Gå til innhold

Mat og drikke du ikke klarer å få i deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-ananas
-agurk
-salat
-tomat
- pasta/spageti ( kan til nød får være hyggelig men ikke glad i det )
-cabaret
-senepp
-øl
-whisky
-cognac
-brunost
-oliven
-rømme( med untak hvitløksdresing,og gryter med rømme i )
-kaffe
-lasagne
-penøttsmør
-vingummigoderi
-ren melk
-hapå
-tunfisk
-kaviar
-cottage cheese
-blomkål
-fetaost
-vann med smak
-mandler
-sukkerspin
-masmelos
-marengs
-papika

-banos pålegg

-italiensk påleggsalat

-avokado

-kålrot

-granateple

-bacon

-te

++++ mye mer :P

 

Anonymkode: 05138...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett altetende, men det jeg kan styre meg for er lutefisk og rakefisk. Hvis må kan jeg spise pittelitt (bare for å være høflig) , og ete meg mett på tilbehøret ;) 

Anonymkode: 6fc32...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av fisk og skalldyr. Yuck! :kvalm: 

Sennep og ketchup 

Det meste av mat på boks. 

Pølser

Asparges 

Bacon

Pinnekjøtt 

Anonymkode: e26a9...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

-ananas
-agurk
-salat
-tomat
- pasta/spageti ( kan til nød får være hyggelig men ikke glad i det )
-cabaret
-senepp
-øl
-whisky
-cognac
-brunost
-oliven
-rømme( med untak hvitløksdresing,og gryter med rømme i )
-kaffe
-lasagne
-penøttsmør
-vingummigoderi
-ren melk
-hapå
-tunfisk
-kaviar
-cottage cheese
-blomkål
-fetaost
-vann med smak
-mandler
-sukkerspin
-masmelos
-marengs
-papika

-banos pålegg

-italiensk påleggsalat

-avokado

-kålrot

-granateple

-bacon

-te

++++ mye mer :P

 

Anonymkode: 05138...f27

:hakeslepp: spiser du noe i det helle tatt?

Anonymkode: 5d92d...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårikål! Liker fåret, men resten er så fettete! Skjønner ikke at folk greier det, blir så kvalm hvis ting er masse fett i! 

Det og ren melk. Blir kvalm av det og!:p 

Anonymkode: c45be...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skalldyr, sushi, rogn, pinnekjøtt og eggehvite :P er veldig glad i eggeplomme og "vanlig" fisk (stekt eller kokt), da, om det hjelper 🙈

Endret av rh1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få "vanlige" ting jeg absolutt ikke får i meg. Veldig sjeldent jeg får noe servert som jeg ikke klarer å spise opp liksom. Er derimot en del ting jeg ikke er så glad i smaken av alene, for eksempel kokt skinke. 

Ting som lungemos, blodpudding, blodpannekaker osv. har jeg i grunnen aldri blitt servert, så om jeg hadde spist det, vet jeg ikke. Takket forøvrig pent nei til Jansons fristelser da vi feiret jul hos sviger i Sverige. Er dårlig på ansjos, sild osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser av prinsipp ikke skjell. Nei. Niks. Aldri. Altså blåskjell, østers, kamskjell og sånne uhumskheter. Bare tanken på å spise den slimete, seige guffa... nei, fyttekatta! Det gjør jeg ikke.

Andre ting jeg ikke spiser, men som "hele Norge" anser som en nasjonal skatt og alle spiser, er brunost. Jeg husker en episode fra da jeg var rundt 7 år. Jeg var hos bestemoren min, og hun fikk nyss om at jeg "ikke likte" brunost. Det gikk jo ikke an, mente hun. Jeg hadde på det tidspunktet aldri smakt det, fordi jeg ikke synes det verken luktet eller så noe godt ut. Men hun bestemte seg for å "få slutt på tullet", og satte meg bestemt opp på kjøkkenbenken. Så tok hun en skive brunost, rullet den sammen og STAPPET den inn i munnen på meg. Den følelsen og den smaken av den seige brunosten som klebret seg fast til ganen....æsj og fysj og fy! Jeg hatet det og har aldri spist brunost siden.

