Gå til innhold

Ukeshandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er to voksne, mann og dame, som nå har bestemt oss for å begynne å ukeshandle. Vi vil prøve å gjøre dette på fredagene.

Er det andre par her som ukeshandler? Hvor mye penger setter dere av på en uke? Og må dere noen gang på butikken utenom?

Anonymkode: c2081...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboer med baby ukeshandler. Vi har satt av 5500kr i mnd (1100kr i uka) til mat, husholdning og bleier. (Baby ammes enda). Noen ganger må vi bruke mer og andre ganger bruker vi mindre. Kommer an på hva vi har hjemme fra før av kjøtt, drikke etc og om vi skal ha gjester. Vi pleier å klare oss med å handle en gang i uken, men noen ganger må vi innom hvis det er tomt for melk f.eks. :) 

Anonymkode: 4ce15...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer med baby ukeshandler. Vi har satt av 5500kr i mnd (1100kr i uka) til mat, husholdning og bleier. (Baby ammes enda). Noen ganger må vi bruke mer og andre ganger bruker vi mindre. Kommer an på hva vi har hjemme fra før av kjøtt, drikke etc og om vi skal ha gjester. Vi pleier å klare oss med å handle en gang i uken, men noen ganger må vi innom hvis det er tomt for melk f.eks. :) 

Anonymkode: 4ce15...613

Vi tenker å prøve oss med 1000kr uka, skal da også inkludere alkohol kjøpt på butikk. 

Hvilken dag handler dere på? Hvilke middager går igjen? Hvilke butikker handler dere i?

Anonymkode: c2081...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et ungt par som ukeshandler:) Vi handler som regel på onsdager, nye varer kommer ofte på tirsdag og er ofte best utvalg i ferskvaren da. Vi handler for det meste på Kiwi, det de mangler handles på Coop siden de ligger vegg i vegg her. Men er det noe litt spesielt vi skal ha må vi ofte opp på Meny, men det er sjeldent. Vi lager en del gryteretter(fra bunnen, ikke toro e.l.), og retter i ovnsbakt form. Flink å bruke opp rester av f.eks. ost.

Vi bruker 3000kr på en måned i snitt(inkluderer hygiene- og husholdningsartikler, spise ute, kantine osv.), så ca. 750kr i uka. Men det hender jo vi overskrider dersom vi f.eks. må kjøpe inn mye av ting som varer lenge(ris, pasta osv)., men som da ikke trenger å kjøpes igjen på en stund og dermed jevner seg ut. Dog må jeg innrømme vi ikke setter av disse kronene, det går liksom av seg selv. Vi regnet på det en stund med å ta vare på alle kvitteringene, men hver gang endte vi ganske nøyaktig på en 3000kr. Tar stikkprøver innimellom men er fremdeles det samme. Antar vi er vanedyr :fnise:

Det hender vi må innom butikken utenom ukeshandlingen, men det er ikke hver uke. Som regel er det melk som mangler fordi ingen av oss drikker melk, den er kun til matlaging også glemmer vi å kjøpe inn:P

Anonymkode: dc40d...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et ungt par som ukeshandler:) Vi handler som regel på onsdager, nye varer kommer ofte på tirsdag og er ofte best utvalg i ferskvaren da. Vi handler for det meste på Kiwi, det de mangler handles på Coop siden de ligger vegg i vegg her. Men er det noe litt spesielt vi skal ha må vi ofte opp på Meny, men det er sjeldent. Vi lager en del gryteretter(fra bunnen, ikke toro e.l.), og retter i ovnsbakt form. Flink å bruke opp rester av f.eks. ost.

Vi bruker 3000kr på en måned i snitt(inkluderer hygiene- og husholdningsartikler, spise ute, kantine osv.), så ca. 750kr i uka. Men det hender jo vi overskrider dersom vi f.eks. må kjøpe inn mye av ting som varer lenge(ris, pasta osv)., men som da ikke trenger å kjøpes igjen på en stund og dermed jevner seg ut. Dog må jeg innrømme vi ikke setter av disse kronene, det går liksom av seg selv. Vi regnet på det en stund med å ta vare på alle kvitteringene, men hver gang endte vi ganske nøyaktig på en 3000kr. Tar stikkprøver innimellom men er fremdeles det samme. Antar vi er vanedyr :fnise:

Det hender vi må innom butikken utenom ukeshandlingen, men det er ikke hver uke. Som regel er det melk som mangler fordi ingen av oss drikker melk, den er kun til matlaging også glemmer vi å kjøpe inn:P

Anonymkode: dc40d...dbe

Skriver dere handleliste?

