Gå til innhold

barnevernet og fosterhjem


lokmeister2016

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Så hvorfor kom de til min eks uten grunn og saken ble henlagt? 

Det er bare sånn. Mange er redd bv om de vil eller ikke. På grunn av feilene de har gjort. Det er feilene som aldri blir glemt dessverre.

Du, det er litt av noen konspirasjonsteorier du hoster opp her. Om de opprettet sak på eksen din, så har vel noen sendt inn en bekymringsmelding da, det er ikke vanskeligere en det. Jeg personlig kjenner ingen som har hatt problemer med BV, eller lar være å få barn for de er redde de skal "ta" barnet-så hvis du kjenner så mange som har opplevd/ er redde for dette så handler det nok mer om omgangskretsen din en om barnevernet..

Anonymkode: 6793b...79c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjørøveren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du sagt at hun er helt sprø og ikke egner seg som mor da?

Anonymkode: fe1a5...f2e

Jo nettopp. Men HUN fikk beholde. For hun er så flink til å spille og alle faller for hennes krokodilletårer. Hun gjør aldri noe galt hun. Hun er bare ei mor som tenker førs og fremst på seg selv. Og så barnet. Trodde det skulle være omvendt men sånt er visst ok for bv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sjørøveren skrev:

Så hvorfor kom de til min eks uten grunn og saken ble henlagt? 

Det er bare sånn. Mange er redd bv om de vil eller ikke. På grunn av feilene de har gjort. Det er feilene som aldri blir glemt dessverre.

 

11 timer siden, Sjørøveren skrev:

Jo nettopp. Men HUN fikk beholde. For hun er så flink til å spille og alle faller for hennes krokodilletårer. Hun gjør aldri noe galt hun. Hun er bare ei mor som tenker førs og fremst på seg selv. Og så barnet. Trodde det skulle være omvendt men sånt er visst ok for bv! 

I det ene øyeblikket sier du at "de kom til henne uten grunn", i det neste nevner du det du mener er en god grunn til at hun ikke burde ha ansvar for barn. Hvis hun er en dårlig mor, så er det ikke uten grunn at barnevernet tar seg en tur for å sjekke forholdene. 

Så lenge hun gir barnet god og riktig omsorg, så er det jo umulig for barnevernet å vite at "hun setter seg selv først". Nå vet jeg ikke hva bekymringsmeldingen mot henne gikk ut på, eller hva du legger i at "hun setter seg selv først", men det er slett ikke sikkert det er så alvorlig som du antyder heller. 

Jeg tror jeg har nevnt dette for deg før, men folk som er 100% sikre på at de er gode foreldre, er sjelden redd for barnevernet. Dersom man faktisk bruker tid på å være redd for og å prøve å unngå barnevernet, så gjør man sannsynligvis noe galt. Jeg kjenner noen som er redd for barnevernet, felles for alle de er at de faktisk burde være det. De jeg kjenner som skriker høyest om det fæle barnevernet, er de som ruser seg med barnet tilstede, de som ikke evner å gi et barn tilstrekkelig omsorg og de som tror at barneoppdragelse burde bestå av fysisk avstraffelse. Disse folka har jo en reell sjanse for å miste barna sine, og burde fokusert på å bli bedre foreldre. Istedenfor bruker de store mengder energi på å hate barnevernet og null energi på å se situasjonen egne barn lever i. 

Skal man kunne ha det bra i verden, så er man nødt til å innse at feil blir begått. Folk dør i unødvendige arbeidsulykker, sjåfører kjører for fort og mister kontrollen over bilen (og skader seg selv og andre), barnevernet mistolker bevis i en sak, skyldige mennesker blir frikjent av rettsvesenet, skolen er for sent ute med å ta tak i mobbing. Alt dette er ting som burde gjøres noe med, men ikke ting som gjør at folk flest bør leve i frykt.

Dersom målet ditt er å endre barnevernet, så burde du gå frem på en annen måte. Skaffe ordentlige kilder, snakke om barnevernsansatte med respekt (ikke drittunger/umodne jentunger etc)., slutte å blande inn irrelevante personlige erfaringer, sette deg inn i hva etaten faktisk gjør og fremfor alt; finne ut hva du tror disse endringene burde bestå i og hvorfor. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. oktober 2016 den 8.48, lokmeister2016 skrev:

Kompisen min bodde I fosterhjem  og ble kasta ut på 18 års dagen sin på bursdagen !! Hyggelige fosterforeldre nå jeg si..

