Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Uff, stakkars deg og stakkars M som ikke har det bare enkelt i barnehagen. Jeg tenker også at en lang sykdomsperiode kan sette henne langt tilbake i forhold til tilvenning. Bare det å ikke føle seg helt på topp, eller ikke ha så mye å gå på som vanlig, kan jo gjøre det vanskeligere. Synes det høres lurt ut å være litt "på" overfor barnehagen. Du kjenner henne best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en litt bedre følelse om barnehagen i dag. I går var de bare to voksne på gruppa. PK og en lærling som M ikke er så kjent med. PK sa også at hun hadde nok ventet for lenge med å legge henne, for alt hadde vært ganske dritt før hun sovnet. Og da hun våknet fra luren sin hadde lærlingen blitt godtatt :tongue:

I dag skulle de ut på tur og det syntes M var moro forrige gang. Mee-een. Selvsagt våknet hun altfor tidlig, så da alle voksne og barn var klare for å gå (jeg og M hadde vært ute og lekt i evigheter) var hun trøtt og sur, og bare skreik da jeg satte henne oppi vogna sammen med de andre. Så da skulle PK trille henne i vogna si sånn at hun kunne sove imens :P Da ble det selvsagt grining da jeg gikk. Håper hun sovnet raskt og våknet glad. 

Nå hoppet jeg litt i historien her. Men ja. Da vi kom i dag fortalte jeg at siden M var trist i går så ville jeg være her litt ekstra i dag. Og hun var i et strålende humør. Smilte til de voksne, lo da de blåste såpebobler, og da vi var ute og lekte med en gutt vi kjenner koste hun seg skikkelig og lo seg ihjel da han tullet med henne. Men så ble hun akutt sinna og lei, så da ble det plutselig leggetid :P Jeg sa til ham at "nå skal jeg gå, så da kommer sikkert M til å gråte litt." Men han beroliget meg og fortalte at "jeg er her og passer på henne!" :rodmer: Han er tre år og sinnsykt søt. 

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg skal tilbringe disse to timene før jobb. Jeg har drukket en Red Bull og planlagt vask av bad, men så la jeg meg plutselig under teppet på sofaen :fnise: 

Jeg er spent på meldingen fra mamma som jeg får senere om hvordan M har hatt det. Bra, håper jeg! :bond: Plis :sukk:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sisti skrev:

Så leit at barnehagen ikke er tipptopp for henne nå. :( Kan hende det er lurt med litt ny tilvenning ja, håper du finner en løsning du er komfortabel med! Det er helt grusomt å bekymre seg for at de små ikke har det greit. Det kjenner jeg på bare mannen min skal ha hovedansvaret en natt, jeg slapper ikke av! Samtidig kan man jo ikke bare droppe barnehage heller. 

Æææh, tror ikke jeg har stoff til mer enn ett innlegg altså. :fnise: Det er egentlig ikke så mye nytt. 

Nattavvenning gikk fint. To grusomme netter (for meg) hvor mannen hadde hele ansvaret. Kunne høre hylinga gjennom øreproppene til og med... :( Men det varte en time første gang og så ble det lettere. Etter 4 netter ba han ikke om pupp mer. Merker at han sover lenger strekk nå, og når han våkner kan vi som regel stryke han i søvn igjen. Men noen netter er jo dårligere enn andre. 

Her en natt sov han alene på rommet helt til halv fem! Altså, våknet ikke før det! Så lenge har ikke jeg og mannen sovet alene sammen siden før vi fikk barn. :ler: Avtalen er egentlig at vi skal bytte på å ta han på natta, men for å være ærlig greier jeg ikke å slappe av når vi ikke samsover, så med en gang jeg hører en lyd fyker jeg inn før mannen har rukket å reagere... I natt sover de to sammen, så jeg skal slippe å stresse og få en hel natts søvn. Kanskje. Hører mannen har hosteanfall der inne nå, det funker kanskje dårlig. :glare: 

Ammer før 22 og etter 05 da. Han våkner ofte i femtiden, og hvis jeg ikke ammer da starter han dagen. Så da er jeg ikke vanskelig å be. :P

Legging er helvete for tiden. Kan fort ta halvannen time. Sovner IKKE av seg selv. Lurer på om det er tenner, sleep regression eller dagsoving som er problemet. Er så lei av å ikke vite hva som er årsaken! Urk. Men, men, han er blid da, han vil bare ikke sove. :P