Anonymkode: c2081...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere med baby. Bruker 1000 kr i uka. Noen ganger litt mer, andre ganger mindre. Dette inkluderer også bleier, babymat og hygieneartikler.

Vi skriver først en meny for hele uka, så skriver vi habdleliste ut i fra den menyen. Prøver å gjøre sånn at vi hsr en middag som kan lages av rester mot slutten av uka. Også har vi alltid ferdigpizza i frysern i tilfelle vi ikke rekker ordentlig middag en dag. Da blir den middagen vi ikke rekker flyttet til neste ukes meny. Fungerer veldig bra.

Anonymkode: 16ea9...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver dere handleliste?

Anonymkode: c2081...388

Ja det gjør vi, det glemte jeg å si:) Vi lager en ukesmeny, og så går vi gjennom skap og skuffer for å se hva vi mangler og så lager liste. Men tar gjerne utgangspunkt i hva vi allerede har så vi får brukt det opp.

Anonymkode: dc40d...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt med ukeshandling, vi har egentlig ikke satt av noen penger, men kjøper det vi trenger. Vi handler for mandag-fredag hovedsakelig, slik at vi står fritt til å velge hva vi vil ha i helgen av middag. 

Men jeg tenker at vi bruker ca 1000,- pr uke, utenom snus (som jeg tar på eget kort), da handler vi det vi ser vi trenger, og gjerne smør, melk, juice og egg for ekstra, da det er noe vi bruker ofte. 

Innimellom glemmer vi ting, så da drar vi tilbake (jeg hovedsakelig) for å kjøpe det senere i uken. Som i dag dro jeg innom for å kjøpe med en pepsi, brød og løk. Nå bor vi såpass langt ute i skauen at vi må kjøre til nærmeste butikk, og da er det veldig greit å få med seg alt sammen på 1 handletur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ukeshandler annenhver uke og har Godt levert de andre ukene. Har ikke egentlig noe budsjett for ukeshandlingen, men pleier å havne på mellom 600 og 800 for midtuke. Vi handler alltid ekstra på lørdager, så lørdagsmat/drikke/godis er utenom denne summen.
Vi gjør som andre her sier, går igjennom skap og fryser før vi skriver handleliste over hva vi trenger. Det hender vi må innom en gang i løpet av uken for å supplere med f.eks melk (har kalver i husholdningen, virker det som, det går over 1,5 liter pr dag....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Vi skriver ukemeny og ukehandler. Vi er to voksne og bruker mellom 1000 og 1200 kr per uke. Siden vi sjelden drikker øl, så er ikke alkohol inkludert i dette. Derimot er absolutt alt av hygienevarer, storinnkjøp av salgsvarer, helgekos, godterier osv inkludert. 

Vi må av og til på butikken en gang utenom den faste dagen, og da som regel for å handle mer melk eller friske grønnsaker. 
Hvor vi handler, varierer litt. Hvis det er gode ukestilbud hos Spar, så handler vi der. Ellers blir det Kiwi og Rema. 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Vi ukeshandler. Familie på to voksne og to barn.

Bruker kolonial.no , og har levering hver mandag. Blir ikke noe dyrere kontra å gå i butikken. Deilig å få alt på døren 😉

 

både mannen og jeg har appen hvor vi legger inn ting fortløpende som vi kommer på at vi trenger. Også går vi gjennom listen på søndag ettermiddag/kveld, legger inn resten av det vi trenger for den komme den uken og sender den inn.

Handler for mellom 1500-2200kr i uken.

Må veldig sjeldent innom butikken utenom.

 

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par med baby og tenåring. Handler en gang i uka. Lager stort sett all mat fra bunn. Bruker ca 2500 kr i uka. Tenåringen spiser mye. Bleier, mme og babymat koster en del. Mye wok, ovnsretter, fiskeretter, gryter etc. Vin og husholdningsartikler inkludert i budsjettet. Handler stort sett på Rema på mandager. 

