Gå til innhold

Ukeshandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikser ikke helt dette med ukeshandling. Jeg klarer ikke forutse hva jeg måtte få lyst på til middag en hel uke i forveien. Når jeg og eksmannen drev og skulle handle for flere dager fremover, endte vi ofte opp med å IKKE få lyst eller ork på den maten vi hadde kjøpt, men ville kanskje ha noe annet den dagen, så ble den liggende til den gikk ut på dato. Og ble kastet. Sløsing med penger og mat.

Nå som jeg er skilt og skal handle for meg og guttungen, handler jeg som regel for to til tre dager i slengen. Altså opptil en halv uke,kanskje. Ikke mer. Det fungerer greit, da spiser vi det vi har. Har vært èn gang bare at kjøttdeigen ikke ble spist likevel, men da var jeg obs på datoen på den og la den i fryseren et par dager før den gikk ut på dato.

For meg fungerer det helt klart best å handle for to til tre dager i slengen. Mer enn det klarer jeg heller ikke å få drasset med meg hjem, for jeg har trillebag og må selv slepe det hele veien hjem (hvorav halve veien er motbakke og tar 15 min å gå). Jeg har ikke førerkort og bil, nemlig, så det er ikke bare å lesse bagasjerommet fullt. Men selv om jeg hadde hatt bil, så tilsier tidligere erfaringer med å langtidshandle at det går dårlig og noe blir uspist og havner i søpla.

Det er bedre å handle for noen få dager i slengen for meg/oss.

Anonymkode: dbe13...0a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier som oftest å planlegge ukesmenyen på søndag/mandag, så ukeshandler vi mandag/tirsdag. Studentpar, ingen barn. Prøver å bruke ikke mer enn 600 kr i uka, men har som regel en dag åpen i helga der vi tar det som det kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...