Gå til innhold

fattige cubus barna


evelynn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cubus, H&M handler jeg hverdagklær til barna. Litt dyrere uteklær og sko (ala Reima, Sorel osv), for kvalitet og varme. Designerklær kjøper jeg ikke. Kunne ikke falt meg inn å oppdra barna mine til å bli dømmende klyser i samfunnet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet mye på hm og Cubus før, men sluttet fordi at klærne er elendige! Dårlig passform, dårlig kvalitet.. De koster jo like mye der som for eksempel Kapphal, men føler de har bedre kvalitet. I tillegg har de ofte 25%, eller 2 for 3.. Så blir billigere der.

 

Handler dyre merker, billige merker.. KOmmer helt an på hva jeg finner.  Mexx, ser jeg på som hakket dyrere, men har opplevd klær derfra som ble hullete på 123 i sømmene..

Anonymkode: 5256e...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Cubus, H&M handler jeg hverdagklær til barna. Litt dyrere uteklær og sko (ala Reima, Sorel osv), for kvalitet og varme. Designerklær kjøper jeg ikke. Kunne ikke falt meg inn å oppdra barna mine til å bli dømmende klyser i samfunnet.

Jeg gjør akkurat det samme. Hvor kvaliteten teller: ullundertøy, parkdress, vintersko kjøper jeg dyrere, men der handler det om komfort og helse. Ellers handler jeg på HM, og hos 5-åringer er det populært på grunn av alle disse prinsesser, my little ponny, minions eller hva er populær akkurat nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på Finn jeg. :P Blir glad når det er noe fra Kappahl i klespakkene jeg kjøper, for det er det dyre alternativet i min verden (også holder det seg gjerne finere når det er brukt enn klærne fra lindex og cubus).

Merkeklær tilhører en helt annen verden for meg, og jeg styrer som regel unna det på Finn også, for til og med når det er brukt er det for dyrt.

Kjenner igjen mye klær fra cubus, hm og til og med sparkjøp i barnehagen, så vi som kjøper billige klær er nok i flertall her omkring i alle fall. :P

Anonymkode: 4599a...488

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene skaper barna. Men de blir også påvirket av de rundt seg ellers også. Min datter på snart 5 år, vet ikke engang hva merke klær er. Hun hår i det hun trives med, og ferdig med det. Jeg bruker kappahl, cubus og lindex ofte når jeg handler klær. Kjoler, bluser og kåpe legger jeg litt ekstra penger i. Det samme med smykker og av og til vesker og sko. Men tenker ikke over designer navn når jeg handler.handler det vi liker å ha på oss rett og slett. Ingen press her i bygda heller. Heldigvis.  Folk får gå i det de vil, uten å bli rakket ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i byen, 12-årig jente, H&M og Cubus er førstevalg.  Kappahl og Lindex er vel omtrent på samme prisnivå de også, men vi handler sjelden på Kappahl siden jeg har lært meg at alle topper jeg kjøper til meg selv der mister fasongen i vask...

Det kan være bestemte ting som skal ha et bestemt merke, f eks var det Timberlandstøvler....men jenta mi har ikke noe forhold til prisnivå eller merker i noen særlig grad, selv om hun elsker klær. Regner med at det slår inn på u-skolen...

Anonymkode: 92de4...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største er bare 6 år så vi har ikke merket noe press. Vi kjøper klær på Cubus, HM, Lindex, osv. Der vi ser noe vi tror han liker rett og slett. Bruker ikke voldsomt med penger på klær til barna. Legger litt ekstra penger i kvalitet på uteklær som vinterdress, votter, jakker, og ikke minst kjøper vi gode sko til alle sesonger. 

Kanskje merker man mer press jo eldre ungene blir. Får håpe jeg har klart å oppdra han godt nok til at han som 14-åring skjønner at det kanskje ikke er så lurt å bruke flere tusen kroner på en skjorte han vokser ut av i løpet av et år... 

Anonymkode: c5c0c...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler klær til henne enten .på Cubus, H&M ,eller BikBok eller B Young. Her er det slut på klær fra barneavdelingen for min datter på 13 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sønnen 9.5 har akkurat handlet en del klær til oss på stormberg.no utebukse, vinterjakke, regnjakke, ullundertøy, ullsokker. Jeg studerer til barnehagelærer og skal straks ut i praksis nov-jan så må ha noe av litt ok kvalitet av sånne ting, kjøpte en dress i fjor til jr på europris for å teste, revnet i sømmen på beinet etter 2 dager! Av vanlige hverdagsklær handler vi ofte på Cubus, til barnehagebruk for meg der klærne slites fort bruker jeg omtrent kun det og det samme med jr.  Hender av og til jeg kjøper merkeklær som tommy hilfiger, ralph lauren, har bla en genser og topp derfra som har utrolig bra passform, men det er mer en "treat" en sjelden gang enn noe jeg kjøper normalt. Det samme gjelder også her jr, men som sagt stort sett Cubus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler som regel på HM eller Lindex til mine jenter på 4 og 6. Syns kvaliteten er litt bedre på Lindex kanskje. Av og til skeier jeg ut og handler på Polarn og Pyret, klærne der er av bedre kvalitet, og f.eks tightser varer mye lenger enn HM sine. Men det koster jo mer da. Yttertøy og sko til hverdags handler jeg ofte på OBS, syns man får mye for pengene der. Merkeklær er ikke noe tema enda her i alle fall, men det er stas om det er Frozen, My little pony og slikt.