Anonymkode: ce76c...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare :-)

Var egentlig ute etter svar fra par uten barn for da blir det lettere å sammenligne, men uansett var det interessant å lese svarene fra dere alle :-)

Anonymkode: c2081...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi tenker å prøve oss med 1000kr uka, skal da også inkludere alkohol kjøpt på butikk. 

Hvilken dag handler dere på? Hvilke middager går igjen? Hvilke butikker handler dere i?

Anonymkode: c2081...388

Vi prøver å få til ukeshandel på onsdager, og vi pleier å handle på kiwi eller rema 1000. Reiser innom meny eller spar hvis vi skal ha noe spesielt som ikke er i andre butikker. Vi spiser mye pasta, og det er kanskje ikke det sunneste alternativet, men det er billig og man har det lenge. Prøver å variere middagene og lage nok til dagen etter også. Eller kjøpe noe som kan brukes i flere middager samme uke. F.eks grillpølser en dag, så makaronigrateng med pøser eller pizza med pølser en annen dag samme uken. 1000 kr høres bra ut :) 

Anonymkode: 4ce15...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en voksen og to barn. Når jeg først hadde fått opparbeidet meg basisvarer som man da supplerer med når det blir tomt, så handler jeg for mellom 400-800 per uke. Alt etter hva jeg lager, hva som er på tilbud, hvor mye jeg bruker av innhold i fryseren. Blir feks ekstra dyrt når jeg kjøper ny pose med frossen kyllingfilet (250 kr), men den pakken varer gjerne i over en måned her i hus. Lurer på om jeg i snitt bruker 600 kr i uka. Da teller jeg ikke med lørdagsgodt, evt øl og nattmat hvis jeg drar på byen, men middag fra tirsdag til og med mandag, brød, pålegg, melk, vaskemiddel etc. 

Spiser mye laks med grønnsaker, kylling med wokgrønnsaker, hjemmelaget suppe, kjøttboller, kjøttdeig og spaghetti, fiskegrateng etc. Har en tilbudsapp på tlf. Hvis det er noen spesielle tilbud så kjører jeg til den aktuelle butikken for å kjøpe det (de er ganske nært hverandre her jeg bor) også handler jeg øvrige varer på Coop Extra. 

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terracotta

Par uten barn her. Ca. 3000 per måned, men det blir alltid litt til overs de månedene det bare er fire handledager, som da står igjen på matkontoen til de månedene det er fem.

For noen som spiser mye kjøtt tror jeg kanskje dette vil være litt knapt, vi spiser ganske lite kjøtt. I tillegg bruker vi fryseren mye og baker alt brød selv (fra brødmix). Ellers gjør vi ikke veldig mye for å spare ekstremt, synes egentlig at 1500 per pers er helt ok i måneden.

Som mange her: Middagsplan for hver uke, handler ut fra den + handleliste som er skrevet i løpet av uka når noe går tomt/nesten er tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to stykker (samt to katter) og pleier gjerne å handle for 2 uker av gangen. Bruker da mellom 2500-3000 kr. Da handler vi inn alt vi trenger og litt attåt. Sjelden vi trenger å gå innom butikken i tillegg. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, October 21, 2016 den 15.49, Terracotta skrev:

Par uten barn her. Ca. 3000 per måned, men det blir alltid litt til overs de månedene det bare er fire handledager, som da står igjen på matkontoen til de månedene det er fem.

For noen som spiser mye kjøtt tror jeg kanskje dette vil være litt knapt, vi spiser ganske lite kjøtt. I tillegg bruker vi fryseren mye og baker alt brød selv (fra brødmix). Ellers gjør vi ikke veldig mye for å spare ekstremt, synes egentlig at 1500 per pers er helt ok i måneden.

Som mange her: Middagsplan for hver uke, handler ut fra den + handleliste som er skrevet i løpet av uka når noe går tomt/nesten er tomt.

Oi, så flinke dere er 😀

Anonymkode: c2081...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt nye på dette og har ukeshandlet i 3 uker. Vi er to voksne, uten barn. Har handlet på lørdager, da vi har best tid da. Handler vel for rundt 1000 kr i uka, og det syntes jeg er helt greit. I tillegg handler vi ofte for ca 400 på polet i uka, det føles mindre greit, å bruke SÅ mye,  men men skal jo leve litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...