Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Stilig hår du har ;) 

Nattavvenning ja ... det prøver jeg bare å skyve bort. Jeg gruer meg sånn, vet ikke om jeg klarer det. 
Hvorfor har du valgt akkurat 27. februar som startdato?

Jeg har tenkt meg i påsken da jeg har fri fra jobb, men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg kommer til å klare det. Knøttet blir så fryktelig lei seg og sint når han ikke får det han vil ha, og om natten har jeg ingen motstandskraft whatsoever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Harlekin skrev:

Stilig hår du har ;) 

Nattavvenning ja ... det prøver jeg bare å skyve bort. Jeg gruer meg sånn, vet ikke om jeg klarer det. 
Hvorfor har du valgt akkurat 27. februar som startdato?

Jeg har tenkt meg i påsken da jeg har fri fra jobb, men jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg kommer til å klare det. Knøttet blir så fryktelig lei seg og sint når han ikke får det han vil ha, og om natten har jeg ingen motstandskraft whatsoever. 

Jo takk! :nigo:

27. februar, fordi da har eg fri en uke. Jeg er så og si borte hele helga, så jeg tenker at mandagen må hun få alt hun vil ha :tongue: Så tirsdagen blir dagen. Huff. 

Det er ganske krakilske tilstander her også :( Hvor mange oppvåkninger har dere i løpet av natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvåkninger, tja, en million? Neida ... det varierer. Vi har hatt en dårlig periode nå pga. disse elendige jekslene. Da har han våknet sikkert 10 ganger, og ofte vært utrøstelig og våken lenge. Nå har det roet seg, begge jekslene oppe er ute, men nå er den nede til venstre begynt å komme :P De siste dagene har det ikke vært så ille, 2-3 oppvåkninger. Av og til går det med bare smokk, andre ganger kniper han tennene hardt sammen når jeg er så frekk å komme med smokken, og da er det bare pupp som gjelder. Etterpå tar han villig smokken som han ellers er veldig glad i :baby:

I natt var han som sagt våken kl 4:30 og skulle ikke sove mer. Sovnet på bussen på vei til barnehagen!

M da, hvor ofte våkner hun? Det er jo festlig med sånne nattefester som i natt. Da føler man seg ikke egentlig som et menneske etterpå, bare som et halvt et ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harlekin skrev:

Oppvåkninger, tja, en million? Neida ... det varierer. Vi har hatt en dårlig periode nå pga. disse elendige jekslene. Da har han våknet sikkert 10 ganger, og ofte vært utrøstelig og våken lenge. Nå har det roet seg, begge jekslene oppe er ute, men nå er den nede til venstre begynt å komme :P De siste dagene har det ikke vært så ille, 2-3 oppvåkninger. Av og til går det med bare smokk, andre ganger kniper han tennene hardt sammen når jeg er så frekk å komme med smokken, og da er det bare pupp som gjelder. Etterpå tar han villig smokken som han ellers er veldig glad i :baby:

I natt var han som sagt våken kl 4:30 og skulle ikke sove mer. Sovnet på bussen på vei til barnehagen!

M da, hvor ofte våkner hun? Det er jo festlig med sånne nattefester som i natt. Da føler man seg ikke egentlig som et menneske etterpå, bare som et halvt et ;) 

Jekselhelvete, altså! Jeg har ikke fått sjekket statusen der i det siste. Det pleier jeg å gjøre når hun hyler på stellebordet, men i det siste har stellebordet plutselig blitt en helt grei plass å ligge :fnise: Men det ser seriøst ut som hun har ca. 165 tenner inni der :blink:

Sånn rundt seks oppvåkninger etter at jeg har lagt meg er vanlig. Pluss et par på kvelden. I går var det tre. Savner å kunne slappe mer av på kveldene. Nå går jeg rundt med babycallen i hånda og bare venter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

 

27. februar, fordi da har eg fri en uke. Jeg er så og si borte hele helga, så jeg tenker at mandagen må hun få alt hun vil ha :tongue: Så tirsdagen blir dagen. Huff. 

