Gå til innhold

Datteren min dater eldre fyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er myndig, så du kan ikke akkurat nekte henne å se ham. Du kan si din mening om dette, men hva hun velger å gjøre er opp til henne. Jeg datet og ble sammen med en på 38 da jeg var 21 :) Vi var sammen noen år, fikk et barn og så gikk vi fra hverandre. Årsaken er ikke pga alder altså :) 

Jeg mener kjærlighet har ingen alder, så lenge begge parter er over 18 år. (myndig). 


Ikke bland deg er mitt råd..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan selvsagt ikke nekte din voksne datter å date noen. Du sier at hun er moden for alderen, så stol på at hun er moden nok til ta avgjørelsen selv. Ja, hun kan ende opp med å bli skikkelig såret, men det kan hun også bli i et forhold med en gutt på samme alder.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Nekte blir bok feil, ja. Men prøve å overtale henne til å stoppe det hele. Er bare veldig i tvil om jeg skal godta forholdet?

Anonymkode: a6c40...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så har du som mor ingenting med hvem din myndige datter på snart 20 år er sammen med. Du kan derfor ikke nekte henne være sammen ham. Dette er bare noe du må godta. Selvfølgelig kan du uttrykke  din bekymring, men pass på så du ikke støter henne fra deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du gjør ved å motsette deg dette er å skade relasjonen mellom deg og datteren din. Nå er hun voksen, og da må du gi litt slipp på henne og la henne prøve og feile selv. Det er jo en del av livet. Hun er fortsatt ganske ung, så hun har jo masse av tid dersom dette ikke skulle fungere. Og hva om dette fungerer? Hva slags forhold tror du at hun vil ha til deg dersom du velger å sette deg på bakbeina? 

Man kan ikke beskytte barna sine fra å bli såret. Særlig ikke når det innebærer å begrense livene deres. Jeg tror du heller bør være en støtte for henne, og gi henne gode råd. Disse rådene vil hun i større grad ta til seg når du spiller på samme lag som henne. I tillegg, så fremt du har vært en støtte for henne, kommer hun nok til å søke seg til deg dersom forholdet ikke skulle fungere. 

Anonymkode: 70bfc...5c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at alle her inne synes dette forholdet er greit. Jeg forstår ikke hvordan denne mannen tenker siden han vil være sammen med en tenåring..

Anonymkode: a6c40...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at alle her inne synes dette forholdet er greit. Jeg forstår ikke hvordan denne mannen tenker siden han vil være sammen med en tenåring..

Anonymkode: a6c40...862

Han klarer tydeligvis å se datteren din for mer enn alderen hennes. 

Anonymkode: 70bfc...5c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svelg noen kameler, "godkjenn forholdet" og behold ditt gode forhold til din datter. 

Fortell din datter at du aldri vil "godkjenne forholdet", ødelegg deres forhold og eventuelt utsette deg for at hun kutter deg til fordel for kjærligheten. 

 

Anonymkode: f6b7e...0bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Nekte blir bok feil, ja. Men prøve å overtale henne til å stoppe det hele. Er bare veldig i tvil om jeg skal godta forholdet?

Anonymkode: a6c40...862

Jeg tror det kan virke mot sin hensikt dersom du sier at du ikke godtar forholdet. Da får man Romeo og Julie-effekten ('oss mot verden'), hvor kjærligheten på sett og vis blir 'forbudt' og følelsene dermed kjennes sterkere. 

Jeg skjønner at du er skeptisk, men jeg tror det kan være lurt å  se an situasjonen før du sier noe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at alle her inne synes dette forholdet er greit. Jeg forstår ikke hvordan denne mannen tenker siden han vil være sammen med en tenåring..

Anonymkode: a6c40...862

Det spiller jo ingen rolle hva noen synes om forholdet deres? Datteren din er snart 20 år og hun trenger ingen godkjennelse fra verken deg eller andre angående valg av partner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Du har ikke noe med å nekte henne det. Hun er voksen. I Norge velger man selv hvilken kjæreste man skal ha. Jeg hadde forstått det dersom dattera di var under 16/18 år, men ikke når hun er 19/20. 

Anonymkode: 67a6a...63b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Betryggende å høre at dere ikke synes forholdet er helt galskap. Jeg får vell bare venne meg til tanken på at de er ett par.. Håper de andre min datter møter på sin vei er like åpne og forståelsesfulle som dere. Er redd dette vil gi henne ett dårlig rykte. Men jeg får bare krysse fingrene for at hun ikke blir dømt nord og ned. Og ikke minst for at denne karen behandler henne med den respekten hun fortjener, hun er ett fantastisk menneske! Lurer bare på om dette er hennes lille rebel periode.. Denne karen har rykte på seg for å være litt "bad ass"

Anonymkode: a6c40...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del i aldersforskjell, men tenker at det er noe ho må velge selv. Alder er kun et tall. 

Anonymkode: 00aaa...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Godtatt forholdet. Ingen kan nekte henne forholdet så det spørsmålet er urimelig ovenfor din datter.

Du kan prate med henne om det, men du bør ikke finne på for mye røre her uten å få datteren din mot deg noe som kommer til å forsterke forholdet til denne eldre mannen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det, men jeg kjenner et par som opplevde det samme. Hun er 15 år yngre, og det ble et veldig baluba, for hun var ikke mer enn 17 år når de ble et par.

Dette er 30 år siden, og de er fremdeles sammen, gift og har det veldig godt sammen. Og ingen har selvfølgelig noe å utsette på det.

Anonymkode: 12179...0a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han klarer tydeligvis å se datteren din for mer enn alderen hennes. 

Anonymkode: 70bfc...5c1

Ja for eks sprettrumpe og friske pupper

Anonymkode: 83d71...f7d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Betryggende å høre at dere ikke synes forholdet er helt galskap. Jeg får vell bare venne meg til tanken på at de er ett par.. Håper de andre min datter møter på sin vei er like åpne og forståelsesfulle som dere. Er redd dette vil gi henne ett dårlig rykte. Men jeg får bare krysse fingrene for at hun ikke blir dømt nord og ned. Og ikke minst for at denne karen behandler henne med den respekten hun fortjener, hun er ett fantastisk menneske! Lurer bare på om dette er hennes lille rebel periode.. Denne karen har rykte på seg for å være litt "bad ass"

Anonymkode: a6c40...862

Tro meg, det er ikke datteren din som eventuelt blir dømt nord og ned. Det er han på over tredve som blir sammen med en tenåring.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...