Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?


AnonymBruker

Mat på julaften  

74 stemmer

  1. 1. Hva spiser du 24. desember?

    • Ribbe og pølse
      22
    • Pinnekjøtt
      27
    • Kalkun
      5
    • Lutefisk
      3
    • Skinkestek
      1
    • Svensk juleskinke
      0
    • Grandiosa
      1
    • Andre ting
      15


Anbefalte innlegg

Familien spiser ribbe, medisterpølser, potet, rødkål, surkål og saus, jeg spiser pannekaker og ertesuppe. Og så har vi riskrem med mandel til dessert

Anonymkode: 577da...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Nøste~ skrev:

Haha huff :fnise:

Jeg sa det samme til pinnekjøtt i mange, mange år. Juletorsken er ikke som tirsdagstorsken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zzyzx skrev:

Jeg sa det samme til pinnekjøtt i mange, mange år. Juletorsken er ikke som tirsdagstorsken. :)

Men pinnekjøtt spiser man jo bare 1 gang i året, den er spesiell .... hva er det som er så hellig med torsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprengt ribbe, som vil si den er salta i 3 uker, vanna ut i 3 dager, kokt og stekt. Nydelig! 

Spiser også kalkun, farse, medisterkaker og medisterpølser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme blir det pinnekjøtt med kålrabistappe og mandelpoteter - samboeren nekter noe annet. :ler:

Ellers blir jeg veldig glad for ribbe, pølser, medisterkaker, poteter, surkål/rødkål, kålrabistappe og potetgull. Har også spist vegisterkaker og nøttestek, eller saltkjøtt. Spiser det jeg får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst indisk selv om jeg ikke er indisk. Kunne vært moro å spise mat fra Palestina da. Lager ikke indisk selv (orker ikke å ha masse krydder hjemme, har bare salt og noen ganger pepper ) Lagde fra Toro engang, men bestiller helst dagen i forveien og varmer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nøste~ skrev:

Men pinnekjøtt spiser man jo bare 1 gang i året, den er spesiell .... hva er det som er så hellig med torsk?

Ikke noe hellig, jeg kommer fra et hedensk hjem midt i bibelbeltet. Juletorsken er spesiell fordi den behandles annerledes på julaften enn ellers i året, og sammen med stemningen rundt måltidet så blir det helt spesielt. Litt det samme som at selv om jeg spiser pinnekjøtt flere ganger i løpet av sesongen så er julemiddagen hos svigers på vestlandet det mest spesielle av alle pinnekjøttmåltidene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zzyzx skrev:

Ikke noe hellig, jeg kommer fra et hedensk hjem midt i bibelbeltet. Juletorsken er spesiell fordi den behandles annerledes på julaften enn ellers i året, og sammen med stemningen rundt måltidet så blir det helt spesielt. Litt det samme som at selv om jeg spiser pinnekjøtt flere ganger i løpet av sesongen så er julemiddagen hos svigers på vestlandet det mest spesielle av alle pinnekjøttmåltidene. 

Åja, tror jeg skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt, poteter, kålrabistapp, gulrøtter, og sjy. Noen ganger pølser i tillegg. Dessert kan variere, men blir som oftest karamellpudding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser medisterkaker med poteter, brun saus, tyttebærsyltetøy og erter. De andre spiser i tillegg ribbe og medisterpølser (med svisker), samt surkål og rødkål. I tillegg har vi også forresten hjemmelagede karbonader som vi alle spiser i tillegg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ribbe, medisterpølse, medisterkaker, prinskorv, poteter, saus, surkål, rødkål, tyttebærsyltetøy, rødbeter, syltet agurk og sennep er det som står på bordet vårt på julaften. Jeg spiser alt bortsett fra prinskorv, surkål og tyttebærsyltetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun. Jeg misliker alt det andre, og er allergisk mot en del julemat og lukten av det. 

Anonymkode: 21b69...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe, skinkestek, rødkål, svisker, epler, medisterkaker, medisterpølser, poteter, brun saus, tyttebærsyltetøy, sur agurk og sennep. Riskrem med kirsebærsaus til dessert. Og jeg ELSKER det!

Anonymkode: ce028...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julaftasteik :hoppendeglad: Det ligner på pinnekjøtt, men kan lages/serveres kun på julaften. Mandelpoteter og kålrotstappe som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser medisterkaker, poteter og brunsaus. De andre spiser ribbe, julepølser, sosisser, surkål, erterstuing, osv i tillegg. 

Anonymkode: 06c53...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...