Hvis du er så og si borte hele helgen ville jeg brukt det som kickoff av nattammingslutt. Så du ikke blir borte, kommer tilbake og lar henne få og så kutter. Min M hadde hvertfall blitt forvirra av det. 

(Endelig litt dødtid jeg ikke fyller med strikking, så da rakk jeg å slenge inn en liten kommentar :fnise:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, A4-livet skrev:

Hvis du er så og si borte hele helgen ville jeg brukt det som kickoff av nattammingslutt. Så du ikke blir borte, kommer tilbake og lar henne få og så kutter. Min M hadde hvertfall blitt forvirra av det. 

(Endelig litt dødtid jeg ikke fyller med strikking, så da rakk jeg å slenge inn en liten kommentar :fnise:)

Jeg jobber helg, så jeg er borte på dagen og kommer hjem rett før leggetid. Da er puppen syykt populær :laugh: Så de nettene må hun nesten få mammaen sin synes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg jobber helg, så jeg er borte på dagen og kommer hjem rett før leggetid. Da er puppen syykt populær :laugh: Så de nettene må hun nesten få mammaen sin synes jeg :) 

Da hadde jeg også gitt pupp om jeg var deg :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattavvenning. Det er veldig lurt å være mentalt forberedt, sånn at du faktisk klarer å stå i det. Jeg syntes det var grusomt å nekte henne noe som hadde vært hennes rett og privilegium liksom ... :fnise: Men som en venninne sa, det er MYE mer urettferdig om man først sier nei, så sier ja fordi man ikke orker det, og så sier nei igjen. Lettere med tydeligere linjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lille_frosk skrev:

Lykke til med nattavvenning. Det er veldig lurt å være mentalt forberedt, sånn at du faktisk klarer å stå i det. Jeg syntes det var grusomt å nekte henne noe som hadde vært hennes rett og privilegium liksom ... :fnise: Men som en venninne sa, det er MYE mer urettferdig om man først sier nei, så sier ja fordi man ikke orker det, og så sier nei igjen. Lettere med tydeligere linjer. 

Takk! Isj, jeg gleder meg virkelig ikke. Hvis søvnen blir bedre for oss begge så er det selvsagt verdt det. Men det er jo ingen garanti :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Weebs skrev:

Takk! Isj, jeg gleder meg virkelig ikke. Hvis søvnen blir bedre for oss begge så er det selvsagt verdt det. Men det er jo ingen garanti :tongue:

Nei, det er det jo ikke. Men det er ganske mange som opplever det likevel! Lov å være håpefull!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften! 

Jeg er så fuckings sliten at jeg har ikke ord. Egentlig føler jeg meg syk. Vondt i kroppen, fortsatt hosteparty og svimmel. Jeg velger å skylde noe av det på en kollega :P De siste to dagene har jeg jobbet med verdens mest intense person. Jeg har aldri møtt noen med så mange følelser. Og hun svinger innom hele humørskalaen flere ganger til dagen. Det er veldig travelt å jobbe med en sånn person. Jeg er en typisk introvert, så jeg kommer hjem helt utkjørt. I går skulle jeg ta en lur på 30 minutt, den ble 90. Likevel måtte jeg legge meg på likt med M på kvelden.

Dagene til M i barnehagen svinger litt. Får vanligvis høre at hun er glad og fornøyd. Får også høre at hun ikke spiser noe særlig. Men hun drikker visst enormt mye! Såpass at bleiene hennes er så tunge at de må byttes utenom de faste stelletidene. Så jenta er ikke dehydrert :P Soving har variert mellom 30 minutt og 2,5 time! :ohmy: Galskap. 