Som før nevnt det finnes gode fosterhjem og dårlige fosterhjem, på lik linje med biologiske hjem. 

Håper og antar at det som skjedde med din kamerat ikke er normen, selv om jeg har hørt at så har skjedd både i biologiske og fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nøyaktig samme måte å argumentere på som de du kritiserer.  Det er like skadelig å hevde at alr barnevernet gjør er feil som at alt de gjør er riktig.

Bortsett fra at jeg aldri noen gang har påstått at BV aldri gjør feil. Tvert imot har jeg i flere innlegg på rad påpekt nettopp at ingen påstår det, for eksempel her. Enten så gidder du ikke å lese noe som helst, eller så går du bevisst inn for å lyve om hva jeg og andre skriver for å kunne sverte folk.

Sitat

 

Å angripe alle som kritiserer barnevernet for å være barnehatere er like lavmål som å kritisere barnevernet for å kidnappe og selge barn.

Anonymkode: 7c66e...e29

 

Mer løgn. Jeg angriper ikke alle som kritiserer barnevernet. Jeg går etter de som sprer hat mot BV. Lavmålet her er det du som står for med løgnene dine om hva jeg skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Sjørøveren skrev:

Det er ikke løgn og bedrag. Bruk hodet deres før dere skriver. Dere MÅ godta at noen har opplevd mye negativt med barnevernet og ikke klarer å stole på de mer. Det er noen idioter i barnevernet som har ødelagt ryktet til alle. Så skal mye til for at jeg skal klare å stole på de. 

Det er løgn og bedrag. En påstått negativ opplevelse betyr ikke at det er representativt for BV generelt. Skjerp deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, elisa bt skrev:

Kanskje ordla jeg meg noe feil når jeg brukte ordet alle, for det er helt riktig som du påpeker at det ikke er noen her som har avfeid alle dårlige erfaringer. Men TS sin dårlige erfaring blir avfeid i tåden.Jeg hadde vertfall opplevd meg som avfeid hvis det var jeg som var TS.  Ja, TS generaliserer på bakgrunn av egen erfaring, en slik type generalisering er ikke egnet til å fatte besluttninger på bakgrunn av, og slett ikke egnet som bakgrunn for å endre hele barnevernet. Men det betyr ikke at TS sin opplevelse ikke er en del av et helhetsbilde, selv om den, heldigvis, ikke er representativ for majoriteten av barnevernssaker.

Jeg ser for meg at de opplevelsene TS beskriver er vanskelige å leve med, og at hun ikke har det spessielt bra for tiden. Når ting er vanskelig er det lett å overdrive. TS skriver ut fra egne erfaringer, og hun er tydeligvis en av de som har hatt dårlige erfarnger i fosterhjem. Hun forteller også om andre hun kjener som har hatt dårlige erfaringer, så hun basserer seg ikke på en enkelt dårlig erfaring. Likevel er det kun snakk om noen få erfaringer, og jeg er helt enig med deg i at man ikke kan generalisere ut fra et lite knippe erfaringer. Min opplevelse av barnevernet er positiv, noe jeg også var tydelig på i innlegget mitt, og jeg mener absolutt ikke at TS sin erfaring tilsier at vi bør forandre hele barnevernet. Men TS sine erfaringer bør tas til ettertanke, for selv om det meste er bra, kan ting alltid forbedres. For å kunne forbedre oss må vi våge å se på de tilfellene der ting ikke har gått bra.

Jeg mener fortsatt at TS får unødig mye pepper her i tråden, ikke fordi jeg er enig i at hele barnevernet bør forandres, men fordi jeg mener at TS sin erfaring, som også er en del av virkeligheten, fortjener å bli hørt. Du har gode argumenter for hvorfor du ikke er enig med meg, og du må gjerne fortsette å være uenig, men jeg opplever det som respektløst når du kaller meningene mine for svada.   

