Gå til innhold

The Walking Dead sesong 7 (Norsk sendetidspunkt)


Tonus

Anbefalte innlegg

Folk er vel alt begynt å bli lei, det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med.

Jeg begynte på tegneserien for en stund siden. Har alltid passet på å ligge bak tv-serien, men nå sist uke valgte jeg å lese videre.

Serien er for det meste tro mot tegneserien, men noen endringer er det jo. Det er lett å kjenne seg igjen i det som skjer.

Episoden som var denne uken finner inspirasjon fra blad nummer 104 eller 105 om jeg husker riktig. Totalt er der kommet 160 eller 161 til nå. Jeg har lest til og med 130, og er inne i en kjedelig periode. Gruer meg til dette blir vist på tv da jeg frykter det blir veldig langtekkelig.

Angående en endelig avslutning så aner jeg ikke hvordan de skal gjøre det, om det noen gang blir det. Må vel bli at de alle dør, eller at de finner ett sted der folk lever i harmoni og har en kur eller lignende som gjør at de ikke trenger å frykte hva som skjer om noen i gruppen dør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest alle tegneseriene og vet hvordan det slutter, men vil jo ikke spoile det! Sannsynligheten er vel ganske stor for st serien i virkeligheten slutter ganske likt, og da blir nok mange overrasket. 

Jeg liker fortsatt twd. Så lenge vi ikke går tilbake til kjærlighetsdrama, så har jeg tenkt å henge med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Invicta skrev:

Jeg har lest alle tegneseriene og vet hvordan det slutter, men vil jo ikke spoile det! Sannsynligheten er vel ganske stor for st serien i virkeligheten slutter ganske likt, og da blir nok mange overrasket. 

Jeg liker fortsatt twd. Så lenge vi ikke går tilbake til kjærlighetsdrama, så har jeg tenkt å henge med. 

kan du legge inn i en spoilerboks? Vil gjerne vite hvordan det slutter! :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg kan sende deg en PM om du er absolutt fullstendig sikker 😜 Anbefaler deg å tenke litt på det. Blir jo som å åpne pakker før julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
15 minutter siden, Invicta skrev:

Nei, men jeg kan sende deg en PM om du er absolutt fullstendig sikker 😜 Anbefaler deg å tenke litt på det. Blir jo som å åpne pakker før julaften. 

Kan jeg få vite det også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte at den siste episoden brakte oss nærmere et oppgjør mellom Negan og The Saviours. Fyren må jo ha VELDIG få støttespillere der inne. Muligens han dude'en som var på Hilltop sist, som virker som han har litt mer til felles med Negan enn de andre har. Ellers håper jeg de ikke drar ut ting for lenge nå. Blir langtekkelig at de har maaaaange lange episoder som fører dem ett og ett skritt nærmere et oppgjør. Det er jo lov til å ha flere klimaks enn ett i en sesong!!
sukk

Anonymkode: 3f32a...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caroline91
På Wednesday, December 07, 2016 den 11.32, Invicta skrev:

Jeg har lest alle tegneseriene og vet hvordan det slutter, men vil jo ikke spoile det! Sannsynligheten er vel ganske stor for st serien i virkeligheten slutter ganske likt, og da blir nok mange overrasket. 

Jeg liker fortsatt twd. Så lenge vi ikke går tilbake til kjærlighetsdrama, så har jeg tenkt å henge med. 

Kan du sende meg det på PM? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2016 den 11.32, Invicta skrev:

Jeg har lest alle tegneseriene og vet hvordan det slutter, men vil jo ikke spoile det! Sannsynligheten er vel ganske stor for st serien i virkeligheten slutter ganske likt, og da blir nok mange overrasket. 

Jeg liker fortsatt twd. Så lenge vi ikke går tilbake til kjærlighetsdrama, så har jeg tenkt å henge med. 