De voksne har laget sånn "Huset mitt" til alle ungene. Vi gav dem bilder av alle i familien, så er de blitt limt på et ark som ungene kan se på hvis de er lei seg. På M har det helt motsatt effekt. Hvis hun er glad når hun ser arket så begynner hun å gråte. Men det kunne jeg fortalt dem at kom til å skje :tongue:

Hun er ekstremt mammadalt. Vil ikke leke med pappa hvis jeg er i rommet. Jeg må lukke døra på kjøkkenet hvis jeg skal lage mat. Og hun sitter svært sjelden i ro. Det må skje ting hele veien. 

En jeg kjenner har nettopp fått baby. Og  den skal ikke gå i barnehage. Jeg blir sliten av å tenke på det :fnise:  Vedder en hundrelapp på at de ombestemmer seg etter en stund :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er blitt forkjøla igjen. Hun hadde vel et par dager uten snue før det var på'an igjen. Nå hoster hun og har slim i halsen. Så nettene er ganske oh my god :tongue: Men det er jeg strengt tatt vandt med nå, og det er alltid greit med en unnskyldning til å starte dagen med to bokser iskaffe. 

Hun er så ekstremt mammadalt. Henger på meg hele veien. Mannen har kommentert det flere ganger de siste dagene og vrir det om til at det er min feil. Ikke vet jeg. Jeg liker å få litt kos av M, jeg. Men det kan jo bli litt mye. Det er ikke topp stemning mellom oss i helga, så hver negativ kommentar blir ekstra ille. Jeg tenker det er en miks av barnehagestart og dårlig form. Eller hvor lenge er det lov å skylde på barnehagestart? Er det bare M som er så mammadalt? Vær så snill å si at andre opplever det samme :P Som sagt er det greit å henge med pappa hvis jeg ikke er i rommet, men med en gang hun ser meg så spurter hun bort til meg. 

Uka som kommer nå gruer mannen seg til. Lurer på om det er derfor han er i ræva humør. Vi har egentlig ikke snakket sammen mer enn vi må de siste dagene. Jeg jobber kveld hver dag, så han har ansvaret for M alene. Fra han kommer hjem til hun legger seg. Og i helga jobber jeg hele dagen, kommer hjem til leggetid. Jeg skjønner at han kommer til å bli sliten. Men det er ikke digg for meg heller, jeg får jo ikke sett M i det hele tatt. Jeg leverer henne ikke grytidlig i barnehagen, men hun må jo gå der hver dag sånn at hun venner seg til det. Kanskje hun begynner å spise hver dag etterhvert også... :P 

Etterpå har jeg fri en uke, så det er liksom lyset i enden av tunnelen. 

Meeen ja. Dette har vært en ganske ræva helg med tanke på ekteskapet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, høres ikke ut som valentinsdag har gjort romantiske mirakler for dere denne uka altså? :P

Mammadalting tenker jeg er sååå vanlig både første og andre leveår. Jeg syns det er litt dårlig gjort å skulle legge skylda på deg for det, altså. Det er vel en form for separasjonsangst, og helt naturlig. Men det bidrar sikkert til at mannen din gruer seg til kommende uka, ja. Men hallo, det greier dere alle sammen helt fint vil jeg tro! Blir kanskje lettere for mannen at du ikke er der? :P

God bedring til M igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også. Bølla vil bare være sammen med meg så lenge hun vet at jeg er hjemme.
Jeg får virkelig ikke gjort noen ting uten at hun henger på meg, bortsett fra de få gangen hun bestemmer at det er greit å leke alene. Går jeg på do og lukker døra så står hun uten for og hyyyyler, lar seg ikke avlede heller. :vetikke:
Mannen synes det er kjempe frustrerende og jeg ser at han blir lei seg fordi han ikke strekker til. Hun sitter jo bokstavelig talt på fanget hans og skriker at han er en udugelig dritt så jeg forstår godt at det er sårende.. 
Men det går over da, spørsmålet er bare når... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mammadalt her også. Er blitt litt bedre, men fortsatt må mannen ta henne med i en annen etg om jeg skal få sett på Barne-TV med eldstemann eller spise frokost i fred. Slitsomt for alle :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/18/2018 den 12.08, Sisti skrev:

