Gå til innhold

14 råd til kvinner som ønsker å holde på mannen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom over 14 råd til kvinner som ønsker å holde på mannen sin i et langvarig forhold. :)

 

11899749_900932636659312_883073549891033

 

Anonymkode: 67f8a...76e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode råd, hvis det er gjensidig. Men det ser ut som temaet for boken er: Man leads, woman follows, everyone wins. Og da ble det plutselig ikke så moro lenger. Hvordan skal menn behandle kvinner, i følge boken?

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, a l'orange skrev:

 

Litt av poenget med et slikt forhold er at det ikke er ubetinget gjensidig. Joda, godhet, kjærlighet og respekt for hverandre er gjensidig. Men det å lede og la seg lede er to motpoler, så med tanke på det må det finnes et gjensidig ønske og evne til en slik orden.

Det var hele poenget mitt. Jeg tror ikke TS hadde planlagt at vi skulle se hvilken bok hun fant rådene i. Hun fremlegger det som om det er generelle råd for et langt ekteskap. Isolert sett, er det jo det. Siden hun ikke nevner mannens rolle i forhold til kvinnens, er det ikke sikkert at hun vil fremheve konteksten det står i. Bare rådene isolert. Hadde hun klippet bort boktittelen og teksten under om at kvinner skal behandle alle menn på denne måten, så ville ikke jeg ha reagert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt, oppfør deg som en ansatt på prøvetid. Underdanig, alltid beredt, alltid blid og serviceinnstilt og alltid gi ham rett uansett hvor idiotiske ting han måtte mene og gjøre.

Jo'a, sånn gjør vi det. Høres ut som det rene drømmelivet for kvinnen, gitt....

Men hvorfor vil man holde på en sånn fyr, egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd, som gjelder like mye for menn i forhold til kvinner. Kort oppsummert så er det snakk om å behandle hverandre med respekt. Skjønner ikke hvorfor noen kvinner reagerer negativt på dette, forutsatt at det skal gjelde begge veier selvfølgelig. Vil dere ikke at mannen skal oppføre seg sånn mot dere? Jeg tenker dette er det begge parter bør strebe mot. Men man må ikke minste seg selv helt på veien heller da...

Anonymkode: c7c8a...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som synes det er greit å le av feil av og til og å svare på tekstmeldinger når jeg er sammen med han? Og litt mye å skulle stirre på han når han snakker liksom.

Her om dagen laget typen pizza. Han brukte jo selvfølgelig ikke bakepapir, og pizzaen brente seg fast i formen. Dette skjer gang på gang. "Hihihi, det går greit, bare bruk bakepapir neste gang". Han ler jo av det selv etterpå. Blir litt mere lystig tone enn å ikke si noe eller ikke reagere på noe vis som kan tolkes negativt.

Anonymkode: 3a2fa...018

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, a l'orange skrev:

Min utheving. Om ikke jeg også ønsker meg en underdanig mann som setter sine ønsker og behov til side for å oppfylle mine ønsker og behov?

Kan ikke akkurat påstå det, nei :dry:

Har vi lest de samme rådene? I hvilket råd finner du at kvinnen skal være underdanig? Og hvor leser du at kvinnen skal sette sine ønsker og behov til side for å oppfylle hans ønsker og behov? 

Jeg leser rådene slik at man skal respektere partneren, ikke tråkke på ham, ikke latterliggjøre ham, og gi ham full oppmerksomhet når dere snakker sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som synes det er greit å le av feil av og til og å svare på tekstmeldinger når jeg er sammen med han? Og litt mye å skulle stirre på han når han snakker liksom.

Her om dagen laget typen pizza. Han brukte jo selvfølgelig ikke bakepapir, og pizzaen brente seg fast i formen. Dette skjer gang på gang. "Hihihi, det går greit, bare bruk bakepapir neste gang". Han ler jo av det selv etterpå. Blir litt mere lystig tone enn å ikke si noe eller ikke reagere på noe vis som kan tolkes negativt.

Anonymkode: 3a2fa...018

Jeg vil ikke si at du latterliggjorde ham her. Du lo med ham, ikke av ham. Det var tabben han gjorde som var latterlig, ikke han som person. Og det var jo bare positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel råd til kvinner, fordi det i de fleste tilfellene er kvinner som gjør disse tingene mot menn. 

En tilsvarende liste for menn kunne vært, etter å ha lest litt på KG:

-Husk hvilken seng du hører hjemme i.

-Ei du skal begraves ved siden av, kommer til å miste sprettenheten i kroppen når årene går. Det gjør du også.

-Legg vekk den jævla game-controlleren og snakk litt med dama di

-Vis interesse for hennes gjøren og laden.

-Vær snill, men ikke en pushover (dette er, enten dere tror det eller ikke, veldig vanskelig, fordi mange (ikke alle) kvinner har en tendens til å bli jævlig mot en mann som er snill med dem

-Stå opp med ungene annenhver lørdag.

-Ikke bruk opp lønna på motorolje eller ny PC.

-La de single kompisene gå ut alene, de klarer seg fint uten deg. 

 

Etc etc..