Jeg spiser ikke og liker ikke oliven heller. En gang jeg bestilte en salat på et serveringssted, trodde jeg salaten var full av blå druer. Så jeg puttet en i munnen og tygde på den... fy så vemmelig og for en vond smak! Det var en svart oliven! Har aldri spist det siden, de var supervonde! Siden de er "i slekt", spiser jeg derfor heller ikke grønne oliven, selv om jeg aldri har spist en hel. Tror jeg har fått i meg noe via pizza (da er de oppkuttet i biter), men det har gått greit. Men sorte oliven... det er pyton!

Muggoster spiser jeg ikke. Det er noe med lukten og konsistensen... neitakk. Liker det ikke.

Av en eller annen grunn liker jeg heller ikke chili. Potetgull og snacks med chilipulver for eksempel... neitakk. Derfor liker jeg heller ikke taco, da det krydderet som brukes til taco har chili i seg. Den eimen av chili trenger seg igjennom alt annet. Usj. En "lei episode" med taco en gang i fortiden har også gjort at jeg forbinder smaken av taco med spy, og ikke orker tanken på å spise det igjen noengang.

Og så må jeg si at jeg direkte HATER smaken og lukten av varm melk og grøt! Alt som inneholder varm melk er pyton. Smaken og eimen av kokt melk trenger seg igjennom alt, kvalmende og ekkelt. Jeg spiser ingen former for grøt, det lukter kokt melk eller melkeprodukt. En gang da jeg var liten, ble jeg syk mens jeg var på overnatting hos en venninne. Jeg hostet visst veldig om kvelden da vi hadde lagt oss. Moren til venninnen min kom inn på rommet og hentet meg, ba meg bli med ut på kjøkkenet, så skulle hun varme noe melk til meg mot hosten og kløen i halsen.... jeg hadde aldri drukket kokt melk før, så jeg visste ikke hva det smakte eller noe, så jeg ble med. Lydig drakk jeg den varme melken hun serverte meg i et glass. Det neste jeg husker, er at jeg lå og klamret meg til doringen mens jeg spydde varm, kokt melk så det sprutet ut av neseborene, til og med.. Den natta var grusom. Uansett hvor lenge jeg spydde, føltes det som, kom det rester av den melken opp. Siden har jeg aldri utstått lukten eller smaken av noe med varm melk i.

Vanlig, kald melk er merkelig nok helt ok, det liker jeg, men varm? Usj.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 9e3ec...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xanthine

Kjøtt

Alt av fisk,reker,blåskjell osv

Alkohol 

Kaffe

Greier ikke å drikke melk 

Greier ikke å spise kokt eller stekt egg,men kan spise noen kaker med egg i

Bløtkake, verdens beste,sjokoladekake 

Smågodt 

Loff

Posesaus og posesupper

Multer,bringebær og bjørnebær 

Sopp

Tofu,soyakjøtt og kjøtterstatninger 

Sennep 

Majones

Gelé, alt med gelatin i 

Er det jeg kom, er sikkert noe mer også, er en veldig kresen vegetarianer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: spiser du noe i det helle tatt?

Anonymkode: 5d92d...dad

pizza,hamburger,pepsi max,smasj :a034:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser av prinsipp ikke skjell. Nei. Niks. Aldri. Altså blåskjell, østers, kamskjell og sånne uhumskheter. Bare tanken på å spise den slimete, seige guffa... nei, fyttekatta! Det gjør jeg ikke.

Andre ting jeg ikke spiser, men som "hele Norge" anser som en nasjonal skatt og alle spiser, er brunost. Jeg husker en episode fra da jeg var rundt 7 år. Jeg var hos bestemoren min, og hun fikk nyss om at jeg "ikke likte" brunost. Det gikk jo ikke an, mente hun. Jeg hadde på det tidspunktet aldri smakt det, fordi jeg ikke synes det verken luktet eller så noe godt ut. Men hun bestemte seg for å "få slutt på tullet", og satte meg bestemt opp på kjøkkenbenken. Så tok hun en skive brunost, rullet den sammen og STAPPET den inn i munnen på meg. Den følelsen og den smaken av den seige brunosten som klebret seg fast til ganen....æsj og fysj og fy! Jeg hatet det og har aldri spist brunost siden.

Jeg spiser ikke og liker ikke oliven heller. En gang jeg bestilte en salat på et serveringssted, trodde jeg salaten var full av blå druer. Så jeg puttet en i munnen og tygde på den... fy så vemmelig og for en vond smak! Det var en svart oliven! Har aldri spist det siden, de var supervonde! Siden de er "i slekt", spiser jeg derfor heller ikke grønne oliven, selv om jeg aldri har spist en hel. Tror jeg har fått i meg noe via pizza (da er de oppkuttet i biter), men det har gått greit. Men sorte oliven... det er pyton!