Æsj, høres ikke ut som valentinsdag har gjort romantiske mirakler for dere denne uka altså? :P

Mammadalting tenker jeg er sååå vanlig både første og andre leveår. Jeg syns det er litt dårlig gjort å skulle legge skylda på deg for det, altså. Det er vel en form for separasjonsangst, og helt naturlig. Men det bidrar sikkert til at mannen din gruer seg til kommende uka, ja. Men hallo, det greier dere alle sammen helt fint vil jeg tro! Blir kanskje lettere for mannen at du ikke er der? :P

God bedring til M igjen! 

Ingen mirakler i sikte :riste:

Disse ukene har vanligvis gått greit. Puppene mine sliter litt, går jo hundrevis av timer uten amming :fnise: Legging har ikke vært sånn tipp topp, forrige "helvetesuke" sov hun i vogn til jeg kom hjem. Men alt går :vetikke: Skjønner at han blir sliten da. Halve uka skal guttene være der i tillegg. Så det blir jo litt å gjøre :P 

Jeg synes også det er dårlig gjort å skylde på meg! Åhr :dry:

På 2/18/2018 den 14.02, Beccy87 skrev:

Sånn er det her også. Bølla vil bare være sammen med meg så lenge hun vet at jeg er hjemme.
Jeg får virkelig ikke gjort noen ting uten at hun henger på meg, bortsett fra de få gangen hun bestemmer at det er greit å leke alene. Går jeg på do og lukker døra så står hun uten for og hyyyyler, lar seg ikke avlede heller. :vetikke:
Mannen synes det er kjempe frustrerende og jeg ser at han blir lei seg fordi han ikke strekker til. Hun sitter jo bokstavelig talt på fanget hans og skriker at han er en udugelig dritt så jeg forstår godt at det er sårende.. 
Men det går over da, spørsmålet er bare når... :sukk:

Så bra at det er akkurat likt! Og du som er en supererfaren tobarnsmor i tillegg. Du ville jo ikke gjort det med vilje, og bare "Bølla, nå vil jeg at du skal klenge på meg dagen lang, okei? Avtale!" Det virker som det er det mannen tror jeg og M er blitt enige om :daane:

22 timer siden, A4-livet skrev:

Har en mammadalt her også. Er blitt litt bedre, men fortsatt må mannen ta henne med i en annen etg om jeg skal få sett på Barne-TV med eldstemann eller spise frokost i fred. Slitsomt for alle :Nikke: 

Godt å høre, godt å høre! 

----

Takk for svar, kjære mødre! Trenger ikke å lure lenge på noe her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sitter på jobb og slurper i meg en Red Bull med sugerør. Blir ledd av fordi jeg har med meg sugerør. Men sugerør er livet! Red Bull, Repsils og Otrivin nesespray. Formen er ikke helt konge. Jeg og M hoster om kapp om natta. Det er gøy. I dag blir hun 15 måneder! Gudhjelpes. Og vi skulle egentlig vært på helsestasjonen og fått vaksine, men fikk time neste mandag i stedet for. Satser på hun er friskere da. 

Ehmm, føler jeg hadde noe å dele, men det er borte vekk. Men jeg må likevel benytte anledningen til å skrive et innlegg. Jeg sitter på en PC der ingen ser hva jeg gjør på! :fnise: Alt er lov! :mynona:

M har en slags hockeysveis på gang :fnise: Det er kort fremme (begynner å bli litt lengde på det da) og langt bak. Og hun har fått to dreadlocks! :ohmy: Jeg klarer ikke å løse opp knutene, og hun liker ikke at jeg fikler med håret hennes. Mamma foreslo å klippe dem av mens hun sov :P Men det er jo litt trist å klippe av så mye hår når hun endelig begynner å få litt sveis. Tror jeg må kjøpe sånn balsamspray i morgen. Og kanskje begynne å gre håret hennes hver dag :plystre:

Snart får hun luggen i øynene. Jeg skyver den til sides flere ganger daglig, men den lever sitt eget liv. Ofte ender hun opp med midtskill, og det ser helt hysterisk ut :ler: Jeg ser flere jenter har håret i en gummistrikk midt på hodet. Ganske søtt. Jeg har hatt det på M hjemme. Men det må jo være vondt å ta på lue? Gummistrikken lugger jo :klo: Kan ikke akkurat be PK ta den av og på hver gang de skal ut :fnise:

Alt jeg går rundt og tenker på, jeg dauer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kommet hjem! Nå ligger jeg i senga mens M ligger i vogna i garderoben vår. Høres ganske fælt ut når jeg tenker meg om, men det er et såkalt walk in-closet. Masse plass. Vegg i vegg med soverommet vårt. Har døra åpen så jeg hører hun puster :nigo:

Burde lagt meg mye tidligere, men for første gang på lenge hadde jeg og mannen en fin samtale i sofaen der ingen av oss måtte spille høflig fordi vi egentlig var irriterte.  Det startet litt sånn da. Han snakket om at det var travelt på jobb nå, og det passet dårlig siden vi sliter hjemme og sover for lite. Det er flere uker siden vi drev å byttet på å sove. M sluttet å godta han som sovekompis når hun var syk, og etter det har det kun vært meg. Og jeg blir "lettere" irritert når han så ofte tar dette opp. "Jeg håper hver kveld at M skal begynne å sove skikkelig." Ja, siden det påvirker deg sånn inni granskauen der du ligger og sover for deg selv på hennes soverom :daane:

Nei, nå sporet jeg veldig av her.

I dag inkluderte han faktisk meg i den setningen! "Jeg håper hun begynner å sove skikkelig snart, for hennes del, og din." Jeg datt nesten av sofaen. Herregud, for MIN del?" Wow. 

Jeg minnet ham på, atter en gang, at dette er en liten mikrodel av livet hennes. Vi er kjempetrøtte i en relativt kort periode. Men selvsagt, mer søvn er hovedmålet mitt akkurat nå. Eller neste uke da. Tirsdag neste uke ;) Håper for fader ikke hun blir dårlig av den teite vaksinen! 

Der våknet hun! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er det fredag! Jeg har fri i dag. Og i morgen! Egentlig skulle jeg hatt en laaang dag på jobb i morgen, men mannen stikker på cup, M er forkjøla og jeg er forkjøla. Og jeg fikk beskjed av en kollega i går om å holde meg hjemme hele helga. Jeg så visstnok helt grusom ut. Jo, takk skal du ha :fnise: Tenkte å gå på jobb søndag da. Men uansett. Jeg og M får chille hjemme i morgen :) 

Jeg har vært flink pike og ryddet/vasket/laget M-mat før jobb hver dag denne uken. Og i dag skal jeg og mamma til bossplassen med ting jeg har ryddet fra bod og garasje. Jeg trodde ikke at det skulle bli så mye, for det er bare "mine" ting. Så det er fortsatt mye igjen av rare verktøy og eldgammel julepynt som jeg ikke tør å røre :tongue:

Klokka er ikke 10, og jeg har allerede drukket to iskaffe og en Powerking :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerkelig å få beskjed om at folk "liker" innlegg jeg har skrevet for flere måneder siden. Jeg føler at de eneste som leser rælet mitt er de som regelmessig kommenterer. Tanken på at andre sitter og leser gjennom dagboken min er weird, ass :fnise:

Nå er jeg på ukens siste arbeidsdag. Om en halvtime skal jeg kjøre på med jobbings. Nå har jeg nettopp bestilt ull på salg (colorwool.no). Her er det nemlig meldt minusgrader fremover. Og det er ikke så ofte det skjer :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...