Hvor blir TS' erfaringer avfeid? Det jeg ser er at folk uttrykker forståelse for den vanskelige situasjonen hennes, men den gir henne ikke rett til å drive på slik hun gjør nå.

At TS føler seg avfeid fordi hun ikke fritt kan spre dritt om BV er ikke alle andres problem. TS burde heller slutte å spre møkk. TS får ikke unødig mye pepper. TS er den som driver med unødig pepring. Når man går så ekstremt høyt ut så må man regne med at man får svar på tiltale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen påstår at BV ikke gjør feil? Jo, du!

Bevis, takk. Hvorfor påstår du at jeg påstår at BV ikke gjør feil samtidig som jeg i flere innlegg i denne tråden har omtalt nettopp dette med feil i BV. For eksempel her.

Jeg har nå dokumentert at jeg har nevnt minst ett eksempel på noe BV gjør feil. Du har ikke gjort noe annet enn å lyve.

Men du får prøve å hoste opp et innlegg der jeg skriver at BV ikke gjør feil. Hvis du ikke klarer det må du be offentlig om unnskyldning for de grove løgnene dine om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosaboble15 skrev:

I det ene øyeblikket sier du at "de kom til henne uten grunn", i det neste nevner du det du mener er en god grunn til at hun ikke burde ha ansvar for barn. Hvis hun er en dårlig mor, så er det ikke uten grunn at barnevernet tar seg en tur for å sjekke forholdene. 

Trenger man noe annet bevis for at Sjørøveren bare driver ren diktning, og at alle historiene hans bare er skrøner? Han finner på ting etter hvert som han skriver, og da ender han naturligvis opp med å komme med motstridende påstander innenfor samme historie.

EPIC FAIL.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Magnifiq skrev:

Kommuniserte du til din tilsynsfører om hvordan du hadde det?

Rart at hun ikke svarer på dette. Hun har blitt spurt om det før også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
15 timer siden, Sjørøveren skrev:

Jo nettopp. Men HUN fikk beholde. For hun er så flink til å spille og alle faller for hennes krokodilletårer. Hun gjør aldri noe galt hun. Hun er bare ei mor som tenker førs og fremst på seg selv. Og så barnet. Trodde det skulle være omvendt men sånt er visst ok for bv! 

Hvorfor kom det bekymringsmeldinger og dere som ikke snakker sammen, hvordan vet de var der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
17 timer siden, Sjørøveren skrev:

Det der er sant. Vet mange (inkludert meg) som ikke tørr å få barn på grunn av vi ikke er perfekte som foreldre må være for tiden og for barnevernet kommer til å dukke opp med en gang. De har til og med vert hos eksen min og nei det er ikke jeg som har kontaktet de. Det ble henlagt da. 

Til og med ei som tok abort pga hun ikke orker å ha noe med barnevern å gjøre! Folk er redd de men det er bare bra for dem. De føler jo makt.

Men du har jo barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart det er krig i verden når flere vidt forskjellig mennesker som står på hver sin side kaster stein på hverandre. "Barnevernet er noe galskap" "De som sier barnevernet er galskap er gal selv" "Nei du er gal" "Nei du er gal" "Du er faen meg ikke riktig som sier ditt" "Du er ivertfall ikke riktig om du sier datt" 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, elisa bt skrev:

 

Kanskje ordla jeg meg noe feil når jeg brukte ordet alle, for det er helt riktig som du påpeker at det ikke er noen her som har avfeid alle dårlige erfaringer. Men TS sin dårlige erfaring blir avfeid i tåden.Jeg hadde vertfall opplevd meg som avfeid hvis det var jeg som var TS.  Ja, TS generaliserer på bakgrunn av egen erfaring, en slik type generalisering er ikke egnet til å fatte besluttninger på bakgrunn av, og slett ikke egnet som bakgrunn for å endre hele barnevernet. Men det betyr ikke at TS sin opplevelse ikke er en del av et helhetsbilde, selv om den, heldigvis, ikke er representativ for majoriteten av barnevernssaker.