Anonymkode: ad5ee...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i verste merkeklær-land, der mange av barna går i Ralph Lauren dann og vann. Men de som er 8( min datters alder), vet det ikke. Brorparten av klærne er vel fra hm og tilsvarende, men den eneste butikken de vet navnet på og som er stas hvis noe er fra, er Zara. Det er fordi kusiner og andre syns det er stas å få presanger derfra eller handle akkurat der hvis de er på besøk (fordi den butikken er ikke overalt). Min datter og hennes venninner er ganske opptatt av klær, men ikke butikker, merker eller priser. Hun ville ikke forstått en Cubusreferanse. 

Anonymkode: caabd...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente på 5 år og handler stort sett på h&m og lindex. Har handlet litt pompdelux, men det er mer til pent. Og name it klær hender det også. Er igrunn fornøyd med det meste, har ingen som skal arve så om plagget bare varer en sesong så er det helt greit, hvertfall med tanke på at plagget kanskje kostet 50-100kr. Her vi bor er det ganske mye forskjellig barna går med, sjelden dyre merker. Jeg føler ikke noe press vedrørende det å kjøpe dyre klær.

Anonymkode: 4201b...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg husker når jeg gikk på VGS (på vestkanten i Oslo, vel å merke), så var det en som disset meg fordi klærne mine var fra Cubus. Da lo jeg godt, og begynte på trass å bare gå i Cubusklær i flere mnder, og snakke masse om hvor mye jeg skulle shoppe der. Dro den litt langt, men det var fordi det var så himla teit å gjøre narr av noen for hvor de handler.

Nå er ikke barnet mitt eldre enn 6 mnder så der er det ingen som sier noe på hva hun har på seg, men ærlig talt. Jeg kommer aldri i verden til å punge ut med titalls tusen på klær kun på grunn av en liten logo! (Nå snakker jeg ikke om ull og uteklær, der kan jeg godt betale mer på grunn av kvalitet) Dette fordi barn vokser fort og klærne er jo for små neste sesong! De rekker ikke bli slitt. Når jeg kjøper meg en kjole kan jeg godt kjøpe et dyrere merke (ikke Gucci og Prada, men gjerne Ralph Lauren eller Gant) fordi jeg syntes noen av de sitter litt finere og fordi jeg ikke vokser i høyden så jeg kan da bruke den i mange år.

Nei, der barn mobber for hvor andre barn kjøper klær har foreldrene gjort en elendig jobb! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overprivilgerte bortskjemte nordmenn. Man vet ikke hva fattigdom er hvis man tror det er å ikke ha råd til Ralph Laurens siste kolleksjon.  Skulle blitt tvangsendt til et uland for å lære hva fattigdom virkelig er. 

Anonymkode: 242b9...b4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg barn, men av egen erfaring så handlet jeg hos H&M da var jeg ung (når mamma tok meg på butikken).
når jeg ble eldre handlet jeg på jack&jones og carlings.
slik holdt jeg det gående til jeg var rundt 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei av folk som dommer fordi de er sjalu.  Kjøpe masse Ralph Lauren klær billig i utlandet til mine 3 gutter.  Hvorfor?  Klærne er like fine etter bruk av 3 barn og ser fortsatt nesten nye ut.  Alle 3 er veldig VELDIG aktive og en del billige klær (som jeg er ikke i mot) må kastes etter et barn har brukt de.  Slutt å domme folk.  

Anonymkode: 80365...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lei av folk som dommer fordi de er sjalu.  Kjøpe masse Ralph Lauren klær billig i utlandet til mine 3 gutter.  Hvorfor?  Klærne er like fine etter bruk av 3 barn og ser fortsatt nesten nye ut.  Alle 3 er veldig VELDIG aktive og en del billige klær (som jeg er ikke i mot) må kastes etter et barn har brukt de.  Slutt å domme folk.  

Anonymkode: 80365...9e9

Er det noen som dømmer her da? Vi forteller jo bare hvor vi handler klær...

Anonymkode: 4599a...488

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...