Gå til innhold

Barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er utdannet bv.pedagog og har et litt ambivalent forhold til barnevernet. Det er mye synsing og mening, men de gjør mye bra også. De står overfor ufattelig vanskelige vurderinger. Det er vanskelig å vite hva som er rett og galt i mange situasjoner. Jeg tror de aller fleste som jobber i barnevernet er kompetente folk som ønsker barnets beste, men de vil gjøre feil de også. Det er menneskelig, men akk så sårt for familiene som rammes. 

Det vil også være råtne epler, maktsyke mennesker som jobber i barnevernet.

Anonymkode: fbe79...bd4

Er enig med deg i det.

Problemet er at kosekvensene av en feil kan bli fatale.

Kompetansen i bv bør bygges opp og det bør være mer interkommunalt samarbeid for å styrke kompetansen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 8/30/2016 at 19.30, AnonymBruker skrev:

Utelukkende positivt, synes faktisk barnevernet burde hatt mer makt.

Anonymkode: 69f89...aeb

Du er naiv som sier slikt. Bare fordi du har en god opplevels av BV, vil med nesten 100% sikkerhet ikke si at det er så bra for alle. 

Selv har jeg også hatt en positiv opplevelse med BV, men jeg vet godt at det finnes andre som har blitt behandlet dårlig og langt ifra slik jeg ble behandlet. 

Jeg er for BV, men jeg synes det er litt skremmende at foreldre og barn blir såpass mye kontrollert at foreldre ikke tørr la de leke ute på tunet lenger slik som da jeg selv var barn. 

Anonymkode: 968a2...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...