til slutt ut at jeg brukte mindre energi på å vaske selv enn å måtte forholde meg til dem.. 

Anonymkode: dbdcf...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesykepleie er for de som trenger hjelp til påkledning, vasking, administrere legemiddel osv. Jeg var selv som 18-åring ute av stand til å kle på meg selv og de første ukene klarte jeg heller ikke å dusje meg selv. Jeg fikk hjelp til dusj, matlaging og påkledning av familie og kjæreste. Administrering av medisin klarte jeg selv da. Jeg skulle egentlig hatt hjelp av hjemmesykepleie, for det var vanskelig de dagene jeg var hjemme alene. Det gikk i rett i koppen-suppe og jeg fikk dratt på meg ei joggebukse. Da jeg kom på skolen etter noen uker fikk jeg hjelp av klassekamerater til påkledning og avkledning av yttertøy osv. :fnise:  

Det er veldig dumt at sykepleierne på avd jeg var på aldri tenkte jeg kunne trenge hjemmesykepleie. Det var aldri et tema der. De tenkte sikkert at jeg klarte meg selv fordi jeg var ung... 

Anonymkode: 31b04...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arabella skrev:

Jeg tror du forveksler her. Du har behov for hjemmehjelp, ikke hjemmesykepleie. Du skriver ikke noe om hva slags brudd du har pådratt deg, men trolig har du vel gips og bruker krykker hvis det er benbrudd.

Nei. Hjemmehjelp rydder og vasker. Hjemmesykepleien hjelper med stell. Jeg har IKKE behov for hjemmehjelp men hjemmesykepleie. Har brudd som gjør at jeg ikke klarer å kle på meg og må ha hjelp til sårtstell. 

Anonymkode: b6d6f...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmesykepleie og hjemmehjelp er to vidt forskjellige ting! 

Anonymkode: 03740...310

Jeg har ikke nevnt hjemmehjelp... Hvorfor henne seg opp I det? Jeg vet da godt forskjellen! 

Anonymkode: b6d6f...eb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du som er under 40 år fått hjemmesykepleien? Hva fikk du hjelp med og hvor ofte var dr hos deg? Jeg må ha hjelp av hj tj pga jeg har brudd og klarer ikke alt selv. Er det noe de gjorde som du reagerte på? Feks løpet inn med sko og etterlater sølete som du ikke får bort selv? 

Anonymkode: b6d6f...eb3

De løper ikke inn med sko, de har med seg skoovertrekk til hver bruker. Skjerp deg. 

Anonymkode: 29db7...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmesykepleie og hjemmehjelp er to vidt forskjellige ting! 

Anonymkode: 03740...310

Ikke nå lengre. I byen jeg bor vet jeg at hjemmesylepleierene etterhvert har fått fler og fler hjemmehjelpsoppgaver. Det går nok den veien. Hjemmehjelpere har ikke en offisiell utdannelse og det er ikke så mange som vil ha disse jobbene lengre heller uansett. Det er tungt arbeid!  Jeg gjorde det i 3 måneder under læretiden min og vet at jeg aldri kunne jobbet slik i en 100% stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De løper ikke inn med sko, de har med seg skoovertrekk til hver bruker. Skjerp deg. 

Anonymkode: 29db7...47b

Hos meg gjør de det. Selv om jeg ber dem ta de på. Skjerp deg selv...

Anonymkode: b6d6f...eb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De løper ikke inn med sko, de har med seg skoovertrekk til hver bruker. Skjerp deg. 

Anonymkode: 29db7...47b

Nei, det gjør de ikke. Har jobbet i hjemmesykepleien selv, og som hjemmehjelp. Og hatt hjemmehjelp selv. Aldri sett et eneste skotrekk :P 

Anonymkode: 6e267...691

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hos meg gjør de det. Selv om jeg ber dem ta de på. Skjerp deg selv...

Anonymkode: b6d6f...eb3

Da ringer du tjenestekontoret og klager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at ikke sykepleierne ønsker å ta av seg skoene inn til brukerne. Vet jo aldri hva man tråkker i der.

Jeg synes dog de burde bruke skoovertrekkene sine, så hvis de ikke gjør det er det ikke bra.

Anonymkode: 05fd1...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hjemmehjelp rydder og vasker. Hjemmesykepleien hjelper med stell. Jeg har IKKE behov for hjemmehjelp men hjemmesykepleie. Har brudd som gjør at jeg ikke klarer å kle på meg og må ha hjelp til sårtstell. 

Anonymkode: b6d6f...eb3

OK. Du var sparsom med opplysninger i det første innlegget ditt, så det var ikke så lett å forstå hva du egentlig mente.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...