Søskenforsøk står jo på stedet hvil til ammingen er avsluttet. I det ene øyeblikket får jeg lyst til å starte nååå, men hvis mannen og jeg  prøver å ta en seriøs diskusjon om det og snakker om å avslutte ammingen får jeg kalde føtter og alt ender bare i "vi får se". Men jeg håper vi klarer et forsøk før sommeren. Eller i det minste avslutte ammingen så vi er klare til høsten. :P Men det er litt sårt, ammingen er bare kos nå, så jeg liker ikke å tenke på å tvinge frem en avslutning. Håper at han mirakuløst mister interessen. Ser mørkt ut foreløpig. :sjenert:

Puuuh, det var mye. Fikk jeg med meg alt? Men ellers er livet bra, han er blid og god og har ett eneste ord, og det er nei. Og det sier han til ALT. Og mener det også. Med mindre jeg tilbyr pupp, da. :ler: og i morgen begynner jeg i ny jobb, og hverdagen blir plutselig mer bundet av faste arbeidstider, så det blir både rart og bra. 

Det hadde jeg lett greid å dra ut over åtte innlegg ;) 

Men her var det jo masse! 

Så snart M trives i barnehagen igjen og alt er stabilt og greit (skjer det egentlig noen gang? :P) så tenker jeg at vi må forsøke å kutte litt (eller helt) med nattamming. Begynne med noen timer og øke etterhvert, tenkte jeg. 23-03 først kanskje? Får se! Hun er jo hektet totalt fast noen netter, så gradvis avvenning tror jeg er nøkkelen. Men herregud, som jeg gruer meg! Hun blir jo (som nevnt tusen ganger før) RASforbanna hvis jeg prøver å trøste uten pupp :ohmy: Skyver meg bort og bare hyler. Så det kan bli noen festlige timer.

Skjønner godt at amming gir kalde føtter! Samtidig blir jo resultatet en hel haug med mer amming senere da :fnise: Men selvsagt, den kosen forstår jeg du vil holde på. Jeg er jo ammefan nummer 1 ;) Det samme er M, så her ser det ut som det blir amming til omtrent skolestart :duskedame:

Ny jobb blir bra! :) 

Super oppdatering, takkskalduha! Feel free til å dele mer i tide og utide :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, stakkars deg og stakkars M som ikke har det bare enkelt i barnehagen. Jeg tenker også at en lang sykdomsperiode kan sette henne langt tilbake i forhold til tilvenning. Bare det å ikke føle seg helt på topp, eller ikke ha så mye å gå på som vanlig, kan jo gjøre det vanskeligere. Synes det høres lurt ut å være litt "på" overfor barnehagen. Du kjenner henne best!

I dag var jeg på! :Nikke: Så hun fikk i alle en fin start på barnehagedagen sammen med meg. Håper den fortsatte sånn etter luren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med, Marimba. Håper du holdt deg under teppet :Nikke:  satser på at du får en positiv melding fra mammaen din. Ikke så rart M trenger litt tid når hun har vært syk så lenge. Han 3åringen hørtes ut som en herlig fyr, skikkelig gentleman :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marimba skrev:

På sofaen under et teppe hørtes helt innafor ut :tommelsmil: 

Det var veldig merkelig! Husker ikke sist jeg lå der :fnise: Jeg klarte ikke helt å slappe av. Hadde kanskje noe med den Red Bullen å gjøre :plystre:

51 minutter siden, Mumsy skrev:

Enig med, Marimba. Håper du holdt deg under teppet :Nikke:  satser på at du får en positiv melding fra mammaen din. Ikke så rart M trenger litt tid når hun har vært syk så lenge. Han 3åringen hørtes ut som en herlig fyr, skikkelig gentleman :biggrin:

Det gjorde jeg :) 

Hun fikk beskjed om at det hadde vært likt som i går. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, og hun hadde visst ikke kommet med oppfølgingsspørsmål. Jeg hadde hatt ca. tusen :tongue:

Han er en snillas! Da M begynte i barnehagen var han såå skuffa siden de ikke var på samme avdeling. "Jeg skal jo passe på henne!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukketisukk, ass!

Den ene fridagen jeg hadde denne uken gikk bort i frisørstolen i går. Fem timer for å stripe den grufulle etterveksten og få en slags lilla-grå farge. Jeg var lei av det tydelige skikkelige mellom gult og hvitt, så en farge måtte til. Jeg foreslo grått til frisøren, men det fikk jeg nei til. "Det har du hatt før, det er kjedelig! Jeg blander to prosent blått og to prosent lilla. Okei?" 