Jeg ser for meg at de opplevelsene TS beskriver er vanskelige å leve med, og at hun ikke har det spessielt bra for tiden. Når ting er vanskelig er det lett å overdrive. TS skriver ut fra egne erfaringer, og hun er tydeligvis en av de som har hatt dårlige erfarnger i fosterhjem. Hun forteller også om andre hun kjener som har hatt dårlige erfaringer, så hun basserer seg ikke på en enkelt dårlig erfaring. Likevel er det kun snakk om noen få erfaringer, og jeg er helt enig med deg i at man ikke kan generalisere ut fra et lite knippe erfaringer. Min opplevelse av barnevernet er positiv, noe jeg også var tydelig på i innlegget mitt, og jeg mener absolutt ikke at TS sin erfaring tilsier at vi bør forandre hele barnevernet. Men TS sine erfaringer bør tas til ettertanke, for selv om det meste er bra, kan ting alltid forbedres. For å kunne forbedre oss må vi våge å se på de tilfellene der ting ikke har gått bra.

Jeg mener fortsatt at TS får unødig mye pepper her i tråden, ikke fordi jeg er enig i at hele barnevernet bør forandres, men fordi jeg mener at TS sin erfaring, som også er en del av virkeligheten, fortjener å bli hørt. Du har gode argumenter for hvorfor du ikke er enig med meg, og du må gjerne fortsette å være uenig, men jeg opplever det som respektløst når du kaller meningene mine for svada.   

 

Endelig en som er litt saklig og forståelsesfull og ønsker å se en sak fra flere sider 💙

Anonymkode: 0196f...2a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
9 timer siden, Rosaboble15 skrev:

 

I det ene øyeblikket sier du at "de kom til henne uten grunn", i det neste nevner du det du mener er en god grunn til at hun ikke burde ha ansvar for barn. Hvis hun er en dårlig mor, så er det ikke uten grunn at barnevernet tar seg en tur for å sjekke forholdene. 

Så lenge hun gir barnet god og riktig omsorg, så er det jo umulig for barnevernet å vite at "hun setter seg selv først". Nå vet jeg ikke hva bekymringsmeldingen mot henne gikk ut på, eller hva du legger i at "hun setter seg selv først", men det er slett ikke sikkert det er så alvorlig som du antyder heller. 

Jeg tror jeg har nevnt dette for deg før, men folk som er 100% sikre på at de er gode foreldre, er sjelden redd for barnevernet. Dersom man faktisk bruker tid på å være redd for og å prøve å unngå barnevernet, så gjør man sannsynligvis noe galt. Jeg kjenner noen som er redd for barnevernet, felles for alle de er at de faktisk burde være det. De jeg kjenner som skriker høyest om det fæle barnevernet, er de som ruser seg med barnet tilstede, de som ikke evner å gi et barn tilstrekkelig omsorg og de som tror at barneoppdragelse burde bestå av fysisk avstraffelse. Disse folka har jo en reell sjanse for å miste barna sine, og burde fokusert på å bli bedre foreldre. Istedenfor bruker de store mengder energi på å hate barnevernet og null energi på å se situasjonen egne barn lever i. 

Skal man kunne ha det bra i verden, så er man nødt til å innse at feil blir begått. Folk dør i unødvendige arbeidsulykker, sjåfører kjører for fort og mister kontrollen over bilen (og skader seg selv og andre), barnevernet mistolker bevis i en sak, skyldige mennesker blir frikjent av rettsvesenet, skolen er for sent ute med å ta tak i mobbing. Alt dette er ting som burde gjøres noe med, men ikke ting som gjør at folk flest bør leve i frykt.

Dersom målet ditt er å endre barnevernet, så burde du gå frem på en annen måte. Skaffe ordentlige kilder, snakke om barnevernsansatte med respekt (ikke drittunger/umodne jentunger etc)., slutte å blande inn irrelevante personlige erfaringer, sette deg inn i hva etaten faktisk gjør og fremfor alt; finne ut hva du tror disse endringene burde bestå i og hvorfor. 

Jeg har vert sammen med denne kvinnen så jeg vet godt hvordan hun er. Barnevernet i Norge blir aldri endret, så skal man unngå dem må man ut av Norge. 

5 timer siden, Wanda Maximoff skrev:

Hvorfor kom det bekymringsmeldinger og dere som ikke snakker sammen, hvordan vet de var der? 