Er vel bare kommet 161 utgaver til nå, siste er vel del 5 av 6 av kampen de er i nå der del 6 av 6 kommer i januar. I februar starter de på Volum 28, del 1/6. Så hvordan kan du vite hvordan serien ender da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneserien er vel ikke slutt? 

Og skaperen har sagt i intervjuer at de ikke vil ende likt. Om han snakket sant da er jo en annen sak selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - hva vil skje med Judith? Hvis noe galt skjer med henne slutter jeg å se på😤

Mener noen sa at i tegneserien ble hun drept som baby, så den kan ikke gi noen svar heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Selfie skrev:

Tegneserien er vel ikke slutt? 

Og skaperen har sagt i intervjuer at de ikke vil ende likt. Om han snakket sant da er jo en annen sak selvfølgelig. 

Nei, tegneserien er ikke slutt. Derfor jeg lurte på hvordan en her kunne påstå å vite hvordan serien ender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar det fem minutter å lese igjennom en episode av tegneserien. Samme sak må du holde ut 45 minutter på tv.

Er noen transportetapper i tegneserien også, men er gjerne et blad eller et halvt blad før det skjer noe igjen. Synes det er underholdende å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2016 den 11.32, Invicta skrev:

Jeg har lest alle tegneseriene og vet hvordan det slutter, men vil jo ikke spoile det! Sannsynligheten er vel ganske stor for st serien i virkeligheten slutter ganske likt, og da blir nok mange overrasket. 

Jeg liker fortsatt twd. Så lenge vi ikke går tilbake til kjærlighetsdrama, så har jeg tenkt å henge med. 

Samme her:) jeg spoiler heller ikke! Nana har tegneseriebøkene!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne sesongen er veldig brutal. Det er ingen kjære mor å sitte og se en slik serie, heller ikke noe for de med svak mage, noe som gjør den bra og fengende.

Er en av mine yndlingsserier, og artig å se hvordan karakterene virkelig har forandret seg siden starten av serien. Survival of the fittest i stor grad. 

Jeffrey Dean Morgan (Negan) spiller veldig bra, og jeg synes han er overbevisende og virkelig til å hate om man kunne hate noen.

Gleder meg til fortsettelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 21.48, jabx skrev:

Er tegneserien like repeterende og langtekkelig som serien?

Nei, jeg synes ikke det. Det går fort frem og er en del grovere enn TV-serien. Jeg har ikke lest de 20 nyeste bladene, og heller ikke sett etter episode to i denne sesongen da. Eneste kjedelige er at jeg ikke er så glad i svart-hvitt, og noen ganger sliter jeg litt med å vite hvem som er hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mange drap i dagens episode! Begynner å bli passe lei Neagen nå👿

Anonymkode: 2b19c...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis begynner det endelig å skje noe! Jeg håper det blir mer action i siste halvdel av sesongen, så vi kan få litt fremgang i historien. Jeg håper også at Rick og gjengen treffer han fra Kong Ezekiel sitt "kongerike" og får med mange folk derfra.

At noen kom til å bli drept i denne episoden var forventet, og det kunne vært verre. Jeg så nesten for meg at Carl var en av dem, men de tok heldigvis kun "ubetydelige" folk. 

Jeg liker utviklingen til presten! Han er ikke til å kjenne igjen! Håper vi får se mer av ham, og at han ikke er blant de som dør denne sesongen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Muscae! Endelig skjer det noe! Jeg koste meg stort under siste episode.

Synes forresten at Carol begynner å bli en skikkelig bitch... Hun har jo fått hjelp av så mange, vært med i gruppa til Rick, får nå mat og hus av the Kingdom, og likevel er hun så egoistisk og ikke innstilt på å løfte en finger for noen. Greit nok å være pasifist, men det finnes jo andre måter å bidra på. Men hun snur nok, hun også, etterhvert.

Var nesten litt too much den gjenforeningsscenen på slutten... slow motion og vakker musikk og lange klemmer. Men endelig kan de legge planer!

Anonymkode: 3f32a...c67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...