Okidoki :vetikke:

Da jeg hentet M i barnehagen etterpå virket hun ved godt mot. Satt å spiste druer. PK er litt bekymret fordi hun nekter å spise. Spiser kun druer og kiwi. På mandag skal jeg ta med hjemmelaget middag og se om hun vil spise det. Men humøret hadde vært godt. De hadde vært ute på tur i vogner og hun taklet det fint da PK gikk til pause. Hun hadde faktisk sittet på fanget til en mannlig ansatt (ikke alle menn er godkjent) og smilt. Smilt! Så det er bra :fnise: Håper det fortsetter sånn, og at hun snart finner ut at mat er godt, selvsagt :P 

I går hadde mannen bursdag og vi skulle kose oss med en god middag. Men M nektet å sove uten meg i flere timer, så det ble en sen middag. Sånn ca. ti på kvelden. Fikk sett fem minutt av Mesternes Mester da hun våknet og jeg la meg. Halv tre i natt bestemte hun seg for å bli skikkelig våken. Hun krabbet ut av senga så jeg måtte nesten gjøre det samme. Da jeg nærmet meg stue og kjøkken kjente jeg en mistenkelig og grusom lukt. Kom ut på kjøkkenet, der står komfyren å blinker og søtpotetmosen fra kvelden før ligger brun og brent i bunn! 
Faen, altså. Det krevde ganske mye energi for å ikke klikke. Skal ikke sistemann i seng sjekke sånne ting før lysene slukkes? Jeg trodde det :klo:

ANYWAYS. Jeg vekket mannen, og han tok M så jeg kunne sove litt før jobb. Selvfølgelig fikk jeg ikke sove, herregud. Så jeg bare stod opp og ryddet kjøkkenet mens han gikk tur med M i vogna. Kongemorgen. 

Nå sitter jeg på jobb og stinker brent potet :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfyrvakt! Det må da være lett for mannen din å fikse. En motherfucker hvis det går for seg på kjøkkenet og man må trykke på den for å si at man steker bacon og ikke tørrkoker potet, men gull verd når man først trenger den. 

M kommer nok inn i en god rytme igjen! Lange sykdomsperioder tar livet av all rutine :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager på jobb! Beklager hvis jeg plutselig ikke svarte noen på snap i går, men det er sånn her at vi må slippe alt vi har i hendene av og til. 

Eksen min forstod aldri det, og ble pottesur hver gang jeg plutselig stoppet å svare på Facebook. Han er litt dum stakkar, tror aldri han forstod helt hva jeg jobber med :fnise:

I dag forsov jeg meg 45 minutter. Deilig! Det skjer aldri, så jeg stresset ikke. For første gang siden M var syk klarte jeg å ninjasnike meg ut av senga mens hun sov og mannen tok over. Hun er blitt snørrete igjen og sover urolig. Så fra 04.30 til 06.00 sov jeg ;) Våknet i ca. ett sekund av alarmen som ringte 05.15, men har tydeligvis gitt faen. Det er jeg glad for, for da jeg kom på jobb var det travelt som bare juling. Djis. Håper det verste er over nå. Nå venter jeg på at jeg kan spise lunsj :biggrin:

Etter denne dagen har jeg friuke! Herregud, jeg gleder meg sånn at jeg har ikke ORD! Krysser alle fingrene for at M kun er snørrete og at det ikke eskalerer. Nå må vi få til denne barnehagetilvenningen del 2 uten flere avbrytelser :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:5: For deilig forsoving.

Jeg er så nysgjerrig på hva du jobber som... Arbeidsklærne dine er jo superkule :biggrin:

Edit: Følte meg dum nå, bør jeg skjønne hva du jobber som med tanke på klærne?:fnise:

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mumsy skrev:

:5: For deilig forsoving.

Jeg er så nysgjerrig på hva du jobber som... Arbeidsklærne dine er jo superkule :biggrin:

Edit: Følte meg dum nå, bør jeg skjønne hva du jobber som med tanke på klærne?:fnise:

Enig, jeg har ganske kule arbeidsklær ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå sitter jeg på gulvet på kjøkkenet. Jeg blir så lost når jeg har tusen ting å gjøre. Vet ikke i hvilken ende jeg skal begynne, og ender opp med å gjøre litt overalt i stedet for å begynne en logisk plass :P Men jeg har likevel fått gjort en hel del da! Stua er nesten ferdig ryddet, kjøkkenet er litt ryddet, badet er halvveis rent og regninger er betalt :fnise: 

Hver jul får ungene et lite juletre (på sånn ca. 1,50) på rommene sine. Og jul varer tydeligvis i flere måneder, for de blir aldri fjernet. I dag har jeg lagt de på loftet, så skal jeg se når (om) mannen merker det :P Blir spennende! 

