Gå til innhold

Gutter uten utdanning får sjeldnere familie senere i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Ingen her kommer til å høre på deg. Tror også mange kvinnelige lærere ser på sine gutteelever som plagsomme og blir lei. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Da skulle de aldri vert lærere. Det er sykt, rett og slett sinnsykt.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville du tenkt like kynisk da? Det er noens barn det her er prat om.

Anonymkode: 0952d...de2

Det er fortsatt enkel biologi. De sterkeste genene føres videre.

Anonymkode: 24896...de9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt enkel biologi. De sterkeste genene føres videre.

Anonymkode: 24896...de9

Det er mennesker vi prater om. Snakk om noen motbydelige holdninger som egentlig fins blant folk. Ikke rart at det her egentlig har skjedd. Det har blitt gjort så mye for jenter både i utdanningsektoren og overalt, likevel blir gutter sett på som menneskelig søppel. Mange av dere som har skrevet her er barbarere, usiviliserte barbarere.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall 10 000 ganger heller vært singel og barnløs enn å 'ta til takke' med en partner jeg ikke passer med. 

-hilsen høyt utdannet kvinne.

Anonymkode: f63d9...53a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mennesker vi prater om. 

Anonymkode: 0952d...de2

Ja, og poenget ditt er? 

Anonymkode: 24896...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norge sliter ikke med befolkningsnedgang. Hva rabler du om?

Anonymkode: f63d9...53a

Det er kun pga innvandring, noe vi taper penger på.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var dårlig skrevet, men "ingen utdanning", var i alle fall ment som grunnskole.

Anonymkode: 0952d...de2

Ok, jeg har lav utdanning,  så da er det vel ikke noe håp for meg... Derimot ligger lønna mi på snittet.  Så jeg klarer meg fint jeg selv om jeg ikke har noe forhold med noen.

.

Anonymkode: d0215...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg..

Anonymkode: 6d62e...0a8

 

Jeg bryr meg. Det handler ikke bare om muligheten til å skaffe seg dame/familie, men også til å skape et godt liv for seg selv og bygge videre på landet.

Selv om jeg er kvinne, føler jeg veldig med de "praktiske" og skoleleie gutta. Fra tidlig alder blir det prenta inn at universitet er det eneste som gjelder. Så gikk jeg studiespesialisering, men jeg kommer aldri til å gå på universitetet.

Som kjent kan man velge mellom yrkesfag og studiespesialisering på VGS. De fleste velger sistnevnte, det er også mer stuerent. Ungdom - særlig gutter - som er skoleleie velger yrkesfag, men dropper ut fordi yrkesfag er altfor teoretisk. Hvorfor skal man analysere engelsk litteratur hvis det er anleggsmaskinmekaniker man vil bli? Og ikke gi meg den om at de lærer hvordan å følge/forstå bruksanvisninger på engelsk når man i engelsk i studiespesialisering ikke lærer hva anleggsmaskiner og deres tilhørende motordeler heter på engelsk...

Yrkesfag er trua akkurat nå. Færre og eldre lærere, linjer som har veldig få søkere, eller som rett og slett legges ned. Mange elever som slutter. Vi  må importere arbeidskraft (kjenner du noen unge med fagbrev i renhold, liksom) som igjen kan skade oss hvis landa disse folka kommer fra opplever økonomiske oppgangstider, som Sverige, der de nå drar tilbake.

Ingen utdanning gir ikke et godt grunnlag for et liv. Noen ender opp med NAV. Eller de må "gjøre opp" for seg senere, kanskje som lavtlønna lærling i 20-åra. Hvis man får jobb, risikerer man sparken først i nedgangstider. Utdanning gir også (vil jeg i det minste tro) selvtillit, uansett om det er som asfaltarbeider eller kjemiker.

Som TS sier, menn uten utdanning er ikke særlig lekkert, men hvem bryr seg om hva slags utdanning dama har? Kjenner på dette selv, der jeg har VGS og mannen min er kjemiingeniør. Kunne dette ha vært noe som fant sted ofte, hvis kjønna var bytta om på? Tviler, dog unntak finnes.

Hvordan skal dette endres? Jeg synes det er på tide med ny læreplan - kutt ned på teorien. Man bør også begynne med å få på plass interessetester allerede i barneskolen, der både lærere og foreldre tar notis av hva eleven/ungen er god på, så slipper man at alle skal dyttes inn på universitetet og at yrkesfag blir sett på som mindreverdig. Norge er ikke tjent med å være en nasjon av alt fra teoretiske astrofysikere, kjønnsforskere, matematikere, sosiologer og alt i mellom uten å ha noen som tør å få møkk på henda og sistnevnte uten mulighet til å stifte familie.