Det største problemet kvinner og menn har seg imellom i dag, er at kvinnekampens våpen er kalibrert mot elefant, mens de fleste dere "kjemper" mot på daglig basis i Norge, er ca tiur eller hare. Det er ikke rart at kjønnene ikke forstår hverandre når argumentene er laget mot menn som trodde kvinner ikke burde ha stemmerett, ikke kjøre bil, være hjemme med ungene, ha middagen klar når far kom fra kontoret, og ville tenne en pipe og lese avisen. Vi skjønner ikke det der, når vi har halve permisjonen, forholder oss til kvinnelige ledere på daglig basis, blir sinte og triste over å lese om omskjæring og tvangsekteskap, og heller henter et pledd og en kopp te når dere har hodepine, enn å mase om sex. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i dette. Det er som oftest kvinnene i forholdet som manipulerer best, alltid sitter på mobilen og tar selfies/tekster eller kjører ignorer taktikken pga noe mannen sa/gjorde for 1 måned siden.. Forholdene i gamledager varte lenger og folk arbeidet for at forholdet fungerte. Nå er det bare bruk og kast når man blir lei etter en stund.

Anonymkode: 3ee94...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i dette. Det er som oftest kvinnene i forholdet som manipulerer best, alltid sitter på mobilen og tar selfies/tekster eller kjører ignorer taktikken pga noe mannen sa/gjorde for 1 måned siden.. Forholdene i gamledager varte lenger og folk arbeidet for at forholdet fungerte. Nå er det bare bruk og kast når man blir lei etter en stund.

Anonymkode: 3ee94...605

Du er klar over at kvinner som regel er den som jobber for at forhold skal fungere, og at menn som regel sitter igjen med skjegget i postkassa når hun har forlatt han fordi det går opp for han i etterpåklokskap at han ikke gjorde noe? Det er som regel kvinnen som jobber for at forholdet skal funke, og funker det ikke så går man.

Anonymkode: 8dd1d...315

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at kvinner som regel er den som jobber for at forhold skal fungere, og at menn som regel sitter igjen med skjegget i postkassa når hun har forlatt han fordi det går opp for han i etterpåklokskap at han ikke gjorde noe? Det er som regel kvinnen som jobber for at forholdet skal funke, og funker det ikke så går man.

Anonymkode: 8dd1d...315

Det der er en myte i dag. Menn som ikke er neandertalere jobber like mye. Men igjen: Det største problemet er at vi ikke forstår hverandre. Det går igjen i alt. Dere kan sikle over en veltrent mannekropp, men være godt fornøyd med han dere har hjemme. Hvis mannen sikler åpenlyst over en velformet kvinnekropp som ikke likner deres egen, kan dere gå ut fra at han ønsker seg noe annet. Bare den lille der, er forklarende for så mye. Menn er enkle og klartekst. Kvinner har minst to lag i stort sett alt de tenker og gjør. Generelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Det der er en myte i dag. Menn som ikke er neandertalere jobber like mye. Men igjen: Det største problemet er at vi ikke forstår hverandre. Det går igjen i alt. Dere kan sikle over en veltrent mannekropp, men være godt fornøyd med han dere har hjemme. Hvis mannen sikler åpenlyst over en velformet kvinnekropp som ikke likner deres egen, kan dere gå ut fra at han ønsker seg noe annet. Bare den lille der, er forklarende for så mye. Menn er enkle og klartekst. Kvinner har minst to lag i stort sett alt de tenker og gjør. Generelt. 

Når du forklarer deg her, ser jeg liten innsikt i kvinnehodet. Som kvinne kjenner jeg meg ikke igjen i det du skisser.

Men hjelper det å si det?

Anonymkode: 8dd1d...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gode råd, som gjelder like mye for menn i forhold til kvinner. Kort oppsummert så er det snakk om å behandle hverandre med respekt. Skjønner ikke hvorfor noen kvinner reagerer negativt på dette, forutsatt at det skal gjelde begge veier selvfølgelig. Vil dere ikke at mannen skal oppføre seg sånn mot dere? Jeg tenker dette er det begge parter bør strebe mot. Men man må ikke minste seg selv helt på veien heller da...

Anonymkode: c7c8a...4a0

Det er jo akkurat det da. Er det i det hele tatt mulig å ikke miste seg selv på veien hvis man alltid skal være  bevisst på partnerens behov og sette dem først? I teorien høres det jo flott og rosenrødt ut om begge behandler hverandre like respektfullt som man behandler toppsjefen på jobben, men i praksis er det ofte sånn at den ene må sette sine ønsker og behov til side for at den andre skal få dekket og realisert sine. Man må kunne både gi og ta, og begges ønsker og behov er like viktige. 

Jeg reagerer særlig på punkt 7, 9, 11 og 12. Hvis man skal følge dem slavisk blir det vanskelig å ha en jobb, følge opp barna og ha venner og fritidsinteresser. Det høres ekstremt kontrollerende ut i mine ører, og jeg er virkelig overrasket over at så mange her synes det er supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gode råd, som gjelder like mye for menn i forhold

Anonymkode: c7c8a...4a0

Feil. Menn skal være sjefen.

Anonymkode: 17f65...e54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...