Ei felles venninne som er mer på min side enn hennes side. Hun forteller meg alt som hun får vite. 

5 timer siden, Wanda Maximoff skrev:

Men du har jo barn? 

Et barn som jeg ikke får bli kjent med kan jeg ikke akkurat kalle mitt eget barn kan jeg vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wanda Maximoff
21 timer siden, Sjørøveren skrev:

Et barn som jeg ikke får bli kjent med kan jeg ikke akkurat kalle mitt eget barn kan jeg vel? 

Det er fortsatt barnet ditt, selv om du ikke ønsker å anerkjenne det som barnet ditt. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 16.48, Leonaen skrev:

Ikke rart det er krig i verden når flere vidt forskjellig mennesker som står på hver sin side kaster stein på hverandre. "Barnevernet er noe galskap" "De som sier barnevernet er galskap er gal selv" "Nei du er gal" "Nei du er gal" "Du er faen meg ikke riktig som sier ditt" "Du er ivertfall ikke riktig om du sier datt" 

Det er krig i verden fordi noen forsvarer BV mot løgnaktig drittkasting? OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/20/2016 den 21.53, lokmeister2016 skrev:

hvor mange her inne er tidligere fosterhjemsbarn?

Og som selv har fått frattat barna sine av barnevernet...

Jeg er et av dem , på tide av vi belyser maktmissbruk som blir gjort i barnevernet.

Sammabeid med etatene og lite eller ingen positive ting for oss vanlige folk.

Er det flere  her som er lei av og vere undertrykt den urettferdighet her i verden ..

Jeg mener vi burde reformere barnevernet helt, enten legge det ned eller og endre det drastisk ..

Fosterhjem er en pengemaskin, jeg ble selv mobbet i fosterhjem av fosterfar!!

Fikk spiseforstyrrelse, selvmordstanker og depresjon pga han . han kalte meg stygg , feit osv..

Sa jeg ikke var velkommen , jeg valgte aldri og bli flytta dit..

Og det var sykt forskjelllsbehandling der + jeg ble brukt som hushjelp, barnevakt, måtte lufte bikkja heletida, hente posten.

Lage middag, luke ute. mens de andre slapp og gjøre halvparten så mye ...

 

Jeg er i mot dagens barnevern og måten de går frem på + er alt for dårlig oppfølging i fosterhjem. 

Flere enige?

En jeg kjenner ble missbrukt seksuelt i barnevernets omsorg og er rusmissbruker idag .. triste greier.

Statistikker viser over halvparten av barnevernsbarn om ikke 80 % har problemer med og klare seg som ''samfunnet vil''

Enten psykiske problemer, eller rusmissbruk (alkohol, drugs) Og det er urovekkende selvmordstall i bv ''omsorg''

 

Hilsen fortvila jente .

Kjære deg, så trist å høre. Barnevernet står over for en stor omveltning. Det er et system med svakheter og styrke, nå blir du og andre som deg hørt for første gang. Det er viktig.

Anonymkode: 2864d...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 16.00, jabx skrev:

Bevis, takk. Hvorfor påstår du at jeg påstår at BV ikke gjør feil samtidig som jeg i flere innlegg i denne tråden har omtalt nettopp dette med feil i BV. For eksempel her.

Jeg har nå dokumentert at jeg har nevnt minst ett eksempel på noe BV gjør feil. Du har ikke gjort noe annet enn å lyve.

Men du får prøve å hoste opp et innlegg der jeg skriver at BV ikke gjør feil. Hvis du ikke klarer det må du be offentlig om unnskyldning for de grove løgnene dine om meg.

Du skriver at den eneste feilen BV gjør er at de griper inn for sjeldent. Men det er ikke den eneste feilen de gjør. Har ingenting å be om unnskyldning for, jeg vet fra tidligere "diskusjoner" at du ikke har filla peiling og at du er en generell synser uten en eneste referanse. Om noen skal be om unnskyldning er det vel deg for å kalle alle som ikke er enig med deg for løgnere, både til TS og en rekke andre. Hva vet du om at hun overdriver? Ikke en dritt!! 

Anonymkode: 891ce...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...