Gå til innhold

Barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hva slags erfaring, syn og meninger dere har på barnevernet.

Takk :)

Anonymkode: 08b9a...332

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med de er som alle andre etater som gjør mye rett og mye galt, men at det er det gale som når media.

Er sikkert både folk som er rette for jobben, og andre som aldri skulle jobbet i den etaten.

Har jobbet for barnevernet i perioder og finner det til tider rart at folk uten reell kompetanse med barn skal dømme om andre er gode nok foreldre men regner med at de nyansatte får en viss oppfølging av ledelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt som tilsynfører. Jeg svarte i en annen tråd, men tydeligvis likte ikke trådstarter svarene som kom der. 

Anonymkode: 62f7f...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen personlige erfaringer med BV, men mener at de gjør en viktig jobb. Tror ikke vi skal stole på det vi hører i media. De tilfellene der er vel stort sett foreldre som ikke vil se at barna deres og de trenger hjelp, at foreldrene ikke er istand til å gi barna den oppveksten de trenger og fortjener. Da snakker jeg ikke om materielle goder, men omsorg, rutiner, oppfølging osv. 

Tror heller ikke at BV bare kommer uten grunn og stjeler barn. At barn blir flyttet fra sitt hjem er ikke uten grunn. 

Anonymkode: 27b01...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt som tilsynfører. Jeg svarte i en annen tråd, men tydeligvis likte ikke trådstarter svarene som kom der. 

Anonymkode: 62f7f...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

positiv. som søsken til et barn som fikk mye hjelp av barnevernet, i en familie med lavt utdannings/kunnskapsnivå som bare fnyse av psykiske problemer.

Anonymkode: c3636...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positvit for min del. Har fått hjelp av miljøterapeut hjemme. Masse gode råd og støtte til hvordan gjøre ting. 

Anonymkode: 446d9...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt som barn i et hjem med omsorgssvikt. Det eneste jeg kan "klage" på er at de ikke hentet oss ut fra hjemmet, dessverre. Min mor burde aldri hatt ansvar for to barn. Barndommen var preget av mye vold, ingen rutiner, ingen regler og ingen kjærlighet. Men det kunne ikke bv vite da vi alle satt og løy til bv. Jeg visste ikke bedre. Var bare et barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Har opplevd ansatte som fremstår som ravende gale, og ansatte som klarer å bruke hodet. Har opplevd at barnevernet har gitt blaffen i egne regler på alle plan og har vært den parten som har påført barn den største traumen. Har også opplevd det motsatte. 

Men misliker det faktum at du må bevise din uskyld, fremfor motsatt som er vanlig i rettspraksis, at Fylkesnemda alltid vil støtte Barnevernet - rett og slett fordi det er tryggest.  Og at det er gjengs oppfatning at du enten er en dårlig forelder, eller en dårlig forelder uten selvinnsikt hvis en ikke mener det samme som Barnevernet.

Anonymkode: b87cf...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det alle meste de gjør er veldig bra! Men naturligvis er det det som er negativt som havner i media.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drømmern skrev:

Har inntrykk av at det alle meste de gjør er veldig bra! Men naturligvis er det det som er negativt som havner i media.. 

Media dikter opp negative historier og faktasjekker ikke. Det meste negative i media er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelukkende positivt, synes faktisk barnevernet burde hatt mer makt.

Anonymkode: 69f89...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Media dikter opp negative historier og faktasjekker ikke. Det meste negative i media er bare tull.

Har du noen kilder som bekrefter denne påstanden, eller er det kun synsing fra din side?

Ja det er helst dritten som kommer ut i media, men det er jo naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært under bv store deler av livet mitt, og har både positive og negative erfaringer.  

Jeg har aldri opplevd at det negative kom av vond mening, men heller av uvitenhet og mangel på ressurser. 

 

Altså ganske så likt mange andre instanser i Norges land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi ble meldt til bv, så skulle vi ha hjemme besøk. Vedkommende dukket opp hjemme hos oss uten sokker. Det likte jeg ikke. Man har da på seg sokker når man gjør hjemme besøk!! 

Anonymkode: 02704...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Drømmern skrev:

Har inntrykk av at det alle meste de gjør er veldig bra! Men naturligvis er det det som er negativt som havner i media.. 

De sakene som havner i media er de foreldrene som ikke har innsikt i at BV gjør en nødvendig jobb, men de foreldrene som skriker høyt i media har ingen selvinnsikt og ser ikke selv at de ikke er egnede foreldre. 

Anonymkode: 27b01...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet bv.pedagog og har et litt ambivalent forhold til barnevernet. Det er mye synsing og mening, men de gjør mye bra også. De står overfor ufattelig vanskelige vurderinger. Det er vanskelig å vite hva som er rett og galt i mange situasjoner. Jeg tror de aller fleste som jobber i barnevernet er kompetente folk som ønsker barnets beste, men de vil gjøre feil de også. Det er menneskelig, men akk så sårt for familiene som rammes. 

Det vil også være råtne epler, maktsyke mennesker som jobber i barnevernet.

Anonymkode: fbe79...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Har du noen kilder som bekrefter denne påstanden, eller er det kun synsing fra din side?

Det er bare å se på alle "skandalene" om BV som når fakta har blitt kjent har vist seg å være ren løgn fra journalistenes side. Eller saker der journalister bevisst skriver misvisende overskrifter og ingresser der BV demoniseres, men hvis man leser hele artikkelen har de fått med et par god skjulte setninger som avslører at hele greia bare er piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, jabx skrev:

Det er bare å se på alle "skandalene" om BV som når fakta har blitt kjent har vist seg å være ren løgn fra journalistenes side. Eller saker der journalister bevisst skriver misvisende overskrifter og ingresser der BV demoniseres, men hvis man leser hele artikkelen har de fått med et par god skjulte setninger som avslører at hele greia bare er piss.

Ba om kilder, det du kommer med er hersay og dermed ikke verdt noe særlig annet enn at det er din mening om saken.

Har Forøvrig sitter i Fylkesnemnda dengang de hadde med lekfolk så har sett endel rapporter både gode og fabrikkerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...