Hvis man vil ha likestilling, må man innse at begge kjønn har sine problemer. At gutter/unge menn uten utdanning blir klemt ut av samfunnet, er så absolutt et problem og noe vi må ta tak i. For meg er dette større og viktigere enn at modeller dør av anoreksi i USA eller Frankrike. Det burde også være et problem for de fleste i Norge, og ikke noe man bare feier under teppet og later som ikke er noe viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg har lav utdanning,  så da er det vel ikke noe håp for meg... Derimot ligger lønna mi på snittet.  Så jeg klarer meg fint jeg selv om jeg ikke har noe forhold med noen.

.

Anonymkode: d0215...baf

Det er naturligvis ikke et absolutt. Du har sikkert muligheter.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun pga innvandring, noe vi taper penger på.

Anonymkode: 0952d...de2

Oh no! Du er en av de ja.... sjekk holdningene dine og spør deg selv hvorfor du blir selektert bort...

Anonymkode: f63d9...53a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er naturligvis ikke et absolutt. Du har sikkert muligheter.

Anonymkode: 0952d...de2

Har så vidt prøvd nå, skal på date om en stund. Så da får jeg se hvordan det går, og hun har høyere utdanning enn meg 🙂 

Anonymkode: d0215...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oh no! Du er en av de ja.... sjekk holdningene dine og spør deg selv hvorfor du blir selektert bort...

Anonymkode: f63d9...53a

Så det er altså ulovig å ikke være ekstremt positiv til innvandring? Klart flyktninger skal få komme, men.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har så vidt prøvd nå, skal på date om en stund. Så da får jeg se hvordan det går, og hun har høyere utdanning enn meg 🙂 

Anonymkode: d0215...baf

Bra det, lykke til ;)

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er lite vilje i utdanningsektoren å faktisk gjøre noe med problemet, og foreldre er helt likegyldige. Foreldrene vet kanskje ikke om at sønnene deres ikke kan få dame med lav utdanning.

Anonymkode: 0952d...de2

Foreldrene er vel hovedproblemet her. Det er deres jobb å hjelpe sønnene sine opp og fram

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Foreldrene er vel hovedproblemet her. Det er deres jobb å hjelpe sønnene sine opp og fram

Enig i det :)

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mulig at min omgangskrets er utvanlig,da. Men jeg tror ikke det. Det skyldes nok heller at slaven ikke kan eller vil se sine egne lenker, men tror det må være slik.

Anonymkode: 7edb0...894

Da lever de i dårlige forhold. Skal ikke være slik. Kontrollerende partnere må man gå fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ForeHva om det var din sønn?

Anonymkode: 0952d...de2

Men guttene har også selv ansvar for å jobbe med skolen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del menn er bare tapere, ikke bra nok for kvinner. Hva skal du gjøre med det? Ingen bryr seg. Kanskje bortsett fra de mennene det gjelder. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Hva de skal gjøre med det? En ting er jo å sørge for kvinnediskriminering på arbeidsmarkedet samt gjøre det på andre måter bortimot økonomisk umulig å klare seg alene. Enda mer effektiv om man også sørger for en strengt håndheve seksualmoral. Er jo et par som rett og slett har skrevet rett ut at de ønsker å legge ned velferdsstaten fordi velferdsstaten gir kvinner jobber... Dette er for all del ikke det jeg mener, men de meningene endel av disse "mannsrettsaktivistene" har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeeWee skrev:

Hva de skal gjøre med det? En ting er jo å sørge for kvinnediskriminering på arbeidsmarkedet samt gjøre det på andre måter bortimot økonomisk umulig å klare seg alene. Enda mer effektiv om man også sørger for en strengt håndheve seksualmoral. Er jo et par som rett og slett har skrevet rett ut at de ønsker å legge ned velferdsstaten fordi velferdsstaten gir kvinner jobber... Dette er for all del ikke det jeg mener, men de meningene endel av disse "mannsrettsaktivistene" har. 

Hva faen? Det er overhode ingen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PeeWee skrev:

Hva de skal gjøre med det? En ting er jo å sørge for kvinnediskriminering på arbeidsmarkedet samt gjøre det på andre måter bortimot økonomisk umulig å klare seg alene. Enda mer effektiv om man også sørger for en strengt håndheve seksualmoral. Er jo et par som rett og slett har skrevet rett ut at de ønsker å legge ned velferdsstaten fordi velferdsstaten gir kvinner jobber... Dette er for all del ikke det jeg mener, men de meningene endel av disse "mannsrettsaktivistene" har. 

Ingen mannsaktivister ønsker å legge ned velferdsstaten fordi kvinner arbeider der. Det er rent nonsens. Vi har ingen fiender, verken feminister eller noen andre.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...