Gå til innhold

Dark Room - KVALMT!!


♥Missy♥

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har 5000 navn fra pedo-chatrommene. Grunnen til at ikke alle blir etterforsket er sannsynligvis at ikke alle har vært like aktive eller at ikke de har klart å finne IP-adressene deres. Hvis de hadde vært enklere å finne og politiet hadde hatt mer ressurser ville de selvsagt undersøkt alle sammen.

Anonymkode: 98862...60f

Alle navnene på listen er ikke norske! Dette er et internasjonalt nettverk.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Alle navnene på listen er ikke norske!

Nei, men flertallet er. Man kan ikke akkurat kalle det "bare" hvis det er 2501 heller.

Anonymkode: 98862...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende ja, men utelukkende bra at Politiet får straffet så mange som mulig av disse svinene. Overgrep/seksualisering av barn er bare det jævligste av alt. 

Anonymkode: e30af...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har 5000 navn fra pedo-chatrommene.

Anonymkode: 98862...60f

De har 5000 brukernavn. Mange skal ha brukt flere ulike brukernavn. Det reelle antallet personer er langt lavere enn 5000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende ja, men utelukkende bra at Politiet får straffet så mange som mulig av disse svinene. Overgrep/seksualisering av barn er bare det jævligste av alt. 

Anonymkode: e30af...f7c

Politiet straffer ingen.

Det gjør Domstolen. Og denne gang håper jeg de virkelig tar i bruk strengeste straff!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men flertallet er. Man kan ikke akkurat kalle det "bare" hvis det er 2501 heller.

Anonymkode: 98862...60f

Flertallet er nok ikke norske, de har tatt de fleste som var med på det nå vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jonasmann skrev:

Flertallet er nok ikke norske, de har tatt de fleste som var med på det nå vil jeg tro.

Kan anbefale at du leser artiklene før du uttaler deg.

Anonymkode: 98862...60f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Nei, jeg vil bare at folk ikke skal være så hysteriske. Det er heller ikke slik at 5000 menn blir etterforsket, det står ikke på noen sider jeg har lest.

En av årsakene til at jeg skrev det jeg gjorde, var at jeg vet at til slutt er det en gruppe i samfunnet som vil lide av at folk har dårligere holdnigner til dem, og det er guttunger. Slike holdnigner blir til å kjenne gjennom at de får dårligere karakterer ved samme innlevert oppgave på skolen.

 

17 minutter siden, jabx skrev:

De har 5000 brukernavn. Mange skal ha brukt flere ulike brukernavn. Det reelle antallet personer er langt lavere enn 5000.

Der tror jeg du tar feil. Det er nok flere enn vi tror, desverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

 

Der tror jeg du tar feil. Det er nok flere enn vi tror, desverre.

Støtter den!

Jeg tror også det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj ja. :(  Det er så grusomt. Får lyst til å gråte  :(

Akkurat nå er jeg FOR dødsstraff. For noen jævlig mennesker. Jeg ble skikkelig dårlig når jeg leste den ene artikkelen om chatte samtalene de hadde på nettstedet. Der diskuterte de hvordan man kan kidnappe en unge på vei hjem fra skole på best mulig måte uten at hun skriker osv. 

Nei fy faen, dette er for mye! Vet ikke om jeg vil vite mer om denne saken. Stoler på ingen lenger. Når man ikke lenger kan stole 100% på sykepleiere og barneskolelærere, hvem kan man stole på da?

Anonymkode: c6370...961

Ja det er så grusomt at man ikke får lyst til å leve i denne verden lenger. En verden der en far planlegger å knulle sin ufødte baby og forteller andre overgripere at de kan få være med på det!!!??

 Også blir jeg så sint når enkelte kommer her og sier at vi ikke må bli hysteriske fordi fordi det er en liten sjansje for at vi kjenner noen av disse pedofilene. Som om det gjør saken bedre. Jeg har barn selv,og selv om dette ikke gjelder mine barn så er det vondt fordi det har skjedd med andre barn. Helt uskyldige andre barn som har blitt voldtatt,bundet fast med gaffateip,barn som har blitt tvunget til å ha sex med dyr! Foreldre som filmer seg selv mens dem har sex barna sine? Barn som har blitt tvunget til ha sex med hverandre. Jeg mener man tar det altfor lett,det burde vært fakkeltoger og mye mye mer hysteri. Noen må kjempe for disse barna, ikke bare finne unnskyldinger for disse uhyrene av menn og stakkarsli gjøre dem.

Anonymkode: 079c7...4d4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Der tror jeg du tar feil. Det er nok flere enn vi tror, desverre.

Det som fremkommer fra media er at det er 5000 brukernavn og ikke 5000 personer. De utgjør sannsynligvis hele nettverket.

