Gå til innhold

Harry mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drammensmat.

Anonymkode: 6b14e...4c1

Hva er drammensmat? Hilsen en som aldri har vært i Drammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Purple Basil skrev:

Jeg er helt uenig. Mat er verken snobbete eller "harry". Hva mener du er snobbete mat? 

Det kommer jo helt an på hvem man spør, akkurat som med harry mat.

Folk bruker sånne distinksjoner, bevisst eller ubevisst, for å plassere sine egne preferanser i et "normalfelt" midt imellom de to ytterlighetene på alle felt der smak kommer inn i bildet. Slik får man signalisert tilhørighet til andre som er som likner en selv på ulike måter, og bevist for seg selv og andre at man ikke er for ekstrem i hverken den ene eller andre retningen.

Anonymkode: 87f16...1a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Hva er drammensmat? Hilsen en som aldri har vært i Drammen 

Det er mat som er skikkelig harry det. Finnes ikke noe mer harry enn Drammen.

Hilsen en som har vært der som ungdom. 

Anonymkode: 6b14e...4c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mat som er skikkelig harry det. Finnes ikke noe mer harry enn Drammen.

Hilsen en som har vært der som ungdom. 

Anonymkode: 6b14e...4c1

Haha!! Jeg bodde der i noen få år (fordi eksen kom derifra), og han fiksa mye mat som sikkert kan betegnes som harry! :fnise:

myyyye grandiosa iallefall! Og kebab. Og ostepølse med rekesalat. Og kneip med nugatti. Selvsagt skylt ned med enorme mengder Urge! :kvalm:

Anonymkode: d7c74...0d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som skal være med på middag på Høk til helga?

:skratte:

Anonymkode: e5b30...403

Hahaha :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha!! Jeg bodde der i noen få år (fordi eksen kom derifra), og han fiksa mye mat som sikkert kan betegnes som harry! :fnise:

myyyye grandiosa iallefall! Og kebab. Og ostepølse med rekesalat. Og kneip med nugatti. Selvsagt skylt ned med enorme mengder Urge! :kvalm:

Anonymkode: d7c74...0d7

Hva for slags sted er det? Ostepølse med rekesalat skylt ned med Urge? Må innrømme at jeg fikk litt lyst til å dra dit....må være litt av en opplevelse :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at det sitter folk uti verden og sulter ihjel mens du sitter å rakker ned på mat. Fyttifaen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
2 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Tenk at det sitter folk uti verden og sulter ihjel mens du sitter å rakker ned på mat. Fyttifaen.

Uff da. Litt sint i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Tenk at det sitter folk uti verden og sulter ihjel mens du sitter å rakker ned på mat. Fyttifaen.

Er dette en spøk? 

Anonymkode: fce06...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en krets der det kryr av det jeg vil kalle matsnobber, og det som er harry her er: Ketchup. Cola (og annen brus). Fjordland. Alt fra Toro. Alt fra fastfood-steder og Egon. Posesaus. Ferdig grilla kylling. Smågodt/godteti. Krydderblandinger/grillkrydder/gastromat. Sodd, sild, flesk og duppe, fårikål osv er derimot inn. 

Anonymkode: a733c...2c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er det. Du kan f eks lage Harrys kjøttkaker, Harrys fiskepanetter, Harrys tomatsuppe, Harrys prinsefisk osv osv

Det stemmer. I England er vel også navnet Harry like populært som Kristian og Alexander er i Norge tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meksikansk gryterett

Løvbiff i pitabrød med kinakål og enorme mengder dressing.

 

Anonymkode: 83154...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, toothfairy skrev:

Gi oss noen eksempler på classy mat da TS. Utenom italiensk salami :fnise:

Er ikke TS, men: norsk tradisjonsmat. Økologisk. Lagd fra bunnen. Alt fra dampovn og sous vide (lagd hjemme). Tapas er ut, taco er vanlig, selvsagt ikke snobbete, men ikke harry (hvis(guacomolen er lagd selv, og egenblandet krydder). Tradisjonsmat fra andre land er også inn: Baccalao, borsj, ceviche(? Rå fisk i lime). Pulledpork og grønnkål som snacks var in i fjor, ut i år. Trøffelolje har vært in en stund nå. 

Anonymkode: a733c...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

løvbiff, grillmat som lages på kulegrill utenfor campingvogner av folk i grilldress. spagetti fra boks, fruktcoctail

Anonymkode: b8832...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Jeg blir irritert når tradisjonsmat blir betegnet som Harry.

Da er vi fler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Baremenneske
8 timer siden, Plexus skrev:

ehm... finnes det harry mat? fy flate folk har mye issues ass. jeg sier SPIS HVA FAEN DU VIL, det er harry å bry seg om hva andre spiser eller i det hele tatt bruke energi på å tenke ut hva som er HARRY mat. 

😅Noen har nok litt for lite ellers å tenke på... Er enig med deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som skal være med på middag på Høk til helga?

:skratte:

Anonymkode: e5b30...403

Høk er stedet hvis man er skikkelig sulten. Her får man god, gammeldags husmannskost uten fiksfakserier, rause porsjoner. Rimelige priser er det også der. Man skal ikke kimse ad slike spisesteder. Jeg ser det er populært blant lastebilsjåfører og pensjonister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafféllatte med lettmelk :dry: ellers mye av det som har blitt nevnt her som jeg liker ser jeg :Psmash, ketchup, panert rødspette og holidaydip er da tidløs kvalitet :fnise:

Anonymkode: d26b5...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...