Muggoster spiser jeg ikke. Det er noe med lukten og konsistensen... neitakk. Liker det ikke.

Av en eller annen grunn liker jeg heller ikke chili. Potetgull og snacks med chilipulver for eksempel... neitakk. Derfor liker jeg heller ikke taco, da det krydderet som brukes til taco har chili i seg. Den eimen av chili trenger seg igjennom alt annet. Usj. En "lei episode" med taco en gang i fortiden har også gjort at jeg forbinder smaken av taco med spy, og ikke orker tanken på å spise det igjen noengang.

Og så må jeg si at jeg direkte HATER smaken og lukten av varm melk og grøt! Alt som inneholder varm melk er pyton. Smaken og eimen av kokt melk trenger seg igjennom alt, kvalmende og ekkelt. Jeg spiser ingen former for grøt, det lukter kokt melk eller melkeprodukt. En gang da jeg var liten, ble jeg syk mens jeg var på overnatting hos en venninne. Jeg hostet visst veldig om kvelden da vi hadde lagt oss. Moren til venninnen min kom inn på rommet og hentet meg, ba meg bli med ut på kjøkkenet, så skulle hun varme noe melk til meg mot hosten og kløen i halsen.... jeg hadde aldri drukket kokt melk før, så jeg visste ikke hva det smakte eller noe, så jeg ble med. Lydig drakk jeg den varme melken hun serverte meg i et glass. Det neste jeg husker, er at jeg lå og klamret meg til doringen mens jeg spydde varm, kokt melk så det sprutet ut av neseborene, til og med.. Den natta var grusom. Uansett hvor lenge jeg spydde, føltes det som, kom det rester av den melken opp. Siden har jeg aldri utstått lukten eller smaken av noe med varm melk i.

Vanlig, kald melk er merkelig nok helt ok, det liker jeg, men varm? Usj.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 9e3ec...d64

Du må ha hatt et temmelig greit liv om barndomsminner om mat du ikke liker fremstilles så dramatisk.

 

Og kan de i tråden som er over fem år, slutte å si at de "spyr" av ting, "brekker seg", bruke spysmiley etc? Det er grunnlegende folkeskikk å ikke si sånt, og en gjeng 1st world-nek som driver og snakker sånn om mat er, for å bruke et adjektiv som blie´r for myew brukt i tråden, kvalmende.

Anonymkode: 2547a...cc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sushi! Holdt på sprutspy på vennene mine da jeg prøvde det sist. Det setter i gang brekningsrefleksen når jeg svelger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetaost hvis det er i sånn olje med krydder :kvalm:
Omelett
Brusk eller andre harde greier i kjøttet som man må tygge på i ett år
Lettbrus og lettsaft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
Den 27.8.2016 at 13.02, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser det meste, men er noe jeg ikke klarer å få i meg. Det er:

Pesto

Grønn oliven. Hvordan klarer folk å spise dette her? :haar: 

Pinnekjøtt 

Kaffe

Alt av brun sprit

Grapefrukt 

Agurk

Blåskjell 

Fetaost 

Hva klarer ikke du å få i deg?

Anonymkode: c0ee1...95b

Alkohol.....alt av oster utenom gulost og brunost...Sild...blåskjell og østers..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svart kaffe. Eventuelt kaffe med melk uten sukker. Skjønner ikke at folk kan like å drikke det.

Skal jeg drikke kaffe MÅ det være masse melk og sukker i, og gjerne kald. Også kjent som iskaffe. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hjem er det dere kommer fra dere som nevner brusk som en helt normal matrett eller råvare det er vanlig å servere? :klo:

 

 

Anonymkode: dc6a3...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan

-har virkelig prøvd å like det. Men det går bare ikke

Anonymkode: 68770...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursild er det første og eneste som slår meg.

Ellers er det ikke stort jeg har smakt som jeg kan minnes å ha hatt problemer med. Jeg elsker å prøve nye ting og sier alltid "ja takk" hvis noen spør om jeg vil prøve noe jeg sikkert ikke har smakt før.

Veldig godt å ikke være kresen, og heller være den som sier "jeg liker nok alt det du liker" når man skal finne ut hva man skal lage til middag sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...