Så finnes det nok andre nettverk også, men det blir en separat sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er overraskende med denne saken er befolkningen og myndighetenes overraskelse over omfanget og grovheten i overgrepene.

Bare et fåtall av de som til nå er tatt kommer til å bli dømt til ubetinget fengsel, og enda færre kommer til å bli dømt til fengselsstraffer av betydelig lengde. 

Grunnen er enkel. Politiet har ikke de verktøyene som trengs for å sikre bevis. 

Og befolkningen gjør de som de alltid gjør, hyler og skriker og konkurrerer om å komme med de mest kraftfulle ordene for å beskrive sin indignasjon. Men er ikke villig å gjøre det som virkelig monner når det kommer til å bekjempe dette.

Hvis vi mener noe om alvoret i disse sakene, må vi innse at vi også må ofre noe. Vi må ofre prinsippene om privatliv som hindrer politiet å samle inn elektroniske spor og overvåke i stor skala. Bare vissheten om at politiet kan gjøre alt og alt teknologien faktisk muliggjør for å ta pedofile på nett, vil i seg selv være forebyggende. 

Hva er viktigst? Retten til å ikke bli overvåket av myndighetene, eller barns rett til sikkerhet? Det ene er grunnleggende verdier for et fungerende demokrati og det andre er grunnleggende beskyttelsesinstinkt overfor barn.

Dette er et vanskelig dilemma og mange vil fornekte at de er motsetninger, men virkeligheten har vist at vi kan ikke få i pose og sekk, vi må velge det ene eller det andre.

Anonymkode: d01f5...3a2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett ikke orket å lese alt sammen, da det er ganske bedrøvelige greier.
Men jeg ser det er brukt mye energi på å gå gjennom chattelogger der disse folka fantaserer rundt emnet, kall det usmakelig og på trynet, men akkurat den biten er vel så vidt jeg kan forstå, ikke ulovlig i seg selv. Jeg vet ikke hvor grensa går på å fantasere om noe på et chatterom og når det blir definert som planlegging av en kriminell handling av et sånt kaliber at det er straffbart?
Det gir jo også innsikt i hvordan disse folka vet at de er monstre og sliter med å leve med det.
Føkka som det er, så valgte de jo ikke selv å tenne på små barn, de er kortene de fikk utdelt og de må forholde seg til det.
Jeg tror ikke at dette er noe man kan utrydde, bare se hvordan f.eks lesbiske og homofile har blitt behandlet opp gjennom historien...
Kanskje det er bedre å ta problemet ved roten å lage en form for instans der disse menneskene kan ta kontakt å få hjelp til å stagge sine instinkter uten å dømmes? Litt sånn som sprøyterom tilbudet?

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er forferdelig, stakkars barn! 

Dessverre finnes det mange syke mennesker, og denne saken er dessverre ingenting sammenlignet med alt det andre som foregår på Dark web, der de aller sykeste og mest forstyrra menneskene i verden er samlet til en gedigen orgie med drap, tortur og ren ondskap. De har liveshow (type Saw/Hostel), selger kroppsdeler og organer på svartebørsen, har sex med døde mennesker og dyr, egne forum for alle mulige syke ting, blant annet omplassering av uønskede barn til kannibaler.

Og nei,jeg tuller ikke...jeg har vært der inne og sett med egne øyne. Det har brent seg fast i hukommelsen min, og jeg har fortsatt angst, søvnproblemer og grusomme mareritt. 

 

Anonymkode: 2cc2c...e41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Politiet straffer ingen.

Det gjør Domstolen. Og denne gang håper jeg de virkelig tar i bruk strengeste straff!

Enig. Men tviler. Egentlig kan de jo bruke livstid i overgrepssaker (grov voldtekt-21år) Allikevel slipper masse av disse drittfolka unna med henleggelse eller latterlige straffer på et par år for å ha rapa ungene sine eller andres..

Og neida, man kan ikke engang tvinge dem til kjemisk kastrering. Det må være frivillig. Til å spy av..

Anonymkode: e30af...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jonasmann skrev:

Flertallet er nok ikke norske, de har tatt de fleste som var med på det nå vil jeg tro.

Vet du hva du og flere mannlige brukere som deg her inne oppnår ved å konsekvent bagatellisere, bortforklare, og avspore fokuset på disse helt for jævlige systematiske seksuelle ovegrepene mot barn? Dere oppfattes fort som pedofile som selv er med i/støtter nettverket, som er redde for å bli oppdaget, noe som bidrar sterkt til holdningene om at _veldig_ mange menn ER pedofile. Er det dette dere ønsker? Tenk litt på signaleffektene innleggene dine/deres gir.