Levering i dag gikk greit. Hun ville ikke gå til PK med en gang. Hun forstår vel hva det betyr nå. Men så fant de frem såpebobler, og det er alltid en hit. Da var PK god nok, og jeg vinket farvel. Hun så lettere sjokkert ut, og jeg hørte hun gråt da jeg gikk i garderoben. Der tok jeg på meg jakke og drog hetta over hodet sånn at hun ikke skulle se meg da jeg gikk forbi vinduet :fnise: Da jeg løp forbi hadde hun sluttet å gråte, så da kunne jeg puste lettet ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til følelsen å gå rundt seg selv! :pasha:Men synes du har fått til mye om du både har fått ryddet rom og vasket bad, det er mer enn hva jeg har klart på lenge :sjenert:

Godt at tilvenningen går litt bedre for lille M! Tyder jo på at dere har en veldig god tilknytning da, siden det er såpass krise at du går :sjenert: Vår tilvenning har gått over all forventning med minsten! Han storkoser seg og er så komfortabel at han bryter inn større barns lek og inn på andre avdelinger uten å nøle :) Men det er mye knall og fall, så han kommer stadig hjem med blåveiser, kutt i leppa og skrubbsår. Er det ingen som passer på han eller?! :snurt:

Har du kule arbeidsantrekk? Nå ble jeg kjempenysgjerrig på hvor du jobber! :sjokk: Jeg har en teori, men tror ikke den stemmer med "kult arbeidsantrekk" :wink: 

Så skummelt med den tørrkokte kjelen! Det kunne jo gått skikkelig ille! Kanskje lille M ante at det var noe på gang og at hun prøvde å varsle deg?! Ser det anbefales komfyrvakt, la meg bare si at vi ikke skjønner en dritt av hvordan den fungerer, så jeg kan ikke gi samme anbefalinger videre. Den bare irriterer vettet av oss :eeeh: Men, vi har tidsinnstilling på kokeplatene våre, og det er veldig kjekt! Da kan man liksom få den til å skru seg av etter et bestemt tidspunkt! :tommel:

Så søt han gutten i barnehagen var, som skulle passe på M! Altså sånne ting gjør at jeg bare.. ååhhhh vil ha tusen barn :hjerte:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres absolutt ut som det går rette veien for M i barnehagen! Spisingen kommer seg sikkert også. Min eldste var veldig selektiv og levde til tider på riskaker, vann og andre ting med absolutt null kalorier (fortsatt selektiv, men nå liker hun kaloririke ting også :P), barnehagen var bekymret over at hun ikke ville spise, men hun manglet altså ingenting, utrolig nok. Heldigvis har jeg nå blitt velsignet med et barn som liker nesten alt, tilogmed rosenkål og brokkoli (han sitter og gumler og sier "nam, nam") - helt herlig. 

Godt at du oppdaget den tørrkokte kjelen! Sånt er skikkelig skummelt. 

Kan jeg også få deg på snap (skjønner selvsagt hvis du ikke kjenner meg godt nok)? Jeg ble også nysgjerrig nå på kule klær ... ingen kan gjette hvor jeg jobber, jeg har bare vanlige klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.2.2018 den 19.59, Carouselle skrev:

Kjenner godt til følelsen å gå rundt seg selv! :pasha:Men synes du har fått til mye om du både har fått ryddet rom og vasket bad, det er mer enn hva jeg har klart på lenge :sjenert:

Godt at tilvenningen går litt bedre for lille M! Tyder jo på at dere har en veldig god tilknytning da, siden det er såpass krise at du går :sjenert: Vår tilvenning har gått over all forventning med minsten! Han storkoser seg og er så komfortabel at han bryter inn større barns lek og inn på andre avdelinger uten å nøle :) Men det er mye knall og fall, så han kommer stadig hjem med blåveiser, kutt i leppa og skrubbsår. Er det ingen som passer på han eller?! :snurt:

Har du kule arbeidsantrekk? Nå ble jeg kjempenysgjerrig på hvor du jobber! :sjokk: Jeg har en teori, men tror ikke den stemmer med "kult arbeidsantrekk" :wink: 

Så skummelt med den tørrkokte kjelen! Det kunne jo gått skikkelig ille! Kanskje lille M ante at det var noe på gang og at hun prøvde å varsle deg?! Ser det anbefales komfyrvakt, la meg bare si at vi ikke skjønner en dritt av hvordan den fungerer, så jeg kan ikke gi samme anbefalinger videre. Den bare irriterer vettet av oss :eeeh: Men, vi har tidsinnstilling på kokeplatene våre, og det er veldig kjekt! Da kan man liksom få den til å skru seg av etter et bestemt tidspunkt! :tommel:

Så søt han gutten i barnehagen var, som skulle passe på M! Altså sånne ting gjør at jeg bare.. ååhhhh vil ha tusen barn :hjerte:

Det har vært ganske crazy tilstander i huset her lenge nå. Såpass at det ble en krangel utav det liksom :daane: Så da var det godt å få ryddet litt! Jeg slapper tusen ganger mer av når jeg ikke snubler i allslags. Helt hundre blir det jo aldri. M drar bøker og leker utover gulvet hele dagen :fnise:

Så bra at han stortrives i barnehagen! Selv om kutt i leppa hørtes litt skummelt ut! :ohmy:

Det er egentlig ikke et kult arbeidsantrekk altså ;) Faktisk har jeg sendt en klage om det til verneombudet :fnise: Så det kan godt hende teorien din stemmer. I tilfelle blir du ikke den første som gjetter riktig. Jeg prøver å være litt anonym, men av og til feiler jeg helt ekstremt :tongue:

7 timer siden, Harlekin skrev:

Det høres absolutt ut som det går rette veien for M i barnehagen! Spisingen kommer seg sikkert også. Min eldste var veldig selektiv og levde til tider på riskaker, vann og andre ting med absolutt null kalorier (fortsatt selektiv, men nå liker hun kaloririke ting også :P), barnehagen var bekymret over at hun ikke ville spise, men hun manglet altså ingenting, utrolig nok. Heldigvis har jeg nå blitt velsignet med et barn som liker nesten alt, tilogmed rosenkål og brokkoli (han sitter og gumler og sier "nam, nam") - helt herlig. 

Godt at du oppdaget den tørrkokte kjelen! Sånt er skikkelig skummelt. 

Kan jeg også få deg på snap (skjønner selvsagt hvis du ikke kjenner meg godt nok)? Jeg ble også nysgjerrig nå på kule klær ... ingen kan gjette hvor jeg jobber, jeg har bare vanlige klær. 

Åh, så herlig med en altetende unge! M er blitt mer og mer kresen. Slitsomt :P 

Send meg snapnavnet ditt (eller hva det kalles) så skal jeg legge deg til :) Men jeg får vel advare deg også. Det er ikke sykt mye spennende som skjer! Et par anonyme filtre og klaging på for lite søvn osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeelsker friuke. Det er akkurat passe travelt, på min måte. Jeg sender M i barnehagen og har en plan for hva jeg skal gjøre hver dag. Som nevnt tidligere er det tidvis kaotisk hjemme hos oss. En kronisk rotete mann pluss meg som tidligere var helt grei ryddig, men nå drukner i søvnmangel og er blitt et rotehue jeg også :P 

Men nå er det ganske rent og pent her altså! 

M er jammen meg begynt å spise også. De fant ut at trikset var malingfrakk og la henne ta seg ut selv. Så hun spiser havregrøt med hendene. Helt greit! I dag hadde hun spist litt skive også. Applaus for M! :yvonne: I går hadde hun hatt en veldig god dag og PK sa at alt hadde liksom vært greit. Da var jeg ganske ekstatisk resten av dagen :) I morges gikk levering litt dritt egentlig. Men det viste seg at hun hadde vært dautrøtt og sovnet omtrent før hun ble lagt i vogna. Etter luren var hun glad og fornøyd.

På fredag reiser familien fra oss. Teitingene skal på fjellet. Så da blir det jeg og M til uti neste uke en gang. Håper hun har planlagt noe fint til morsdagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uups, sorry for at jeg sprer gjetord om arbeidsantrekket ditt :klaske: Personlig synes jeg det er dritkult, men meg om det :ler:

Hurra for at M vil spise mer nå, det er bra :nori:

Jeg blir også forever alone på morsdagen, min første(!!!) morsdag.. Neida jeg er jo sammen med Knerten, har fortalt han at jeg ønsker meg et hjemmelaget kort. Det kan vel ikke være så mye å be om :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg hadde glemt hvor irritert du var på arbeidabuksa di :fnise: Skjønner deg godt altså! Min er jo mørkeblå på strategiske steder, det er en bedre løsning ;) Jeg gjetta jo hvor du jobber en gang i tiden, men jeg lover at jeg ikke har sagt det til noen! Er liksom ikke heeelt sikker på hvem det skulle være 🤔 «Hei mannen, vet du at Weebs på internettet jobber der og der? Helt sant! :jepp: » Jeg gjetta det ikke på grunn av arbeidsantrekket da, men på grunn av, eh, faunaen :ler: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...