Gå til innhold

Når kjæresten har hatt sex med en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å se hva som er normal reaksjon til følgende: 

Typen og jeg slo opp, han slo opp. Vi var venner en liten stund, før jeg kuttet kontakt med han. Vi hadde vært sammen et år, uten disse ukene med brudd. Allerede etter 2 uker kom han krypende tilbake og ville ha meg, og jeg tok han tilbake. Senere fikk jeg vite at han hadde hatt sex med en annen, bare 3(!) dager etter at vi slo opp. Denne damen hadde han omtalt som en venn, en del av gjengen hans, tidligere. Jeg godtok det faktum at han hadde hatt sex, men ikke med henne, det gjør vondt. Dette fordi de ikke var full, og han er en person som ikke ligger rundt for å ligge - han måtte ha villet det skikkelig. Ikke det at han har ligget med så mange heller, 3 med henne, noe som gjør det hardere. Det andre er at dette er en person han ser hver dag, som han studerer med (de studerer det samme), og er i samme gjeng. Dette plager meg utrolig mye. Har krevd at han ikke snakker med henne på sosiale medier, og ville helst at han skulle ha slettet henne på Snapchat og Instagram blant annet, noe jeg ikke ser er poeng i å ha hun på. Men det nektet han. Har sagt at det er greit at han snakker med hun på universitetet, siden de på en måte er nødt. Men jeg føler at han snakker med hun en del på universitetet, da det blir på en måte hans "fripass", og at han snakker med henne for å ikke såre henne. Men det sårer meg. Merk at vi har langdistanse, og at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å stole på det lover meg. 

Jeg blir av og til frustrert og tar gjerne dette emnet opp. Hver gang blir han sint, og legger på, og setter på flymodus for at jeg ikke kan ringe han opp igjen. Føler på en måte at han "forsvarer" henne. Spurte blant annet om at han kunne la være å omgås henne så mye, og fikk til svar at han aldri skal slutte å snakke med henne. Ble utrolig lei meg, og han bare la på. 

Jeg bare lurer, hvis dere har/hadde vært i en slik situasjon med en kjæreste/eks, hva ville dere krevet av han? 

Anonymkode: f5940...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke giddet dette. Synes det du krevde var helt legitimt. Virker som han bryr seg litt for mye om denne personen som bare skal være en venn i vennegjengen sånn skolerelatert, hadde syntes han brydde seg for mye om saken, og brukte for mye energi på saken. Han burde bry seg aller mest om deg, og det lille du har krevet var ingenting spesielt når de faktisk har hatt seksuell tiltrekning til hverandre og ligget sammen. 

Anonymkode: 0a2b4...629

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt insistert på at han ikke hadde noe med henne å gjøre på sosiale medier. Han er en sodd som ikke forstår det sjøl. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og måten han oppfører seg på er jo bare til å spy av. Kort hadde dere vært sammen og, han burde være stupforelska i deg. Hadde ikke giddet dette.

Anonymkode: 0a2b4...629

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg. Dere hadde slått opp.. Ja vel, men følelsene forsvinner jo ikke selv om man ikke er sammen..

Han har vært intim med en annen, og for mange er det en stor greie. Også for meg. Hadde min kjæreste hatt sex med noen i det lille bruddet vi hadde, hadde jeg ikke tatt han tilbake.

Rett og slett fordi jeg hadde følt at jeg var "lett" å erstatte..

Sosiale medier burde absolutt vært kuttet ut. Av hensyn til deg.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Nei, dette hadde jeg ikke giddet. Han virker jo mer opptatt av hun andre enn deg, syns du skal droppe han og komme deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør kutte henne ut, uten om å hilse/slå av en prat på skolen. 

Anonymkode: f561b...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slutt, han hadde sannsynligvis sex for å glemme litt og fordi han hadde lyst på sex. Er det ikke bedre at han ligger med en venn han stoler på uten følelser enn at han hadde blitt med en gal, full dame hjem fra byen?