Jeg ser dette i kommentarfeltet under nyhetssaker også. Haugevis med menn som prøver å bortforklare og bagatellisere hendelsene med synsing og hersketeknikker. Dette gjør meg kvalm.

Hvorfor bruker dere ikke tid på å fordømme handlingene i stedet for å bagatellisere?! Føler dere at dere som kjønn blir angrepet eller noe? Hvis så, hva med å heller ta denne saken på alvor og deretter vise at dere tar avstand fra de avskyelige handlingene i stedet for å bagatellisere noe som er så ekstremt alvorlig? Heldigvis gjør mange menn dette også, men det er dere som legges merke til. Tenk litt på det.

Anonymkode: a51f9...9c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp. 

Og som vi ser kan det være hvem som helst. Alle aldre og alle samfunnslag.

Er det nabo'n, er det postmannen du har gitt klem og julegave, er det butikksjefen der du handler? Søplemannen,  kanskje? Eller arbeidslederen din som har 4 barn? 

Og Gud forby..det kan være din kjære, din bror, far eller. bestefar.   

Direktøren eller vaskehjelpen....

Hvem vet...???

 

Var en psykolog på radioen som sa at det ofte var tilsynelatende velfungerende mennesker uten tidligere straffedommer som ble dømt eller havner i hjelpeapparatet. Svært få er de skumle mannfolka som henger utenfor barnehagen eller skolen. Det positive var at en svært liten andel av de som ble dømt for første gang begikk nye overgrep. Selv om et overgrep er ett for mye. Tror mørketallene er store. Spesielt når det kommer til kvinnelige overgripere fordi de ikke passer inn i bildet av "overgriperen".

Anonymkode: 727a7...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kim skrev:

Jeg har rett og slett ikke orket å lese alt sammen, da det er ganske bedrøvelige greier.
Men jeg ser det er brukt mye energi på å gå gjennom chattelogger der disse folka fantaserer rundt emnet, kall det usmakelig og på trynet, men akkurat den biten er vel så vidt jeg kan forstå, ikke ulovlig i seg selv. Jeg vet ikke hvor grensa går på å fantasere om noe på et chatterom og når det blir definert som planlegging av en kriminell handling av et sånt kaliber at det er straffbart?
Det gir jo også innsikt i hvordan disse folka vet at de er monstre og sliter med å leve med det.
Føkka som det er, så valgte de jo ikke selv å tenne på små barn, de er kortene de fikk utdelt og de må forholde seg til det.
Jeg tror ikke at dette er noe man kan utrydde, bare se hvordan f.eks lesbiske og homofile har blitt behandlet opp gjennom historien...
Kanskje det er bedre å ta problemet ved roten å lage en form for instans der disse menneskene kan ta kontakt å få hjelp til å stagge sine instinkter uten å dømmes? Litt sånn som sprøyterom tilbudet?

What the fuck?!

 Igjen, slutt med å synes synd på dem og bortforklare. Det er ingen som er født pedofile..dette er perverse folk uten moral empati. Som en annen påpekte her, det ser veldig mistenkelig ut når mange av dere menn bagataliserer og hysjer ned folk. Nesten sånn at dere ikke ønsker at folk skal få opp øynene og passe på barna sine enda mer. Ekkelt! Har dere prøvd å gi en eneste tanke til de barna? Prøvd å føle deres smerte? Men sitte her og synes synd på pedofile klarer dere fint..

Anonymkode: 079c7...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva du og flere mannlige brukere som deg her inne oppnår ved å konsekvent bagatellisere, bortforklare, og avspore fokuset på disse helt for jævlige systematiske seksuelle ovegrepene mot barn? Dere oppfattes fort som pedofile som selv er med i/støtter nettverket, som er redde for å bli oppdaget, noe som bidrar sterkt til holdningene om at _veldig_ mange menn ER pedofile. Er det dette dere ønsker? Tenk litt på signaleffektene innleggene dine/deres gir.

Jeg ser dette i kommentarfeltet under nyhetssaker også. Haugevis med menn som prøver å bortforklare og bagatellisere hendelsene med synsing og hersketeknikker. Dette gjør meg kvalm.

Hvorfor bruker dere ikke tid på å fordømme handlingene i stedet for å bagatellisere?! Føler dere at dere som kjønn blir angrepet eller noe? Hvis så, hva med å heller ta denne saken på alvor og deretter vise at dere tar avstand fra de avskyelige handlingene i stedet for å bagatellisere noe som er så ekstremt alvorlig? Heldigvis gjør mange menn dette også, men det er dere som legges merke til. Tenk litt på det.

Anonymkode: a51f9...9c0

Fordi det er fokus på at disse er menn, noe som gjør at folk får fordommer. Jeg personlig føler et ubehag når jeg går nær barn, fordi slike som meg blir sett på som en slags "trussel".

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...