Gå til innhold

Hva spiser dere til kveldsmat? + mengde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser ikke kveldsmat, men så spiser jeg middag i 18-tiden, og dermed pleier jeg ikke å være sulten utover kvelden. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ikke kveldsmat. 

Anonymkode: 81ffc...b20

Bør legge til at middag i 16-17 tiden har jeg aldri hatt -Jeg er da ikke pensjonist! 

Anonymkode: 81ffc...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel havregrøt til kveldsmat, ca 1 dl havregryn med vann. Har smør og kanel på grøten :)

Anonymkode: 69a8c...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pringle skrev:

Jeg har spist kveldsmat stort sett hver dag i et par-tre år, men har det ikke fast lenger nå, jeg er vanligvis altfor mett etter middag. Basis for kveldsmat når jeg spiser kveldsmat, er ikke-økologisk frukt og rå grønnsaker (hva som helst som jeg liker, mengde tilsvarende et gjennomsnittlig spiseeple og 80 gram grønnsaker). Jeg supplerer med hva jeg har lyst på og hva som finnes i huset - nøtter eller nøttesmør, og/eller knekkebrød/brødskive med pålegg, melk eller kakao, frokostblanding med melk, spekemat, sylteagurk, en liten boks tunfisk i olje, smoothie laget på melk, banan, frosne bær eller nøttesmør og kakaopulver. Tidligere - mens jeg spiste kveldsmat fast - hadde jeg av og til dessertost eller gresk yoghurt med nøtter eller nøttesmør og honning eller lønnesirup eller hapå på toppen, i bunnen, eller rørt inn.

Jeg føler også ofte at jeg kunne spist mer selv når jeg vet at jeg har fått nok. Tror det er helt normalt.

Du spiser ikke for mye om du har normal vekt og holder den stabil.

Kan jeg spørre om grunnen for å spise ikke-økologisk frukt?

Anonymkode: 69a8c...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ofte middag ganske tidlig (16-17) og da spiser jeg kveldsmat på kvelden selv om jeg kanskje ikke er så sulten der og da. Men om jeg ikke spiser så begynner magen å rumle tvert jeg legger meg, og det er så ubehagelig å sovne til. 

Anonymkode: 212be...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå svarte jeg jo ikke på spørsmålet :fnise: Spiser som oftest et par knekkebrød med kalkunpålegg, leverpostei o.l, og drikker et glass melk til. 

Anonymkode: 212be...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på tidspunktet for middag. Dersom middag kl 16 må jeg ha et måltid til i løpet av dagen. Dersom middag kl 19 trenger jeg ikke spise mer denne dagen.

Anonymkode: a9738...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har dårlig tid fra jeg kommer hjem fra trening og til jeg skal legge meg, så tar jeg kanskje en frukt, en shake eller lignende.

Noen ganger spiser jeg to brødskiver med f.eks. ost og skinke og melk eller proteinshake til. Andre ganger spiser jeg litt mindre, men da har jeg gjerne spist noe snacks etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir kveldsmat for meg to karbonader med to stekte løker (elsker stekt løk) servert med fire poteter, om lørdagene liker jeg å bytte om på middagsmåltidet og kveldsen, altså avslutter jeg med et varmmåltid foran TV da. Pleier normalt å velge noe mer avansert og spennende enn karbonader med løk, men i dag fikk jeg bare veldig lyst på det og det er jo enkelt å lage - skal se boksekamper på TV... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som om de som spiser kveldsmat spiser middagen sin tidlig. Selv spiser jeg middag mellom kl. 18.00 og 19.00 og er selvfølgelig ikke sulten etter det. 

Anonymkode: 692a1...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser veldig sjelden kveldsmat. Spiser middag mellom 17.30 -19, som regel ikke sulten etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lørdagene er nok ikke middagene mine før i 21:00 tiden eller deromkring (pluss/minus)

Men i flere år har det vært noen timer etter at jeg stod opp, har jo jobbet natt seks netter i uken i fire til fem år, gått rundt døgnvill altså. :) Således var det tilsvarende lunsh-tider for normale.

Dog nylig sluttet i jobben, dagsjobb fem dager i uken blir det neste da jeg kunne ikke presse mer ut av kroppen nå - lå på 70-80 timers uke i ca 2 år (nattarbeid) skar så ned til (ca 55-60 timers uker), i fjor økte jeg til 7 netter i uken i 9-10 mnd i strekk men lå fortsatt på ca 55 timers uker, dog med noe kortere dager enn tidligere.

Med en slik livsstil/jobb, så blir vanene litt sære - kommer til å savne det litt i ny jobb selv om den blir 37,5 timer på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varierer. Spiser gjerne 2-4 knekkebrød med blåbærsyltetøy (vegansk, uten sukker og lus) og et glass smoothie, soyamelk etc. Gjerne et par biter mørk sjokolade eller noe nøtter eller frukt også.

 

Anonymkode: 350b0...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Spiser gjerne 2-4 knekkebrød med blåbærsyltetøy (vegansk, uten sukker og lus) og et glass smoothie, soyamelk etc. Gjerne et par biter mørk sjokolade eller noe nøtter eller frukt også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Spiser gjerne 2-4 knekkebrød med blåbærsyltetøy (vegansk, uten sukker og lus) og et glass smoothie, soyamelk etc. Gjerne et par biter mørk sjokolade eller noe nøtter eller frukt også.

 

Anonymkode: 350b0...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Spiser gjerne 2-4 knekkebrød med blåbærsyltetøy (vegansk, uten sukker og lus) og et glass smoothie, soyamelk etc. Gjerne et par biter mørk sjokolade eller noe nøtter eller frukt også.

Edit: Skrev visst som anonym først. Haha

Endret av ewna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...