Desse to var sannsynligvis enige om at sexen ikke skulle ødelegge vennskapet, noe den heller ikke har gjort. Her synes jeg det er urimelig av deg å kreve at han avslutter vennskapet. Du ødelegger vennskapet deres fordi du ikke klarer å se forskjell på sex og følelser. I mine øyne blir du en oversjalu drittkjerring. Godta at han har kvinnelige venner, han var singel når de hadde følelsesløs sex.

Anonymkode: d5264...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta dine egne følelser på alvor, selv om han ikke gjør det. Ingen kan tvinge deg til å føle annerledes, så du må spørre deg om du klarer å leve med dette, eller om du ville fått det bedre med en annen som respekterte deg mer. Han endrer seg ikke, det har han jo gitt klar beskjed om. Hva andre tror de ville følt i din situasjon er jo helt irrelevant. 

At han legger på og setter telefonen i flymodus er lavmål, spesielt når dere har et langdistanseforhold og telefon er den eneste måten du kan snakke med ham på. Jeg synes det sier ganske mye om ham og hans manglende evne til empati.

 

Anonymkode: 9d4db...7b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri hatt tilbake fyren. Viser jo at han ikke var så forelsket i utgangspunktet, for da hadde han heller sittet knust hjemme og tenkt på deg fremfor å lete etter andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert hatt sex før du og? Bare vent med samleie igjen til han har fått testet seg

Det kan gjøre psykisk vondt å tenke på at samboeren har hatt sex med andre, men det burde ikke ha noe å si om deg var før eller "etter" din tid

Anonymkode: de1b7...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså, han slo opp med deg fordi han hadde lyst til å ha sex med henne uten dårlig samvittighet. kanskje hadde han lyst på noe mer med henne også. det funket ikke, de ble enige om å bare være venner videre, og han gikk tilbake til det gamle og trygge - deg.

føler du deg trygg på at dette ikke skjer igjen neste gang han får lyst på/blir betatt av ei jente?

jeg ville bekymret meg mer for DET enn for kontakten mellom ham og prøvd-men-det-gikk-ikke-jenta.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør vondt for deg!

Nå er jeg vel av den oppfatning av man bør kunne få ha hvem man vil på SoMe, men i dette tilfellet, så syns jeg virkelig at han burde etterkomme ønsket ditt. Jeg syns ikke du er storforlangende.

Men jeg fatter ikke hvorfor du gidder å være sammen med han, dette plager deg skikkelig mye, og han driter i følelsene dine. Vil du virkelig være sammen med en som bryr seg mer om å krampeholde på tidligere ligg på SoMe enn å ta vare på deg og hvordan du har det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så lei av dette såkalte liberale sextullet. Tenk hvor mange gode forhold som har blitt påvirket gjennom misunnelse, prestasjonsangst og mer. Folk vet ikke lenger hva de vil ha. De vil utforske. Om man går inn i forhold tidlig blir man nærmest dømt for det 

Anonymkode: de1b7...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg at han bør bryte all kontakt med henne på sosiale medier m.m. At han må snakke med henne i studiesituasjonen er så sin sak, men det er ingen grunn til at de skal følge med på hverandres liv.

Siden han kom tilbake til deg så er det sannsynlig at han fant ut at det med hun andre ikke var noe mer. Og du kan ikke gjøre annet enn å stole på han. Men om du ikke klarer å stole på han, og han ikke forstår st dette er vanskelig for deg, da ville jeg nok vurdert å gjøre det slutt. Avstandsforhold er vanskelig. Og når en sånn sak gnager i tillegg så er det nesten umulig å få til å fungere.

Anonymkode: 97f3d...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke krevd noe. Det var slutt så han har ikke gjort noe galt. Ville gjeren hatt en forklaring på hvorfor han hadde sex med en venninne så kjapt etter bruddet, men det hadde vert opp til han om han ville dele.

Anonymkode: e0663...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har en pause i forholdet er det slutt, og da kan man ikke si at kjæresten har hatt sex med en annen. Dere var ikke kjærester i øyeblikket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...